Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 03:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2012 16:26 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
http://ekstrabladet.dk/112/article1735427.ece
Citat:
Det kom kort efter kl. 16.00 til det første egentlig sammenstød mellem antifascister og højreorienterede i Mølleparken.

En gruppe autonome kom gående ind i parken og pludselig kastede de flasker efter Danish Defence Leagues demonstration.

De højreorienterede slog kortvarigt tilbage, inden kampklædt politi fik slået de autonome tilbage.

Politiet er nu trukket i kampuniformer og har nu lagt en jernring omkring Mølleparken, hvor mange antifascister råber slagord og kaster kanonslag mod Danish Defence Leagues demonstration.


http://www.bt.dk/krimi/live-det-flyver- ... -i-gaderne
Citat:
Grønnegade: de unge indvandrere har lige hærget en hel gade. Indkøbsvogne, brosten og flasker fløj gennem luften, mens unge forsøgte at lave barrikade midt på gaden. Politiet har nu jaget de unge væk.



Retards..

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 16:49 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Ja, lige præcis: RETARDS!. Flot at nogle unge indvandrere bekræfter højrefløjens fordomme. Idioter.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 17:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
http://projektantifa.dk/nyheder/article/liveupdate her kan i følge det ´´live´´

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 18:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
hvis man virkelig gik ind for mangfoldighed, så lod man vel højrefløjstosserne demonstrere i fred? det værste ved det hele er jo at det er blevet blæst op med stor pressebevågenhed, som bare eksponerer en masse idiot på begge sider. det prikker jo til action genet både hos de nysgerrige og balademagerne, og højner risikoen for voldelige progression. TÅBELIGT. *skuler ondt til den mujaffakriger til Khazim*.

Århus er i forvejen en by der længe har haft et massivt naziproblem, med overfald på unge alternative og politisk aktive venstreorienterede og hærværk til følge. Jeg synes det ville være exceptionelt ubehageligt, hvis en ny organisation skulle få held med at etablere sig, på et tidspunkt hvor den ekstreme højrefløj i byen ellers har et ret lavt aktivitetsniveau. Det er vel åbenlyst at jeg ikke er tilhænger af idéen om at "tie den yderste højrefløj ihjel", som nogle borgerlige politikere er...

det burde du ellers være. det som er sket i dag giver jo om noget vind i sejlene til højrefløjsgrupperne. mod-demonstranterne har vist sig som de intolerante aggressorer. flot.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 21:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jun 2011 01:08
Indlæg: 310
Billede

_________________
BZ!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055

Århus er i forvejen en by der længe har haft et massivt naziproblem, med overfald på unge alternative og politisk aktive venstreorienterede og hærværk til følge. Jeg synes det ville være exceptionelt ubehageligt, hvis en ny organisation skulle få held med at etablere sig, på et tidspunkt hvor den ekstreme højrefløj i byen ellers har et ret lavt aktivitetsniveau. Det er vel åbenlyst at jeg ikke er tilhænger af idéen om at "tie den yderste højrefløj ihjel", som nogle borgerlige politikere er...


det burde du ellers være. det som er sket i dag giver jo om noget vind i sejlene til højrefløjsgrupperne. mod-demonstranterne har vist sig som de intolerante aggressorer. flot.


Det er noget være vrøvl. At der er nogen antifascister der ikke kan respekterer demokodeks, er ærgeligt, ja! Men der er ingen som helst belæg for din påstand om at en eskalering som den der var igår, vil give vind i sejlene hos højretosserne. Men det giver selvfølgelig modvind hos os som mener at det er smartest med fredeligere metoder i kampen mod fascismen.


I øvrigt synes jeg at dagen igår var en succes! Det tror jeg også alle der deltog synes.


Senest rettet af Røvkussen 01 apr 2012 11:32, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 11:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
hvis man virkelig gik ind for mangfoldighed, så lod man vel højrefløjstosserne demonstrere i fred?


THANK YOU!!!! :!:

Den demo igår virkede mest af alt som en gang selvbekræftigelse... Som jeg ser på det, så demonstrerer man fordi man vil have politisk indflydelse/politisk handlen, EDL og DDL kan IKKE fjernes fra byen med politisk magt, så hvad er pointen i at demonstrere?

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 14:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830

Århus er i forvejen en by der længe har haft et massivt naziproblem, med overfald på unge alternative og politisk aktive venstreorienterede og hærværk til følge. Jeg synes det ville være exceptionelt ubehageligt, hvis en ny organisation skulle få held med at etablere sig, på et tidspunkt hvor den ekstreme højrefløj i byen ellers har et ret lavt aktivitetsniveau. Det er vel åbenlyst at jeg ikke er tilhænger af idéen om at "tie den yderste højrefløj ihjel", som nogle borgerlige politikere er...


det burde du ellers være. det som er sket i dag giver jo om noget vind i sejlene til højrefløjsgrupperne. mod-demonstranterne har vist sig som de intolerante aggressorer. flot.


Det er noget være vrøvl. At der er nogen antifascister der ikke kan respekterer demokodeks, er ærgeligt, ja! Men der er ingen som helst belæg for din påstand om at en eskalering som den der var igår, vil give vind i sejlene hos højretosserne. Men det giver selvfølgelig modvind hos os som mener at det er smartest med fredeligere metoder i kampen mod fascismen.


I øvrigt synes jeg at dagen igår var en succes! Det tror jeg også alle der deltog synes.


Helt enig. Det er noget man hører igen og igen, både at den blotte moddemonstration men også ballade, på en eller anden måde gavner racisterne. Det er lidt af et postulat i mine øjne...

Mod-demonstranterne har ikke "vist sig som de intolerante aggressorer". Der blev anholdt 80, der var 4000 deltagere i moddemonstrationen. Det er udtryk for et meget unuanceret syn på sagen, når folk altid stirrer sig blinde på dem der laver ballade. Det er et slags tv2-news-syndrom (ikke for at give dem æren, det har eksisteret meget længere), hvor man sætter lighedstegn mellem de få ballademagere og den store fredelige demo. Pressen gør det i kraft af deres fokus på action, de skal sælge aviser/tv, og det gøres bekendt bedst med de mest bloddryppende og sort/hvide lov-og-orden historier. Om det hos individer skyldes en manglende evne til at adskille elementerne, eller antipati for antifacisme eller hvem de tror moddemoen udgøres af, det ved jeg ikke...

Citat:
Den demo igår virkede mest af alt som en gang selvbekræftigelse... Som jeg ser på det, så demonstrerer man fordi man vil have politisk indflydelse/politisk handlen, EDL og DDL kan IKKE fjernes fra byen med politisk magt, så hvad er pointen i at demonstrere?

Pointen med demoen i går, var at vise, at for hver snævertsynet racist der dukker op, dukker der tyve mennesker op, der går ind for mangfoldighed, og ikke er indstillede på at sidde med hænderne i lommen. En demonstration er for mig en måde at give sin holdning til kende, uagtet om noget resultat skulle komme ud af det. I går gav 4000 århusianere og tilrejsende udtryk for, at de ikke er enige i EDLs racistiske og hadske budskaber.

Balladen i nærheden af Mølleparken var helt forventelig. Ligesåvel er pressens fokus, og det sædvanlige "ramaskrig" med dertilhørende distancering. Jeg forstår godt de unge muslimer der deltog i går, også i balladen: Hvis nogen højt og helligt proklamerede, at de ville smide mig ud af det land jeg er født og opvokset i, så ville jeg heller ikke bare blive siddende på min røv.

Generelt mht. pressedækning og opinion, så synes jeg ikke det kan betale sig at afgøre hvorvidt en demonstration som den i går, var en succes eller ej, ved at se på det "indtryk" der efterlader sig i medier dagene efter. Størstedelen af mainstream-medierne vil altid være kritiske overfor den her slags "radikale" aktiviteter, aktiviteter der falder udenfor den etablerede lov-og-orden diskurs, og íde om demokrati. Hvis der er demonstration et sted, så er det første du hører, om der har været ballade. HVis der ikke har, så slutter indslaget fem sekunder efter, og hvis der har fortsætter det hele eftermiddagen, aftenen og næste morgen...

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 14:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Home superior og ligesindede:

Hvis i går ind for mangfoldighed, hvorfor slår i så ikke hårdt til mod Allahs soldater, der med garanti vil møde enhver form for kritik af deres hellige profet med vold? Hvis det er intolerance i bekæmper, hvorfor så lige præcis ikke dér?

Hvis man ved bare en smule om mennesker, så ved man også, at gårsdagens begivenheder, kun skaber flere Breivik. I er selv med til at skabe den ballade i påstår eller "tror" i bekæmper.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 15:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Hvornår har "Allahs soldater" sidst markeret sig med en demonstration i Århus, hvornår har man sidst kunne læse i lokale medier, at "Allahs soldater" slår folk ned i Århus?
Du har simpelthen ikke noget grundlag for at påstå, at de venstreorienterede, der deltog i demonstrationen i går, ikke også ser et problem i fundamentalistiske muslimer.

Jeg er ganske enkelt uenig i din anden påstand. I mine øjne er det naivt at tro, man effektivt kan bekæmpe voldelige højreorienterede med passive eller parlamentariske midler. Det giver ingen mening at "gå i dialog" med grupper som DDL, Den Danske Forening, White Pride, eller nazister i DNF eller Danskernes Parti, som Daniel Carlsen. Hvis der er noget, der legitimerer og eksponerer de her ekstreme holdninger, så er det arrangementer som dem Venstres Ungdom har fået for vane at afholde, hvor de mødes med organiserede facister. De skal forhindres i offentlige møder og arrangementer, og som sagt allerede, er det håbløst at tage sig af mainstream mediers storm.

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 15:51 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Det jeg mener er, at i fokuserer ensidigt på en form for intolerance. Der er masser af eksempler på vold begået af muslimer mod fx. en professor på Københavns universitet, trusler af enhver slags mod mennesker der udtrykker sig kirtisk i ord, billeder eller hvad som helst. Men det har ikke jeres interesse.

Hvis i ville have sympati, så kunne i bruge Gandhi metoden og bringe virkelige ofre ved at lade jer banke, mens kameraerne kører, så hele verden kan se, at i har ret og at i ikke er som dem.

Min sidste påstand er indlysende rigtig. I har opnået at de føler sig truede, at de bliver bekræftet i deres verdensbillede og at deres ideologi næres.

I opnår det modsatte af det i tror i kæmper for og man kan jo undre sig over det egentlige motiv, når man kan konstatere at det ikke er intolerance i kæmper imod, men en særlig form for den.

Edit: Home superior: Hvad er dit bud på, hvordan man undgår islamisk terroisme? Er der forskel på hvordan man bekæmper den og på hvordan man skal bekæmpe højreorienteret terror og i så fald hvorfor?

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 16:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Det var godt nok et gigantisk selvmål at unge indvandrere i "Warriors of Allah" jakker smadrede Grønnegade, når nu hele formålet med demonstrationen var at sætte fokus på islam som en voldelig religion.

Homo Superior, hvordan kan du helt alvorligt mene at nogen mennesker ikke har de samme rettigheder som alle andre til at forsamles og demonstrere i et demokratisk land, blot på grund af deres holdninger?

Jeg lagde mærke til et sjovt sammenfald mellem den yderste højre- og venstrefløjs retorik i forbindelse med demonstrationerne igår. En højreekstrem fyr udtalte i et interview at de ikke var racister, "Vi er kun intolerante overfor intolerance", hvor han refererede til islam som en intolerant religion der ikke giver plads til andre. På et af venstrefløjens bannere kunne man ironisk nok læse "Plads til alle der giver plads til alle". Det er som om at ingen af fløjene har forstået at for at demokrati skal kunne fungere, så skal der også være plads til folk der har en anden holdning end en selv. Faktisk eksisterer begge yderfløje udelukkende på grund af dette princip. Flere lande har forsøgt at forbyde modbydelige ideologier som fascisme og kommunisme, men det har aldrig ført til noget godt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 16:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Jeg kan anbefale følgende kronik og dertilhørende debattråd på modkraft
http://modkraft.dk/blogindl%C3%A6g/sm%C ... idualister

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 17:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jun 2011 01:08
Indlæg: 310
Billede

_________________
BZ!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 18:04 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
"spær vejen, jeg skal pisse!" "os mig". håber de ansvarlige betjente får en bøde for gadeuorden. lighed for loven!

Det var godt nok et gigantisk selvmål at unge indvandrere i "Warriors of Allah" jakker smadrede Grønnegade, når nu hele formålet med demonstrationen var at sætte fokus på islam som en voldelig religion.

Homo Superior, hvordan kan du helt alvorligt mene at nogen mennesker ikke har de samme rettigheder som alle andre til at forsamles og demonstrere i et demokratisk land, blot på grund af deres holdninger?

Jeg lagde mærke til et sjovt sammenfald mellem den yderste højre- og venstrefløjs retorik i forbindelse med demonstrationerne igår. En højreekstrem fyr udtalte i et interview at de ikke var racister, "Vi er kun intolerante overfor intolerance", hvor han refererede til islam som en intolerant religion der ikke giver plads til andre. På et af venstrefløjens bannere kunne man ironisk nok læse "Plads til alle der giver plads til alle". Det er som om at ingen af fløjene har forstået at for at demokrati skal kunne fungere, så skal der også være plads til folk der har en anden holdning end en selv. Faktisk eksisterer begge yderfløje udelukkende på grund af dette princip. Flere lande har forsøgt at forbyde modbydelige ideologier som fascisme og kommunisme, men det har aldrig ført til noget godt.

så kan det vist ikke udtrykkes mere klart og tydeligt! en hædersmand har talt. det er nemlig lige præcis det der er hovedet på sømmet du rammer her. begge fløje mener den anden fløj truer dem på deres eksistens, og derfor ikke skal have lov til at mene det de gør. de har begge rettet al deres frygt, had og frustration mod dem de opfatter som deres modstykker. i virkeligheden er de jo 2 sider af den samme mønt, og hvis de bare rykkede ind på midten sammen med os andre (som ser hovedrystende til dette cirkus), ville der ingen problemer være.

hvis nu ingen havde taget sig af dem, hvis der ingen mod-demonstration havde været, og medierne havde været tavse. hvis forbipasserende ikke engang gad stoppe op og glo på dem, tror i så de gad demonstrere? de skal jo have noget til at føde deres had. de føler jo de er noget når de får opmærksomhed. noget andet end bare nogen opmærksomhedshungrende tabere. hvis de bliver ignoreret mister de deres identitet. sådan er det i de fleste ekstreme miljøer, f.eks også illegale stofmiljøer. en legalisering ville fratage modkultursaspektet, som jeg tror er dragende for mange socialt udsatte.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 21:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Ja, det var en god pointe Jim Fear og godt formuleret. Dem der skal redde det her, er ikke yderfløjene.

Og så synes jeg faktisk at demonstrationen for mangfoldighed, den fredelige protest, hvor man viser sin uenighed og sammenhold og fællessskab og holder en fest, er helt i orden. Jeg tror mange af dem græmmer sig over, at det tog den voldelige drejning. Det håber jeg.

Det andet er bare... Ja det er blevet sagt.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2012 18:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Jeg har travlt, men vil gerne lige skrive et svar her, for jeg har ikke så meget tid de næste dage... Jeg håber ikke det har bliver helt ulæseligt.

Det jeg mener er, at i fokuserer ensidigt på en form for intolerance. Der er masser af eksempler på vold begået af muslimer mod fx. en professor på Københavns universitet, trusler af enhver slags mod mennesker der udtrykker sig kirtisk i ord, billeder eller hvad som helst. Men det har ikke jeres interesse.

Hvis i ville have sympati, så kunne i bruge Gandhi metoden og bringe virkelige ofre ved at lade jer banke, mens kameraerne kører, så hele verden kan se, at i har ret og at i ikke er som dem.

Min sidste påstand er indlysende rigtig. I har opnået at de føler sig truede, at de bliver bekræftet i deres verdensbillede og at deres ideologi næres.

I opnår det modsatte af det i tror i kæmper for og man kan jo undre sig over det egentlige motiv, når man kan konstatere at det ikke er intolerance i kæmper imod, men en særlig form for den.

Edit: Home superior: Hvad er dit bud på, hvordan man undgår islamisk terroisme? Er der forskel på hvordan man bekæmper den og på hvordan man skal bekæmpe højreorienteret terror og i så fald hvorfor?


Problemet for den yderste venstrefløj ift. fundamentale muslimer, tror jeg er det forhold, at de folk, der normalt har travlt med at hyle op om farerne ved den muslimske indvandring etc., som regel hører til på højrefløjen. Det kan gøre det svært for venstrefløjen at distancere sig fra organisationer som Hizb-ut-tahir (staves?). Ikke dermed sagt, at det ikke skal gøres! Men det er heller ikke min intryk, at venstreorienterede generelt ikke er optagede af andre fundamentalistisk positioner end højrefløjens - jeg anerkender i hvert fald personligt fuldt ud det frastødende i (enhver) patriakalsk og konservativ religion el. ideologi.
Udover det problem der altså er med, hva ska man sige, tilmudring af billedet når det kommer til fundamentalistisk religiøse, så bunder det lavere fokus på eks. fundamentalistiske muslimer også i en væsentlig anderledes vægtet opfattelse af hvilkebn trussel de udgør.

Hvem har sagt "vi" vil have sympati? Hele verden er desværre ikke klar over den trussel facistiske frontorganisationer udgør ;)
Hvis resultatet af den højst begrænsede ballade i Århus i lørdags har medført, at racisterne følte sig truede er jeg tilfreds. Jeg ved godt det er en dødssynd, og noget man brændemærkes for det her, "antidemokrat" "voldelig" etc etc, men når facister ikke kan holde offentlige møder forringes deres offentlige gennemslagskraft. Hvis alle ved man risikere at løbe ind i ballade, hvis man dukker op til facistiske møder, så sies en masse mennesker fra. Men når det er sagt, er jeg ikke fuldstændig stålsat i min holdning omkring bekæmpelse af facisme i dag, jeg er ikke fanatiker ;) og jeg ønsker en flersidet front mod facismen, folkelige massedemonstrationer og militante aktioner. Overalt hvor facistiske grupper har taget magten i verden, har voldelige frontorganisationer på gadeplan været et af de første skridt...

Interessant spørgsmål med den islamistiske terror. Jeg ser en kobling mellem det spørgsmål, og udbredelsen af anti-muslimske grupper som eks. EDL (der skulle have 30000 medlemmer i England - det er mange!). Ideologisk set er der selvfølgelig nogle folk, der "har en mission" ift. at bekæmpe den vestlige verden, hverve "hjemmegroede" terrorister etc. Men jeg tror det væsentligste problem multikulturelle samfund står overfor er forringet sammenhængskraft. Den opstår bla.a når hele befolkningsgruppe gøres til mål for politikere og mediers hetz, som vi har set muslimer være det i DK og hele Europa over en årrække. Dér tror jeg en stor del af løsningen på risikoen for "hjemmegroede" terrorister findes, nemlig i fremmedgørelsen og hetzen ikke-vestlige indvandrere udsættes for.

Citat:
Jeg lagde mærke til et sjovt sammenfald mellem den yderste højre- og venstrefløjs retorik i forbindelse med demonstrationerne igår. En højreekstrem fyr udtalte i et interview at de ikke var racister, "Vi er kun intolerante overfor intolerance", hvor han refererede til islam som en intolerant religion der ikke giver plads til andre. På et af venstrefløjens bannere kunne man ironisk nok læse "Plads til alle der giver plads til alle". Det er som om at ingen af fløjene har forstået at for at demokrati skal kunne fungere, så skal der også være plads til folk der har en anden holdning end en selv. Faktisk eksisterer begge yderfløje udelukkende på grund af dette princip. Flere lande har forsøgt at forbyde modbydelige ideologier som fascisme og kommunisme, men det har aldrig ført til noget godt.

Ja det er da en påfaldende iagttagelse... Og han har med garanti ikke fået inspiration til den udtalelse, fra materiale han har set på venstrfløjen...
Man kan ikke "forbyde" eller afskaffe tanker, det er umuligt. Men man kan bekæmpe voldelige ideologier, der har faste bestanddele af udrensning og diskrimination på baggrund af religion eller etnicitet.
Jeg ser ikke noget paradoks i parolen om "plads til alle der giver plads til alle". Facisme, racisme er ekskluderende ideologier, der diskriminere på baggrund af køn, etnicitet, religion, seksualitet. Antifacisme stopper de ekslkuderende ideologier, eller begrænser i hvert fald deres offentlige udtryk. Antifacisme åbner altså pladsen for en masse mennesker der, hvis facismen er stærk, ikke kan gå sikkert på gaden. Antifacister giver plads til "alle der giver plads til alle", for facismen levner ikke plads til alle. Det er ret simpelt.


Disclaimer: jeg er ikke medlem af eller affilieret nogen organiserede antifacistiske grupper, og mine indlæg er altså ikke udtryk for andre end mine egne meninger, hverken AFA antifa, rødfacisterne eller lignende ;)

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2012 19:26 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
jeg synes du skal passe lidt på med at blande rascisme, fascisme osv. ind i billedet. hvis du læser EDL, principprogram så kan jeg ikke tro at du vil betegne dem som særligt radikale. de har et strejf af nationalisme, beskyttelse af "Britiske" værdier etc. men generelt modsætter de sig bare radikal islamismes stigende indflydelse i England. Sharia-lov osv. der er erlig talt ikke ret meget ved det jeg kan ophidses over. de er ikke mere fascistiske end DF (og lad nu være med at kalde dem fascister). store dele af det kan jeg erklære mig enig i: http://englishdefenceleague.org/about-u ... statement/

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2012 20:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Lunokhod: Enig.

>Home superior: Jeg er faktisk enig med dig i en del af din analyse, særligt det med at den manglende sammenhængskraft, eller manglende følelse af samhørighed er en helt essentiel komponent. Vores samfund har et alvorligt problem der.

Men nej, du har ikke begået døddssynden. Dødssynden begår de antimuslimske grupper, i følge dig og flere tusinde andre moddemonstranter. Det er de antimuslimske grupper der er i mindretal og løber den største risiko.

Men der må være mere i det, for at det skal føre til vold. Hvis man ser psykologisk på det, så vil vrede som regel skyldes en følelse af at være krænket. Det tror jeg mange muslimer føler sig og den opfattelse støtter mange på din fløj, underbygger og opildner. Så marginalisering, udstødelse og krænkelse, vil jeg mene.

Men det er interessant, at du forklarer årsagen til terrorisme fra de forskellige fløje forskelligt. Altså muslimsk terror opstår berettiget (?), som et svar på trusler og krænkelser, mens den "hvide" opstår (vil du nok mene) på baggrund af tanker om hvid overlegenhed og lignenede.

Jeg tror tankerne om hvid overlegenhed, Hitlers tanker om herreracen osv., er en effektiv måde at give mennesker den følelse af samhørighed som udstødte grupper mangler. Det samme gælder meget fanatiske religiøse grupperinger. De har svaret på individets følelse af isolation. Jøderne mener også de er et udvalgt folk og muslimerne mener de har set lyset og at alle andre er andenrangs mennesker, fordi de endnu ikke har indset sandheden. Mennesker dog, men andenrangs. Der er endda udarbejdet nøje foreskrifter for, hvordan de her andenrangs mennesker skal behandles. Andre troende er andenrang, ateister er tredjerang. Den er god nok.

Det jeg synes du overser er, at der er mange hvide europæere, der er begyndt at føle sig krænkede og at de her grupper også udsættes for hetz. Voldsom hetz endda, udelukkelse, forfølgelse og marginalisering, trusler om vold eller direkte vold.

De kan endda ha oplevet at være i mindretal på en skole og blive dårligt behandlet, måske har de fået bank eller er på andre måder blevet intimideret, eller måske har de en søster eller en datter, der er blevet krænket af en indskrænket, primitiv holdning til kvinder, som man også kan finde hos hvide europæere, men som er ret udbredt i muslimske lande. Derfor er danske kvindecentre overfyldt med kvinder fra ikke-vestlige lande, derfor sker der æresdrab osv., osv.

Men du anser hvide europæeres vrede for at være selvforskyldt og nødvendig at imødegå med vold, mens løsningen på islamisk vold og fanatisme er større forståelse og inkludering (vil jeg tro).

Nå, men fred være med det. Det her samfund har et farligt problem med sammenhængskraften, samhørigheden, fællesskabet. Det er vi vist enige om.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2012 23:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Ja det er da en påfaldende iagttagelse... Og han har med garanti ikke fået inspiration til den udtalelse, fra materiale han har set på venstrfløjen...
Man kan ikke "forbyde" eller afskaffe tanker, det er umuligt. Men man kan bekæmpe voldelige ideologier, der har faste bestanddele af udrensning og diskrimination på baggrund af religion eller etnicitet.
Jeg ser ikke noget paradoks i parolen om "plads til alle der giver plads til alle". Facisme, racisme er ekskluderende ideologier, der diskriminere på baggrund af køn, etnicitet, religion, seksualitet. Antifacisme stopper de ekslkuderende ideologier, eller begrænser i hvert fald deres offentlige udtryk. Antifacisme åbner altså pladsen for en masse mennesker der, hvis facismen er stærk, ikke kan gå sikkert på gaden. Antifacister giver plads til "alle der giver plads til alle", for facismen levner ikke plads til alle. Det er ret simpelt.


Han har nok ikke hentet inspiration på venstrefløjen, men ikke desto mindre er deres argumentation præcis den samme. De føler at en politisk ideologi/religion truer dem med vold, hvilket de mener er nok til at den være forbudt. Den sætning jeg har highlighted kunne være sagt både person fra AFA (om EDL) og EDL (om islam). Dit sidste argument er tåbeligt;

Antifascister giver plads til alle, undtagen folk de mener truer en bestemt befolkningsgruppe (i.e. fascister der truer muslimer)

EDL giver plads til alle, undtagen folk de mener truer en bestemt befolkningsgruppe (i.e. islamister der truer europæere)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team