Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 06:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 24 jul 2012 14:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
ja tilsyneladende, hvis altså at du virkelig ikke kender forskellen på en besættelsesmagt og en flygtning.
:roll:


Hvorfor kalder du kineserne for en besættelsesmagt ? Der bor dobbelt så mange civile han-kinesere i Lhasa (Tibets hovedstad) som der bor tibetanere. Det er rigtigt at kineserne oprindeligt besatte Tibet, men nu hvor der bor så mange kinesere og de iøvrigt er langt mere fremme i skoene end den oprindelige befolkning (erhverv og uddannelse) så er det vel også lidt rimeligt at det er blevet kinesisk land. På samme måde skal vi underkaste os muslimerne hvis de bliver mange og magtfulde nok.

Hvad angår forskellen på en besættelsesmagt og en flygtning, mener jeg at den er irelevant i denne sammenhæng. Hvis man får en tagsten i hovedet og dør af det, så er det ligemeget om den faldt ned af sig selv eller blev kastet af en besættelsesmagt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2012 14:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
radon9: De links og citater du har fundet frem er jo helt sort i forhold til din sammenligning mellem munke og nazister.
Der er et link, men det går tilbage til før 2. verdenskrig, og det drejede sig om nazisternes fascination af Shambala myten, og Ikke en Tibetansk fascination af det 3.rige.
Den kinesiske propaganda der søger at udstille blandt andre Dalai Lama som terrorist, er himmelråbende sindssyg og åbenlyst langt ude.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2012 15:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
Jeg er ude af denne diskussion, du er simpelthen for dum til at jeg gider fortsætte.... :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2012 21:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Jeg er ude af denne diskussion, du er simpelthen for dum til at jeg gider fortsætte.... :)

Kunne man have sagt sig selv efter de første indlæg.... Radon køb en historie bog og læs den! Du vil nu forstår hvorfor dine holdninger er hadske, farlige og forsinker menneskets udvikling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2012 00:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Jeg er ude af denne diskussion, du er simpelthen for dum til at jeg gider fortsætte.... :)


Jeg er ked af du synes jeg er dum. Diskussionen var spændende efter min mening, særlig eftersom vi er uenige og iøvrigt har en grundlæggende forskellig verdensanskuelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2012 00:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Jeg er ude af denne diskussion, du er simpelthen for dum til at jeg gider fortsætte.... :)

Kunne man have sagt sig selv efter de første indlæg.... Radon køb en historie bog og læs den! Du vil nu forstår hvorfor dine holdninger er hadske, farlige og forsinker menneskets udvikling.


Jeg har kun to laster, den anden er bøger. Lige nu er jeg røget tilbage i en russisk fase, blev færdig med "kræftafdelingen" af Solsjenitsyn og dermod alt hvad han har skrevet. Det næste der lurer på reolen er Dostojevskij´s "spilleren", hvilket også skulle gøre kål på ham. Jeg elsker bøger. KRK jeg beder dig eller snarere jeg kræver at du anbefaler en bog, gerne en om historie.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2012 09:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
absolut, men desværre preller historiske facts af på dig og så bliver det en dum påstand mod påstand diskussion, og det gider jeg ski ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2012 15:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
absolut, men desværre preller historiske facts af på dig og så bliver det en dum påstand mod påstand diskussion, og det gider jeg ski ikke.


Hvad du kalder "historiske facts", bør vel snarere være i ental, nemlig påstanden om at de 200.000 civile Han-kinesere i Lhasa, er en besættelsesmagt. Alt det andet du har skrevet er vel egentlig mest følelsesudbrud og mishagsytringer, hvilket jeg også er tolerant overfor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2012 15:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
når du konsekvent nægter at se i øjnene at kina besatte tibet, og derefter indsatte kinesiske embedsmænd på alle høje stillinger og derved tilsidesatte den menige tibetaner, ja, så er der ikke meget at snakke om, det er historiske facts.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team