Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 22:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2011 15:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Hvorfor skulle jeg overhovedet bevæge mig ned og stemme, hvis ingen partier appelerer til mig?

"Du giver din utilfredshed til kende, hvis du stemmer blankt."

Ja, men det gør jeg da også ved at undlade at stemme? Sofavælgeren og ham, der stemmer blankt, indgår begge i statistikken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2011 15:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2009 10:35
Indlæg: 337
I meningsmålinger bliver Sofa-vælgere og blanke stemmer splittet op hver for sig. Folk har den generelle holdning at du viser engagement og interesse for landets fremtid hvis du stemmer blankt. Hvis du derimod helt undlader at stemme bliver det ofte reduceret til at du ikke har gidet sætte dig ind i politik og at du er asocial og ligeglad med alt..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2011 16:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
frækfyr skrev:
Hvis du derimod helt undlader at stemme bliver det ofte reduceret til at du ikke har gidet sætte dig ind i politik og at du er asocial og ligeglad med alt..


Haha, så fordi man ikke går op i politik, er man ligefrem asocial og ligeglad med alt?
Den var ny.

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2011 21:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2008 14:54
Indlæg: 187
Jeg må sige at jeg er lidt skræmt over psychedelias store proportion af blanke/ikke-stemmere. Kan det virkelig passe at så mange af jer mener at det dybest set ikke ville gøre nogen mærkværdig forskel hvem der styrede landet? Det er en holdning jeg mest finder hos de rabiat religiøse medlemmer af min udvidede familie i form af udsagn som: "Der er kun en æstetisk forskel på om rød eller blå blok vinder valget."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2011 22:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Jeg har sat mig meget ind i de forskellige partiers politik, og har konkluderet, at valget står mellem pest eller kolera. Jeg vælger ingen af delene. Alt andet vil være hyklerisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2011 22:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Ligeglad? Sofavælgeren kan velsagtens have sat sig mere ind i politikken end størstedelen af danskerne. At give en symbolsk stemme ændrer da ikke på, at både ham der stemmer blankt, og ham der undlader stemme, ikke ønsker at støtte nogle partier. Jeg vil vove at påstå, at de fleste danskere er en flok får, der stemmer af tradition. At kalde dem, der ikke gider at gå på kompromis, for ligeglade, er ret ironisk. Man er vel netop ligeglad, hvis man blot sukker, og stemmer, fordi traditionen dermed fortæller, at man er en aktiv instans i demokratiet.

Fix demokratiet, mudderkasteriet, skræmmepolitikken, uvidenheden og jeg vil måske stemme. Først når politik ikke baseres på magt, kan vi begynde at forme samfundet logisk og oprigtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2011 13:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Metavinduet skrev:
Ligeglad? Sofavælgeren kan velsagtens have sat sig mere ind i politikken end størstedelen af danskerne. At give en symbolsk stemme ændrer da ikke på, at både ham der stemmer blankt, og ham der undlader stemme, ikke ønsker at støtte nogle partier. Jeg vil vove at påstå, at de fleste danskere er en flok får, der stemmer af tradition. At kalde dem, der ikke gider at gå på kompromis, for ligeglade, er ret ironisk. Man er vel netop ligeglad, hvis man blot sukker, og stemmer, fordi traditionen dermed fortæller, at man er en aktiv instans i demokratiet.

Fix demokratiet, mudderkasteriet, skræmmepolitikken, uvidenheden og jeg vil måske stemme. Først når politik ikke baseres på magt, kan vi begynde at forme samfundet logisk og oprigtigt.


Ameeen! :gud:

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2011 15:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2009 10:35
Indlæg: 337
Jeg er sådan set ikke uenig med dig Metavinduet. Det jeg skrev var kun refleksioner på baggrund af hvordan jeg oplever folks reaktioner når jeg fortæller at jeg enten stemmer blankt eller slet ikke stemmer :)
Jeg er både blevet kaldt asocial og tilhænger af en "fuck-alt-mentalitet" fordi jeg ikke har tænkt mig at stemme på noget parti.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2011 18:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jul 2011 18:23
Indlæg: 35
Geografisk sted: norge
Citat:
Først når politik ikke baseres på magt, kan vi begynde at forme samfundet logisk og oprigtigt.


Er magt ikke det, som politik handler om?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 16:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
skål skrev:
Citat:
Først når politik ikke baseres på magt, kan vi begynde at forme samfundet logisk og oprigtigt.


Er magt ikke det, som politik handler om?


Jo lige præcis!
http://www.information.dk/278243

Men det burde det ikke være... :roll:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 21:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 apr 2011 17:40
Indlæg: 138
Jyllandsposten skrev:
Samlet set har politikerne talt mere usandt end sandt. 34 af mediernes 56 faktatjek har vist sig at være forkerte påstande


Jyllandsposten skrev:
Statsminister Lars Løkke Rasmussen scorer fem usandheder i 12 faktatjek, mens Socialdemokraternes Helle Thorning-Schmidt har tre forkerte af fem mulige.
Fem gange af fem mulige er SF's leder Villy Søvndal grebet i usandheder


Er det ikke skræmmende? Er det bare mig, eller burde det ikke være ulovligt at føre valgkamp på den måde?!

Kilde: http://jp.dk/indland/indland_politik/ar ... terseneste

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2011 11:14 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jeg postede egentlig denne først i en anden tråd, men jeg kan se at den er mere relevant her. Tilgiv mig dobbeltposteriet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2011 12:10 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg stemte ikke forrige gang, og det var bevidst. Jeg stemte dog denne her gang, men det var kun for at slippe for Pia Kjærsgaards ansigt på min tv-skærm, og fordi Johanne Schmidt er lækker. I min hashtåge er det dog gået op for mig, at jeg nok ikke slipper for Pias ansigt alligevel. For at være ærlig, så sku jeg ha undladt at stemme igen.

Jeg nægter at stemme blankt - jeg vil hellere være "sofa-vælger". Jeg gider ikke flytte mig en meter for at støtte uretfærdighed og begrænsning af min offerløse personlige frihed.

Jeg er ikke ligeglad. Jeg gør det velovervejet og i protest, og jeg har flere fornuftige ting at sige end de fleste der stemmer blankt. Dem nægter jeg at grupperes med. Ja, jeg er arrogant.

Hvis det her "demokratiske" vanvid fortsætter, hvor politikernes dagsorden er løgne, skræmmepolitik, magtkampe og egoistiske kapitalinteresser, så er jeg den der er stoppet med at stemme. Permanent.

RIP Demokrati. Din illusion er fucked up at støtte.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Senest rettet af syreperlen 17 sep 2011 12:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2011 12:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
syreperlen skrev:
Jeg stemte dog denne her gang, men det var kun for at slippe for Pia Kjærsgaards ansigt på min tv-skærm.


Der er en nemmere og langt mere effektiv måde at løse det problem på - kast TV'et ud af vinduet.
At den grimme gamle sæk ikke er formand for regeringens støtte parti længere, er helt sikkert ikke ensbetydende med at hun falder ud af rampelyset. Desværre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2011 12:29 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Det er sandt som det er sagt.

Det eneste gode ved Pia er hendes dyrevelfærd. Men det burde være en selvfølge for alle mennesker (og partier), og ikke en mærkesag der gør hende speciel.

Vi skal værne om naturen og dens begrænsede ressourcer, nu hvor vi har overbefolket jorden. Det er trods alt der vi kommer fra, og i sidste ende kan vi ikke spise politikernes pengesedler, valgplakater og stemmekort.

Endnu et civilisationsfald i historien er umuligt at undgå, sålænge vi fører egoistisk politik.

Skal jeg støtte egoistisk politik ved at stemme blankt? Aldrig i livet.

Ps. jvf. dankdawgs video: jeg lavede jointfiltre ud af mit forrige valgkort. De var ok.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2011 00:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
syreperlen skrev:
Skal jeg støtte egoistisk politik ved at stemme blankt? Aldrig i livet.


Hvad mener du med at du støtter nogen ved at stemme blankt?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2011 05:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2010 19:51
Indlæg: 80
Rellek skrev:
frækfyr skrev:
Hvis du derimod helt undlader at stemme bliver det ofte reduceret til at du ikke har gidet sætte dig ind i politik og at du er asocial og ligeglad med alt..


Haha, så fordi man ikke går op i politik, er man ligefrem asocial og ligeglad med alt?
Den var ny.


Ligesom alle der fyrer en pind i ny og næ er bumser uden job, der lever på kanten af samfundet og nasser fra statskassen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2011 16:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Derfor skal du ikke stemme.http://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2011 18:17 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
йети skrev:
syreperlen skrev:
Skal jeg støtte egoistisk politik ved at stemme blankt? Aldrig i livet.


Hvad mener du med at du støtter nogen ved at stemme blankt?

Du kan ikke vise din utilfredshed med systemet ved at stemme på systemet. Det er hele det her cirkus, jeg er imod - og sætter jeg en blank stemme, så støtter jeg uspecifikt et cirkus. Desuden er procenttallene for sofavælgere meget mere interessante end blank-procenterne.

Vores demokrati er ikke demokrati. Det er en dum undskyldning for at få en fascistisk diktator på ligefod med Saddam Hussein, hvis job er at bestemme over din røv og hvad der kommer ud af den. Dette kommer især til udtryk i USA.

Først er politikerne lige ved og næsten ved at kysse dig i røven i valgperioden. Du skal se på spam/valgplakater hver eneste dag, som ikke bliver ryddet op efter valget. Og så bliver du ligegyldiggjort efter du har sat din stemme. Dine demonstrationer betyder ikke en skid. Noget tyder på, at nogen er ligeglade med dig! Og bare har interesse i at blive diktator og tjene nogle penge og onanere med kronen på hovedet - "statsminister", som danskerne kalder det.

Ingen skal gå i krig i mit navn og med mine skattekroner efter jeg har stemt. Ingen skal financere en officer med mine skattekroner til at give mig en bøde fordi jeg vælger at stikke mig selv i armen. Ingen skal forbyde naturen omkring mig med mine penge. Ingen skal blande sig i om jeg vælger at gifte mig med en "perker" eller bygger et offerløst tårn ved min moske.

Ved at være utilfreds og stemme blankt, bakker du stadig op om dette diktatoriske bigbrother-abecirkus af et politisk system, som vi misforstået kalder "demokrati". Det her er IKKE demokrati. Du kan ligeså godt sætte din stemme ved et parti, hvis du vil stemme blankt - så undgår du den ryger i skraldespanden.

Det slår mig, at jeg denne her gang stemte for at straffe højrefløjen. Og sådan skal det altså bare ikke være! Min stemme skal forbedre verden, ikke straffe og favorisere. Vi skal stå sammen og finde en seriøs løsning på overbefolkningsproblemet og de medfølgende ressourceproblemer/-misbrug, i stedet for at konkurrere og sætte aben på cyklen. Ellers ender det i et dikatursamfund (too late) efterfulgt af endnu et civilisationsfald. Men alle politikere er nogle løgnagtige, magtliderlige onanister - derfor, meld dig ud af vanviddet og stem på sofaen!

Jeg synes det er håbløst. Indenfor 20 år har vi kæmpe, forurenende valgfester som USA, som om det fremmer vores overlevelse. Om jeg gider sætte børn i en fremtidig verden! De skal ikke se det her.

Fortæl mig forskellen på religiøs ekstremisme og vestlandsk "demokrati"...

(Jeg lyder vred på dig - men det er jeg ikke :) jeg er bare frustreret med en hjerneskade af at banke hovedet ind i væggen)

Puuh, sikken mundfuld! Jeg beklager, det her indlæg kan betragtes som selvterapi.

Esrarli_Gözler skrev:
Derfor skal du ikke stemme.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team