Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 13:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 dec 2012 18:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
http://hjmls.dk/
Der er omkring 600 registrerede hjemløse i Århus, læg de uregeristrede til og et godt gæt er et antal på omkring 1000 konkret hjemløse mennesker i byen. Mange af disse mennesker har heldigvis et netværk af venner og familie, som de kan trække på mens resten må deles om to kommunale forsorgshjem (lidt under 200 sengepladser) eller den berygtede kirkens korshærs nattjeneste... de sidste sover på gaden!

Alle har det tilfælles at de fryser og sulter!

Så doner venligst noget af dit aflagte tøj, undertøj, jakker, huer, vanter, soveposer, tæpper, dyner, lagener og alt hvad du kunne forstille dig at en hjemløs konkret kunne bruge.

Koalitionen af Socialt Aktive Hjemløse Århus vil fordele det videre til de forfrosne.

Donationer: vi er på Klostertorvet, træet ved busstoppestedet, hver mandag fra kl. 15-16 - eller efter nærmere aftale, kontakt os!

email: hjmlsaarhus@gmail.com
tlf: 50 250 666


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2012 18:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 feb 2012 00:30
Indlæg: 99
Rigtigt, rigtigt flot at i gør alt det her for de hjemløse. Jeg er sikker på, at det er tiltrængt mange steder.

Jeg vil gøre hvad jeg kan, for at hjælpe jer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2012 19:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
http://hjmls.dk/
Der er omkring 600 registrerede hjemløse i Århus, læg de uregeristrede til og et godt gæt er et antal på omkring 1000 konkret hjemløse mennesker i byen. Mange af disse mennesker har heldigvis et netværk af venner og familie, som de kan trække på mens resten må deles om to kommunale forsorgshjem (lidt under 200 sengepladser) eller den berygtede kirkens korshærs nattjeneste... de sidste sover på gaden!

Alle har det tilfælles at de fryser og sulter!

Så doner venligst noget af dit aflagte tøj, undertøj, jakker, huer, vanter, soveposer, tæpper, dyner, lagener og alt hvad du kunne forstille dig at en hjemløs konkret kunne bruge.

Koalitionen af Socialt Aktive Hjemløse Århus vil fordele det videre til de forfrosne.

Donationer: vi er på Klostertorvet, træet ved busstoppestedet, hver mandag fra kl. 15-16 - eller efter nærmere aftale, kontakt os!

email: hjmlsaarhus@gmail.com
tlf: 50 250 666


Er det ok og dele på Face?

Edit er her med gjort

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Senest rettet af .....? 03 dec 2012 19:16, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2012 19:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
del med alle i kender, der kan ikke skabes for meget opmærksomhed omkring det her :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2012 19:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2011 15:45
Indlæg: 259
Ved du hvor man kan henvende sig i omkring Holstebro ? har nemlig lige samlet en masse tøj sammen som egentlig skulle til Afrika, men vil nu hellere hjælpe her hjemme =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2012 19:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
det er lang tid siden at jeg flyttede fra det område, men mon ikke at forsorgshjemmet skovvang kan bruge, det eller sende det videre til dem som kan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 16:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Så Har jeg været igennem skabene og kæresten er gået i gang - dejligt du lige fik mig sparket i gang.

Edit ved du hvor meget tøjet bliver kontrolleret før det bliver om delt - tænkte på og smide en jule gave eller 2 i nogle tilfældige lommer?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 16:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Hvorfor er der hjemløse? Er det psykisk syge mennesker, som ikke kan indfinde sig i egen lejlighed, eller er det mennesker der bruger alle deres penge på stoffer og dermed ikke har råd til at betale husleje? Hvis det ikke er stoffer eller/og psykisk sygdom, hvad er det så, som gør at et menneske ikke kan betale sin husleje, af de penge som de får fra det kommunale? Er det fordi at de ingen penge får, eller er det sådan, at de penge som de får, ikke er nok?

Hvis den person jeg støtter sagtens kunne fungere som jeg gør, men ikke vil, hvorfor skal jeg så støtte? Eller er der en grund til jeg skal have sympati for disse hjemløse mennesker?

Jeg vil gerne være klogere på dette emne, før jeg donere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 16:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
så gå ud og tal med de hjemløse...?

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 18:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Ifølge http://sund.ku.dk/nyheder/psykisk_syge_ ... paa_gaden/, så er 60% af de hjemløse psykisk syge eller stofmisbrugere. Og tallet er formentligt højere, som de selv er inde på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 18:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
så gå ud og tal med de hjemløse...?


Jeg bor i en provinsby hvor hjemløse ikke eksistere og det er derfor jeg stiller de spørgsmål. Jeg har ikke tænkt mig at bruge 200 kr på transport, så jeg kan spørge en hjemløs hvorfor han/hun ikke har et hjem.

Tak for linket Morten.

Jeg tror heller jeg bruger mine penge på jule hjælp. Det giver mere mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 20:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Den der efterhånden meget almindelige tendens, med at opfatte mennesker som fornuftige skabninger, der træffer et rationelt valg og fx. afgør, om de vil være misbrugere eller ej eller arbejde og passe deres ting, eller leve et hårdt liv på gaden... Den opfattelse er meget langt ude og meget fjernt fra virkeligheden.

Det er væsentlig mere komplekst. Oftest er der tale om en glidebane, hvor det ene fører det andet med sig og situationen langsomt forværres, så det ikke bare er muligt at "tage sig sammen", som de fleste ville gøre, hvis de havde ladet opvasken stå for længe og endelig fik sparket sig selv i røven og fik det gjort.

Verden kan formentlig ikke reddes, men man kan måske redde en time eller en nat, eller bare et øjeblik for et andet menneske. Derfor vil jeg varmt anbefale, at man hjælper hvis man kan.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 21:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
This^^

On topic: Jeg bor ikke i Århus, men vil gerne hjælpe til, da jeg har en masse varmt og egentlig ubrugt tøj, men hvordan får jeg det lige formidlet videre? Bor ca. en times tid derfra, dog uden bil eller andre muligheder for at komme tur/retur.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 22:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
On topic: Jeg bor ikke i Århus, men vil gerne hjælpe til, da jeg har en masse varmt og egentlig ubrugt tøj, men hvordan får jeg det lige formidlet videre? Bor ca. en times tid derfra, dog uden bil eller andre muligheder for at komme tur/retur.


jeg kommer da nogle gange udenfor byen, måske at vi kan mødes ?

fso : det bliver de glade for, det går direkte til de hjemløse og ikke gennem nogle kommunale/religiøse organisationer.

rootmod : der er sikkert samme grund som at folk har behov for julehjælp, for "hvis vi kan, hvorfor kan de så ikke" problematikken den kan du sagtens kaste ind der osse .... og alle andre steder faktisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 23:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Citat:
Hvis den person jeg støtter sagtens kunne fungere som jeg gør, men ikke vil, hvorfor skal jeg så støtte? Eller er der en grund til jeg skal have sympati for disse hjemløse mennesker?


Det kan de heller ikke. Der er ikke nogen der vælger at sove i sneen, hvis der var et alternativ

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2012 23:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2011 01:42
Indlæg: 188
Rigtig fedt projekt , grunden til der er så mange “ hjemløse “ er vel også fordi det er mere eller mindre umuligt , at få en bolig i Århus. Men nu menes projektet nok til de “ rigtige “ hjemløse som ikke bor ved venner eller familie.

Har vist et par vinter jakker mere end nødvendigt , så håber da de kan gavne :)

_________________
Indsprøjter vi morfin i en heroinafhængig rotte, ville den løbe til venstre...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2012 01:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Send mig endelig en pm, the green 9, hvis det bliver aktuelt at du kommer syd for byen - eller andre for den sags skyld :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team