Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 06:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Hvornår kolapser samfundet som vi kender det?
0-5 år 19%  19%  [ 24 ]
5-10 år 14%  14%  [ 17 ]
10-20 år 16%  16%  [ 20 ]
20-40 år 15%  15%  [ 19 ]
40-60 år 10%  10%  [ 13 ]
60-80 år 4%  4%  [ 5 ]
80-100 år 3%  3%  [ 4 ]
Mere end 100 år 12%  12%  [ 15 ]
Det kommer slet ikke til at ske 6%  6%  [ 8 ]
Afgivne stemmer : 125
Forfatter besked
Indlæg: 24 mar 2011 15:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2010 21:21
Indlæg: 306
frækfyr skrev:
Dullface skrev:
Så er i fandme for naive.


:roll:


Nej. Det bliver du nødt til at uddybe. Jeg har til dato ikke set noget solidt bevis som påviser nogen form for undergang i 2012. Kom med det, jeg vil skide gerne se det ærligt talt. Til dato har jeg bare set en masse mundlort fra nogle forvirrede mennesker som ikke rigtig forstår hvad de snakker om. Så endda den 2.5 time lange video nogen linkede her som bestemt har nogle interessante ideer, men der er igen meget pjat i den.

_________________
Ne frustra vixisse videar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2011 00:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jan 2011 04:36
Indlæg: 3
Og noget som kan gøre mig vred. det er at vi køber olie i kæmpe mængder af "araberne" som så Kun er et par Oliegejsere vi smider penge i olie til nogle som har en indtægt på Ja jeg ved ikke hvad .. mens resten a deres befolkning lever i jordhuler og lever på vand og brød. !! se et land som dubai det er et topmoderne og velfungerende land netop fordi Oliepengene går til samfundet.

Vi køber olie og derefter bruger vi milliarder på indvandrere og efterkommere som er flygtet fra deres land pga fattigdom.

det er jo heelt væk at vi skal købe olie og derefter bruge penge på deres medmennesker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2011 14:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 apr 2010 18:10
Indlæg: 286
Asteroid Apophis år 2036


eller noget i den stil...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2011 15:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jan 2011 21:51
Indlæg: 40
Geografisk sted: Århus
Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for hvornår det sker.. men er overbevist om at det sker inden for 70 år.. stemte på 20-40år

Men hvem ved, måske er der slet ikke så lang tid enu :|
"december 2012 er afslutningen på en æra i Mayaernes kalender. Det er uvist hvad Mayaerne, et præcolumbiansk mesoamerikansk folkeslag, selv mente dette symboliserede, men visse nutidige mystikere mener at det signalerer Jordens undergang, NASA har dog meddelt at dette ikke sker."

NASA:
Billede

kunne ikke lade være med at tænke på dette billede der da jeg læste at NASA dog havde meddelt at dette ikke sker. HAAHA :D

_________________
Ret mig hvis jeg tager fejl, Jeg prøver bare at hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2011 03:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Hvis vi vil det ... På søndag? :)



Spanien er jo godt igang! :-)

Citat:
Spaniere i Danmark: Støt opstanden i Spanien
Spanske udvekslingsstuderende indkalder til støttedemonstration i København. De opfordrer danskerne til at arbejde for systemskifte og vise solidaritet med demonstranterne i Spanien.

http://www.modkraft.dk/nyheder/article/ ... -opstanden


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PtaNg8c8OtU&feature[/youtube]

“We are not commodities in the hands of bankers and politicians”

http://temporaryartist.wordpress.com/2011/05/23/“we-are-not-commodities-in-the-hands-of-bankers-and-politicians”-spanishrevolution/

http://www.facebook.com/event.php?eid=200333033344048
http://www.facebook.com/event.php?eid=202099683167500


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 21:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2011 10:30
Indlæg: 40
Geografisk sted: Enkopderflyderover
VENT lige lidt..

Vi er enige om at vi snakker om samfundets undergang, og ikke jordens, right?
Så lad os gå ud fra at Mayaernes tidslinje der slutter 2012, diverse meteornedslag, og for få ressourcer ikke regnes med.

Personligt har jeg en tanke om at vores verden "snart" bliver en stor supernation. Vi har samlet EU, Amerika (FN) og der er noget i gang i Asien. Så snart har vi tre store "landsorganisationer", og jeg vil gætte på at de en dag går sammen. Så kører den vel derfra.
Men igen, det er bare en tanke.

Jeg har sat min prik ved 80-100 år. Jeg har bare en følelse for at det er deromkring. Jeg håber jeg lever på det tidspunkt (-:

Dog startede jeg med at placere den et sted mellem 0-10 år, da jeg regner med at jeg i min virkelighed ikke længere bor i et samfund. Jeg vil gerne leve i naturen (Into the Wild), hvis det overhovedet er muligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 22:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Hvad definere vi egentlig som at "samfundet kollapser"?

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 22:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
At dankortautomaterne ikke virker. At det ikke længere er muligt at få benzin til sin bil. Force majoure i stor stil, you know. Det var ihvertfald det jeg tænkte i sin tid.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 23:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Bubber skrev:
At dankortautomaterne ikke virker. At det ikke længere er muligt at få benzin til sin bil. Force majoure i stor stil, you know. Det var ihvertfald det jeg tænkte i sin tid.


:lol: Kollaps lyder pludselig overkommeligt!

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 00:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Tjaeh, hvis du kan klare dig selv uden skulle forbi netto for at få noget at spise.
Vi lever i et land, hvor vi allesammen er opdraget til at vide meget om meget lidt, uden egentlig at vide noget om noget som helst. Hvis det nuværende etablerede samfund falder sammen, tror jeg ikke der skal meget til for at det ender i anarki og borgerkrig.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 00:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Bubber skrev:
Vi lever i et land, hvor vi allesammen er opdraget til at vide meget om meget lidt, uden egentlig at vide noget om noget som helst.

Træls opdragelse du har fået dig. :roll:

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 00:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
hehe, det ville ikke gøre mig det store at skulle lægge livsstilen om fra at leve til at overleve, på mange måder ville det gøre mit liv mere simpelt. Anarki er lige mig, at bo i små stammesamfund og dele alt med alle, aldrig skulle bekymre sig om penge, bare jage, dyrke jord og chille max! Jeg tror ikke at Danmark vil se en borgerkrig som det første, vi har jo altså været uden elektricitet, dankort automater og internet før, og dengang gik det jo sådan set fint, bare en smule langsommere... Men den lovgivende og uddøvende magt ville måske nok få lidt travlt i et stykke tid :D

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 00:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Snoezel skrev:
vi har jo altså været uden elektricitet, dankort automater og internet før, og dengang gik det jo sådan set fint, bare en smule langsommere...

Jeg giver dig helt ret, det gik ihvertfald langsommere! :gud:
Billede

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 03:28 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Hehe Snoezel, synes du ikke dit billede af et anarkistisk samfund efter et evt. kollaps er lige lovligt romantisk?
Måske kunne det være sådan, men jeg tror på ingen måder det er et nemt liv. Det vil være et liv hvor der ikke er så meget overskud til at gå i dybden med visse ting, selvfølgelig ville der så være andre ting man kan lære, men den der med at man så "chiller max" må du længere ud på landet med.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 09:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Odden skrev:
Hehe Snoezel, synes du ikke dit billede af et anarkistisk samfund efter et evt. kollaps er lige lovligt romantisk?
Måske kunne det være sådan, men jeg tror på ingen måder det er et nemt liv. Det vil være et liv hvor der ikke er så meget overskud til at gå i dybden med visse ting, selvfølgelig ville der så være andre ting man kan lære, men den der med at man så "chiller max" må du længere ud på landet med.


Det er super romantisk, ligesom mit syn på mange andre utænkelige scenarier er ;) Det vil blive lettere for mig på den måde, at det som jeg i forvejen går i dybden med, vil jeg allerede være dybt nok med til at bruge til noget seriøst efter et kollaps :) Selvfølgelig chiller man nok ikke max, men jeg tror at man i den grad, at man vil lære at sætte pris på de stunder hvor man så endelig gør det, og det kan jeg kun se positivt på. Men tro mig når jeg siger, at når det kommer til stykket er jeg utroligt realistisk og pragmatisk og ser på et kollaps som en mulighed og en udfordring, snarere end en begrænsning - en mulighed for at mange mennesker kan få en kollektiv lærestreg - inkl. mig selv sikkert...

Men hvor er du når samfundet kollapser Odden? :D

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 10:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Snoezel skrev:
Men hvor er du når samfundet kollapser Odden?


Sikkert død.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 10:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Odden skrev:
Snoezel skrev:
Men hvor er du når samfundet kollapser Odden?


Sikkert død.


Romantisk...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 10:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg ved det godt...
My death smells like a red red rose....

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 02:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jun 2008 11:12
Indlæg: 140
Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Selvom tråden er lidt gammel har jeg lige lyst til at skrive lidt.

Jeg tror at et kollaps af samfundet allerede er i gang, og det har været i gang i mange år.

Jeg tror dog ikke, at vi en eller anden dag lige pludselig står uden stat, politifolk og sygehus og må klare os selv på bedste "The Road" stil.

Samfundskollapset sker langsomt over mange årtier, og de fleste bemærker det ikke.

For at tage en anekdote, kan jeg mærke på mange ældre mennesker, at de synes samfundet var bedre i deres ungdom. Én familiefar på arbejdsmarkedet var nok til at forsørge sin familie, fødevarerne var billigere og man skulle ikke på samme måde tænke over hvor langt og meget man kørte i sin bil.

Langsomt er livskvaliteten blevet dårligere i takt med energipriserne, der er steget, og lønningerne, som ikke er steget lige så meget som inflationen.

Grunden til alt dette er til dels at vi har en finit mængde energi på kloden. Hele vores infrastruktur kører på olie, som sjældent har været dyrere - og det går kun én vej, for det svinder langsomt ind. Selv hvis vi virkelig gør fremskridt i solceller, vindenergi, atomkraft og vandkraft mangler vi stadigvæk en ordentlig måde at opbevare energien på. Vi mangler også en kilde til at producere alle de ting, der er nødvendige, for at vores samfund fungerer, som f.eks. bildæk, plastic, gødning, de førnævnte energiteknologier, etc - det er alt sammen lavet med eller af olie.

Dette, sammen med at samfundet er afhængig af uendelig vækst, er opskriften på et kollaps. Vi kan ikke opretholde væksten, så nødvendigvis må den eksponentielle vækstkurve så småt begynde at gå nedad på et tidspunkt.

Nogle forskere mener, at vi allerede har nåede toppen af olieproduktionen omkring 2004. Andre mener, at der er masser af olie tilbage til mange år, og det er jeg sådan set enig i, men den olie, der er tilbage er rigtig dyr at få fat på, og altså ikke noget man bare hælder i sin bil .... med mindre man hedder Mærsk.

Jeg tror, at der er mange gode år tilbage endnu, men jeg tror at vi vil se en væsentlig forringelse af livskvaliteten inden for 20 år. Jeg har en ven, der er olietekniker, som er meget optimistisk, men der er selvfølgelig noget bias der, for ellers har han spildt 8 år af sit liv på sin uddannelse.

_________________
I AM THE ONE WHO KNOCKS.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 08:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror i hvert fald også at ekspanderingen af vores samfund er et kæmpe problem. De sidste 100 år har haft et boost i den teknologiske udvikling der svarer til mange flere år hvis man ser på den teknologiske udvikling i resten af verdenshistorien.

Det går simpelthen for hurtigt. Vi får så mange valg at ingen politiker kan nå at overskue alle konsekvenser af deres lovgivning. Istedet for rationel politik bliver der nu i nærmest et hvert politisk parti ført populistisk politik. Altså en form for pleasing af dem som er ukritiske overfor medierne. Det kan kun gå galt. Samtidig bliver jorden overbefolket og fødevarer og energi ressourcer svinder ind. Vi overforbruger simpelthen i en så høj grad at jeg mener det må gå galt. Hvornår ved jeg ikke, men det kapitaliske system er simpelthen for hurtigt til at jorden og os mennesker kan følge med.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team