Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 23:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Indlæg: 24 jul 2011 18:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Snoezel: Jeg forstår det godt. Normalt ville jeg også have det slettet, men det er vigtigt at folk forstår, at det ikke var en tilfældighed, at han ikke er en "ener"

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 18:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2005 23:34
Indlæg: 411
Geografisk sted: hjortshøj
anders og mig... to alen af samme stykke!!!
og der kommer flere til, heldigvis.
men det ikke mig der laver noget lignende!
jeg vil hellere stikke af til indien eller sibirien når islam
bliver for stort i danmark, for jeg ansér slaget for tabt
fordi der vil blive sat ind for sent, det ER allerede for sent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 18:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Held og lykke med indien. http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_India


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
jeg har ondt af de sølle væsener, hvis frygt for det fremmede plager deres liv i sådan en grad, at det bliver til indædt had - måske det kræver en høj intelligens at bygge sådanne luftkasteller op, der er i hvert fald nogen der bliver nødt til at forklare mig faren ved multikulturalisme? Det er meget få retninger inden for Islam der opfordrer til hellig krig og tvangsomvending af "hedninge" og dem der gør det, er ikke anerkendt af de andre.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
det sker bare ikke det her. er det virkeligt?

dayli leaf skrev:
Det fanme folk som dig der gør det svært for folk som mig med og overbevise folk om at måske 30% af indvandre i danmark burde sendes hjem.

jeg synes sådan set også at 30% af etniske danskere burde sendes til Sibirien. især brølestive fodboldtosser.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Når der er problemer med muslimer og islamistisk terror, så beror det formentlig ikke på, at der i første hånd er noget galt med deres gener. Der er noget meget mere menneskeligt bag. Og der mange forskellige slags problemer. Men løsningen er ikke fascime og "kulturkonservatisme". Tværtimod ville det være et andet problem, og et meget værre problem. I mine øjne er taliban slemme fordi de er fascistiske dogmatikere (og behandler folk skidt). Anders er formentlig en ener, men cloud9, du er nok ikke en ener. Du virker nemlig som en ganske stereotyp lavtuddannet højreekstrem. Dem er der ret mange af. Og der skal være plads til jer. Der skal bare ikke være plads til selvtægt, politisk vold, trusler og terror. Gerningsmandens forhåbning er, i følge hans egne ord, at polarisere de politiske fløje, så i, de få radikale højreorienterede, skal føle jer frustrerede og impotente. Han håber at i derigennem vil indse, at intet kan ændres demokratisk - jeres illusion om demokratisk ændring skal knuses. Vi andre ville, i modsætning til Anders Breivik og ekstrem fascister, se det som demokratiets sejr, som en demonstration af hvad demokrati overhovedet beskriver - at de få ikke skal bestemme over de mange. At vi må gå på kompromis med visse af vores ønsker, så der er bedst mulig plads til alle. De mest ekstreme ønsker er de, der selvfølgelig må vie. Så kan i tude over, at de kun er ekstreme fordi i er en minoritet. Det er nok til dels sandt. En del af dem er forkastelige og/eller naive, og er derfor ikke alment accepterede. Mit råd er: tag jer sammen og voks op. Indse at livet kræver engagement og kompromisser, og forsøg at tænke ud over jeres egen næsetip - det hævder Breivik, sjovt nok, at han har gjort, og du giver ham ret. Så den med kompromisser skal forstås således: giv lidt plads, så jeres nabo også kan være der. Ryk en balde, så bliver der plads til alle. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2005 23:34
Indlæg: 411
Geografisk sted: hjortshøj
uanset hvilken retning vi snakker islam så har jeg aldrig hørt noget fornuftigt fra koranen!
og fjas, nu har jeg ikke tjekket dit link, men jeg går ud fra du mener kashmir
og der skal jeg selvfølgelig ikke til


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2005 23:34
Indlæg: 411
Geografisk sted: hjortshøj
Paul Muad, det med at taliban ikke behandler folk godt...
hvis man er fange/gidsel ved taliban, så får man bedre mad
end tilfangetagerne, noget med at det står i koranen at man
skal behandle fanger godt.
jeg så et indslag i tv med 2 løsladte fanger ( vist nok franskmænd )
som fortalte hvor godt de havde haft det.
men talibanerne kunne uden at blinke skære deres hoved af hvis det var
og stadig komme i paradis med vin og (stakkels) jomfruer!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
En IQ på 153 indebærer åbenbart ikke retoriske færdigheder. Din argumentation er vag og din stavning samt grammatik er ikke bedre end de indvandreres, du kritiserer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
cloud9 skrev:
uanset hvilken retning vi snakker islam så har jeg aldrig hørt noget fornuftigt fra koranen!


Er det eneste du kan komme med? Tror du bibelen eller toraen er mere fornuftig? Ingen religion er "perfekt" i sit menneskesyn, det skulle måske lige være buddhismen eller hinduismen...?

Jeg forstår ikke hvordan man kan have så middelalderlige holdninger i 2011?!?! Hvorfor ikke kæmpe for enighed og samhørighed, er du virkelig så traumatiseret af samfundet, at du kan sympatisere med sådan en galning? :roll:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Senest rettet af Snoezel 24 jul 2011 19:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2005 23:34
Indlæg: 411
Geografisk sted: hjortshøj
Metavinduet skrev:
En IQ på 153 indebærer åbenbart ikke retoriske færdigheder. Din argumentation er vag og din stavning samt grammatik er ikke bedre end de indvandreres, du kritiserer.

det har du ret i..at jeg ikke er god til kommaer, men min stavning er gennemsnitlig..hvilket må siges at være godt gået af en der er vokset op med børnehjem børnepsyc ungdomspsyc voksenpsyc og iso-fængsel i ½ år, retspsyc
samt masser af selvmord og mord i familie og vennekreds hvor omkring 10 bekendte er døde af en arabers KNIV.
så du har ret! jeg har haft andet at tænke på end grammatik med kryds og bolle, og navneord,tillægsord
og pis og lort.
jeg har IKKE formet mig selv, jeg er formet af mine oplevelser..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Metavinduet skrev:
En IQ på 153 indebærer åbenbart ikke retoriske færdigheder. Din argumentation er vag og din stavning samt grammatik er ikke bedre end de indvandreres, du kritiserer.

IQ og grammatik har ikke en dyt med hinanden at gøre.

On topic:
Synes at vi er ved at være lidt lang fra det originale emne.
Her er lidt fra wiki-pede.
http://da.wikipedia.org/wiki/Terrorangr ... _juli_2011
http://da.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
cloud9 skrev:
jeg har IKKE formet mig selv, jeg er formet af mine oplevelser..


En del af den formning, har gjort at du har mistet din ansvarsfølelse, det er jo tydeligt... Så det nytter vel ikke at diskutere med dig..

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2005 23:34
Indlæg: 411
Geografisk sted: hjortshøj
[hsimg][/hsimg]
Snoezel skrev:
cloud9 skrev:
uanset hvilken retning vi snakker islam så har jeg aldrig hørt noget fornuftigt fra koranen!


Er det eneste du kan komme med? Tror du bibelen eller toraen er mere fornuftig? Ingen religion er "perfekt" i sit menneskesyn, det skulle måske lige være buddhismen eller hinduismen...?

Jeg forstår ikke hvordan man kan have så middelalderlige holdninger i 2011?!?! Hvorfor ikke kæmpe for enighed og samhørighed, er du virkelig så traumatiseret af samfundet, at du kan sympatisere med sådan en galning? :roll:

biblen siger feks at man skal tilgive.. men de bøger er jo overvejende fyldt med lort! men der er jo en del fornuft i de 10 bud og de syv dødssynder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Jeg skrev argumentation og grammatik. Ganske vist har de ikke noget med IQ at gøre, men at kunne formulere sig overbevisende er hovedingrediensen i intelligent formidling. At prale med en IQ på 153 er ikke...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 19:53 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Her er par koran vers til din fornøjelse:
Citat:
Don't confuse truth with falsehood or knowingly conceal the truth. 2:42
Do not fight wars of aggression. 2:190
Spend your money for good: to help your parents, your family, orphans, wayfarers, and the needy. 2:215
"Kill not one another." 4:29
Whoever participates in a good cause, will be rewarded. Whoever participates in an evil cause, will bear the consequences thereof. 4:85
Don't hate other people. Treat everyone fairly. 5:8
Feed the poor and unfortunate. 22:28
It is wrong to oppress people. 42:42
Live peacefully with disbelievers. 43:88-89
Let each person believe (or disbelieve) whatever he or she wishes. 109:1, 6


Og det er bare en meget lille håndfuld af de gode budskaber fra koranen.
Jeg kan finde lige så mange direkte ondskabsfulde vers.

Det kan jeg også i bibelen...

Man kan ikke bruge den slags gamle bøger til at modellere sit liv efter.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 20:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2005 23:34
Indlæg: 411
Geografisk sted: hjortshøj
problemet med forskellige vers er tit selve oversættelsen, som araberne ikke kan/vil godkende!!
man må ikke føre angrbskrige, ikke desto mindre anførte muhamed svjh 66 angrebskrige med voldtægter og halshugninger.
jeg synes at problemet er at muslimer tilbeder en syg morder...uanset retning(islam)
hvorfor er man syg hvis man tilbeder hitler, men IKKE MUHAMED??
jødehadet har de jo tilfældes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 20:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2010 12:55
Indlæg: 32
"At åbne vores hjerter og få forløst gammel sorg & frygt ♥

Kanalisering af Sanne Otilia søndag den 24. juli 2011 kl 18:38

Ja vi ved det er meget på en gang - world wide. Men der er en mening med "galskaben" - selv om det tragiske i Norge ikke var planlagt. Det som finder sted inde i jer og i de involveredes og pårørendes hjerter og sind er forløsning. Forløsning af gammel sorg og frygt. Det minder om de "menneskeslagtninger" - som har fundet sted gennem årtusinder -på forskellig vis. Når evt. du påvirkes - trods du intet har med det at gøre ,- vækkes de følelser i dig - fra dengang du oplevede noget lignende på "en slagmark". Ja også selv om det er sket for årtusinder siden.
Alles hjerter er åbne i denne tid - for nogen strømmer sorg ud (af hjertet) og forløses. For andre er det frygt - frygten for at dø (hvis du evt. selv tidligere har været faldet på en slagmark- i en menneskelig "folke-drabs-masse". Hvor et stort dødsfald har fundet sted. For andre er det ensomhed og ulykkelighed. Alle har i hver jeres i skal have forløst - i hvert jeres tempo. Og når det bliver for meget - når i overvældes af følelser - så bed om hjælp et par gange, - bag øjnene -med hjertet ♥ Vi er her for jer alle (som altid) men endnu mere i denne tid. Netop nu er vi rykket et skridt tættere på jer hver og en ♥
For hver gang i såredes - det ved mange af jer godt - da åbner jeres hjerter sig en lille bid ekstra for hver gang. Og når jeres hjerter igen er healet op og i har det godt - da kan i elske lidt mere end i kunne før "jeres hjerte blev såret/åbnet"...
Rodløshed? Ja i er lidt rodløse i jer selv i denne tid. Der sker "ting og sager" i jer i ikke har indflydelse på - ting finder sted -naturlig forløsning af gamle erindringer på celle, sjæls og åndsplan. Det er ikke noget i selv kan styre eller tage hånd om - ej heller kontrollere -dvs. tage styringen over. I skal blot flyde med - lade det som skal ske - ske. Den velsignelse du lagde op dagen før i dag Sanne- kan i bruge ift. at håndtere det i gennemgår - TAK ♥
Massebevidstheden -nej ikke fællesbevidstheden Sanne. Men massebevidstheden er under indflydelse lige nu - MED indflydelse på fællesbevisdstheden. Hvad er forskellen på masse og fællesbevidstheden? Den sidste er på et højere plan. De påvirkes forskellig - nogen gange samtidig. Men lige nu finder "ting og situationer" sted -for at massebevidstheden kan få renset ud i gammel vrede og frygt - FOR at i senere hen kan udvide fællesbevidstheds"feltet". (den højere mening med alting). Massebevidstheden er "den menneskelige suppedas -hvor, hvis der er højtryk eller lavtryk - så påvirkes HELE massebevidstheden af det". Når så mange sjæle "hænger" og er uforløste i denne tid - påvirker det fællesbevidstheden - fordi de er på et højere plan og derved påvirker det jeres sjæls og åndsbevidsthed.
I de forgange uger har i renset ud på jeres underbevidste plan, krop og celler - og derved øgedes jeres kontakt med jeres Sande Selv -dvs. jeres Højere Selv og dermed fællesbevidstheden. Ikke alle er parate til at flytte sig med fra egoet/hovedet ned i hjertet - så derfor, - når tragedier finder sted nu - VIL de (som ikke VIL flytte sig) blive påvirket endnu mere af det skete - end de selv ønsker ♥ Ikke alle vil være med til at "trække slæbet" (flytte sig på det spirituelle plan) - men modsætter sig det faktisk) - så tragedier finder sted (nej ikke planlagt) - for at få ALLE til at udvikle sig- ved at åbne deres hjerter for empati og forståelse. De kan ikke forblive lukket i hjertet - under tragedier som nu. De får øjnene op -så at sige - mennesker finder sammen i hjertet i denne tid - hvad enten de vil det eller ej ♥ Og vælger man på det ubevidste plan stadig at modsætte sig - så kommer der modstand ind i disse menneskers liv. Verden SKAL og VIL udvikle sig - hvad enten man vil være med "på turen" eller ej ♥ og vil man det ikke - vil man møde modstand, - "blive pillet fra hinanden" - for at lære smerte på denne måde. DET har flere af jer allerede gennemlevet og I ved hvad vi mener med dette ♥ Den som ikke vil åbne sit hjerte - vil få det tvunget op ♥ Ja vi ved det lyder hårdt - men vi har lidt travlt (de ler hjerteligt) - og det mærker flere af jer også. MEN i skal ikke have travlt - i skal blot være i Nuet - tage hånd om jer selv som indvivid - ikke løfte i flok -men værne om jer selv. Slippe kontrollen, - være, tage imod og give efter for det som sker ♥
Ja det er svært for os at forklare - for så mange ting spiller ind. I syd og nord finder ting/situationer/tragedier sted -for at hjerter wrold wide kan åbnes. Mange af jer forstår - andre forstår lidt efter lidt ♥ Livert skal ikke forståes dog - det skal leves. I skal lave. I skal stadig leve og glædes. Glædes over hver dag i har jeres frihed, Liv og helbred ♥ Værdsæt det i har og det i kan - frem for det modsatte ♥
Skub ikke sorgen eller frygten væk -men Velsign den - så den ikke overmander jer ♥ Massebevidstheden er i sorg - men den kan i frigøre jer fra og så kun være i egen sorg, frygt eller andet. Jeg Sanne foreslår Sig til jer selv "jeg ønsker kun at mærke hvad der er mit- resten forgår" - gentag evt et par gange ♥ Vær nænsomme ved jer selv i denne tid - kald evt på Kwan Yin som er den Store Moder medfølelse - eller kald på Moder Maria - kald bag øjnene eller med jeres hjerte - men husk også at åbne jer op for at tag imod hjælpen ♥"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 20:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg synes denne tråd enten skal lukkes eller rydde op i, de første 2-3 sider var fine at læse men så blev det ligesom en tråd på /b/ eller andetsteds.

Cloud9 jeg forstår slet ikke din agression. Det lyder ærlig talt som om, at du ikke har mange muslimske venner. Jeg har et par stykker og de er på ingen måde som du karakteriserer dem. Deres forældre er ikke højtudannede men immigreret hertil, men deres børn - mine venner og deres søskende - er enten igang eller skal søge ind på universitetsuddannelser, og de kritiserer og afskyr ekstrem islamisme LIGESÅ MEGET som et hvert andet rationelt menneske, ville afsky enhver form for ekstremisme.

Jeg forstår slet ikke hvordan du kan forsvare dit argument med, at "så må nogle ofre sig".

Dvs, ifølge dig;
Person A, B, C må ofre sig for person X, da person X's egen opfattelse af verden er den korrekte og derfor er hans handlinger altid retfærdiggjort - fx. at dræbe andre er i orden, da han synes det.

Det er tit med folk som argumenterer som dig, ikke kan se, at du ligeså vel for mig kunne være en "brik i spillet" som jeg bare skulle udrydde, da jeg finder fascisme og det meste andet du står ved forkert, og at det derfor må være retfærdigt at dræbe dig. Men selvfølgelig, hvis du føler at det er retfærdigt at jeg udrydder dig, fordi jeg synes det ville gøre verden til et bedre sted - og du ligeledes med muslimer fx - så er din argumentation vel i orden. Men prøv nu lige at overvej.. Ville du synes det var retfærdigt, at du blev boret ned med knive i ryggen af muslimer, bare fordi de synes udryddelsen af dig ville gøre verden til et bedre sted? Synes du alle burde tænke sådan, "hver man for sig selv"? Vi kan jo tydeligt se hvad det medfører... Every year another shooting.

Og du burde virkelig læse op på din religion, stort set alle førende religioner har masseslagtet/voldtaget andre i håb om at udbrede netop deres tro. Kristendommen being the worst, næsten.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2011 20:25 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Jeg følger John Does råd og lukker tråden indtil jeg får tid til at rydde op i den senere i aften, eller i morgen.

Den bliver åbnet igen, når der er blevet ryddet op.

-Låst-

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team