Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 maj 2024 16:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 aug 2011 19:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jun 2011 20:49
Indlæg: 86
Hej alle! :)
Nu nærmer vi os jo snart et valg igen .. Hvem stemmer i alle sammen på?
Begrund endelig!

Hvilke politikere går ind for legalisering/afkriminalisering af div. eurofiserende stoffer?
Jeg får det stadig dårligt over at tænke på at man i et "frit" land ikke kan gøre hvad man vil (Misforstå mig nu ikke, der skal være regler og love, men hvad angår euforiserende stoffer er lovende forældet!)

man kan finde utallige tests og grafer på nettet, og samtlige viser følgende:
http://www.google.dk/imgres?q=drug+harm ... 40&bih=785

Nemlig at de stoffer der er lovlige, som enhver kan købe og bruge i utænkelige mængder, er nogle af de mest skadelige, men 'uskadelige' stoffer som f.eks cannabis og psilocybin svampe skal være ulovlige og man straffes derefter ..

selvfølgelig kan selv disse stoffer også misbruges og være skadelige, men det samme kan alkohol og cigaretter jo altså også! (Det er jo ikke for sjov at der står at cigaretter dræber på pakkerne!)

Over and out - En frustreret ung knægt :roll: /sigh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2011 20:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
EL eller LA.

Tunfisken skrev:
Hej alle! :)Jeg får det stadig dårligt over at tænke på at man i et "frit" land ikke kan gøre hvad man vil.


Enig.

Tunfisken skrev:
man kan finde utallige tests og grafer på nettet, og samtlige viser følgende:
http://www.google.dk/imgres?q=drug+harm ... 40&bih=785

Nemlig at de stoffer der er lovlige, som enhver kan købe og bruge i utænkelige mængder, er nogle af de mest skadelige, men 'uskadelige' stoffer som f.eks cannabis og psilocybin svampe skal være ulovlige og man straffes derefter ..

selvfølgelig kan selv disse stoffer også misbruges og være skadelige, men det samme kan alkohol og cigaretter jo altså også! (Det er jo ikke for sjov at der står at cigaretter dræber på pakkerne!)


Irrelevant sammenligning. Stoffer skal legaliseres, fordi det er individets ret til at indtage, hvad det vil. Staten skal ikke bestemme, om jeg foretrækker rødvin eller heroin. Men ja, hvis man endelig skal sammenligne, er rangeringen af stoffernes skadelighed på ingen måde faglig eller logisk dokumenteret.

At kalde cannabis og psilocybin for "uskadelige" er dog at stramme den lidt. Anførselstegn eller ej...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2011 20:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Metavinduet skrev:
EL eller LA.

Irrelevant sammenligning. Stoffer skal legaliseres, fordi det er individets ret til at indtage, hvad det vil. Staten skal ikke bestemme, om jeg foretrækker rødvin eller heroin. Men ja, hvis man endelig skal sammenligne, er rangeringen af stoffernes skadelighed på ingen måde faglig eller logisk dokumenteret.

At kalde cannabis og psilocybin for "uskadelige" er dog at stramme den lidt. Anførselstegn eller ej...


satme en trist politik hvis det var sådan :roll:

Og for guds skyld ikke LA, deres politik hænger på ingen måde sammen.
Ellers er jeg af den forståelse at enhedslisten går ret meget ind for afkriminaliseringen af weed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2011 21:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvorfor skal du komme med de dumsmarte kommentarer hele tiden? Lige her var det smileyen der gjorde udfaldet, sammen med din kommentar som viser, at du intet forstod af Metavinduet's post.
Jeg er ikke alene, når jeg siger, at det er pisse irriterende. Inb4 "omg se mit avatar 2 cool!!".

Jeg tror ydermere ikke du forstår Metavinduet's indlæg. Det handler om, at ingen skal bestemme over min krop og mine valg, så længe de ikke decideret skader andre (det kan være Metavinduet mener andet, men dette mener jeg, og det er lidt det, Metavinduet's post går ud på alligevel). Det er en frihed, som burde være gældende for alle. Og hvis man skal begynde at inddrage statistik over emnet, vil dette kun sætte det frie valg i et bedre lys.
Hvorfor skulle nogen bestemme, at jeg ikke må ryge cannabis? Hvorfor skal de bestemme, at jeg ikke må indtage diverse narkotika, så længe det ikke er til skade for andre?
Lad os antage, at ifølge "forbudslogikken" ville jeg kunne bestemme, at ingen skulle se specifikke TV-programmer, da jeg mener disse er fordummende - synes du dette ville være fair? At jeg bestemte du ikke måtte se Live Fra Bremen eller hvad det nu måtte være?

Og hvorfor synes du, at det er en trist politik? Hvorfor uddyber du ikke din kommentar med noget interessant, i stedet for at stille dig op helt lam og sige "øøh jeg forstod intet". Hvis du nu begrundede hvorfor, du synes det ville være trist politik at føre, ville det gøre debatten mere interessant, og vi kunne få kigget på alles synspunkter, og forhåbentlig et eller andet sted biddrage til din intellekt.

God aften.

Stemmer btw. enten LA, EL eller Radikale Venstre. bitches

Det handler ikke om at være super seriøs, selvhøjtidelig eller ikke have plads til sjov. Der kommer bare lige for ofte en dumsmart bemærkning, som er fuldstændig ligegyldig.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Senest rettet af spaffeh 17 aug 2011 22:40, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2011 21:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvorfor? Fordi at.. det er det jeg lever af.. og hvergang du kommenterer på det giver du mig bare mere mad.
Seriøst, get over it.. det er da så træls at høre på, at i konstant whiner. I tager jer selv så seriøst her(de fleste af jer, mange af jer har også min respekt) men alt hvad i skriver er flueknepperi, eller et eller andet i lige skal whine over.


Jeg har diskuteret med metavinduet, derfor jeg kommenterede sådan på det, så måske skulle du bare tie stille når du ikke ved noget som helst om vores tidligere samtaler.

/E og selvfølgelig forstod jeg hans indlæg, selvom du måske ikke skulle tro det, kan jeg faktisk godt læse og forstå ord.
Jeg ved godt mange af jer tror jeg er halv retarderet, fordi jeg ikke har en IQ på 140, og tager mig selv så fucking højtideligt.

Og selvfølgelig er der nogle sider ved at "alt skal være lovligt" som er gode, men der også mange måder hvorpå det på ingen måde ville kunne fungere, ligesom der - ved min politik - også er både gode og dårlige ting.

:cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2011 22:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg har siddet og kigget på enhedslistens side, men jeg kan ikke finde nogen officiel rusmiddelpolitik. Kun lidt om hvordan afkriminalisering af hash vil kunne bruges til at bekæmpe bandekriminalitet og den slags. Intet "Hvis du stemmer på os vil vi i enhedslisten kæmpe for din ret til at ryge en bønne." Men jeg stemmer nu på dem alligevel. De virker meget mere troværdige end de andre muligheder jeg har.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 18:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil også afgive min stemme til Enhedslisten pga. alt muligt. Men udover LA er de de eneste der snakker legalisering af cannabis. Forskellen er at LA ikke vil kæmpe for en legalisering hvor at Enhedslisten folk flere gange har stillet sig op på talerstolen ved cannabis march.

Så hvis din stemme udelukkende afhænger af en mere liberal rusmiddel politik vil jeg mene liste Ø (EL) er det rigtige valg. Trods det faktum at de nok ikke vil kæmpe for legalisering af andre stoffer. Jeg er medlem af partiet og vil gerne tale psychedelias sag hvis spørgsmålet en dag bliver taget op på et landsmøde.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 20:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Joseph Hashdropz skrev:
Trods det faktum at de nok ikke vil kæmpe for legalisering af andre stoffer.


En flok hyklere, hvis du spørger mig. Friheds-argumentet falder til jorden, når det blot er cannabis, de vil legalisere. Det er præference-politik, hvor de tror, de ved, hvad der er bedst for det enkelte individ.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 21:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fuldstændig enig. Det så pisse nemt at kigge på fx. Portugal og se, at det faktisk er tusinde gange mere effektivt. Hader den plat-politik der regerer nu til dags.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 21:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Metavinduet skrev:
Joseph Hashdropz skrev:
Trods det faktum at de nok ikke vil kæmpe for legalisering af andre stoffer.


En flok hyklere, hvis du spørger mig. Friheds-argumentet falder til jorden, når det blot er cannabis, de vil legalisere. Det er præference-politik, hvor de tror, de ved, hvad der er bedst for det enkelte individ.


Selv går jeg ind for legalisering af alle stoffer. Men man skal altså også husk på at legalisering af farligere stoffer godt kan blive en udgift for samfundet. Hvis det skulle resultere i flere misbrugere eller folk med sygdomme der er opstået grundet stofbrug. Den slags koster altså for samfundet.

Desuden skal du altså også huske på resten af befolkningens viden om stoffer. Den er ret begrænset.

Men ja politikere er hyklere, selv synes jeg bare ikke Enhedslistens folketingsgruppe er det i særlig høj grad. Især ikke når man sammenligner med resten af folketinget. Et bevis på min påstand er da Enhedslisten foreslog at politikerne også skulle rammes af tilbagetrækningsreformen. Det var der selvfølgelig ikke flertal for. Folketinget synes åbenbart de selv skal på pension tidligere end alle andre.

EDIT: Min pointe er egentlig mest den med befolkningens viden om emnet. Hele narkopolitiken er vel bare ikke den flest interessere sig for. Selvom den egentlig har store konsekvenser så ser man det ikke lige umiddelbart. Jeg blev i hvert fald først interresseret da jeg faldt over denne side.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Senest rettet af Hector Salamanca 18 aug 2011 22:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 21:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Joseph: jeg vil anbefale dig, at finde statistik/rapporter omkring Portugals narkotikaforbrug, fra siden de legaliserede (afkriminaliserede?) det.
Man kan tydeligt se, at det har en gavnlig effekt, og indsatsens for misbrugere er bedre end i Danmark.. Det ret imponerende, hvor "bange" man kan være, for at tage så kontroversielt et skridt, at legalisere det hele - men jeg er velvidende om, at det uden tvivl er overvejende positivt, hvis man vælger at gøre det.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 21:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
John Doe skrev:
Joseph: jeg vil anbefale dig, at finde statistik/rapporter omkring Portugals narkotikaforbrug, fra siden de legaliserede (afkriminaliserede?) det.
Man kan tydeligt se, at det har en gavnlig effekt, og indsatsens for misbrugere er bedre end i Danmark.. Det ret imponerende, hvor "bange" man kan være, for at tage så kontroversielt et skridt, at legalisere det hele - men jeg er velvidende om, at det uden tvivl er overvejende positivt, hvis man vælger at gøre det.


Ja, de afkriminaliserede brugen, eller besiddelsen af stoffer, men de har ikke legaliseret som sådan.

Grækenland har taget første skridt hen mod afkriminalisering også nu.
http://stopthedrugwar.org/chronicle/201 ... ses_drug_d


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 22:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
John Doe skrev:
Joseph: jeg vil anbefale dig, at finde statistik/rapporter omkring Portugals narkotikaforbrug, fra siden de legaliserede (afkriminaliserede?) det.
Man kan tydeligt se, at det har en gavnlig effekt, og indsatsens for misbrugere er bedre end i Danmark.. Det ret imponerende, hvor "bange" man kan være, for at tage så kontroversielt et skridt, at legalisere det hele - men jeg er velvidende om, at det uden tvivl er overvejende positivt, hvis man vælger at gøre det.


Jeg er jo tilhænger af legalisering af stoffer. Jeg skal ikke overbevises men det er selvfølgelig meget smart hvis jeg engang skal argumentere på et landsmøde i mit parti. Jeg ved ærlig talt heller ikke hvad majoriteten synes om stoffer i EL.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 23:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Joseph Hashdropz skrev:
Jeg er medlem af partiet


Er i mange aktive? Er det sjovt? Jeg skal jo ind i politik før eller siden :-\

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 06:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Joseph Hashdropz skrev:
Forskellen er at LA ikke vil kæmpe for en legalisering hvor at Enhedslisten folk flere gange har stillet sig op på talerstolen ved cannabis march.


En lodret løgn jeg nu har set dig fyre af 2 gange nu. Der var en LA kandidat der talte til dette års marijuanamarch og LAU var også tilstede, desuden var en LA kandidat også på talerstolen til "den grønnes revolutions" onsdagsdemo for et par uger siden: http://www.youtube.com/watch?v=wtIPO3V1gdQ
Og så kan det godt være at fri hash ikke er en af LAs deciderede mærkesager, men jeg kender flere af deres kandidater som aktivt skriver om og ved lejlighed forsvarer retten til at ryge, sniffe, injicere og æde lige præcis hvad det passer dig, Niels Westy er et godt eksempel. Enhedslisten vil legalisere og statsliggøre produktionen af cannabis, thats it, alle andre brugere, af alle andre rusmidler, er dømt ude på forhånd. Og ærlig talt boys, hvis jeres stemme alene afhænger af et partis holdning til cannabis, så er i godt nok sølle!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 07:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Bubber skrev:
Joseph Hashdropz skrev:
Jeg er medlem af partiet


Er i mange aktive? Er det sjovt? Jeg skal jo ind i politik før eller siden :-\


Jeg er medlem af en meget lille partiforening i Faaborg-midtfyn. Det er mest bare at diskutere, men vi skal da ud at hænge valgplakater op osv. Hos mig er det mest ældre mennesker (+40) men de er sgu meget søde, jeg får nok også snart adgang til et ungdomslokale i min by, hvilket betyder at jeg forhåbenligt kan lokke lidt flere unge til aktivitet.

Jeg var til landsmøde og der var en del unge jeg lærte i hvert fald nogle stykker at kende som jeg håber jeg skal møde igen.
Jeg synes i hvert fald et medlemskab er anbefaleles værdigt hvis det intressere dig. Det er også meget sjovt at høre folks argumenter for og imod forskellige forslag. Så man ved hvad der ligger bag.

Noget jeg også elsker ved Enhedslisten er at alle er velkomne. Jeg ved selvfølgelig ikke om det også er tilfældet i andre partier men har svært ved at se en psykisk syg stille sig på talerstolen til et landsmøde for det konservative folkeparti.

Cubensis: Undskyld, jeg har åbenbart ikke sat mig ordenligt ind i tingene. EL og LA er åbenbart ligegode når det kommer til legalisering af stoffer. Jeg tror sku jeg vil forsøge at sætte narkopolitik på Enhedslistens dagsorden bare for at være helt sikker på hvor resten af partiet ligger. Den eneste jeg har snakket med var nu meget fornuftig.
Og ja hvis folk udelukkende vælger partier grundet deres narkopolitik er de sølle.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 07:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Det er en sjældenhed at der ikke er en psykisk syg på talerstolen i EL. Hej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 11:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Dr. Phibes skrev:
Det er en sjældenhed at der ikke er en psykisk syg på talerstolen i EL. Hej.


Konstruktivt

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 16:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Men sandt. EL er pretty much rebelske teens og gamle kommunister. Er det konstruktivt at du i alle topics skal fremhæve at du har påtaget holdninger i den retning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 17:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 23:07
Indlæg: 384
Geografisk sted: Berlin
Dr. Phibes skrev:
Men sandt. EL er pretty much rebelske teens og gamle kommunister. Er det konstruktivt at du i alle topics skal fremhæve at du har påtaget holdninger i den retning?


Rebelske teens og gamle kommuster mayhaps. Men i mine øjne er de sgu nogle af de eneste som siger hvad de mener i stedet for at skide den ene populistiske vælger leflende tale ud efter den anden, hvilket i mine øjne alt for mange af de andre gør.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team