Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 22:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Hejsa

Jeg har bestemt mig for, at holde tale vedrørende lovgivningen af euforiserende stoffer på mit gymnasium på torsdag.

Jeg er nogenlunde klar over, hvad jeg skal sige. Jeg vil mest fokuserer på at jeg synes folk skal have friheden til at vælge og når de så har valgt (gælder alting) så skal de tage konsekvenserne af det valg. Hvis det går dårligt for dem er det DERES skyld ikke stoffets skyld.

Jeg vil også hurtigt nævne det med, hvem var det nu.. Ham duden som måske ville melde sig ind i LA, skrev en mega lang smøre. I det kæmpe svar, som forresten var forrygende. Kom han også ind på en undersøgelse som var blevet lavet, hvor de havde spurgt folk om de ville prøve stoffer hvis hvis det blev lovligt, de havde taget de to mest postive svarmuligheder; jeg vil prøve det og jeg vil måske prøve, og det gav denne 1% som der normalt eksperimenterer med stoffer.

Det umiddelbart de to ting jeg vil fokuserer mest på. Jeg skriver, for at høre om i har andre gode idéer, til hvad jeg skal komme ind på. Det skal være kortfattet og skal kunne forstås af alle.

Peace

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Penge! Pengene, der nu går til kriminelle miljøer kunne gå til den slunke statskasse, der kan spares på politiet fordi de ikke skal bruge tid på at jage "narkomaner", og der vil komme flere arbejdspladser (dyrkning og salg af cannabis feks). Det økonomiske incitament er som regel noget folk kan forstå sig på...

Desuden sker de fleste fejl/ulykker i forbindelse med narko fordi folk ikke ved, hvad de køber, hvor stærkt det er eller hvad effekten af det er. Alt sammen noget, der kan undgås via en legalisering (Sundhedsstyrelsen kan lave kampagner ala maks 14/21 genstande om ugen, og unge kan snakke med deres forældre om brug af stoffer, fordi det ikke vil være et stort tabuemne længere.

I øvrigt, så er det Malkavian, du snakker om (brugeren med de lange posts om legalisering). Søg efter hans posts herinde, der er masser af guldkorn, du kan fyre af.

Held og lykke, og husk nu at give os en opdatering, når du har holdt din tale!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Et andet forslag, hvis du har tid, overskud, mulighed o.s.v kunne være i forlængelse af Noname's point med penge, at du prøver at lave et kritisk overslag over hvor mange penge der kan spares via ressourcer som ikke længere skal bekæmpe narko på alle niveauer (politi, sygehus, retssager mm.). Og dernæst lave et groft og kritisk overslag på hvor mange penge at staten vil kunne tjene via specielle skatter og afgifter på stoffer (eventuelt kun hash hvis det andet bliver for stor en opgave, og at hash højst sandsynligt bliver det første der bliver legaliseret) plus at det vil kunne skabe en del arbejdsplader og mere aktivitet på arbejdsmarkedet, skunken skal jo dyrkes, transporteres og ikke mindst forhandles. Alle disse led vil igen give folk penge mellem hænderne, plus at skattefar tager ca. halvdelen. Hvis I har filosofi, idehistorie eller lign på skolen, kunne du utrolig godt komme ind på det rent filosofiske. Altså at vi rent faktisk her i Danmark "normalt" har frihed til at gøre hvad vi vil, så længe at vi ikke skader andre mennesker. Malkavian har, og gør stadig et KÆMPE stykke arbejde på området, han har lavet et langt interview på P1, lavet et kanon oplæg til en narko konference som blev optaget på video. Begge ting findes der link til her på siden. Orker dog ikke lige selv at finde dem nu, men de er ikke så svære at finde. ;)
Hvis du eventuelt selv er interesseret i kampen om en legalisering kan jeg stærkt anbefale dig at skrive en PM til Malkavian, da der er blevet oprettet et Narkotika politisk netværk, som blandt andet i samarbejde med gadejuristen prøver at fremme debatten på alle niveauer. Og alle indsjæle er mere end velkommen til at hjælpe til i det omfang som de nu magter, der er masser af forskellige opgaver som skal løses :)

Vh.
Obama

Medlem
Brugeravatar

Gode og dejlige forslag.

Problemet ligger i. At det er til et torsdagsmøde i det lille frikvarter. Så jeg har ligesom ikke så meget tid. Jeg spørger rektoren om jeg må holde et oplæg om euforiserende stoffer i dag, på torsdag. Men jeg tager alle de ting med i har skrevet og JA jeg vil netop også fokuserer meget på det filosofiske, da jeg selv synes det er et af de vigtigste grundlag af dem alle.

Og jeg tager kontakt til Malkavian. -

PS. har lige meldt mig ind i LA's ungdom, det skal nok blive sjovt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvis du ikke har spurgt endnu kan du vel bare vente. På den måde har du længere tid til at forberede et godt foredrag med alt, hvad det måtte indebære. Hvis du fokuserer på det "filosofiske" tror jeg at mange vil stå af og tænke: "jaja, sådan nogle høje tanker kan man jo ikke bruge til noget. Det handler om virkeligheden vi lever i." Hvad er mere præcist det filosofiske aspekt i den her sag?
Hvis du fokuserer mere på penge som vedkommende uden navn siger, vil folk nok være mere åbne over for dit pro stoffer foredrag (går jeg ud fra det er).

Medlem
Brugeravatar

Okay måske ikke filosofi, men at folk skal have valget til at vælge og når de så har valgt, så er det eneste de skal gøre at tage konsekvenserne af det valg. Om det så fører noget godt eller dårligt med, så er det deres skyld, fordi det dem som har valgt det og gjort det. (Er det ikke lidt filosofisk?)

Jeg spurgte i dag og det kan ikke blive torsdag, men du har nok ret i at det er bedre at vente lidt og så få det formuleret 100% perfekt, så jeg ikke skal stå og mumle.
Læreren sagde forøvrigt, da jeg sagde: "Er det muligt at holde et oplæg om euforiserende stoffer på torsdag?" "Med hvilken vinkling?", "Om der ville komme noget positivt ud af at legaliserer stoffer", "Altså rent pædagogisk synes jeg det blablabla, men det kan godt lade sig gøre". Jeg kommer 100% til at holde en tale på et eller andet tidspunkt, men ikke på torsdag, men han sagde jo at det godt kunne lade sig gøre.

Så er der også mere tid til, at få det formuleret helt korrekt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er et rigtig godt initiativ, og så kan du jo også lige luske den danske SSDP ind.
Det er også en rigtig god idé at holde det til det rent økonomiske og filosofiske, hvis du skal ind på legaliseringsmodeller bliver det nemt MEGET langtrukkent - næsten hvert rusmiddel/stof skal jo have sin egen model, og grundmodeller er der også mange af --> kørekortsmodel, coffee shop model, apoteksmodel og etc.

Men kom da igang med dig, tølpert!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]