Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 13:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hundelov
Indlæg: 17 maj 2011 20:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
De fleste herinde kan vel blive enige om at hundeloven, ligesom loven om euforiserende stoffer, er dybt godnat. Jeg så fandt så debatten mellem Marlene Harpsøe og Christian H. Hansen fra tv2 - magen til virkelighedsfornægtelse fra Harpsøes side skal man lede længe efter!!!!!
At de så begge to jokker rundt i de samme argumenter om og om igen, er da til at brække sig over, Hansen har alle muligheder for at perspektivere til MANGE andre sider af tilværelsen som kræver personligt ansvar, men gør det ikke, i hvert fald ikke i de 8 minutter jeg kunne holde ud at høre på det....

Ved ikke helt hvad formålet med tråden her er, ville bare lige dele min forargelse med jer og vel nok også høre hvad i synes om hundeloven.

Her er debatten - hvis i kan holde det ud...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39937018:regeringen-og-df-er-skyldige-i-hundemord.html

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hundelov
Indlæg: 17 maj 2011 23:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2009 10:35
Indlæg: 337
Jeg blev mere irriteret over deres børnehave-retorik end over emnet! Puha hvor er hun dog ubehagelig og dum at høre på.
Utroligt at der stadig er stemmer i forbudspolitik :(


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hundelov
Indlæg: 18 maj 2011 00:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Selv giften i indslaget er forbudt :(

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hundelov
Indlæg: 18 maj 2011 05:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 maj 2010 16:06
Indlæg: 103
Geografisk sted: Inside
Jeg er 100% imod lovgivningen, men jeg synes faktisk at Christian H. Hansen gør det rimelig okay. Det kan godt være at han gentager sit argument igen, men det gør han jo bare for at det sidder fast i seerens hoved - hvilket er et oooookay trick.

Er dog enig i, at Christian H. Hansen godt kunne have prøvet at perspektivere til andre emner hvor personligt ansvar er vigtigt, men lige i den her sammenhæng synes jeg ikke ligefrem der er mange ting at perspektivere til. Han kunne dog sagtens have sammenlignet det med opdragelsen af børn - man forbyder jo ikke mennesket, bare fordi nogle idioter slår andre ned.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hundelov
Indlæg: 18 maj 2011 14:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Matti von Hatti skrev:
Han kunne dog sagtens have sammenlignet det med opdragelsen af børn - man forbyder jo ikke mennesket, bare fordi nogle idioter slår andre ned.


Præcis den samme jeg havde i tankerne...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team