rootmood skrev:
Faktum er at hvis filmen er god, så er der rigtig mange der køber billet for at se den i biograf.
faktum er at hvis der er nok hype om en film, gerne med noget teknisk 3-D lirumlarum, så vil mange gå i biografen og se filmen. Avatar er et prima eksempel herpå.
krisen er jo ikke hovedsageligt at folk ikke køber musik længere. der er bare mange som er trætte af at blive spist af med gennemkalkulerede, standardiserede produkter, som er lavet med en bestemt målgruppe in mente. den som ikke rigtig interesserer sig for musik og film som andet end underholdning eller som et soundtrrack til deres liv, gider ikke købe deres kedelige musik i noget tilfældigt plastik. dem for hvem musik og film
ER deres liv(mig), køber stadig cd'er, LP'er fra uafhængige/undergrunds/DIY pladeselskaber. ofte er der også gjort mere ud af artwork o.s.v. vedrørende udgivelsen i modsætning til mastodonternes samlebåndsprodukter. musikken og filmen som sådan er ikke i krise. branchen er bare blevet mere anarkistisk, og det rammer naturligvis dem som sælger produkter til en stadig mindre flok får. jeg downloader også i stor stil, men med god samvittighed. jeg vælger som oftest at lytte/se produktet, før jeg vælger at give penge for det. hvis jeg virkelig kan li noget, så køber jeg det altid i et fysisk format.
internetskat er naturligvis hul i hovedet. det er ikke engang værdigt til at blive diskuteret.