Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 12:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 feb 2012 07:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
En mod demonstration er i forvejen en måde at sige : "fuck jer, vi er skide uenige og i skulle aldrig have fået lov til at demonstrere." Når det så er den rosa farvede fløj som samtidig siger : "vi skal kunne være her allesammen, vi er allesammen mennesker og har rettigheder. " Så synes jeg at det begynder at blive ulækkert og dobbelt moralskt, og det får alle os rosa farvede til at stå i et dårligt lys.

edit: men jeg vil da egentlig gerne høre hvorfor at du synes at det er fedt at demonstrere mod at måtte demonstrere i et demokratisk land hvor de fleste indbyggere er af den overbevisning at der skal være plads til at ytre sine meninger?

Jeg synes du er helt galt på den. En måde at sige "i skulle aldrig have fået lov til at demonstrere."?? Hvor har du den idé fra? Har du set nogen fra den århusianske venstrefløj eller arrangørerne udtale sig imod, at EDL/DDL har lov til at demonstrere? Det er din helt egen opfattelse, og den er altså taget ud af den blå luft.

ja det er da så, jeg blev spurgt om hvorfor, og jeg svarede, min mening er ikke sakset fra en propaganda side, godt spottet sherlock.


Læs indkaldelsen på facebook: https://www.facebook.com/events/183359591768863/

Citat:
Vores budskab er et budskab om sammenhold, demokrati og mangfoldighed.
Vi vil benytte denne dag til at skabe en folkefest, for at markere flertallets modstand mod højreekstremisme og racisme.
Højreekstremistiske grupper bliver især dannet i krisetider for, at forhindre folk i at stå sammen.
De udbreder racistiske fordomme, og i kølvandet følger overfald og hate crimes.
English Defence League er forbillede for den norske massemorder, der myrdede 77 unge socialdemokrater den 22 juli 2011 i Norge.

Fra alle sider i århus må vi afvise højreekstremistiske kræfter og gøre det klart, at disse holdninger ikke er velkomne i vores by

Ikke et ord om nogens ret til at demonstrere. Demonstrationen har til formål at vise, at EDL/DDL ikke er velkomne i Århus, og at århusianerne ikke frivilligt lægger by til hadske, voldelige racister, uden at gøre dét klart.

"ikke velkommen i århus" og det tolker du som " har ret til at demonstrere i århus gader eller hur?

jeg forstår godt hvad du mener, men jeg er ikke enig i at det er måden at gøre det på.
havde jeg været politidirektør i en større by som århus, var mod-demonstrationer ulovligt, og af den simple grund, at det kun skaber ballade for balladens skyld.

men ok, jeg er osse farvet af at have hængt for meget ud med de blodrøde, som efterhånden ikke går ind for noget som helst, alt er anti mig her, mod mig der osv osv..... se positivt på livet for faen, lav en demo FOR noget og ikke MOD noget for en gangs skyld.

Ja du må da have haft nogle personlige oplevelser, der gør dig meget negativt indstillet overfor den aktive venstrefløj, du virker nemlig ret forbitret og forblændet. Ser du for meget tv2 news, eller har du svært ved at skelne kommentarerne på nationen fra virkeligheden? ;)

det gider jeg slet ikke kommentere, kald mig bare nazist og idiot, men gør det lige til mit ansigt næste gang, ikke ;)


Det er ikke moderne at "gå på gaden" i Danmark i dag. Alt politisk engagement er begrænset til at sidde hjemme foran fjerneren, og så sætte et kryds hvert fjerde år. Udviser man lidt demokratisk engagement, og er man ikke tilfreds ved at lade levebrødspolitikerne på Christiansborg "repræsentere" en, så er man radikal, og fortjener de tæsk politiet uddeler (ikke rettet direkte mod dig the Green 9). "De ku' jo bare være blevet hjemme".

Jeg synes det er positivt hver eneste gang "menige" danskere beslutter sig for at forlade fjernsynsstuens trykke rammer, og forsøge at gøre deres stemme hørt. Dét er indbegrebet af demokrati, at give udtryk for sine holdninger: I det her tilfælde at fortælle nogle racistiske røvhuller, at de ikke er velkomne i Århus, og at de kan stikke deres ønsker om at splitte Danmark mellem etniciteter/religioner tilbage op i røven hvor det kommer fra. :)
"Demokrati" er et totalt udvandet begreb, med ligeså mange betydninger som der er politiske observanser, men jeg må alligevel sige at din drøm om, hvad du ville udrette som politimester, er udpræget udemokratisk, og bærer præg af den udbredte (mis)opfattelse af demokrati som det at sætte ét kryds hvert fjerde år.


jeg er ked af at skulle give til genmæle på personlige fordomme og angreb på og om mig som person herpå, men da det nu er der du gerne vil gå...

hvad jeg ville gøre som politidir. ved at forbyde demoer som "kun" har til hensigt at skabe overskrifter og vold i gaderne er lige præcist en politidir´s arbejde : at opretholde og bibeholde ro i gaderne. mod-demonstrationer som foregår samme dag, og i sammen by som den demo de er mod, er ikke til andet end ballade. lav en demo som foregår dagen inden og ti så den anden demo ihjel, eller endnu bedre, brug venstrefløjens akademiske intellekt som jo er den gængse højrefløjs tilhænger overlegen, til at jorde dem.... men det er måske svært ikke at søge ned på børnehavestadiet istedet for at bruge hjernen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 10:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
arpheus: jeg kan slet ikke se hvad du mener med at dk er splittet, det er da ikke? indvandre og danskere kommer da fint ud af det med hindanden(eller de fleste). self er der nogle indvandre og nogle danskere der ikke vil være venner med hindanden, men det betyder jo ikke at alle har det sådan. dette virker måske ondt men: jeg synes selv du er dårlig til at blive ´´et´´ med samfundet, og på den måde er du vel på en eller anden måde også med til at bidrage til det multikulturelle samfund, du mener vi har idag(ikke at jeg er ikke også selv går det). det der med at mange kvartere er domineret af voldelige indvandre mener jeg selv er løgn. vi kommer måske fra forskellige kvartere, men jeg synes du blæser det totalt op, og overdriver groft. det med at mange danskere bliver overfaldt pga. deres race, vil jeg gerne se en eller anden form for bevis på, jeg tror ikke på dig, sikkert er der nogle, men jeg tror ikke på at det der er flere indvandre der(med et racistisk motiv) overfalder danskere... jeg håber at du vil svare mig igen


Selvfølgelig kommer flere indvandrere og danskere godt ud af det med hinanden og jeg har ikke noget imod mennesker med en anden hudfarve end min egen. For mig handler det om holdninger og ikke om hudfarve. Jeg har haft flere gode venner og kærester med en anden hudfarve end min egen.

Jeg har lagt øre til mange grove racistiske udtalelser fra indvandrere, primært med muslimsk baggrund, hvor man taler nedlandede og hadefuldt om mennesker der ikke er som en selv, om danske kvinder der betragtes som ludere, ikke-muslimer og jøder som andenrangs mennesker osv.

Jeg har set danskere blive lagt for had, blive kaldt racister uden grund, ludere og andet. Jeg har oplevet mennesker blive truet og udsat for vold. Jeg har set det og undret mig over, at der ikke var nogen der reagerede, men det har været på vej længe og kommer så nu. Jeg har set kvarterer blive domineret af unge indvandrere med vold og hærværk, hvor beboerne ikke kan genkende deres eget kvarter og er bange.

Jeg mener der er et alvorligt problem, som man først har set begyndelsen på og at det problem er nemt at få øje på. Se bare et kvarter som Tingbjerg og der er mange andre steder. I Sverige er det endnu værre. Jeg mener man skal være slemt naiv, hvis man ikke kan se det, selvom jeg lægger mig ud med mange gode mennesker, ved at skrive det.

Det er for mig et ubestrideligt faktum, at man har et opdelt samfund på alle mulige leder og kanter.

Jeg anstrenger mig ikke for at blive et med et samfund, som jeg ikke bryder mig om. Jeg er særdeles dårligt integreret.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 18:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
>Home superior: DK er allerede splittet, så det behøver de ikke anstrenge sig for at gøre. Mange kvarterer er domineret af unge med anden etnisk herkomst, der sætter sig på kvarteret med trusler og vold og råber "racist", hver gang de synes de bliver uretfærdigt behandlet. Folk er bange og det var kun et spørgsmål om tid før nogle danskere ville organisere sig og reagere med vold og trusler den anden vej.

Hvis man undersøger hvor mange danskere der har fået tæsk, alene fordi de var danskere, så vil man se, at problemet er et helt andet end den måde det bliver fremstillet på. Det er danskere der primært bliver udsat for racistiske overgreb. Det næste bliver, at vi også får kvarterer, hvor uskyldige indvandrere bliver udsat for det samme af racistiske danskere. Og det er typisk, at det er de voldsglade psykopater, som reagerer og dominerer og nu kan gøre det i en "god sags tjeneste".

Sådan er det i et multikulturelt samfund, desværre. Naive politkere og deres vælgere har lagt grunden for et opdelt samfund med vold og racisme fra begge sider. Det var naivt og dumt.


Ja ligesom alle andre europæiske lande med mange indvandrere, kan man nok tale om en hvis splittelse i Danmark, f.eks. ved ghettodannelser. At det imidlertid er tilfældet, synes jeg er irrelevant i sammenhæng med den her diskussion om EDL/DDL.
Dine personlige oplevelser er selvfølgelig relevante i sammenhæng med diskussionen om et multikulturelt samfunds udfordringer, men din brug af ikke-eksisterende statistikker synes jeg er ... ubrugelig. Indtil du kan vise en statistisk opgørelse over etnisk-motiveret vold danskere og ikke- etniske danskere imellem, synes jeg ikke det aspekt kan inddrages som andet end dine personlige oplevelser. Du udtaler dig for skråsikkert om noget du reelt ikke kan vide. Mit problem med en organisation som EDL er desuden ikke udelukkende deres racistiske holdninger, men også generelt den intolerance der altid er en del af lignende højreorienterede bevægelser. Det her er for mig ikke en diskussion om det multikulturelle samfund, men en diskussion om det at vise aktiv modstand mod en hadsk og intolerant gruppe som EDL/DDL, samt at gøre det klart for alle og enhver, at mange mennesker er dybt uenige i det de står for.
Århus er i forvejen en by der længe har haft et massivt naziproblem, med overfald på unge alternative og politisk aktive venstreorienterede og hærværk til følge. Jeg synes det ville være exceptionelt ubehageligt, hvis en ny organisation skulle få held med at etablere sig, på et tidspunkt hvor den ekstreme højrefløj i byen ellers har et ret lavt aktivitetsniveau. Det er vel åbenlyst at jeg ikke er tilhænger af idéen om at "tie den yderste højrefløj ihjel", som nogle borgerlige politikere er...

Citat:
jeg er ked af at skulle give til genmæle på personlige fordomme og angreb på og om mig som person herpå, men da det nu er der du gerne vil gå...

hvad jeg ville gøre som politidir. ved at forbyde demoer som "kun" har til hensigt at skabe overskrifter og vold i gaderne er lige præcist en politidir´s arbejde : at opretholde og bibeholde ro i gaderne. mod-demonstrationer som foregår samme dag, og i sammen by som den demo de er mod, er ikke til andet end ballade. lav en demo som foregår dagen inden og ti så den anden demo ihjel, eller endnu bedre, brug venstrefløjens akademiske intellekt som jo er den gængse højrefløjs tilhænger overlegen, til at jorde dem.... men det er måske svært ikke at søge ned på børnehavestadiet istedet for at bruge hjernen?


Og jeg er tilgengæld ked af du læser det som et personligt angreb.
Jeg synes du overdriver. Det er dig selv, der bringer din personlige baggrund for din holdning til det her på banen, og så må du vel også forvente at det kan blive kommenteret. Det er dig, der bringer dig selv på banen.
Jeg kunne ikke finde på at kalde dig for nazist eller idiot (hvorfor skulle jeg det??), men jeg har ikke noget problem med at kalde det for en udemokratisk holdning, det du giver udtryk for - heller ikke til dit ansigt.
Ligeledes synes jeg dit indlæg giver associationer i retning af den sædvanlige lov-og-orden retorik, der præger så stor en del af det politiske spektrum i dag. Lad mig sige det igen: Dét har ikke noget med demokrati at gøre.
Du holder fast i, at nogen giver udtryk for at de ikke har "lov" til at demonstrere i Århus... Jeg har stadig ikke læst eller hørt noget som jeg synes man kan tolke i den retning. Det er din egen tolkning, og den er i mine øjne grebet ud af den blå luft, og du gør ikke noget for at underbygge den. "Propagandaen", som du kalder det, handler om at vise folkelig modstand mod EDL/DDL, og om at vise at majoriteten af byens borgere ikke deler deres hadske holdninger. Det handler ikke om "deres ret til at demonstrere".

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 19:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
det hele står i mit sidste indlæg, og hvis du ikke kan forstå hvad jeg har skrevet så er der vist ikke megen grund til at skrive mere for mit vedkommende.

i må have en god MOD demo, jeg glæder mig til den dag kommer hvor der bliver afholdt en demo FOR noget :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 19:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
i må have en god MOD demo, jeg glæder mig til den dag kommer hvor der bliver afholdt en demo FOR noget :D


den 7 april kan du komme til demonstration FOR fri cannabis hvis du savner en kamp at tage op ;)
og den er også i århus

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 19:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
blev den sidste ikke aflyst?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 19:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
kan jeg ikke lige huske på stående fod :D

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
arpheus: jeg kan slet ikke se hvad du mener med at dk er splittet, det er da ikke? indvandre og danskere kommer da fint ud af det med hindanden(eller de fleste). self er der nogle indvandre og nogle danskere der ikke vil være venner med hindanden, men det betyder jo ikke at alle har det sådan. dette virker måske ondt men: jeg synes selv du er dårlig til at blive ´´et´´ med samfundet, og på den måde er du vel på en eller anden måde også med til at bidrage til det multikulturelle samfund, du mener vi har idag(ikke at jeg er ikke også selv går det). det der med at mange kvartere er domineret af voldelige indvandre mener jeg selv er løgn. vi kommer måske fra forskellige kvartere, men jeg synes du blæser det totalt op, og overdriver groft. det med at mange danskere bliver overfaldt pga. deres race, vil jeg gerne se en eller anden form for bevis på, jeg tror ikke på dig, sikkert er der nogle, men jeg tror ikke på at det der er flere indvandre der(med et racistisk motiv) overfalder danskere... jeg håber at du vil svare mig igen


Selvfølgelig kommer flere indvandrere og danskere godt ud af det med hinanden og jeg har ikke noget imod mennesker med en anden hudfarve end min egen. For mig handler det om holdninger og ikke om hudfarve. Jeg har haft flere gode venner og kærester med en anden hudfarve end min egen.

Jeg har lagt øre til mange grove racistiske udtalelser fra indvandrere, primært med muslimsk baggrund, hvor man taler nedlandede og hadefuldt om mennesker der ikke er som en selv, om danske kvinder der betragtes som ludere, ikke-muslimer og jøder som andenrangs mennesker osv.

Jeg har set danskere blive lagt for had, blive kaldt racister uden grund, ludere og andet. Jeg har oplevet mennesker blive truet og udsat for vold. Jeg har set det og undret mig over, at der ikke var nogen der reagerede, men det har været på vej længe og kommer så nu. Jeg har set kvarterer blive domineret af unge indvandrere med vold og hærværk, hvor beboerne ikke kan genkende deres eget kvarter og er bange.

Jeg mener der er et alvorligt problem, som man først har set begyndelsen på og at det problem er nemt at få øje på. Se bare et kvarter som Tingbjerg og der er mange andre steder. I Sverige er det endnu værre. Jeg mener man skal være slemt naiv, hvis man ikke kan se det, selvom jeg lægger mig ud med mange gode mennesker, ved at skrive det.

Det er for mig et ubestrideligt faktum, at man har et opdelt samfund på alle mulige leder og kanter.

Jeg anstrenger mig ikke for at blive et med et samfund, som jeg ikke bryder mig om. Jeg er særdeles dårligt integreret.


Som der står på en af mine ynglings billeder "We are all earthlings".
Det kan sagtens være at et multikulturelt samfund ikke fungerer perfekt den dag i dag. Det gør demokrati heller, men demokrati er da langt bedre end da der var enevælde i Danmark.
Dit synspunkt er vældig regressivt. Jeg selv ser langt flere positive tendenser i den multikulturelle udvikling. F.eks. er det meget nemmere at forstå andre kulturer, når man møder dem i sin hverdag. Jeg har altid været imod krige som den i Afghanistan. Men da afghaneren i min klasse fortalte om sine oplevelser dernede fra, var der også mange andre i min klasse der forstod hvorfor krigen ikke er god. Hvis vi levede i et helt opdelt samfund, som f.eks. under apartheiden. Ville mine klassekamerater aldrig have hørt hvordan virkeligheden er i Afghanistan, i hvert fald ikke fra et 1. håndsvidne.
De i mine øjne få konflikter der er, skyldes i min optik bl.a. inkompetente politikere, journalister og politimænd der danner bund for en "os og dem" tænkning.
DF har sørget for fremmedgørelse og frygt for indvandrere sammen med journalister der skriver "Indvandrer begår gentagne tyverier" og "Indvandrer bander slår til igen" som forside historier, mens at nyheder om etnisk danskere får lavere prioritet.
http://www.information.dk/130174
Artiklen taler for sig selv om hvorfor politiet har en del af skylden (ved godt at statistikken ikke er specielt repræsentativ, mener altså at have set en mere repræsentativ undersøgelser der giver samme billede).

Min hovedpointe er: Tænk progressivt istedet for regressivt. Måske fungere det ikke idag, men man skal starte et sted og alle har lige ret til at bo alle steder i verden. Det skal man kæmpe for og det bliver nok ikke problemfrit. Sådan er det generelt med fremskridt i verdenssamfundet.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2012 21:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Home superioer: Mit indlæg var ikke FOR jeres modpart og jeg er heller ikke DF'er, bare til orientering. Jeg reagerede på ting der blev skrevet i tråden. At der ikke findes statistik på området skyldes, at det bliver kaldt for racisme og det gør det svært for mig at bevise det, som alle burde kunne se.

>Hashdropz: Jeg har selv boet i kvarterer med mange indvandrere og kendt en del, så den med at "hvis man først kender folk, så ændrer det hele sig". Nej, ikke nødvendigvis. Der er også indvandrere, der er enige med mig, så den der dem/os tankegang er et misforstået billede, du har fået oppe i dit hoved. Der eksisterer konflikter. Og at du skriver "få" konflikter er ekstrem blåøjethed, men du er kulturelt undskyldt. Der er tale om en decideret kampagne for det multikulturelle samfund, som blandt andet køres gennem uddannelsesinstitutioner ved at ekskludere anderledes tænkende, gennem EU, FN og også gennem de medier, som du og information beskylder for det modsatte.

Jeg tænker meget progressivt over, hvordan man skaber bedre samfund. Det er meget, meget positivt.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2012 13:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
>Home superioer: Mit indlæg var ikke FOR jeres modpart og jeg er heller ikke DF'er, bare til orientering. Jeg reagerede på ting der blev skrevet i tråden. At der ikke findes statistik på området skyldes, at det bliver kaldt for racisme og det gør det svært for mig at bevise det, som alle burde kunne se.

>Hashdropz: Jeg har selv boet i kvarterer med mange indvandrere og kendt en del, så den med at "hvis man først kender folk, så ændrer det hele sig". Nej, ikke nødvendigvis. Der er også indvandrere, der er enige med mig, så den der dem/os tankegang er et misforstået billede, du har fået oppe i dit hoved. Der eksisterer konflikter. Og at du skriver "få" konflikter er ekstrem blåøjethed, men du er kulturelt undskyldt. Der er tale om en decideret kampagne for det multikulturelle samfund, som blandt andet køres gennem uddannelsesinstitutioner ved at ekskludere anderledes tænkende, gennem EU, FN og også gennem de medier, som du og information beskylder for det modsatte.

Jeg tænker meget progressivt over, hvordan man skaber bedre samfund. Det er meget, meget positivt.


Hvordan vil du argumentere for at man kan opdele samfundet? Det vil kræve at alle ikke har lige ret til at bo alle steder. Det har de jo godt ikke i det nuværende samfund. Men er vi ikke alle jordboere? Der er mange steder på jorden der har bedre ressourcer end andre. En fuldkommen opdeling i verdenssamfundet af etniske grupper, vil også skabe en hel masse konflikter. Det vil jeg gerne garantere. Det er bedre at lære menneskeheden at leve side om side med hinanden. Det tager tid, men jeg er sikker på at det er lade sig gørligt.

Ligesom at vi er nærmere folkelig medbestemmelse i samfundet, end vi var for 1000 år siden. Hvis man havde fremlagt idéen om 18 års valgret og repræsentativt demokrati dengang, tror jeg også man havde kaldt det for noget djævelskab der kun skaber konflikter. Selvom der stadig er krig i verden, har man altså færre af dem end for 1000 år siden.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2012 10:32 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Jeg har oprettet en tråd der hedder "opbrud" i politisk forum. Kan du ikke stille mig spørgsmålene i den tråd og/eller læse mine indlæg der. Det bliver for meget OT her, men jeg vil meget gerne svare.

Edit: Opdelingen kommer helt af sig selv, mange mennesker søger at bo samme sted, som andre de synes ligner dem selv. Jeg har ikke noget imod at miste ressourcer, hvis jeg til gengæld kan leve sammen med andre, på en anden måde.

Jo, vi er alle jordboere, men jeg går fx. også ind for stammers ret til, at have deres jord i fred fra virksomheder og turister eller andre der skulle troppe op og mene at de har ret til at være på deres jord. Opdeling skaber ikke konflikt, uenighed om grænser skaber konflikt.

Hvem skal lære hvem hvad? Du går tilsyneladende også ind for en dominerende kultur.

Jeg vil ikke tilbage i tiden. Historien viser hvem der får ret.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2012 21:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
Så er det imorgen folkens! hvem regner med at troppe op?

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 00:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
jeg gør helt sikkert.
Har dog hørt man skal holde sig fra mølleparken

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 05:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Imorgen er en sørgelig dag - jeg spår blodfyldte gader... Ærgerligt, at svaret på en fuckfinger, er en fuckfinger! Et skridt tilbage, for menneskeheden...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 09:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jun 2011 01:08
Indlæg: 310
Har dog hørt man skal holde sig fra mølleparken



det tror jeg er en rigtig god idé...

:peace:

_________________
BZ!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 11:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
jeg gør helt sikkert.
Har dog hørt man skal holde sig fra mølleparken


Dét er jo netop en grund til at tage ind til Mølleparken! :D

Edit: Min DDL Hoodie er desværre ikke kommet endnu, så jeg kommer nok ikke forbi alligevel.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 12:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
hopifjorden: hvad synes du man skal gøre istedet for at mod demonstrere??? ville gerne komme, men kan ikke, god demo/kamp/whatever

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 12:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
jeg cykler der ind ad nu! hav en god demo (:

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 14:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
hopifjorden: hvad synes du man skal gøre istedet for at mod demonstrere??? ville gerne komme, men kan ikke, god demo/kamp/whatever

DDF og EDF er udemærket godt klar over at deres status i byen er: IKKE velkommen. Vi får ikke noget ud af at tvære det i hovedet på dem. Vi får MÅSKE noget ud af at etablere en dialog med dem, vise dem hvorfor deres holdninger er uacceptable og deres krav urimelige. Argumenter er det stærkeste våben i debat, det har vist aldrig været nogen hemmelighed...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 16:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
snoezel: ikke for at være stave-kontrol-freak, men de hedder EDL og DDL(medmindre du kalder dem DF til sidst med vilje???).jeg vil give jer ret i at vold ikke hjælper mod dem, men de er jo kommet for at demonstrere, hvis de var kommet for at debatere ville vi jo debatere imod dem, istedet for at demonstrere imod dem. hvis vi tværer ud i hovedet på dem at de ikke er velkomne, så kommer de sgu nok ikke igen, tror det det der er formålet med mod-demon. eller også kommer de bare igen, endnu mere pist, engang ude i fremtiden, det kan vi jo ikke vide. jeg ville gerne debatere mod dem, men når man fx. ser deres adfærd på youtube, ligner de ikke folk der gider debatere. for at være helt ærlig, synes jeg det klamt at jeg argumentere for noget der nok går hen og bliver voldeligt...

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team