En mod demonstration er i forvejen en måde at sige : "fuck jer, vi er skide uenige og i skulle aldrig have fået lov til at demonstrere." Når det så er den rosa farvede fløj som samtidig siger : "vi skal kunne være her allesammen, vi er allesammen mennesker og har rettigheder. " Så synes jeg at det begynder at blive ulækkert og dobbelt moralskt, og det får alle os rosa farvede til at stå i et dårligt lys.
edit: men jeg vil da egentlig gerne høre hvorfor at du synes at det er fedt at demonstrere mod at måtte demonstrere i et demokratisk land hvor de fleste indbyggere er af den overbevisning at der skal være plads til at ytre sine meninger?
Jeg synes du er helt galt på den. En måde at sige "i skulle aldrig have fået lov til at demonstrere."?? Hvor har du den idé fra? Har du set nogen fra den århusianske venstrefløj eller arrangørerne udtale sig imod, at EDL/DDL har lov til at demonstrere? Det er din helt egen opfattelse, og den er altså taget ud af den blå luft.
Læs indkaldelsen på facebook:
https://www.facebook.com/events/183359591768863/Citat:
Vores budskab er et budskab om sammenhold, demokrati og mangfoldighed.
Vi vil benytte denne dag til at skabe en folkefest, for at markere flertallets modstand mod højreekstremisme og racisme.
Højreekstremistiske grupper bliver især dannet i krisetider for, at forhindre folk i at stå sammen.
De udbreder racistiske fordomme, og i kølvandet følger overfald og hate crimes.
English Defence League er forbillede for den norske massemorder, der myrdede 77 unge socialdemokrater den 22 juli 2011 i Norge.
Fra alle sider i århus må vi afvise højreekstremistiske kræfter og gøre det klart, at disse holdninger ikke er velkomne i vores by
Ikke et ord om nogens ret til at demonstrere. Demonstrationen har til formål at vise, at EDL/DDL ikke er velkomne i Århus, og at århusianerne ikke frivilligt lægger by til hadske, voldelige racister, uden at gøre dét klart.
jeg forstår godt hvad du mener, men jeg er ikke enig i at det er måden at gøre det på.
havde jeg været politidirektør i en større by som århus, var mod-demonstrationer ulovligt, og af den simple grund, at det kun skaber ballade for balladens skyld.
men ok, jeg er osse farvet af at have hængt for meget ud med de blodrøde, som efterhånden ikke går ind for noget som helst, alt er anti mig her, mod mig der osv osv..... se positivt på livet for faen, lav en demo FOR noget og ikke MOD noget for en gangs skyld.
Ja du må da have haft nogle personlige oplevelser, der gør dig meget negativt indstillet overfor den aktive venstrefløj, du virker nemlig ret forbitret og forblændet. Ser du for meget tv2 news, eller har du svært ved at skelne kommentarerne på nationen fra virkeligheden?
Det er ikke moderne at "gå på gaden" i Danmark i dag. Alt politisk engagement er begrænset til at sidde hjemme foran fjerneren, og så sætte et kryds hvert fjerde år. Udviser man lidt demokratisk engagement, og er man ikke tilfreds ved at lade levebrødspolitikerne på Christiansborg "repræsentere" en, så er man radikal, og fortjener de tæsk politiet uddeler (ikke rettet direkte mod dig the Green 9). "De ku' jo bare være blevet hjemme".
Jeg synes det er positivt
hver eneste gang "menige" danskere beslutter sig for at forlade fjernsynsstuens trykke rammer, og forsøge at gøre deres stemme hørt. Dét er indbegrebet af demokrati, at give udtryk for sine holdninger: I det her tilfælde at fortælle nogle racistiske røvhuller, at de ikke er velkomne i Århus, og at de kan stikke deres ønsker om at splitte Danmark mellem etniciteter/religioner tilbage op i røven hvor det kommer fra.
"Demokrati" er et totalt udvandet begreb, med ligeså mange betydninger som der er politiske observanser, men jeg må alligevel sige at din drøm om, hvad du ville udrette som politimester, er udpræget udemokratisk, og bærer præg af den udbredte (mis)opfattelse af demokrati som det at sætte ét kryds hvert fjerde år.