Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 00:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 feb 2012 17:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
Citat:
Århus for mangfoldighed
31. marts 2012 kl. 13:00 til 16:00 Rådhuspladsen, Århus English Defence League og Danish Defence League har annonceret, at de vil demonstrere i Aarhus lørdag den 31. marts. English Defence League er nok bedst kendt for, at være et af den norske terrorist Breiviks forbilleder og er berygtede for deres rabiate racistiske holdninger og voldelige adfærd.

Århus for Mangfoldighed er initiativ, der gerne vil markerer, at English Defence League ikke er velkomne i Smilets By.

English Defence League spreder had og skaber splittelse - vi vil samle Århus’ borgere om en markering for mangfoldighed og fællesskab.

Derfor indkalder vi til demonstration lørdag den 31. marts klokken 13.00 på Rådhuspladsen i Århus.

fra Modkraft.dk

kommer i?

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 18:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Breivik er ikke racist! Læs hvad frimureriet handler om, så forstår du/i hvad han foresprogede!

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 18:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
det var ikke mig der skrev artiklen så send din kritik til en anden ;)

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 19:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Nej, of course, men det er sgu lidt noget lort! For at vide hvad man kæmper for/imod, så skal man vide en dulens masse om en dulens masse!

Det er skide misvisende!


Det ene havde været hvad frimurerne foresproger, hvilket er det vi er på vej til, eller Sharia World Wide, hvilket er de mest påstridende muslimers største ønske.


"Demokrati" - Er forbi! (Det har IMO aldrig rigtig eksisteret)


Du bør ikke reklamere for sådan noget her, da det ender i gadekampe over noget som folk ikke rigtig aner noget om.


Der er en helvedes masse historie bag dether. Det er MEGET mere kompliceret end hvad folk formodentlig tror! Og for det andet - Det er IKKE os og dem! Were all one!

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 19:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
du har ret i at der ligger meget mere bag det her men selvom man ikke er så langt nede i miljøet synes jeg stadig at folk skal møde op og vise deres mening.
og nej du har ret, were all one ;)

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 19:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
facebook link til det der århus halløj; http://www.facebook.com/#!/events/183359591768863/
jeg kommer ikke, men ville sgu gerne. god demo til der kommer!!(undtagen EDL)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 20:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Jeg kommer, og jeg tror det blir en god mod-demo :)

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2012 13:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Oh no, hell is breaking loose!

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2012 23:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jun 2011 01:08
Indlæg: 310
Billede

:peace:

_________________
BZ!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 17:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 dec 2010 13:35
Indlæg: 14
Breivik er ikke racist! Læs hvad frimureriet handler om, så forstår du/i hvad han foresprogede!


undskyld mig, men hvad er han så!? fint at han er frimurer, dem er der så mange af og de er ikke nødvendigvis racister..

men han var også stor tilhænger af EDL? og hvis du ikke synes det er racistisk bevægelse og ikke synes at hans handlinger og hvad der lå til bagrund for hans handlinger er racistiske - burde du undersøge noget nærmere, hvad det er du egentligt taler om..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 18:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
når venstre fløjen holder "mod demoer" hænger det mig langt ud af halsen, hvem sagde dobbeltmoral?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 18:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
når venstre fløjen holder "mod demoer" hænger det mig langt ud af halsen, hvem sagde dobbeltmoral?


tell me why u r mad bro?

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 19:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
En mod demonstration er i forvejen en måde at sige : "fuck jer, vi er skide uenige og i skulle aldrig have fået lov til at demonstrere." Når det så er den rosa farvede fløj som samtidig siger : "vi skal kunne være her allesammen, vi er allesammen mennesker og har rettigheder. " Så synes jeg at det begynder at blive ulækkert og dobbelt moralskt, og det får alle os rosa farvede til at stå i et dårligt lys.

og jeg er skam ikke sur, dobbeltmoral er efterhånden det punkt hvor de rødlige har mest moral, og livet er ski for kort til at gå og være sur på halvdelen af danmarks befolkning.

edit: men jeg vil da egentlig gerne høre hvorfor at du synes at det er fedt at demonstrere mod at måtte demonstrere i et demokratisk land hvor de fleste indbyggere er af den overbevisning at der skal være plads til at ytre sine meninger?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 19:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
jeg synes sku gerne at de må være her, men når de er så rabiate så synes jeg også at det er fair at nogle demonstrere imod dem.
forstår du hvad jeg mener?
altså, når DDL og EDL vil demonstrere imod muslimer så er det vel også fair at nogen demonstrerer imod DDL og EDL.
l

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 19:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
jeg forstår godt hvad du mener, men jeg er ikke enig i at det er måden at gøre det på.
havde jeg været politidirektør i en større by som århus, var mod-demonstrationer ulovligt, og af den simple grund, at det kun skaber ballade for balladens skyld.

men ok, jeg er osse farvet af at have hængt for meget ud med de blodrøde, som efterhånden ikke går ind for noget som helst, alt er anti mig her, mod mig der osv osv..... se positivt på livet for faen, lav en demo FOR noget og ikke MOD noget for en gangs skyld.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 21:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
the green 9: mod demo´en er vel også FOR mangfoldighed?? og jeg tror også at edl og ddl forventer nogen at slås mod/demonstrere imod?(ikke at det er noget god grund til at gøre det). og jeg tror altser ikke kun det er ´´røde´´ der er med i mod demo´en, det kan da også være fx liberale som heller ikke acceptere at edl demonstrere i deres by. jeg kan godt se at det et eller andet sted er dobbel moralsk, men det er da også lidt dobelt moralsk at ENGLISH defence league kommer til danmark? de vil da sikkert hjælpe deres danske venner, men med det navn de har burde de næsten blive i england(det lyder lidt nationalistisk, hvilket ikke er meningen)... synes jeg. jeg håber at nogen vil svare mig imod, så jeg også kan se andre folks holdninger, og på den måde måske ændre min egen

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 21:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
the green 9: mod demo´en er vel også FOR mangfoldighed?? og jeg tror også at edl og ddl forventer nogen at slås mod/demonstrere imod?(ikke at det er noget god grund til at gøre det). og jeg tror altser ikke kun det er ´´røde´´ der er med i mod demo´en, det kan da også være fx liberale som heller ikke acceptere at edl demonstrere i deres by. jeg kan godt se at det et eller andet sted er dobbel moralsk, men det er da også lidt dobelt moralsk at ENGLISH defence league kommer til danmark? de vil da sikkert hjælpe deres danske venner, men med det navn de har burde de næsten blive i england(det lyder lidt nationalistisk, hvilket ikke er meningen)... synes jeg. jeg håber at nogen vil svare mig imod, så jeg også kan se andre folks holdninger, og på den måde måske ændre min egen


naah gider ikke svare dig imod, jeg synes din holdning lyder ret så fornuftig.
jeg er enig i at det nok ikke kun er de røde der møder op, da jeg fra venner i miljøet har fået afvide at anarkisterne også møder op på dagen for at dele håndmadder ud

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 22:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
En mod demonstration er i forvejen en måde at sige : "fuck jer, vi er skide uenige og i skulle aldrig have fået lov til at demonstrere." Når det så er den rosa farvede fløj som samtidig siger : "vi skal kunne være her allesammen, vi er allesammen mennesker og har rettigheder. " Så synes jeg at det begynder at blive ulækkert og dobbelt moralskt, og det får alle os rosa farvede til at stå i et dårligt lys.

edit: men jeg vil da egentlig gerne høre hvorfor at du synes at det er fedt at demonstrere mod at måtte demonstrere i et demokratisk land hvor de fleste indbyggere er af den overbevisning at der skal være plads til at ytre sine meninger?

Jeg synes du er helt galt på den. En måde at sige "i skulle aldrig have fået lov til at demonstrere."?? Hvor har du den idé fra? Har du set nogen fra den århusianske venstrefløj eller arrangørerne udtale sig imod, at EDL/DDL har lov til at demonstrere? Det er din helt egen opfattelse, og den er altså taget ud af den blå luft.

Læs indkaldelsen på facebook: https://www.facebook.com/events/183359591768863/

Citat:
Vores budskab er et budskab om sammenhold, demokrati og mangfoldighed.
Vi vil benytte denne dag til at skabe en folkefest, for at markere flertallets modstand mod højreekstremisme og racisme.
Højreekstremistiske grupper bliver især dannet i krisetider for, at forhindre folk i at stå sammen.
De udbreder racistiske fordomme, og i kølvandet følger overfald og hate crimes.
English Defence League er forbillede for den norske massemorder, der myrdede 77 unge socialdemokrater den 22 juli 2011 i Norge.

Fra alle sider i århus må vi afvise højreekstremistiske kræfter og gøre det klart, at disse holdninger ikke er velkomne i vores by

Ikke et ord om nogens ret til at demonstrere. Demonstrationen har til formål at vise, at EDL/DDL ikke er velkomne i Århus, og at århusianerne ikke frivilligt lægger by til hadske, voldelige racister, uden at gøre dét klart.

jeg forstår godt hvad du mener, men jeg er ikke enig i at det er måden at gøre det på.
havde jeg været politidirektør i en større by som århus, var mod-demonstrationer ulovligt, og af den simple grund, at det kun skaber ballade for balladens skyld.

men ok, jeg er osse farvet af at have hængt for meget ud med de blodrøde, som efterhånden ikke går ind for noget som helst, alt er anti mig her, mod mig der osv osv..... se positivt på livet for faen, lav en demo FOR noget og ikke MOD noget for en gangs skyld.

Ja du må da have haft nogle personlige oplevelser, der gør dig meget negativt indstillet overfor den aktive venstrefløj, du virker nemlig ret forbitret og forblændet. Ser du for meget tv2 news, eller har du svært ved at skelne kommentarerne på nationen fra virkeligheden? ;)
Det er ikke moderne at "gå på gaden" i Danmark i dag. Alt politisk engagement er begrænset til at sidde hjemme foran fjerneren, og så sætte et kryds hvert fjerde år. Udviser man lidt demokratisk engagement, og er man ikke tilfreds ved at lade levebrødspolitikerne på Christiansborg "repræsentere" en, så er man radikal, og fortjener de tæsk politiet uddeler (ikke rettet direkte mod dig the Green 9). "De ku' jo bare være blevet hjemme".

Jeg synes det er positivt hver eneste gang "menige" danskere beslutter sig for at forlade fjernsynsstuens trykke rammer, og forsøge at gøre deres stemme hørt. Dét er indbegrebet af demokrati, at give udtryk for sine holdninger: I det her tilfælde at fortælle nogle racistiske røvhuller, at de ikke er velkomne i Århus, og at de kan stikke deres ønsker om at splitte Danmark mellem etniciteter/religioner tilbage op i røven hvor det kommer fra. :)
"Demokrati" er et totalt udvandet begreb, med ligeså mange betydninger som der er politiske observanser, men jeg må alligevel sige at din drøm om, hvad du ville udrette som politimester, er udpræget udemokratisk, og bærer præg af den udbredte (mis)opfattelse af demokrati som det at sætte ét kryds hvert fjerde år.

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 22:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Home superior: DK er allerede splittet, så det behøver de ikke anstrenge sig for at gøre. Mange kvarterer er domineret af unge med anden etnisk herkomst, der sætter sig på kvarteret med trusler og vold og råber "racist", hver gang de synes de bliver uretfærdigt behandlet. Folk er bange og det var kun et spørgsmål om tid før nogle danskere ville organisere sig og reagere med vold og trusler den anden vej.

Hvis man undersøger hvor mange danskere der har fået tæsk, alene fordi de var danskere, så vil man se, at problemet er et helt andet end den måde det bliver fremstillet på. Det er danskere der primært bliver udsat for racistiske overgreb. Det næste bliver, at vi også får kvarterer, hvor uskyldige indvandrere bliver udsat for det samme af racistiske danskere. Og det er typisk, at det er de voldsglade psykopater, som reagerer og dominerer og nu kan gøre det i en "god sags tjeneste".

Sådan er det i et multikulturelt samfund, desværre. Naive politkere og deres vælgere har lagt grunden for et opdelt samfund med vold og racisme fra begge sider. Det var naivt og dumt.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 23:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
arpheus: jeg kan slet ikke se hvad du mener med at dk er splittet, det er da ikke? indvandre og danskere kommer da fint ud af det med hindanden(eller de fleste). self er der nogle indvandre og nogle danskere der ikke vil være venner med hindanden, men det betyder jo ikke at alle har det sådan. dette virker måske ondt men: jeg synes selv du er dårlig til at blive ´´et´´ med samfundet, og på den måde er du vel på en eller anden måde også med til at bidrage til det multikulturelle samfund, du mener vi har idag(ikke at jeg er ikke også selv går det). det der med at mange kvartere er domineret af voldelige indvandre mener jeg selv er løgn. vi kommer måske fra forskellige kvartere, men jeg synes du blæser det totalt op, og overdriver groft. det med at mange danskere bliver overfaldt pga. deres race, vil jeg gerne se en eller anden form for bevis på, jeg tror ikke på dig, sikkert er der nogle, men jeg tror ikke på at det der er flere indvandre der(med et racistisk motiv) overfalder danskere... jeg håber at du vil svare mig igen

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team