Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 maj 2024 14:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 apr 2012 12:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
lunokhod: jeg synes de er racister: http://www.youtube.com/watch?v=pUd124caI1k derfor

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 13:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
lunokhod: jeg synes de er racister: http://www.youtube.com/watch?v=pUd124caI1k derfor


Jeg undrer mig overhovedet ikke over de udtalelser. Prøv at forestille dig, at du sidder inde i den bus og folk står og kaster mursten på den, du ved ikke om du bliver overfaldet massivt.

Er du klar over, at nogle indvandrere kalder hinanden perkere? Kan du ikke se, at de mennesker i bussen tilhører et mindretal, der løber en kæmpe risiko, at deres blodtryk er højt og adrenalinen kører. De er bange og bliver aggressive og det er sådan de føler.

Det angreb på den bus, skaber kun flere voldelige højreorienterede. Præcis SÅ dumt er det!

Edit: Men jeg bryder mig ikke om at høre på det sprog. Det er primitivt ad helvede til. Der er formentlig en del af dem man kunne kalde for "white trash" med i de grupper. De bor i sørgelige kvarterer, domineret og hærget af indvandrere. Der er en del af de kvarterer i England og en tiltagende radikalisering fra hvides side.

Velkommen til det fantastiske multietniske samfund!

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 13:28 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
der er ikke rigtig nogen undskyldning for den slags idioti som udvises i den video. de racistiske udtalelser begynder jo langt før der flyver en mursten ind ad ruden. men det bare så pinligt tydeligt at de nyder al opmærksomheden, politiopbudet og spændingen ved det. idioter!

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 13:32 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Ja, fjolser. Læg dog mærke til, at flere inde i bussen begynder at dæmpe på de andre og siger de skal stoppe med at provokere.

Men udtalelserne falder på en baggrund og i store kredse af muslimer bliver ateister og særligt kvinder omtalt på præcis ligeså nedladende og svinsk en måde. Der mangler fokus på netop dén kompleksitet.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 15:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
Agathos Daemon: anti-facisterne stopper nok ikke med at kaste lort på racisternes bus, når raci´erne kalder dem alt det der racist pis, siger at polititet skal skyde dem osv. grunden til at nogle indvandrer kalder hindanden perker, er at de på den måde af-diskriminere ordet(jeg ved ikke om det virker, de fleste misforstår det jo). hvis du/i søger på fx. youtube, er det ikke svært at finde videor af EDL der, mere eller mindre umotiveret, råber racist fis og lignende(http://www.youtube.com/watch?v=9XkYzHvE ... re=related). grunden til at jeg postede video´en var at lunokhod havde læst at de ikke var racister, hvilket jeg så stadig synes videoen modbeviser.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 15:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Jeg deltog selv i demonstrationen, og var er det dog ærgerligt at alt fokus lander på de få der valgte at demonstrere på anden vis. At medierne overdriver er der ikke noget nyt i, men at BT kaldte det for "vredens dag" er vel næsten komisk. Det var stille og roligt, der var ikke store optøjer eller noget, de flaskekast der var, varede i nogle få sekunder ad gangen. De 50 der blev anholdt i en stor gruppe forsøgte ikke engang at løbe, men blev bare langsomt omringet af politiet og satte sig ned. Ikke det store drama, men medierne er ligeglade med den egentlige problemstilling, og hvor blir jeg irriteret når jeg ser at den store demo blev stort se ignoreret i medierne. På den måde vil jeg argumentere for at medierne er med til at skabe et samfund, hvor man (åbenbart) skal kaste med sten for at få opmærksomhed. Det er meget frustrerende at at mærke alle de kræfter der er lagt i sådan et smukt arrangement, blive totalt negligeret fordi lorte bladene skal sælge aviser. Det minder mig om ungdomshusets dage, hvor man kunne demonstrere 10.000 mennesker fuldstændigt fredeligt, og den omtale man fik var en spalteplads i metroxpress. Når der så var 20-40 unge der senere på ugen kastede et par flaske var det forside stof. Øv. Medierne har et ansvar for at skille begivenhederne ad, det er umuligt for arrangørerne at holde ballademagere væk fra at kaste med sten, hvis det er det nogle vil.

EDL er ikke en stueren organisation. De står bag utallige overfald og racistiske udtalelse, læs f.eks. weekendsavisens fokus på EDL (i sidste weekend), hvor eksperter, sagkyndige og efterretningstjenester advare imod at tro at EDL er et legitimt alternativ på højrefløjen. Desuden har de svært ved at finde talspersoner, der ikke er dømt for vold. EDL er ikke andet end en endnu en racistisk organisation, der forsøger at sminke deres image ved at tage afstand fra nazismen, ligesom Dansk Front prøvede det for nogle år siden. Det er intet andet end et forsøg på at markedsføre den ellers svage højrefløj i Europa.
(der findes også video fra EDL demoer af medlemmer der overfalder sorte folk på gaden og råber racistiske slogans på youtube.)

Til de af jer der mener, at man skal ignorere sådanne forsamlinger, vil jeg sige at jeg ikke tror i har sat jeg jer godt nok ind i situationen. Jeg var selv af den indstilling at man skal ignorere nazismen/racismen når skinkerne gik på gaden, men med tiden må man forstå, at organisationer som EDL, WP osv. aldrig kan og må ties ihjel. Jeg kan ikke forsvare brug af vold, men det skal være besværligt organisatorisk for dem at arrangere end demo, besværligt at skaffe folk med busser, og de skal se at der er en stor folkelig modstand, og vigtigst at alt må man ikke lade dem ekspandere deres netværk, hvilket er eneste formål med alle deres aktioner. Der skal være massiv folkelig modstand hver gang de viser deres grimme fjæs. Det er udelukkende pga. en massiv antifasctisk og folkelig modstand at nazierne er blevet smidt ud af København (og senere Roskilde), og derfor vi nu har en af Europas mest nazi og racisme fri hovedstad, da en kordineret indstats af antifascistiske kræfter og folkelig modstand op gennem 90erne fik dem til at fatte, at vi ikke er interesseret i deres had i gadebilledet. Når jeg siger smidt ud, mener jeg at de selv har valgt at flytte, pga. de gentagende protester, der var. Det er også fint at snakke principielt om hvad man skal gøre ved racisterne, man skal bare forså hvordan situationen er I Århus. Medierne snakker om en form for bandekrig, men det er absurd. Det er primært venstrefløjen og folk der ser "alternative" (u no wut i mean) ud, der bliver slået ned. Der er fint at man ikke interesse sig for antiracistisk arbejde, men for god ordens skyld, vil jeg gerne slå fast hvor slemt det står til i Århus. Folk bliver overfaldet på ugentlig basis, folk er bange for at gå ud på gaden, eller bange for at tage hjem når de forlader byen om natten, der er nazi grafitti i store dele af byen samt nazi propaganda. I sidste weekend holdte de fleste fra demoen sig væk fra byen om natten pga. frygt for overfald. Sådan er det hver weekend, og det rammer bredt, f.eks. har jeg en ven der er 100% afpolitisk, men har langt hår og metal i fjæset, og hans fjæs skulle også lige engang i asfalten da han mødte de forkerte mennesker på vej hjem fra en bytur.... Jeg snakker altså ikke udelukkende om autonome volds psykopater fra helvede, men generelt om folk der "ligner nogen har været til demo", eller folk der potentielt kunne være venstrefløjsaktivist.

Det er netop et resultat af at man har ignoreret racisterne i Århus at de stadigvæk har indflydelse på gadebilledet, da man ikke har kunne formå at lave en samlet modstand imod de svin. Generelt skal man aldrig ignorere ekstreme synspunkter, selvom man gør det for at tro at det svækker dem på den måde. Se på Breivik, se i Frankrig, se hvor (relativt) store EDL er blevet i England, se på de radikale muslimer i Rotterdam osv.. Det er alt sammen problemer vi som samfund må tage et ansvar for at bekæmpe. Jeg går meget ind for ytringsfrihed osv., jeg argumenterer ikke for at der skal en lovgivning til at stoppe disse organisationer/personer, jeg siger bare, at man aldrig skal ignorere ekstreme synspunkter, det samme gælder for den sags skyld med "farlige" lande som Iran, Burma, Kina osv. Kontakt, dialog, protester, aktivisme, debat fører til indflydelse. At stille ignorere fører kun til isolering og endnu mere fremmedgørelse. Aldrig forsøg at tie nazismen/racismen ihjel. Historien er enig med mig her, det samme er PET, fagbevægelserne, politikkerne, historikere og vigtigst heldigvis en stor del af befolkningen. Go dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 15:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Johs skakspil: Der er sikkert masser af racister imellem, så det er vi ikke uenige om. De afdiskriminerer ikke ordet "perker" ved at bruge det om hinanden. Det bruges som et skældsord, ligesom nogle sorte kan finde på at kalde hinanden "nigger" i vrede.

Jeg mener ikke det giver mig (og jeg har slet ikke lyst til at bruge de ord) eller andre ret til, at bruge de her meget nedladende betegnelser, men jeg synes fuldstændig i mangler den ret komplicerede sammenhæng.

Europa er splittet og fyldt med radikale holdninger i små lukkede samfund. Det skal enten samles af de mennesker, som ikke tilhører yderfløjene, eller deles op i små homogene zoner.

Det her fører bare til mere vold og jeg tror desværre det er fremtiden. Meget tyder i hvert fald på det.

Man kan ikke udrydde de her tanker og følelser, med mindre man bruger gaskamre.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 16:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
http://dryp.modkraft.dk/blogindl%C3%A6g ... i-medierne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 17:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
http://forum.anarcho.dk/viewtopic.php?id=5582&p=1 til alle jer der hader de autonome

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 17:51 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
http://dryp.modkraft.dk/blogindl%C3%A6g/sejr-i-%C3%A5rhus-nederlag-i-medierne


Man påtager sig en offeropfattelse, som er langt fra virkeligheden. I skaber kun mere radikale svar, som det vi så i Norge med Breivik.

>Fjas og Johs skakspil: Ja, det intellektuelle niveau er lavt. Eventuelle fordomme bliver bekræftet. Men jeg hader ikke de autonome. De fleste ændrer sig og bliver mere modne med tiden. Det skal nok gå.

Edit: Der er flere fornuftige indlæg Johs skakspil. Jeg æder mine ord (delvist).

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 19:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
agathos: linket var ikke rettet(direkte) til dig, jeg er klar over at du nok ikke er specielt meget imod autonome, har lidt på fornemmelsen du har rettet det meste af din vrede mod islam og lignende. linket var mere til alle dem som er imod volden ved mod demo´en, og ikke acceptere at folk har forskellige måder at demonstrere på(hvilket er fuldt ud forståeligt)...

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2012 22:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
agathos: linket var ikke rettet(direkte) til dig, jeg er klar over at du nok ikke er specielt meget imod autonome, har lidt på fornemmelsen du har rettet det meste af din vrede mod islam og lignende. linket var mere til alle dem som er imod volden ved mod demo´en, og ikke acceptere at folk har forskellige måder at demonstrere på(hvilket er fuldt ud forståeligt)...


Ok, helt i orden, kom bare i tvivl om jeg var inkluderet. Jeg hader ikke nogen, men jeg kan godt blive vred, irriteret, provokeret og bekymret.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2012 01:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Det er også fint at snakke principielt om hvad man skal gøre ved racisterne, man skal bare forså hvordan situationen er I Århus. Medierne snakker om en form for bandekrig, men det er absurd. Det er primært venstrefløjen og folk der ser "alternative" (u no wut i mean) ud, der bliver slået ned. Der er fint at man ikke interesse sig for antiracistisk arbejde, men for god ordens skyld, vil jeg gerne slå fast hvor slemt det står til i Århus. Folk bliver overfaldet på ugentlig basis, folk er bange for at gå ud på gaden, eller bange for at tage hjem når de forlader byen om natten, der er nazi grafitti i store dele af byen samt nazi propaganda. I sidste weekend holdte de fleste fra demoen sig væk fra byen om natten pga. frygt for overfald. Sådan er det hver weekend, og det rammer bredt, f.eks. har jeg en ven der er 100% afpolitisk, men har langt hår og metal i fjæset, og hans fjæs skulle også lige engang i asfalten da han mødte de forkerte mennesker på vej hjem fra en bytur.... Jeg snakker altså ikke udelukkende om autonome volds psykopater fra helvede, men generelt om folk der "ligner nogen har været til demo", eller folk der potentielt kunne være venstrefløjsaktivist.

Det er netop et resultat af at man har ignoreret racisterne i Århus at de stadigvæk har indflydelse på gadebilledet, da man ikke har kunne formå at lave en samlet modstand imod de svin.


Er du selv fra Århus? Jeg har boet her hele mit liv, og det er overhovedet ikke noget jeg kan nikke genkendende til. Der har sidst i 90'erne været problemer med hooligans for det lokale fodboldhold der samtidig var nazister, og jeg er ret sikker på at det er dem der er skyld i at Århus har et skidt rygte. Jeg synes du maler fanden på væggen, der er ikke noget nazi graffiti her, folk bliver ikke hjemme fra byen pga. nazister og racistiske overfald på ugentlig basis er der i hvert fald ikke. Det er rigtigt at der var nogen der ikke tog i byen fredagen inden demonstrationen, men det var fordi medierne havde bebudet at engelske hooligans ville komme fra EDL. Rigtig mange af mine venner er fra det alternative miljø og har aldrig haft problemer... Århus er generelt en tryg by at bo i, jeg synes ikke der er nogen grund til at give den et dårligt rygte blot fordi det gavner din sag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2012 18:45 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
jeg har heller ikke oplevet noget ubehageligt, men det er nok noget andet hvis man opsøger og færdes i venstreorienterede miljøer.

http://www.dr.dk/P1/Klubvaerelset/Udsen ... 160551.htm

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2012 19:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Det er nok blevet diskuteret hvorvidt vold virker

Citat:
Volden udgør en så stor belastning, at nogle unge flytter fra byen, eller gemmer sig væk.


Og det gør det... Selvfølgelig

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2012 21:57 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Alle undersøgelser viser, at meget afhænger hvor man bevæger sig og hvornår.

Som Lunokhod skriver, så har det selvfølgelig også stor betydning, hvad man selv udstråler med påklædning, mimik, kropssprog, tale osv.

Jeg synes også det hander meget om, at vurdere hvornår vold er på sin plads, om den tjener det overordnede formål, eller direkte modarbejder formålet og styrker modtanderen.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2012 02:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Citat:
Jeg synes også det hander meget om, at vurdere hvornår vold er på sin plads, om den tjener det overordnede formål, eller direkte modarbejder formålet og styrker modtanderen.


Helt sikkert. Jeg tror nu heller ikke, at det var særlig produktivt det der skete i den der park. Der blev postet en artikel, som jeg synes forklarer det meget godt

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2012 09:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
folkene der kastede stenene(og flaskerne og kanonslagene) er tilfredse med det der skete. deres mål var at vise EDL og DDL(og muligvis SIAD, de skulle vist også være dukket op) at de ikke skulle sprede deres lort i aarhus og ikke komme tilbage. jeg er ikke selv en del af dem der kastede sten eller lignende, bare lige så ingen misforstår mig. men der er altser uenighed om det var en lorte demo, eller en pisse god en.
peace out, johs

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2012 10:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
politisk set, fra ventrefløjens side altså, var det da en lorte demo... set fra en aktivist øjner var det sikkert en succes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2012 12:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Jeg synes du burde sætte dig mere ind i tingene før du udtaler dig.... Demoen var en kæmpe succes; det er den største antiracistiske demo i Århuses historie og demonstrationen var en kombination af en historisk bred alliance i Aarhus, der ikke er set før. Det var netop pga. denne brede alliance at arrangørerne af demoen var så bange for at demoen ville udvikle sig voldelig. At medierne så udråber det til "masse slagsmål" og "vredens dag i Arhus" er der desværre intet nyt i, men generelt hvis man læser de mere seriøse debattører/aviser/lederer(pol, jp, information, the guardian osv. osv....), vil man forstå at det ikke lykkedes racisterne at gøre Aarhus til en europæisk bastion for den ekstreme højrefløj i denne omgang, ergo må man vel konkludere at demoen var succes.

@jim fear: Nej jeg er ikke fra Arhus, men er ofte i byen. Mente ikke at overdrive, men jeg mener nu det står slemt til i smilets by.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 95 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team