Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 16:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jun 2012 16:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2003 01:01
Indlæg: 787
Geografisk sted: I am everywhere
Handler politik i virkeligheden om hvem der er de største røvhuller?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 16:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
nej det handler om at gi lidt og få lidt, ikke gøre hvad der er bedst for landet.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 17:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg vil vove at påstå at det er en slags spil. Lidt ligesom Paradise Hotel :D

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 17:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Synes nu det er en meget god reform de har strukket sammen. Der er ikke rigtigt nogen tabere, udover Forsvaret. Og lad nu vær med at lytte til lystløgneren Johanne Schmidt-Nielsen, der siger at det er dem med overførselsindkomster der betaler for gildet, det er ganske enkelt ikke sandt, de bliver blot ikke rigere og rigere hele tiden, som tilfældet var før reformen, men deres købekraft forbliver den samme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 18:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2010 05:51
Indlæg: 244
Synes nu det er en meget god reform de har strukket sammen. Der er ikke rigtigt nogen tabere, udover Forsvaret. Og lad nu vær med at lytte til lystløgneren Johanne Schmidt-Nielsen, der siger at det er dem med overførselsindkomster der betaler for gildet, det er ganske enkelt ikke sandt, de bliver blot ikke rigere og rigere hele tiden, som tilfældet var før reformen, men deres købekraft forbliver den samme.


Det vil jo så gøre skellet mellem dem på overførelser og dem som har arbejde større og dermed skabe ulighed i samfundet. Man kan argumentere for at det er nødvendigt for at få folk i arbejde, hvis der var en masse arbejde som kunne tages, det er der bare ikke. Man spare så penge som man kan bruge anderledes Derudover er der ingen tvivl om at regeringen har lavet en stor sviner ved at gå bag om ryggen på deres støtte parti. Håber regeringen ryger, det her er sygt. Derudover ser det også ud til at SF har sine problemer med den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 21:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Synes nu det er en meget god reform de har strukket sammen. Der er ikke rigtigt nogen tabere, udover Forsvaret. Og lad nu vær med at lytte til lystløgneren Johanne Schmidt-Nielsen, der siger at det er dem med overførselsindkomster der betaler for gildet, det er ganske enkelt ikke sandt, de bliver blot ikke rigere og rigere hele tiden, som tilfældet var før reformen, men deres købekraft forbliver den samme.


Det vil jo så gøre skellet mellem dem på overførelser og dem som har arbejde større og dermed skabe ulighed i samfundet. Man kan argumentere for at det er nødvendigt for at få folk i arbejde, hvis der var en masse arbejde som kunne tages, det er der bare ikke. Man spare så penge som man kan bruge anderledes Derudover er der ingen tvivl om at regeringen har lavet en stor sviner ved at gå bag om ryggen på deres støtte parti. Håber regeringen ryger, det her er sygt. Derudover ser det også ud til at SF har sine problemer med den.


Jeg vil mene at Carina debatten viste et klart billede af, at dem på overførselsindkomst har nok midler. Hvorfor give dem endnu flere hele tiden, hvis de ikke har behov for det? Og hvorfor have lighed, blot for lighedens skyld? Ulighed er ikke altid skidt, især ikke når arbejdsløse/førtidspensionister ikke bliver fattigere, men at alle andre tilgengæld bliver rigere.

Om regeringen er gået bag om ryggen på Enhedslisten skal jeg lade være uvist. Enten lyver enhedslisten, eller også lyver regeringen. Begge parter er kendte som lystløgnere, så det er svært at vurdere hvem der er mest troværdige, da ingen af dem har nogen troværdighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 21:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2010 05:51
Indlæg: 244
Synes nu det er en meget god reform de har strukket sammen. Der er ikke rigtigt nogen tabere, udover Forsvaret. Og lad nu vær med at lytte til lystløgneren Johanne Schmidt-Nielsen, der siger at det er dem med overførselsindkomster der betaler for gildet, det er ganske enkelt ikke sandt, de bliver blot ikke rigere og rigere hele tiden, som tilfældet var før reformen, men deres købekraft forbliver den samme.


Det vil jo så gøre skellet mellem dem på overførelser og dem som har arbejde større og dermed skabe ulighed i samfundet. Man kan argumentere for at det er nødvendigt for at få folk i arbejde, hvis der var en masse arbejde som kunne tages, det er der bare ikke. Man spare så penge som man kan bruge anderledes Derudover er der ingen tvivl om at regeringen har lavet en stor sviner ved at gå bag om ryggen på deres støtte parti. Håber regeringen ryger, det her er sygt. Derudover ser det også ud til at SF har sine problemer med den.


Jeg vil mene at Carina debatten viste et klart billede af, at dem på overførselsindkomst har nok midler. Hvorfor give dem endnu flere hele tiden, hvis de ikke har behov for det? Og hvorfor have lighed, blot for lighedens skyld? Ulighed er ikke altid skidt, især ikke når arbejdsløse/førtidspensionister ikke bliver fattigere, men at alle andre tilgengæld bliver rigere.

Om regeringen er gået bag om ryggen på Enhedslisten skal jeg lade være uvist. Enten lyver enhedslisten, eller også lyver regeringen. Begge parter er kendte som lystløgnere, så det er svært at vurdere hvem der er mest troværdige, da ingen af dem har nogen troværdighed.


Det sidste finder jeg godt nok som en gang farvet ævl hvis du spørger mig. Fakta er 1. at der var forhandlinger som åbenbart bliver annulleret selvom det kom fra både regeringen og enhedslisten at forhandlingerne var gode. 2. At regeringen vælger at lave en aftale uden det parlamentariske grundlag der til melder man ikke ud forhandlingerne er brudt sammen, men i stedet man har lavet en aftale med V og K. Den kom helt bag på mig da jeg læste nyheden. Alle politikkere er desuden løgnere, det kaldes spin. Det sker over hele linjen, der ser jeg hverken den blå eller røde blok som bedre eller værre.

Carina eksemplet var et lorte eksempel. Enige forældre for tit meget i støtte fra staten, da det ikke skal gå udover børn. I København findes der folk der bor på gaden (ikke fordi de vil), ligeledes folk med store psykiske problemer, studerende og arbejdløse som sider hårdt i det. En af grundende er de ekstremt høje boligpriser, visse det ikke bliver billigere at bo i København vil byen på sigt for meget store problemer med at hænge samme da der vil komme til at være endnu større forskel på rig og fattig end der allerede er. De høje boligpriser hvis det ikke bliver rettet på også kunne ramme almindeligt lønnet og skabe større disharmoni i byen. Jeg fatter ikke at der ikke bliver fokuseret mere på billige boliger skal byen blive ved med at videreudvikle sig og komme fremad er det en by som skal kunne rumme alle. Det er både godt for byen og landet i sin helhed. Nye bydele skal bygges op fra bunden og naturligt og dette sker bedst ved at skabe billige boliger så arbejdskraften i byen har råd til at bo der. Det bedste eksempel på at bygge en ny bydel op må være Ørestaden. Er bange for det samme kommer til at ske med Carlsberg projektet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2012 18:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvordan vil du skaffe billigere boliger? Mange lejeboliger er allerede langt under markedspriserne, hvilket skaber kæmpe kølister og réelt betyder, at du skal kende nogen for at få en bolig, eller være skrevet op i flere år, hvilket fattige ikke gør, da det koster penge at være skrevet op til en bolig. Det betyder, at det ikke nødvendigvis er de fattige der får de attraktive boliger, men i stedet nogle få heldige asener. Er det retfærdigt? Og hvis man ikke har råd til at bo i København, så må man jo finde et andet sted at bo. Hvorfor skal man have lov til at nyde alle fordelene ved at bo i København, hvis man ikke også betaler for dem, via boligpriserne? Det er da uretfærdigt og nedbrydende for udkantsdanmark som er presset hårdt nok i forvejen.

Desuden er alle politikere ikke løgnere, Ron Paul er et godt eksempel på en ærlig politiker. Kan dog godt nok ikke lige komme på andre på stående fod, især ikke nogen danske politikere. Jeg siger ikke at blå blok er mere troværdige, jeg siger bare at regeringen og enhedslisten absolut ikke er troværdige og at mindste en af parterne lyver i denne sag.

Og tror du seriøst at det ville hjælpe at give de hjemløse flere penge? De er jo ikke på gaden, fordi de ikke har nogen penge, men fordi de ikke fatter at bruge de penge de har på noget fornuftigt - hvis man giver dem flere penge, så smider de bare endnu flere penge ud af vinduet på latterlige ting.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team