Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 23:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 25 dec 2011 13:35 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
det er et surefire tegn på en syg kultur, når folk poster politiske indlæg på et narkoboard kl 00:30 julenat. :/

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2011 14:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Man kunne også vende den om og sige, at det er et tegn på en syg kultur, at ophøje en tid på året/døgnet til noget helligt hvor man ikke må diskutere politik... :roll: Men det er off-topic og du ved det :P

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2011 00:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 aug 2011 11:57
Indlæg: 37
Geografisk sted: Somewhere,Somehow
Problemet med vores kultur er, at vi sætter højere værdi i de ting vi kan ændre, end dem vi ikke kan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2012 01:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg er optimist så jeg håber på at den kollektive bevidsthed ændre fokus, fra materialistisk rigdom til åndligt nærvær, og forståelse for andres forskellighed. Desværre ser jeg at der er en ufattelig langsom, men dog konstant forandring omkring os.
Jeg tror ikke at der er en endegyldig løsning på vores globale så vel som lokalsamfunds problemer, men jeg vil gerne bidrage med et bud på hvad der skulle til.

Vi burde lave en ny religion, hvor indtagelse af psykedeliske stoffer skulle indgå som sakramente i vores ritualer, i stedet for brændevin og mariekiks, eller hvad det er man får i den danske folke kirke.. Formålet skulle være at udforske vores egen bevidsthed, og lære os selv bedre at kende som menneske. Vi kunne kalde religionen for "Den oprindelige tro"...
Det her kan meget hurtigt blive opfattet som den udødelige og naive utopi om at "psykedeliske stoffer redder verden", men sådan skal det ikke opfattes. Dog er jeg alligevel en af de tilhængere der mener at psykedeliske stoffer spiller, eller rettere sagt burde spille, en central rolle for menneskets udvikling. Jeg er af den opfattelse at psykedeliske stoffer har en ufattelig evne til at pille alle de påtagede lag af som vi har pådraget os selv på bekostning af hvad andre mennesker mener, og på den måde finder vores sande jeg frem. Det har fået mig til at se verden i et nyt lys, og undre mig over nogle ting jeg aldrig før har skænket en tanke - ændret min adfær til det bedre. Hvilke oplevelse jeg har indtrykket af, at jeg ikke er alene om.

Mvh.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2012 01:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Jeg er helt enig lige nu ;) jeg ser dog ikke bevidstheden som noget der ændrer sig langsomt henimod et eller andet mål, men derimod faciliterer den psykedeliske oplevelse et kvantespring i den menneskelige psyke/bevidsthed.
Bevidtshed kan ændre sig så utrolig hurtigt, og det samme kan verden

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 15:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Godt indlæg sultan69,kender du til Krishnamurti og hans opfattelse af bevidsthed?

http://krishnamurti.dk/

Hvis der er nogen der har læst hans bøger kunne jeg godt tænke mig at høre jeres tanker om ham.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2012 21:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tak tak mate. Nej jeg kender ham ikke umiddelbart, men synes da nogle af hans citater er fornuftige, og han virker som en karismatisk person :)

"Bevidtshed kan ændre sig så utrolig hurtigt, og det samme kan verden" - Absolut, røget DMT er et godt eksempel herpå ^^

Vi burde lave vores egen shamanistiske "kirke" :)
Mvh.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2012 22:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Det tror jeg ikke vi ville få lov til, men at skifte kedelige oblater ud med noget lidt mere eksotisk, lyder virkelig tiltrækkende
Man burde nok hellere starte med at lave kampagner om stoffer, f.eks. plakakater med "har du talt med dit højere selv i dag" og andet i den stil

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team