Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 18:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 232 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 aug 2011 13:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Metavinduet skrev:
Joseph Hashdropz skrev:
Alle har råd til mad ja. Men alle har ikke råd til ordenlig mad og et ordenligt hjem. Det bliver bevist i og med at vi har hjemløse i Danmark.


Ordentlig mad er ikke ensbetydende med dyr mad. Du kan sagtens få en sund kost for billige penge, men hvis dine prioriteter ligger andetsteds (alkohol eller stoffer eventuelt?), er det klart du kommer i pengemangel. Og nej, det bevises ikke ved, at vi har hjemløse i Danmark. De hjemløse har selv valgt at være hjemløse. Igen... prioriteringer. De har muligvis også selv prioriteret, at de ikke har haft behov for en videregående uddannelse.


Så min ven der er hjemløs er selv i skyld i hans psykiske problemer der stammer fra hans forældre der gentagne gange har smidt ham ud hjemmefra og ikke længere vil have noget med ham at gøre. Du mener at en social ustabil person som modtager 6000 kroner om måneden og ikke noget boligtilbud selv er skyld i at han ikke har noget hjem?

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2011 13:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Nej, men nu snakkede jeg ikke om psykisk syge. Har din ven ikke haft mulighed for statslig hjælp i form at bofællesskaber mv.?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2011 13:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
arpheus skrev:
Alle kan ikke bare "tage job i udlandet". Den virkelighed er for et fåtal, særligt "den kreative klasse". Størstedelen af befolkningen føler heldigvis en tilknytning til deres geografiske "hjem". Der er desuden en lang række sociale og psykologiske barrierer. Læs evt. noget psykologi, historie, sociologi. Gerne af nogen du er uenige med, for at nuancere dit verdensbillede.

Jeg synes du glemmer at der hele tiden kommer nye generationer. Den nye generation er opvokset i en globaliseret verden, og jeg TROR derfor at den nye generation, vil have en større trang til at forlade landet. Jeg overvejer selv kraftigt at flytte til Spanien efter sommerferien 2012 efter jeg er færdig med min uddannelse. Af den simple grund af skatten er en hel del lavere. Og mon ikke jeg så kunne få råd til at rejse til Danmark flere gange årligt når jeg nu sparer utroligt meget i skat?
I fremtiden får vi jo også meget hurtigere, bedre og billigere transport midler - Og det ville da være komplet ulogisk hvis det ikke førte mere globalisering med sig.

arpheus skrev:
Angående det offentlige kontra det private, så mangler vi visionære ledere i det offentlige. Som leder af en organisation er det afgørende, at man synliggør målet og visionen for de ansatte. Det bør være "skabelse" af andet end kun penge, der driver værket. Jeg er enig med Kaptajnen.

Du ville have rigtig godt af at læse bogen "Vildveje i velfærdsstaten".. Netop hvad du fremføre som noget der er godt for samfundet og det offentlige, er hvad der ødelægger det. "Vi skal have mål og visioner".. Sludder og vrøvl.
I jagten på målet, glemmer vi fuldstændigt formålet med opgaven vi fuldføre - For vi gør alt hvad vi kan, for at nå målet, da det jo er hvad der kan måles og vejes på, og er det din arbejdsindsat samt fremgang bliver bedømt udfra.
Et klimrende eksempel er ældreplejen, hvor vi har indført regler der skal sikre at de gamle velfærd. som f.eks. at de kan få et bad dagligt, og det ene det andet og det tredje.
Men hvordan fa... sikre det, at de har det gjort? Der er mange flere aspekter i det end målbar ting, for at et menneske har det godt.
Og når det bliver stillet op med mål og visioner, hvorfor så bruge din energi på eksempelvis at spille Ludo med Gamle Grethe, når du kan give hende et bad, og derved komme i "mål"?
Og betyder det velfærd for Gamle Grethe? Tvært i mod.

Konklusion: Man kan ikke synliggøre velfærd vha. mål og visioner, du flytter udelukkende fokus fra hvad der egentlig er vigtigt, og du opfylder ikke formålet med opgaven, hvis du prøver på den måde.


Jack

Det er vel ligeså meget DIN skyld at han bor på gaden, som det er resten af samfundets skyld? Samfundet kan ikke forhindre at nogle får en fucked up opvækst. Men burde det ikke være folk omkring ham, der hjælper ham i den rigtige retning? Det er hvertfald sådan vi praktisere det i min vennekreds, når nogle kommer ud på et skråplan.
Folk har en irriterende tendens til at forvente at samfunde er forpligtet til at hjælpe dem der opfører sig hjernedødt.

Og hvorfor skal vi regulere med afgifter på de usunde ting? Hvorfor ikke bare informere folk omkring hvad konsekvenserne er af hvad de indtager, for derefter selv at give dem valget?
Du fjerner folk personlige ansvar når du indføre sådanne ting. Du siger som samfund, at du ikke stoler på befolkningens egen dømmekraft. Og det får folk til at forvente at samfundet fungere som en stor airbag, der gør at folk ikke tænker sig om, da de forventer samfundet tænker sig om for dem.
Og hvor ender vi så henne? En flok hjernedøde idioter der alle render rundt og gør det samme?

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2011 15:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Så hvad jeg prøver at konkludere Joseph Hashdropz, er:

Hvis man ikke lider af psykiske problemer eller lignende, kan man tage den uddannelse, man vil. Det er ligegyldigt, om du kommer fra en "fattig" eller rig familie - muligheden er der. Om viljestyrken er der, er så en anden snak, hvilken naturligvis også er lidt relevant for diskussionen. Dog tror jeg, som jeg tidligere skrev, at menneskets mentalitet er præget af det moderne vesten fremfor den enkelte lands politik (i hvert fald når vi snakker om Danmark). Viljestyrken til at tage en uddannelse eller få et job er desværre forsvundet hos mange mennesker, men at give regeringen skylden for dette er naivt. Kald mig pessimist, men jeg tror ikke på, at mennesket som helhed kan redes fra dets egen forrådnelse.

Der er materiel ulighed, men alle har mere eller mindre muligheden for at komme denne til gode (med undtagelse af psykisk syge etc.). Som sagt er jeg dog fortsat enig i, at materialismen har forpæstet mennesket, og blå blok vægter ganske korrekt denne konsumisme højt. MEN det gør rød blok og resten af vesten også!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2011 03:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Billede

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2011 14:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Rellek: Et er at overveje, noget andet er at realisere. De fleste der udvandrer vender tilbage igen (gider ikke finde kilde, men det er undersøgt og den er god nok).

Målet er at opfylde formålet. Du har en pseudodiskussion kørende med baggund i en bog du lige har læst. Jeg har ikke talt om at måle medarbejdere.

Indenfor hjemmeplejen forstår jeg ikke, hvorfor lederen ikke kører rundt til de ældre og spørger hvordan de har det, i stedet for at rende i røven på medarbejderne. Gennem løbende samtaler med Grete, vil man få afdækket hendes konkrete behov og mangler. Dem kan man så notere til fremtidig brug og fremlægge for de konkrete medarbejdere, som besøger Grete. Når man besøger hende næste gang hører man hvordan det går, går det skidt så taler man med medarbejderne og minder dem om, hvad der er det vigtige for Grete. kan de ikke finde ud af det, må der en ny medarbejder ud til Grete.

Jeg har ikke talt om at "synliggøre velfærd". Jeg taler om at synliggøre mål og motivere medarbejdere. Formålet er, at få dækket Gretes behov.

Det er essentielt indenfor enhver organisation, at alle kender deres opgave, bliver motivet til at udføre den og får anerkendelse for deres arbejde. Det er ledelsens ansvar. Vi mangler ordentlige ledere og får derfor dårlige medarbejdere. Dét var min pointe.

>Metavinduet: Mennesker er ikke fornuftige, men styret af en masse impusive og uigennemtænkte valg. Sådan er mennesker bare. Derfor kan man ikke bare hvad man vil, selvom man ikke er syg. Mennesker kan være, underlige og til "en side" og det mener jeg stort set alle er. Derfor kan man ikke bare "hvad man vil". Det er papir og teori og noget guruer siger for at tjene penge.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2011 16:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Kaktus Klausen skrev:
Billede


:mrgreen:

Er det virkelig det bedste du kan? No offence, men seriøst - kom nu ind i kampen Phibes JR.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2011 16:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
arpheus skrev:
>Metavinduet: Mennesker er ikke fornuftige, men styret af en masse impusive og uigennemtænkte valg. Sådan er mennesker bare. Derfor kan man ikke bare hvad man vil, selvom man ikke er syg. Mennesker kan være, underlige og til "en side" og det mener jeg stort set alle er. Derfor kan man ikke bare "hvad man vil". Det er papir og teori og noget guruer siger for at tjene penge.


Muligvis, men hvad er problemstillingen egenlig? Alle har retten til at tage en uddannelse. Hvad kan regeringen gøre, hvis den enkelte person ikke er i stand til det? Give dem et akademisk job alligevel?

I øvrigt er det et forkert syn, at alle akademikere er rige. Dette er hvad Helle Thorning & Co. ofte gør, når de afslutter deres argumenter med: " [...] modsat akademikeren, der har det perfekt, drikker cognac, ryger cigar, og spiller golf."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2011 20:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Liberal alliance er fandeme vejen frem, og den artikel er ren lol.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 11:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2011 15:23
Indlæg: 80
Geografisk sted: ude i hampen
Syntes lige jeg ville poste denne, for det kan ikke siges tydligere :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 13:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Skrækkeligt! En oplæser (det er ikke særligt overbevisende at læse højt) blandt en flok bonghoveder er ej god argumentation for en legalisering af cannabis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 13:51 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Hold nu kæft med den der populistiske analyse af alt!
Det giver god mening at legalisere cannabis, så vi får et reguleret marked. Så er det underordnet hvem der siger det, de har jo ret!
Alle folk snakker om at det er i og åh så forfærdeligt at politik er så populistisk. dog hopper de selv i spanden med lort HVER GANG. :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 13:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Imens resten af stofferne fortsat tabuiseres. Hvad er det dog for en hyklerisk holdning at have?

Men vi andre skal åbenbart holde kæft, når cannabis-rygerne har fået tilfredsstillet deres lyster, og ikke tænke på logik og frihed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 14:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Metavinduet skrev:
Imens resten af stofferne fortsat tabuiseres. Hvad er det dog for en hyklerisk holdning at have?

Men vi andre skal åbenbart holde kæft, når cannabis-rygerne har fået tilfredsstillet deres lyster, og ikke tænke på logik og frihed.


Selvfølgelig skal vi ikke det - holde kæft. Men hvis de advokerer for en lagalisering af cannabis, som du er enig i, hvad er så problemet? Når det er opnået, hvis det sker, er der vel ingen der forhindrer dig i at tage kampen videre?
I et demokrati er alles stemme lige meget værd. Uanset om det er et bonghovedes røst eller en millionær bankmand.

...i øvrigt gik din kritik jo heller ikke på at de synes at andre stoffer skulle være ulovlige. Du skrev sådan her:
Metavinduet skrev:
Skrækkeligt! En oplæser (det er ikke særligt overbevisende at læse højt) blandt en flok bonghoveder er ej god argumentation for en legalisering af cannabis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 15:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Jeg undlod at inkludere det i mit indlæg, da jeg allerede havde kommenteret på Hampepartiet mv. tidligere i denne tråd. Det er blot dårlig "reklame" for cannabis (og andre stoffer for den sags skyld).

Men hvorfor skal vi lige starte med cannabis? Når deres argumenter er, at man selv bør bestemme over sin krop, giver det sgu da ingen mening kun at tale for cannabis? Det er hykleri.

Fjas skrev:
I et demokrati er alles stemme lige meget værd.


Ja, desværre og heldigvis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 15:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Det er der heller ingen der siger at DU skal, starte med cannabis. Det har DE dog valgt, dem i videoen. Helt sikkert fordi det er noget der betyder noget FOR DEM.
DU kan jo starte med at samle en demo for legalisering af alle stoffer. Det er der ingen der har forbudt dig. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 15:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Så skal deres argumentation ikke gå på, at man selv må bestemme, hvad man propper i kroppen.

Ja, jeg kunne også skabe mit eget parti, finde en kur på cancer og opnå verdensfred. Den eneste vej til legalisering er ved at oplyse folket offentligt, og det gør man ikke via en obskur, hash-omtåget demonstration. Hvis jeg havde midlerne til at oplyse vor uoplyste folk, vil jeg gøre det, men det har jeg ikke.

Som sagt, et demokrati er det bedste og værste for samfundet. Folket er en flok snotdumme får.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 01:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jun 2008 11:12
Indlæg: 140
Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Metavinduet, du har ret.

Jeg er sikker på, at de fleste medlemmer af Liberal Alliance, og måske sågar resten af folketinget - da de trods alt er veluddannede mennesker, inderst inde mener, at det ville være en god ide at lovliggøre de fleste euforiserende stoffer. Men at stå frem med dette vil være politisk selvmord, da vores dejlige stat har inddoktrineret vores borgere med, at alle stoffer, ud over alkohol selvfølgelig, vil give dig psykoser bare du kigger på det. (Jeg har måske overdrevet der).

Samtidigt med dette er der gode penge for medierne i at udstille sådanne holdninger som værende sindssyge, da det sælger.

Det er en ond cirkel.

Jeg er ikke optimistisk hvad angår dette samfundsproblem.

Jeg vil gerne spørge, hvad du synes løsningen er?

Måske kan vi vente, til den ældre generation bare dør så den mere progressive narkotikapolitik vinder frem. Det sagde de dog også i 60'erne, så det sker næppe. Ellers vi må vente til flertallet af borgerne er psychonauter, hvilket sikkert ikke kommer til at ske.

Indtil videre synes jeg, det er fantastisk at 2 partier synes det er OK med lovligt eller dekriminaliseret hash. Jeg synes, det er dejligt, at vi er kommet så langt.

_________________
I AM THE ONE WHO KNOCKS.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 09:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Altså, et eller andet sted kunne man jo selv vælge at gå ind i kampen. Her tænker jeg* på psychedelia.dk, at vi går ind i kampen på en eller anden måde.
Hvis vi kunne ende med at have direkte/inddirekte indflydelse, om et år eller 10, er inspirerende, synes jeg.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 16:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
[iframe]http://politiken.dk/politik/ECE1383445/thyra-frank-har-moedt-vaelgerne-n-gang-paa-11-dage/[/iframe]

Det bliver dejligt hvis hun skal være med til at stemme om komplekse love om den danske retsikkerhed, økonomi osv.

Troede kun det var DF'ere og Fokus folk som var enkeltsags politikere. Kan egentlig godt lide hendes tilgang til ældre mennesker. Det med at de skal have lov til at nyde livets usunde goder. Men hvis hun ikke gider at interessere sig for andre politiske områder så må de andre spidskandidater da bruge hende som rådgiver.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 232 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team