Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 04:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 dec 2012 12:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Jeg bliver gigagal når den slags sker og nu hvor alle kan se hvem synderne er så synes jeg vi burde støtte op om at boykotte dem.

For kontrol af konkret firma tjek:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=69073

Jeg har tænkt mig og lave en liste med de firmaer som skal boykottes, startende med de på ekstrabladet nævnte:

Nestle
Coca Cola
Q8
Statoil
Burger King

Listen vil løbende blive opdateret med de firmaer som vil dukke op i tråden.

Hvis politikkerne ikke magter og ændre lovene, men vi i stedet som befolkning kan gøre noget ved det - så lad os i fællesskab gøre det dyrt for dem som ikke vil betale skat i DK ved ikke at købe deres lort!!

Håber I vil være med til at støtte op om dette.

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Der er så mange andre gode grunde til ikke at støtte ovenlistede selskaber. Det er sjovt hvorfor det først er når deres skatteindbetalinger belyses at folk farer i flint, og truer med boykot.

Lad os nu se. Danskerne er så vage at næste gang de får lyst til en sjokoladebar så napper de sgu nok en kit-kat alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Hehe ja Nestle bliver den svære for det er ikke kun en forretning man skal undgå.
Erdog lidt trist over at det er Burger King og ikke mac d. som er på listen.
Men synes nu også små 18 mill i skat fra Mac d. næsten bør give dem en plads på listen.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009 12:41
Indlæg: 56
Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Det er jo ikke ligefrem breaking news at disse firmaer ikke betaler skat i Danmark. Det er da fint at du som forbruger bytter din coca cola ud med fakta's den billige, men faktum er, at der er nogle huller i lovgivningerne rundt omkring, som disse firmaer kan udnytte. Og indtil de bliver lukkede, så kan du jo sidde derhjemme og være børnesur alt det du vil med den billige choko-bar og cola, det hjælper ikke en døjt.

_________________
Den der ler sidst, fatter joken for sent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:22 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Der er så mange andre gode grunde til ikke at støtte ovenlistede selskaber. Det er sjovt hvorfor det først er når deres skatteindbetalinger belyses at folk farer i flint, og truer med boykot.
Lad os nu se. Danskerne er så vage at næste gang de får lyst til en sjokoladebar så napper de sgu nok en kit-kat alligevel.

Helt enig. Det er jo ikke fordi folk ikke har vidst, at disse selskaber forsøgte at slippe for skat, før oplysningerne blev direkte tilgængeligt via skats hjemmeside.. Der har været årevis til at boykotte, hvis man virkelig synes det var så forfærdeligt.
Og det boykot holder kun til nogen har tømmermænd, tager på tanken for at købe chokolade og coca-cola og på Burger King for at få noget beskidt mad dagen derpå

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
@Lotte
Men det ville hjælpe hvis tusinder gjorde som jeg - og ja ved udmærket det er en gammel problematik for den har gjort mig indebrændt i mange år.
Derfor jeg synes at opmærksomheden burde bruges til at gøre noget, men kan nok at du ikke er en del af min hær af utilfredse forbrugere Lotte - giv politikkerne skylden og fralæg dig ansvar for selv at gøre noget.. Meget menneskeligt, men skal vi ikke se om vi kan opføre os som moderne selvstændigt tænkende og handlende mennesker i stedet?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Der er så mange andre gode grunde til ikke at støtte ovenlistede selskaber. Det er sjovt hvorfor det først er når deres skatteindbetalinger belyses at folk farer i flint, og truer med boykot.
Lad os nu se. Danskerne er så vage at næste gang de får lyst til en sjokoladebar så napper de sgu nok en kit-kat alligevel.

Helt enig. Det er jo ikke fordi folk ikke har vidst, at disse selskaber forsøgte at slippe for skat, før oplysningerne blev direkte tilgængeligt via skats hjemmeside.. Der har været årevis til at boykotte, hvis man virkelig synes det var så forfærdeligt.
Og det boykot holder kun til nogen har tømmermænd, tager på tanken for at købe chokolade og coca-cola og på Burger King for at få noget beskidt mad dagen derpå


Pyt med tilbagefald det væsentligste er at de vil mærke en nedgang i handlen!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Altså, nu kan virksomhedernes bidrag til det danske samfund ikke rigtig måles ud fra hvor meget de betaler i skat. Vi skal også huske på fradrag for virksomhedens udgifter. Men hvis du er opsat på at boykotte alle de firmaer der ikke betaler skat, så held og lykke, mener vidst nok ministeriet har sagt at 2/3 af virksomhederne i danmark ikke betaler skat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009 12:41
Indlæg: 56
Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Jamen held og lykke med projektet Fso, jeg lover når du engang har samlet de tusinder du mener der skal til at gøre en forskel, så ringer du bare, I'll be there!

Det har været kendt siden 2002, minimum, at disse firmaer ikke betaler skat i DK, hvis du er så forhippet på at gøre en forskel, hvorfor har du så ikke en helt hær af folk i ryggen allerede nu ?

Og ja, jeg lægger det fulde ansvar på poltikerne, det er dem der sidder med magten - ikke mig. Det er dem der kan få taletid i EU, FN og hvad det nu ellers hedder alt sammen - ikke mig. Selvom jeg da godt gad. Lotte for prez!

_________________
Den der ler sidst, fatter joken for sent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 13:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Læs overskriften peter pan.
Dem jeg er ude efter er store internationale firma som flytter deres overskud til fx Irland ved at købe urimeligt dyre ting af sig selv!

@lotte

2002 handlede dem om at sælge og tage stoffer samt passe mit job.

Nu nøjes jeg med at ryge hash så har jo ligesom tiden til min rådighed.

Hvorfor vente til at være nr 1001 når man kan blive nr. 2 :) det hænger ikke helt sammen.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 22:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg er tilfreds hvis vi stille og roligt kan skabe en ny generation af mere bevidste og kritiske forbrugere, og den proces er allerede godt igang.

Tænk fornuftigt når du køber ting. Køb colaen i fakta, der er produceret i jylland et sted og vær på den måde med til at sørge for at din nabo har et job. Hvem skal ellers sørge for dit?

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2012 23:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Jeg er tilfreds hvis vi stille og roligt kan skabe en ny generation af mere bevidste og kritiske forbrugere, og den proces er allerede godt igang.

Tænk fornuftigt når du køber ting. Køb colaen i fakta, der er produceret i jylland et sted og vær på den måde med til at sørge for at din nabo har et job. Hvem skal ellers sørge for dit?


Rigtigt godt formuleret - den vil jeg godt tilslutte mig.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 23:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2010 11:51
Indlæg: 96
Geografisk sted: Østrig
Jeg er tilfreds hvis vi stille og roligt kan skabe en ny generation af mere bevidste og kritiske forbrugere, og den proces er allerede godt igang.

Tænk fornuftigt når du køber ting. Køb colaen i fakta, der er produceret i jylland et sted og vær på den måde med til at sørge for at din nabo har et job. Hvem skal ellers sørge for dit?

Det meste Coca Cola i Danmark bliver tappet i Fredericia, så selvmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 23:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Øh hvad har tapningen at gøre med sagen?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 01:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2010 11:51
Indlæg: 96
Geografisk sted: Østrig
Begge dele giver jyske jobs. I øvrigt er det at gå i lige at gå i små sko. Hvorfor er det, de skylder os noget? Er det ikke nok, de leverer super sød sirup til Coca-Cola tapperierne (Carlsberg)? Diskussionen om skat er kørt helt af fornuftens spor. Der er ingen fornuftig logik i, at man har et social ansvar overfor folk, der ikke gider strække benene nok for at få sig et arbejde, blot fordi man leverer sirup til et tapperi i Jylland og derudover ingen associationer med landet har.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 08:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Tilføjelser:
Malaco
IBM
Fujitsu
Evian
Axa
Black & decker
Billabong
Canon
DHL
Lexmark
Nissan
Red Bull

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 10:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Farvel til Malaco jeg kommer til nok til at savne jer lidt.

@ryze det handler om at virksomhederne bliver beskattet af det overskud som de tjener her i landet i stedet for at skat af penge tjent i Danmark betales i et andet land.
Så simpelt er det.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 16:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2010 11:51
Indlæg: 96
Geografisk sted: Østrig
Farvel til Malaco jeg kommer til nok til at savne jer lidt.

@ryze det handler om at virksomhederne bliver beskattet af det overskud som de tjener her i landet i stedet for at skat af penge tjent i Danmark betales i et andet land.
Så simpelt er det.

Jeg ved godt, hvad det handler om, og efter nutidens logik om beskatning er det også rationelt nok, men hvad jeg efterspørger er bare en egentlig logisk tilgang til det umoralske aspekt ved skat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 16:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
coca cola har liv på samvitigheden, Nestle's chokolade kommer fra børnearbejdere....
de betaler ikke deres skat ? NEJ FANDME NEJ ! det kan vi ikke lide :lol:

det meste tøj i eu kommer fra indien lavet af børnearbejdere - stort set alt i H&M - sådan kan vi jo forsætte - at nogle firmaer ikke betaler skat i dk rager mig noget så gruesomt.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 16:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
coca cola har liv på samvitigheden, Nestle's chokolade kommer fra børnearbejdere....
de betaler ikke deres skat ? NEJ FANDME NEJ ! det kan vi ikke lide :lol:

det meste tøj i eu kommer fra indien lavet af børnearbejdere - stort set alt i H&M - sådan kan vi jo forsætte - at nogle firmaer ikke betaler skat i dk rager mig noget så gruesomt.


:offtopic: dude. Selvfølgelig har den manglende skatteindbetaling ikke de store konsekvenser for hr. og fru Danmark, men der er sikkert nogle i DK, som kunne ha' det bare lidt bedre hvis firmaerne betalte skat. Find en anden tråd at skide i :D

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team