Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2024 23:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 okt 2011 13:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2010 21:21
Indlæg: 306
http://www.facebook.com/OccupyDenmark

http://politiken.dk/udland/ECE1420245/d ... sverdenen/


Hvad der startede som en demonstration på Wallsteet i New York har nu spredt sig til resten af USA, og er på vej til Europa, Asien, Australien samt syd og nord Amerika. Denne lørdag (16. oktober) er der opfordring til at stille op på rådhuspladserne I København, Århus og Flakhaven I Odense. Jeg har bestemt tænkt mig at trappe op I, og jeg håber i herinde vil gøre det samme. Om ikke andet så for at støtte folk i USA og andre lande som har større problemer end os selv. Det er en fredelig demonstration som vi alle bør støtte op om, del facebook siden med alle i kender og mød op!

_________________
Ne frustra vixisse videar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2011 13:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg er desværre bortrejst. Ellers ville jeg også bakke op.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2011 16:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 apr 2011 17:40
Indlæg: 138
Bare for at være flueknepper: Lørdag er det altså den 15, og ikke den 16...

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2011 17:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Vi er 6 stykker der kommer. :)

Edit: så hvis der er nogle der er friske på noget bukkake, stiller vi med et stærkt hold. Vi mangler blot en villig modtager.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2011 20:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg kan virkelig ikke se hvad de her demonstrationer nytter, det bærer ingen steder hen da der intet erklæret mål eller grundlag er foruden ren indignation over at nogen har mere end andre. Tror bare jeg bliver hjemme og læser lektier, det virker mere givtigt.
‎'I am the 0.0000000147596% because I am an individual and not a collective.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2011 21:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Grundlaget kommer løbende. Folk er ved at blive bevidste om deres position i det kapitalistiske system. Og folk skal nok komme frem til de rigtige konklusioner, men det kommer til at tage noget tid, da de fleste mennesker lærer om samfundsforhold gennem praktisk erfaring. Altså skal folk først have tæv af en betjent før de ved, at disse ikke er til for at passe på dem, osv.

EDIT:

Og bliv så bevidste! :P

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2011 12:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Dit link er fjernet, Luftkaptajn. Men ellers er jeg enig. Bevægelsen har ikke nogle klart definerede mål endnu, men den tjener som formål at lade folk diskutere samfundsforhold i en ny kontekst. Og det virker nemlig bevidstgørende, hvilket er af absolut største nødvendighed. Så kan vi slås senere :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2011 20:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Den video Luftkaptajnen linker til er FAKE. BBC blev trolled af en fyr der aldrig har tjent en krone på aktier, men giver den som daytrader i bedste sendetid... Det er totalt grotesk at de i en tid med så meget fokus på økonomi ikke tager deres rolle mere seriøst.

Hvad angår demonstrationerne så synes jeg de er totalt til grin. Hvad er det der demonstreres imod? Ingen af dem ser ud til at have noget begreb om hvordan det system de demonstrerer mod fungerer. Jeg er sikker på at man kan rette en velbegrundet kritik mod kapitalismen eller USAs regering eller hvem det nu er de synes er slemme, men det er bare ikke blevet gjort.

Kan en af jer der deltog i demonstrationen forklare kort og præcist hvad i er utilfredse med og hvad i mener alternativet er?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2011 21:55 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
der er altid en masse medløbere til demonstrationer. de færreste er særlig veloplyste. forsiden af Information havde et billede af en pige med et skilt med 3 rubrikker; Democrat, Republican, Pissed Off. der var selvfølgelig vinget af i pissed off. det viser vist meget godt holdningen. mistro til det eksisterende politiske og finansielle system (hvilket er ekstremt udbredt i hele den vestlige verden efterhånden). jævne folk uden den store viden, som er frustrerede af flere grunde.

jeg er dog fuldstændig enig i at det financielle system bør ændres. det må være muligt at lave et libertariansk monetært system som forhindrer den form for spekulanteri som foregår på de finansielle markeder. det er helt sygt at 40% af alt profit i USA tjenes på Wallstreet. det kan ikke være rigtigt at så store summer tjenes bare ved at flytte penge frem og tilbage. Den værdi som et firmas aktier står i behøver ikke have nogen som helst relation til værdien af det faktiske produkt som firmaet leverer. bare firmaet er en god pengemaskine. COOPs og kapitalfonde burde simpelthen forbydes. jeg ønsker mig en verden hvor der er flere selvstændige erhvervsdrivende, mindre monopoldannelse og hvor pengene ikke i så udpræget grad koncentreres hos ganske få stinkende rige mennesker.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2011 23:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
@Lunokhod

Der er altså mange fordele ved cooperations, og det er især udbredt i fødevareindustrien at have denne virksomhedsform. Det sikrer de små landmænd som er med i samarbejdet større sikkerhed, hvis deres høst eller produktion skulle slå fejl, styrker innovation, styrker bekæmpelsen af sygdomme, giver større udbytte af teknologiske fremskridt, bare for at nævne nogle positive ting.

Dog er der også negative ting, da de kan presse mindre virksomheder ud af et marked, selvom den lille virksomhed leverer et ligeså godt produkt til samme eller lavere pris. Der bør laves et regelsæt, der sikrer fair og lige vilkår for alle virksomheder. Desuden bør markederne generelt gøres mere transparente, så kunderne har større mulighed for at sammenligne produkter og foretage velinformerede valg, når de handler på markedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2011 16:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Luftkaptajnen skrev:
Og folk skal nok komme frem til de rigtige konklusioner. . . Og bliv så bevidste!


Lige over luftkaptajn! De rigtige konklusioner kommer man til ved at finde de rigtige årsager, finder man ikke dem når man til de forkerte konklusioner og vil utvivlsomt ende med at kræve de forkerte løsninger der bare gør det hele meget værre. Hvis du eller andre vil oplyses om årsagerne til den krise vi står i vil jeg på det kraftigste råde jer til at læse denne glimrende artikel "The paradox of the outraged" af Axel Kaiser: http://mises.org/daily/5762/The-Paradox-of-the-Outraged der også til slut leverer et velfortjent nakkedrag til alle dem der konstant søger at skyde skylden for den nuværende krise på kapitalisme, big business, liberalisme osv. når skytsne retteligt burde vendes mod staten og dens inkonsekvente politikere der tænker mere på genvalg end nødvendige reformer.

Luftkaptajnen skrev:
Grundlaget kommer løbende.


Ja det bliver jo spændende at se om der kommer et grundlag og hvor forkert rationalet bag det bliver, jeg tvivler desværre på at det vil lykkes særlig mange i den bevægelse at komme frem til noget fornuftigt når man ser på udgangspunktet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 00:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Et dansk debatforum er kommet op. Så kig forbi, hvis du vil skubbe de uvidende masser i en rigtig retning :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 10:42 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Cubensis skrev:
Jeg kan virkelig ikke se hvad de her demonstrationer nytter, det bærer ingen steder hen da der intet erklæret mål eller grundlag er foruden ren indignation over at nogen har mere end andre. Tror bare jeg bliver hjemme og læser lektier, det virker mere givtigt.
‎'I am the 0.0000000147596% because I am an individual and not a collective.'


Eller man kunne forsøge at påvirke bevægelsen i mere konstruktiv retning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 11:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Cubensis skrev:
Luftkaptajnen skrev:
Og folk skal nok komme frem til de rigtige konklusioner. . . Og bliv så bevidste!


Lige over luftkaptajn! De rigtige konklusioner kommer man til ved at finde de rigtige årsager, finder man ikke dem når man til de forkerte konklusioner og vil utvivlsomt ende med at kræve de forkerte løsninger der bare gør det hele meget værre. Hvis du eller andre vil oplyses om årsagerne til den krise vi står i vil jeg på det kraftigste råde jer til at læse denne glimrende artikel "The paradox of the outraged" af Axel Kaiser: http://mises.org/daily/5762/The-Paradox-of-the-Outraged der også til slut leverer et velfortjent nakkedrag til alle dem der konstant søger at skyde skylden for den nuværende krise på kapitalisme, big business, liberalisme osv. når skytsne retteligt burde vendes mod staten og dens inkonsekvente politikere der tænker mere på genvalg end nødvendige reformer.


Jeg er helt enig i at der er mange inkonsekvente politikere. Jeg er bare ikke enig i at det ikke er i kapitalismen og liberalismen fejlen ligger. Tag og se "inside jobs" den viser hvordan finanskrisen startede og hvordan det på skræmmende vis stadig er de samme politikere som får lov til at lave lovgivning på bankmarkedet. Der mangler regulering og det er i høj grad det der var skyld i finanskrisen. Mennesker er egoister og i bankverdenen er det lovligt at lave yderst skadelig spekulation. Filmen er langt bedre end jeg til at forklare problemstillingerne, men det er yderst få banker som skabte suprimelånene der mere eller mindre skabte boligkrisen. Nogle af bankerne gik da selv bankerot men menneskerne bag vidste udemærket godt det var risikable lån og de fik selvfølgelig selv en kæmpe profit ud af det uden en eneste form for straf og nogle af dem sidder stadig på vigtige poster i den amerikanske stat.

Politikerne fører politik der tager store hensyn til kapitalindehaverne og som du kan se er det i sidste ende skatteyderne der får regningen.
Nogle af de evt. løsninger har denne forening http://www.jak.dk/ men det er tungt stof som jeg ikke har sat mig ordenligt ind i endnu. Men da jeg så et foredrag med 3 som støtter op blev jeg i hvert fald overbevist om at de har fat i en løsning som er muligt. Løsningen er dog så kontroversiel at jeg har svært ved at se den gennemført.

Det handler om indførelse af Borgerløn, grundskyld (alt det profit som man kan lave grundet heldig placering af sin ejendom og lignende skal gå til en fælleskasse, istedet modtager man løn for den handling man udfører og ikke om man er heldig at have en butik på strøget i kbh eller en mark med næringsrig jord) og pengesystemet skal reformeres så der ikke længere bliver skabt ny kapital.

Men som sagt er alle idéerne ret nye for mig så har ikke sat mig ordenligt ind i det.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 14:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
dankdawg skrev:
Cubensis skrev:
Jeg kan virkelig ikke se hvad de her demonstrationer nytter, det bærer ingen steder hen da der intet erklæret mål eller grundlag er foruden ren indignation over at nogen har mere end andre. Tror bare jeg bliver hjemme og læser lektier, det virker mere givtigt.
‎'I am the 0.0000000147596% because I am an individual and not a collective.'


Eller man kunne forsøge at påvirke bevægelsen i mere konstruktiv retning?


Yderst interessant indlæg, tak for linket!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 18:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Khazim skrev:
dankdawg skrev:
Cubensis skrev:
Jeg kan virkelig ikke se hvad de her demonstrationer nytter, det bærer ingen steder hen da der intet erklæret mål eller grundlag er foruden ren indignation over at nogen har mere end andre. Tror bare jeg bliver hjemme og læser lektier, det virker mere givtigt.
‎'I am the 0.0000000147596% because I am an individual and not a collective.'


Eller man kunne forsøge at påvirke bevægelsen i mere konstruktiv retning?


Yderst interessant indlæg, tak for linket!


Ja det er interessant og kommer da også med nogle pointer. Men er du og jeg gode nok til at regulere markedet? Kan vi gennemskue det?

Jeg tror ikke på det efter at have levet i bare 19 år og et par måneder har jeg set hvor uintelligente os mennesker kan være. Jeg vil ikke gøre mig hellig for der er helt sikkert mange mennesker der synes jeg er dum at høre på. Men der igen ligeså mange mennesker jeg synes er dumme at høre på. Vi træffer valg efter vores egne interesser, tror du virkelig på at et helt frit markede ville skabe et godt samfund hvor alle har lige muligheder? Det er jo det ham der efterspørger.

Jeg er dog enig med ham i andre ting hans analyse af finanskrisen er korrekt, det er udlånsforretningerne og udvidelsen af kreditten der har en stor del af skylden. Bankerne som laver disse risikofyldte udlånsforretninger bliver bagefter reddet af skatteydernes penge.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 18:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Joseph Hashdropz skrev:
Khazim skrev:
dankdawg skrev:
Cubensis skrev:
Jeg kan virkelig ikke se hvad de her demonstrationer nytter, det bærer ingen steder hen da der intet erklæret mål eller grundlag er foruden ren indignation over at nogen har mere end andre. Tror bare jeg bliver hjemme og læser lektier, det virker mere givtigt.
‎'I am the 0.0000000147596% because I am an individual and not a collective.'


Eller man kunne forsøge at påvirke bevægelsen i mere konstruktiv retning?


Yderst interessant indlæg, tak for linket!


Ja det er interessant og kommer da også med nogle pointer. Men er du og jeg gode nok til at regulere markedet? Kan vi gennemskue det?

Jeg tror ikke på det efter at have levet i bare 19 år og et par måneder har jeg set hvor uintelligente os mennesker kan være. Jeg vil ikke gøre mig hellig for der er helt sikkert mange mennesker der synes jeg er dum at høre på. Men der igen ligeså mange mennesker jeg synes er dumme at høre på. Vi træffer valg efter vores egne interesser, tror du virkelig på at et helt frit markede ville skabe et godt samfund hvor alle har lige muligheder? Det er jo det ham der efterspørger.

Jeg er dog enig med ham i andre ting hans analyse af finanskrisen er korrekt, det er udlånsforretningerne og udvidelsen af kreditten der har en stor del af skylden. Bankerne som laver disse risikofyldte udlånsforretninger bliver bagefter reddet af skatteydernes penge.


Ja, det tror jeg.

Hvorfor tror du at politikere er bedre?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 18:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2009 10:35
Indlæg: 337
Joseph Hashdropz skrev:
Ja det er interessant og kommer da også med nogle pointer. Men er du og jeg gode nok til at regulere markedet? Kan vi gennemskue det?


Det er ikke ment ubehøvlet; men tror helt du har forstået hvad målet er. Tanken er jo netop at markedet såvel som mennesket ikke skal styres og reguleres af nogen, det er selvregulerende og skal ikke gennemskues/kontrolleres oppefra - hvis man kan sige det sådan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 18:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
frækfyr skrev:
Joseph Hashdropz skrev:
Ja det er interessant og kommer da også med nogle pointer. Men er du og jeg gode nok til at regulere markedet? Kan vi gennemskue det?


Det er ikke ment ubehøvlet; men tror helt du har forstået hvad målet er. Tanken er jo netop at markedet såvel som mennesket ikke skal styres og reguleres af nogen, det er selvregulerende og skal ikke gennemskues/kontrolleres oppefra - hvis man kan sige det sådan.


hallåeh man, hvis ikke vi har en leder, der kan fortælle os hvordan vi skal leve, vil folk jo bare begynde at spise børn og andre farlige ting.

Ein Volk, ein Reich, ein Führer!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 20:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Joseph Hashdropz skrev:
Jeg er helt enig i at der er mange inkonsekvente politikere. Jeg er bare ikke enig i at det ikke er i kapitalismen og liberalismen fejlen ligger. Tag og se "inside jobs" den viser hvordan finanskrisen startede og hvordan det på skræmmende vis stadig er de samme politikere som får lov til at lave lovgivning på bankmarkedet. Der mangler regulering og det er i høj grad det der var skyld i finanskrisen. Mennesker er egoister og i bankverdenen er det lovligt at lave yderst skadelig spekulation.


Inside Job er som så mange andre pseudodokumentarer en subjektiv fortælling med et specifikt budskab, derfor skal man ikke æde dens konklusioner råt, nemlig at det er kapitalismens skyld og at der er brug for regulering af den finansielle sektor. Set i lyset af de bailouts der er blevet givet (ca. 700 mia. Dollar) og USA's opkøb af Fannie Mae og Freddie Mac, så er det helt naturligt at folk bliver pissed off over at de skal betale for finanskæmpernes roulette, det er jeg helt nede med – Men de akademiske økonomer der i sin tid anbefalede deregulering af finanssektoren har ikke anbefalet bailouts, man vil med al sandsynlighed finde at de anbefaler at man lader dem gå bankerot i stedet, hvilket vel er helt fair. Så vil den opmærksomme sikkert spørge ”Jamen, vil det ikke resultere i at markederne får en psykose og vil det ikke ramme den average joe?” Jo klart, men man må samtidig have for øje at udsigten til at blive reddet af staten jo har øget de store ”too big to fail”-investeringsselskabers risikovillighed og at det således er politikernes inkonsekvente holdning til deres rouletteleg der har skabt grundlaget for, at de overhovedet turde starte på den slags. Det er iflg. Misesartiklen (som du BØR læse Joseph) samme mekanisme der har skabt den situation vi nu har i grækenland:

Citat:
In Europe the situation was not that different. The creation of a single currency, again a government decision that in many cases was not even submitted to popular scrutiny through a referendum, enabled countries like Greece, Portugal, and Spain to borrow money at very low interest. The market rightly assumed that if some of these countries defaulted, Germany and France would rescue them. This explains why private investors considered Greek bonds to be as good as German bonds. Using this unique opportunity, politicians in southern countries started an orgy of credit. Their purpose was to win more elections through the promise of more welfare policies. Meanwhile, the European Central Bank was keeping interest rates artificially low, inflating housing bubbles in Spain and Ireland. For a time everyone was happy: politicians were being reelected, the people were getting new government benefits every year, bankers were making tons of money, and industries were booming. It was all an illusion. When the bubble burst in the United States, it quickly became clear that Europe's economic and fiscal situation was also unsustainable.
Igen er det altså markedet der reagerer på hvad der bedst kan beskrives som politiske luftkasteller.


Det er så heller ikke finanssektoren der har besluttet at USA skal have en såkaldt centralbank der uden videre demokratisk process kan printe landets valuta, det er amerikanske politikere der beder centralbanken om at printe flere penge når meningsmålinger har brug for et boost, derved skabes inflation og bobler – Man lærer på samfundsfag c, b og formentlig også a, at en inflation på 2% er helt naturlig og anbefalet, men sandheden er at det til dels også er en politisk konstruktion, det samme er fractional reserve banking som også er en faktor for den krise vi står i, det bliver iflg. Wikiartiklen om Inside Job også nævnt som en vigtig faktor.

Der er mange flere faktorer der leder tilbage til politiske beslutninger som jeg ikke helt kan på stående - en af dem er meget groft og kort fortalt at de her selskaber aldrig ville være blevet "Too big to fail" hvis ikke det var for politikere, jeg kan sgu ikke lige huske hva det drejede sig om, så den står for min egen regning indtil videre :)

Kort og godt så har politikerne skabt incitamentet til investeringsselskabernes risikovillighed og da det så gik galt printede de en masse dollar som afledte en ringere købekraft for borgerne, de penge gav de så til bankerne og menneskerne som nu lider under det, ender med at skulle betale en stor del af kagen. Jeg kan godt forstå vreden og jeg kan godt forstå at det er lykkedes magtsyge politikere og ideologisk motiverede journalister at give markederne skylden, men det er bare den halve sandhed og tager man politikernes rolle i betragtning så bør det stå klart hvem der skal bøde. Samtidg er det mest latterlige nu at uanset hvad de vælger at gøre af de forslag vi hører mest om (bankpakker Vs. bankskatter) så ender vi borgere med at stå med endnu mere lort end vi allerede gør – og folk bliver ved med at stemme på de aberne der tror de kan GØRE noget, når vi i virkeligheden er bedst tjent med at gjorde mindre. SUK!

Værd at bemærke: Det er altid de politikere der vil gøre mest for dig, der ender med at vinde, det erkendte Fogh og Løkke vidste det også, derfor er dansk politik mest en konkurrence om at tilbyde pakkeløsninger der lyder sejest men vigtigst af alt, gør mindst ondt (umiddelbart) - Politikere som vil gøre mindre har det generelt svært og det som sagt fordi folk ER grådige - også når de står i stemmeboksen.

@Joseph: Hvad angår JAK så linker de til de hersens bæredygtige banker, f.eks. Oikos. Du kan jo starte med at rykke din konto over hos dem, så har du da gjort dit for at gøre verden til et forhåbentligt bedre sted og det endda helt uden at stemme nogen selvudnævnte omfordelingsguruer med smag for ministertaburetter ind på en plads hvor de har reel magt til at dreje på knapper de ikke aner en skid om.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team