Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2024 04:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 232 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Forfatter besked
Indlæg: 13 sep 2011 16:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Ja, de mindreårige skal retsligt set behandles som voksne! Bare ikke når det gælder individuel myndighed, køb af alkohol og tobak, skat og andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 16:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Morten på 14 skrev:
Atomkraft er det eneste réelle alternativ til kulkraft vi har her i landet, hvis det samtidigt skal være rentabelt.



Please læs den artikel jeg linkede til.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 17:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Thorium er jo sådan set også atomkraft... og derfor er thorium også forbudt i Danmark. Men ja, har læst den. Lyder helt sikkert som om Thorium er fremtiden, men på trods af det, så er det stadig hul i hovedet ikke at satse på almindelig atomkraft allerede nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 18:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg synes det er hul i hovedet.

De konsekvenser det kan få (rent hypotetisk), er langt slemmere end dem ved Thorium.
Derfor synes jeg det er hul i hovedet, at der ikke forskes mere i Thorium allerede nu.

Hvorfor bruge mulighed A, når mulighed B på alle led og kanter er bedre?
Så kan det være A-kraft er tilgængeligt allerede i dag grundet teknologi, men der ville det klart være mest gavnligt på længere sigt, at udnytte og forske i Thorium, så vi kan have noget for syg energi inden for en overskuelig årrække (10 år fx - der har været Thorium reaktorer før).
Altså ser jeg ingen grund, til at lave flere atomkraftværker grundet Thoriums latterligt sindssyge potentiale..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 23:33 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Morten på 14 skrev:
Citat:
Jeg kan kun tilslutte mig dem som taler i mod atomkraft. På et eller andet tidspunkt, sker der en fejl. Det kan man næsten sige sig selv, hvis man ved noget om mennesker.


Og imens vi venter på den fejl indenfor atomkraft, bliver der begået så ufatteligt mange dødbringende fejl indenfor alle andre energisektorer. Vidste du, at kulkraft udsætter befolkningen for mange gange mere radioaktivitet, end atomkraft gør? Ved du, hvor mange minearbejdere der dør, for at skaffe kul til Danmarks energiforbrug? Ved du, at du hver dag bliver udsat for giftige partikler fra kulkraftværker, der i sidste ende, med rimelig sandsynlighed, kan lede til dit endeligt, eller i det mindste for nogle af dine nærmeste.

Atomkraft er det eneste réelle alternativ til kulkraft vi har her i landet, hvis det samtidigt skal være rentabelt.

Der skal meget mere end bare en enkelt altødelæggende atomkatastrofe til, før det kan opveje al den død og ødelæggelse som kulkraft medfører globalt. Siden atomkatastrofen i Japan for et halvt år siden, har kulkraft og andre energiformer krævet mange flere liv, end den ene katastrofe gjorde. Og prøv at spørg dig selv om, hvad risikoen for at et jordskælv der måler næsten 9 på richterskalaen, med en medfølgende tsunami, skulle ramme Danmark, og lave samme slags skader som der blev lavet på Fukushima (givet at man skulle være så snotdum, ikke at have lært af historien og lavet nogen sikkerhedsforanstaltninger). Og selv hvis det skulle ske, så vil det ske så sjældent, at kulkraft stadig ville kræve mange flere menneskeliv i længden.

Prøv nu engang at vær rationel, så folk som dig ikke er med til at ødelægge mig og min families helbred, ved at fastholde et fuldstændigt irrationelt forbud mod verdens sikreste og en af verdens reneste energiformer.

Den moderne miljøhippie er pro atomkraft.


Nej. Den moderne miljøhippi vil vide, at årsagen til ofrene for vores energiforsyning, er vores økonomiske systems afhængighed af konstant vækst, menneskelig grådighed og egoisme.

Den moderne miljøhippi vil vide, at ikke ét eneste parti i vores folketing i sandhed repræsenterer en anden vej.

Den moderne miljøhippi vil vide, at det sidste han/hun skal gøre, er at stemme på partier, der kun fokuserer på vækst.

Det absolut værste den moderne miljøhippi kan gøre, er at stemme på LA.

Kun et stærkt fællesskab og et opgør med egoismens grådighed, kan løse de problemer du har nævnt ovenfor.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2011 02:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Post slettet: Hold lige debatten på et rimeligt niveau. Synes I det er noget lort hver især skriver, så må i godt skrive det, men I skal underbygge det.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2011 03:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Uddyber gerne...

arpheus skrev:
Nej. Den moderne miljøhippi vil vide, at årsagen til ofrene for vores energiforsyning, er vores økonomiske systems afhængighed af konstant vækst, menneskelig grådighed og egoisme.


Historisk set har menneskeligheden altid brugt ressourcer fra naturen for at øge egen velstand. Det er historisk faktum du ikke kan komme udenom. At "den moderne miljøhippie" hellere vil sidde og drikke the og spise skovbær og ryge fed er i mine øjne utrolig egoistisk.

arpheus skrev:
Den moderne miljøhippi vil vide, at ikke ét eneste parti i vores folketing i sandhed repræsenterer en anden vej.


Så langt så godt. Men det kommer der ikke medicin eller hjælp til de syge på bordet af. Tidligere i menneskets historie døde mennesker hvis ikke de kunne klare sig selv, eller havde nogle utroligt ressourcestærke familiemedlemmer der hjalp dem. (Hvor er den menneskelige næstekærlighed her?)

Citat:
Den moderne miljøhippi vil vide, at det sidste han/hun skal gøre, er at stemme på partier, der kun fokuserer på vækst.


Det er jo direkte løgn det udsagn. Kan blive helt tosset over sådanne udsagn. HVIS IKKE DER ER ØKONOMI TIL AT SKABE VELSTAND HVOR SKAL DEN SÅ KOMME FRA??!

arpheus skrev:
Det absolut værste den moderne miljøhippi kan gøre, er at stemme på LA.


Bullshit is what I have to say.

arpheus skrev:
Kun et stærkt fællesskab og et opgør med egoismens grådighed, kan løse de problemer du har nævnt ovenfor.


Hvad forener alle mennesker? Velstand og rigdom i samfundet. Hvordan skal den kunne opstå medmindre der er nok goder til alle?

- Og på den baggrund skriver jeg lige hvad jeg skrev før:
Sikke da en omgang bæ du fik fyret af der.
No offence, men det er da helt utroligt så høj en hest du prøver at ridde på!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2011 08:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Hvis man tror LA vil gøre noget godt for narkopolitiken, tror jeg ikke vi skal regne med at de kan noget som helst:
http://www.b.dk/politiko/vko-vil-forhoe ... o-til-unge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2011 08:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
OK men vi står i en økonomisk krise, skal vi ikke lige komme ud af den først?

Jeg kan ikke se at LA er nævnt en gang i artiklen.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2011 08:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Jo.. Vi kunne starte med afskaffe pension til ministerbørn!

http://www.information.dk/telegram/278989

15.000kr om året lyder måske ikke af meget, men.. mange bække små.. i ved...

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2011 10:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Obama skrev:

Historisk set har menneskeligheden altid brugt ressourcer fra naturen for at øge egen velstand. Det er historisk faktum du ikke kan komme udenom. At "den moderne miljøhippie" hellere vil sidde og drikke the og spise skovbær og ryge fed er i mine øjne utrolig egoistisk.

arpheus skrev:
Den moderne miljøhippi vil vide, at ikke ét eneste parti i vores folketing i sandhed repræsenterer en anden vej.


Så langt så godt. Men det kommer der ikke medicin eller hjælp til de syge på bordet af. Tidligere i menneskets historie døde mennesker hvis ikke de kunne klare sig selv, eller havde nogle utroligt ressourcestærke familiemedlemmer der hjalp dem. (Hvor er den menneskelige næstekærlighed her?)

Citat:
Den moderne miljøhippi vil vide, at det sidste han/hun skal gøre, er at stemme på partier, der kun fokuserer på vækst.


Det er jo direkte løgn det udsagn. Kan blive helt tosset over sådanne udsagn. HVIS IKKE DER ER ØKONOMI TIL AT SKABE VELSTAND HVOR SKAL DEN SÅ KOMME FRA??!

arpheus skrev:
Det absolut værste den moderne miljøhippi kan gøre, er at stemme på LA.


Bullshit is what I have to say.

arpheus skrev:
Kun et stærkt fællesskab og et opgør med egoismens grådighed, kan løse de problemer du har nævnt ovenfor.


Hvad forener alle mennesker? Velstand og rigdom i samfundet. Hvordan skal den kunne opstå medmindre der er nok goder til alle?

- Og på den baggrund skriver jeg lige hvad jeg skrev før:
Sikke da en omgang bæ du fik fyret af der.
No offence, men det er da helt utroligt så høj en hest du prøver at ridde på!


Offence.

Jeg har ikke skrevet, at man ikke skal bruge energi, eller at den skal komme fra bål i skoven. Du fantaserer. Desværre er det jo netop det vi gør i dag, altså "laver bål i skoven", bare på et mere sofistikeret og organiseret niveau. Men jeg vil gerne advokere for, at vi anvender energi, som ikke potentielt kan smadre miljøet, det kunne fx. være vind eller vand, eller andre metoder, jeg desværre ikke har kapacitet til at finde på.

Jeg har heller ikke skrevet, at man skal sidde i en skov og drikke te og gøre ingenting. Du fantaserer igen og ender med fuldstændig langt ude konklusioner om egoisme og mangel på næstekærlighed. Det er jo netop ikke det, vores forbrugsræs handler om. Det handler om egoistiske ønsker om fladskærme, rejser, individuelle projekter og bla, bla. At det så bliver til næstekærlighed er i værste fald en dårlig undskyldning, eller i bedste fald hjernevask.

Spørgsmålet er jo, hvor mange midler et samfund har brug for, for at skaffe tøj, mad husly og medicin til alle. Hvis ikke vi alle havde vores ego projekter, så vil jeg mene vi kunne nøjes med langt mindre og alligevel få de behov opfyldt, inklusiv fladskærm og pc. Det er et spørgsmål om fordeling og om vilje.

Så er der spørgsmålet om, hvor meget der egentlig skal til for at der er "nok goder til alle". Noget tyder på, at det for mange mennesker aldrig bliver "nok" og at vi har et par generationer med fuldstændig urealistisk høje forventninger til deres egne muligheder for forbrug og en total mangel på bevidsthed om, hvem de i realiteten har interesser tilfælles med. Derfor tror de nu, at deres "buddys" er Saxo Bank og Mærsk og at de deler interesser med dem.

At opstille et valg mellem total bankerot eller overdreven vækst og meningsløst forbrugsræs, er noget stærke kræfter har en interesse i, at proppe i hovedet på folk. Blandt andet dem, der producerer de varer som vi skal tro vi har behov for. Med andre ord, MAC, Sony, Diesel, Coca Cola, Nestlé, Q8, Saxo Bank, Mærsk mm. De vil gerne have den her samfundsmodel, fordi de tjener kassen på den. IKKE fordi den giver fællessskab og sammenhæng.

Et vist niveau af velstand er selvfølgelig en forudsætning for, at vi ikke river hovederne af hinanden, men vi ligger vist (og forhåbentligt) meget langt fra det niveau.

Midler er nødvendige for at leve i fred og fordragelighed, men LA taler stort set kun om, hvordan vi skal skaffe dem. Den næste forudsætning er en vilje til at fordele midlerne. Og DER går der hippi i den. For jeg mener faktisk det er den vilje, som er afgørende, mere end det er mængden af midler. Vi kan klare os for meget lidt, hvis vi vil. Men det vil mange ikke, fordi det vil ødelægge deres iscenesatte projekt, som er proppet i hovedet på dem af virksomheder og politikere, som sælger det her "ego-projekt" for at blive valgt eller for at sælge deres varer.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2011 11:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Odden skrev:
Jo.. Vi kunne starte med afskaffe pension til ministerbørn!

http://www.information.dk/telegram/278989

15.000kr om året lyder måske ikke af meget, men.. mange bække små.. i ved...


Vi kunne starte med helt at afskaffe sær pensioner til politikere. Det er noget af det mest hykleriske at politikerne stemte imod enhedslistens forslag om at politikeres pensions alder skulle følge befolkningens

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 232 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team