Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 18:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jun 2012 10:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Er jeg den eneste der synes at hele Hu Jintaos besøg har været en fucking farce? Vi skider højt og helligt på vores demokratiske idealer for at slikke op til en korrupt DIKTATOR, alt sammen i den "gode relations" interesse - det handler om penge, det handler altid om penge, og det er så vammelt...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/06/15/191701.htm
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/06/16/105518.htm
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51159185:danske-luna-sigtet-under-protest-mod-hu.html?fbs

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 11:27 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Hele den politiske omgangskreds er en fucking farce. Ain't nothing but en abecirkus.

Fuck dem alle sammen. Må deres mødre skamme sig, så det gør ondt dybt inde i chakraerne.

/Edit: Sidste artikel gør mig virkelig ked af det. Nu gik vi så meget op i ytringsfrihed og mohammed-krisen. Hvad fanden er det her mand...

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 11:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055

/Edit: Sidste artikel gør mig virkelig ked af det. Nu gik vi så meget op i ytringsfrihed og mohammed-krisen. Hvad fanden er det her mand...



Det er jo ikke noget nyt. Det er sket flere gange for mig, og sikkert også mange andre, i forbindelse med demonstrationer. Det er det nemmeste kort at trække for en politibetjent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 12:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg erklærer mig enig med de ovenstående. Det er ULÆKKERT! Så vidt jeg har forstået, er nogle af Kinas store svinestreger (Tibet, brud på menneskerettigheder osv.) ikke engang blevet taget op. Som Snoezel siger, slikker politikerne bare røv på storebror-Kina helt uhæmmet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 12:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg er helt enig. De er hyklere hele bundtet, måske med undtagelse af LA og Ø. Men det er svært at vide nu når de ikke har haft magten endnu.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 12:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Joseph: Er Ø ikke hyklere? Har du hørt om skats nye beføjelser? Der rækker langt ud over politiets, og som er i direkte strid med grundloven - Boligen er ukrænkelig.. Dem stemte Ø for. Der var også noget med en krig for et lille års tid siden....

Alle partier er hykleriske. Så snart de lugter magt sælger de ud af deres værdier - det er faktum. BUM!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 12:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis man ser bort fra deres lemfeldige omgang med menneskerettigheder, så har Kina altså gjort det forrygende de sidste årtier. Hvis man ser hvor på hvor mange Kina har hevet ud af fattigdom, så kan vesten altså ikke være med længere, eller nogle andre udviklingslande/BRIC-lande. Deres årlige økonomiske vækst har været på gennemsnitligt 9% fra 1978 til 2006. Fra 1981 til 2001 er antallet af fattige i Kina faldet fra 53% til 8%, hvilket svarer til at 400.000.000(!!!) mennesker ikke er fattige længere. Hvis man undersøger hvilke reformer der blivet lavet i Kina, så kan man se, at de har en enorm viden om økonomiske teorier, en viden som de ikke er bange for at bruge, i modsætning til mange vestlige demokratier. I en uafhængig undersøgelse sagde 86% af kineserne at de er tilfredse med regeringen, hvilket er en af de største opbakninger til en regering i verden (Det var amerikanske Pew Research Center der lavede denne undersøgelse).

Husk nu, der er altid flere sider af samme sag, og Kina og deres præsident er altså ikke kun onde. De har gjort livet bedre for rigtigt mange mennesker.

Og hvor har du fra at han er både korrupt og en diktator? Jeg kan ingen korruptionssager finde om ham, faktisk er han stor fortaler imod korruption. Og han er absolut ingen diktator. Han er blevet valgt af en bestyrelse som leder Kina, magten ligger ikke alene hos en mand, og hvis Hu Jintao dummer sig, så bliver han smidt ud og de finder en ny præsident. Han er godt nok ikke demokratisk valgt, men han er altså heller ingen diktator.


Senest rettet af Morten på 14 19 jun 2012 13:16, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 13:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Fuck Kina. Go tibet!

.... Hvor blir jeg ked af det, når jeg ser hvordan vores grundlovssikrede rettigheder bliver undermineret af nogle donut spisende jyder med kasketter. Fy for helvede. Mon de selv fatter, at de er med at smadre, en århundrede lang tradition med ytringsfrihed? Men nej, det tænker de vel ikke over... Hvorfor overhovedet tænke når man kan bestemme over andre. Usle stratego brikker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 13:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Morten: Ja, der er altid flere sider af samme sag. Så snart økonomer kigger på en sag så er den lyserød, bare der er vækst. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 13:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis væksten ikke kun er hos rige mennesker, men i stor grad hos fattige som i Kina, så er det ret positivt vil jeg mene. Det er med til at afskaffe børnearbejde, øge helbreddet i befolkningen og give muligheden for at uddanne sig, for blot at nævne nogle få effekter af økonomisk vækst blandt fattige. Nogle andre der er værd at nævne, kunne være at færre går sultne i seng og flere har tag over hovedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Danmark har været med i 3 krige siden 2001. Kina er eet stort hippie-land ift. os



:gud:

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 14:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Du skal måske heller ikke tage mine ord så bogstaveligt, jeg er bare ved at være træt af at vi i Danmark skulle forestille at være ih og åh så frisindede og demokratiske men ligeså snart der kommer nogen på besøg med lidt flere penge på lommen end os, smider vi de idealer ud af vinduet for at vi kan få rettet de røde tal på bundlinien... Men jeg burde måske også bare lægge den patriotisme fra mig, føler mig bare som en brik i et spil matador altså...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 15:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
I vesten har vi altid forestillet os, at vi skulle være bedre end alle de andre. Det er vi nok slet ikke, og ja penge drejer det sig altid om, i hvert fald hvis de går til de store firmaer (hvilket de jo også gør lige nu).

"Men jeg burde måske også bare lægge den patriotisme fra mig"

JA! gør det. Dit forhold til kartoffellandet skal være langt mindre sentimentalt :) at dele verden op i små lande er alligevel total åndssvagt

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 16:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
hehe, er nu heller ikke udtalt patriot, kan dog godt lide den danske kulturskat, men ikke fordi den er dansk :P On that note, litteraturkanon - hva fuck er det for noget pis?

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 17:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Joseph: Er Ø ikke hyklere? Har du hørt om skats nye beføjelser? Der rækker langt ud over politiets, og som er i direkte strid med grundloven - Boligen er ukrænkelig.. Dem stemte Ø for. Der var også noget med en krig for et lille års tid siden....

Alle partier er hykleriske. Så snart de lugter magt sælger de ud af deres værdier - det er faktum. BUM!


Det første ved jeg ikke nok om, men af hvad jeg har hørt giver jeg dig ret i at det lyder som noget pis der ikke burde være vedtaget.

Til det næste vil jeg vove at påstå det ikke var hyklerisk, nok nærmere naivt. Enhedslisten har vedtaget på et tidligere årsmøde at man godt vil ligge stemmer til nødvendige krige der afværger folkemord. At libyen krigen ikke kun afværgede et folkemord, men også tjente en lang række andre formål burde hovedbestyrelsen, folketingsgruppen og forretningsudvalget have set. Heldigvis trak enhedslisten jo hurtigt støtten til krigen.

Stadig vil jeg mene at Ø's hykleri niveau ligger langt under de andre partier og at de tit og ofte beviser, at de siger hvad de har tænkt sig at gøre. I modsætning til Villy der slikker røv på Kina og USA, Helle der leger Anders Fogh, Magrethe der fortæller hvor syndt det er for de fattige hun selv gør mere fattige osv.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 20:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Yeah, der er mindst 34 tibetanske munke der har brændt sig selv levende for, at udtrykke deres vrede over kinesernes undertrykkelse.

Det er forresten en gammel rituel handling, som ved flere lejligheder igennem historien, er blevet benyttet til at protestere mod undertrykkelse.
Billede

Hu skal ikke være velkommen i Danmark. Kineserne må først liiiige ta sig sammen.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Senest rettet af StåendeBifald 19 jun 2012 21:02, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 20:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg vil gerne hylde kineserne for deres étbarnspolitik. Endelig en nation der tager deres egen fremtid seriøst. Bevares, der er plads til justeringer. Det er f.eks. mindre smart de får aborteret alle deres pigebørn, så der bliver født 118 drenge for hver 100 piger. Men grundlæggende er idéen god og bydende nødvændig for verdens fremtid.

De fleste andre synspunkter kan jeg sagtens give jer ret i. Men come on, havde diskutionen handlet USA havde listen været lige så lang.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2012 20:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
hehe, er nu heller ikke udtalt patriot, kan dog godt lide den danske kulturskat, men ikke fordi den er dansk :P On that note, litteraturkanon - hva fuck er det for noget pis?


Haha, jeg har det nok på samme måde... Har de lavet en ny kanon? Den første synes jeg var fin nok, så fik Brian Mikkelsen masser af taletid :lol:

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2012 00:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Jo jo, den er da "fin nok" det bare tanken om den er fast del af folkeskolens pensum, læreren SKAL undervise i kanonlitteratur. Det er noget værre formynderi som er sat i verden under VKO regeringen fordi O var bange for vi ville få en hel generation af unge som ikke kendte til den danske kulturskat, den hurtigste løsning bliver taget i brug og det bliver stoppet ned i halsen på de unge. Men det vist lidt off-topic nu det her... I det mindste censurerer vi ikke indholdet i undervisningen :P

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jun 2012 16:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2011 19:36
Indlæg: 148
Geografisk sted: Århus
Det er da for nice at kunne sige man tilhører et land. Elsker sgu Danmark og at kunne sige jeg er derfra. Har ih så mange venner der sidder og nævner hvordan Danmark er kedeligt, og at de tager til USA for at tjene penge osv. Danmark er ved at blive et bureakrati ja, men jeg tror på at danskerne på et tidspunkt føler sig trådt over tæerne.

Kina... Jeg var dernede i en uge og ja der var sgu mange som levede et sølle liv, men for satan da. Man kunne binde en snor i sin pung og trække den bagefter sig et par meter uden nogle ville tage den. Jeg mistede min pung på en mindre anonym restaurant i Nantong, og næste dag jeg var der havde de den klar til mig uden noget manglede.
Man kan så også sige straffen for tyveri er stort, mener nogle bliver henrettet?

Spurgte sågar efter et fakemarket i Shanghai hvorefter jeg blev hevet ned af et par smalle gyder og ind i en halvskummel bygning med tremmer for vinduerne og en enorm metaldør som blev smækket i efter mig. Så stod jeg og så på en væg fyldt med falske punge, og var rimelig bange for at blive rullet. Der stod 2 mænd og en dame og kiggede på mig, men så gik jeg hen imod udgangen og de lod mig bare gå. Ingen sure miner.
Jeg fik ihvertfald indtrykket af at mange kinesere aldrig ville stjæle noget direkte fra dig, men gjorde brug af alle kneb for at skræmme dig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team