Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 03:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 05 feb 2013 22:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Hvorfor skulle rige mennesker ikke stemme LA? I skylder ikke hinanden noget
Velfærden blev da nok også opbygget gennem egoisme og ikke godhjertethed. Folk kæmpede for et andet systen så de, eller deres børn, kunne nyde frugterne af det, og folk kæmper for at bevare det nuværende, også for at nyde frugterne af det.

I din situation ville jeg gøre hvad der var bedst for mig. Simplify maaan :) og held og lykke med det hele


Velfærd blev opbygget, fordi man indså hvor dårligt det er både for samfundet og for borgerne, at folk sulter, ikke får lægehjælp, uddannelse og så videre.

Bismarck (Tyskland) var det første land, som begyndte at tage vare på sine dårligt stillede borgere. Det var ud fra nytte betragtninger og hverken egoisme eller godhjertethed. Man havde en organisk opfattelse af samfundet (hvis foden er syg er hele kroppen syg) og for at forhindre råddenskab eller oprør, begyndte man at tage sig af de syge, sørge for uddannelse, med mere.

Dengang var BNP langt lavere end i dag, men alligevel begyndte man at lave de her tiltag.

Lige nu køres der en kampagne, som går rent ind hos mange. Den køres af Dansk Arbejdsgiverforening, særligt ihærdige virksomheder som fx. Mærsk og Saxo bank, den liberale tænketank Cepos, liberal alliance og andre liberale. Man benytter krisen og folks angst, til at få bedre forhold for erhvervslivet og forringe velfærdssamfundet. Befolkningen er bange, fordi de får at vide, at hvis der ikke spares på sociale udgifter og lønninger, så ender det med at der ikke er et velfærdssystem eller at deres arbejdspladser flyttes til Kina.

Velfærdssystemet afhænger ikke af massiv overflod af penge eller egoisme, men af en vilje til at dele og af et organiseret samfund, der ikke drives som en virksomhed med kortsigtet tanke på profit.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 00:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008 01:44
Indlæg: 48
Jeg er tilhænger af velfærd, men der er sgu også grænser for hvad man kan byde folk. 50% I skat + diverse (rigtight høje) afgifter er sgu for meget imo, det må kunne gøres billigere at være dansker og stadig beholde et fornuftigt "velfærds niveau". Jeg er ihvertfald ret træt af den grænse kommunistiske politik der bliver ført i Danmark pt.

Bare min mening om emnet. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 10:36 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jeg er tilhænger af velfærd, men der er sgu også grænser for hvad man kan byde folk. 50% I skat + diverse (rigtight høje) afgifter er sgu for meget imo, det må kunne gøres billigere at være dansker og stadig beholde et fornuftigt "velfærds niveau". Jeg er ihvertfald ret træt af den grænse kommunistiske politik der bliver ført i Danmark pt.

Bare min mening om emnet. :)


Det man "byder" folk, er en løn som kan give dem tag over hovedet, varme, tøj, pc, fjernsyn, telefon, ofte en bil og flere rejser om året + meget mere, så jeg kan slet ikke se problemet med en skat på over 50 %. Det største problem er vist ondt i røven.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 12:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Samtidig byder man virksomhederne en så høj skat, og så højt et lønningsniveau, at de ikke har råd til at ansætte så mange mennesker, som der er behov for i Danmark.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 12:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008 01:44
Indlæg: 48
Ja, jeg har vist lidt ondt i røven over at jeg skal være lønslave indtil jeg bliver 65. Jeg ville have det fint med det hvis man "kun" skulle betale 50% i skat, men hvis man regner moms, bilafgifter og diverse "skjulte skatter" med betaler du nok nærmere 70-80% i skat. Penge er frihed, og medmindre du hedder Mearsk til efternavn er det næsten umuligt at opnå frihed i Danmark. Internet og nyt tøj er da dejligt nok, men jeg gad godt at opnå noget mere med mit liv.

Måske skulle jeg bare blive førtidspensionist, så er jeg da fri til at gøre hvad jeg vil med min tid..... Misforstå mig ikke, folk der ikke kan klare sig selv skal da have hjælp, men rigtigt mange slipper altså godt afsted med at game systemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 17:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Morten på 14: Virksomhedsskatten i DK er lav. Hvis du spørger virksomhederne, så kan skatten aldrig blive lav nok. De bliver ved. Der er desuden masser af virksomheder der klarer sig fint, trods vores lønniveau. Alligevel klager de. Hvorfor? På grund af de arbejdsløse? Nej, selvfølgelig ikke. De vil have billig arbejdskraft, så de kan trække flere penge ud af virksomheden, enten til deres aktionærer eller til dem selv. Erhvervslivet kan aldrig få nok.

Man kunne sætte arbejdstiden ned, i stedet for op, så kommer der flere i arbejde og de ville ikke føle sig så meget som slaver og få ondt i røven og kigge over hækken for at se om naboen, mon har det bedre og er en af dem der er skyld i, at det hele går dårligt.

Sandheden er, at det ikke går dårligt. Der er masser af penge i DK, men der er gået sport i at beklage sig mest muligt og rakke ned på "dem der ikke laver noget" eller "de dovne syd europæere". Vores eksport er god og arbejdsløsheden er ret lav. Problemet er, at hjemmemarkedet er gået i stå, fordi folk er bange.

Den paranoide: Jeg er helt enig med dig i, at tid er en vigtig ressource i et menneskes liv. Derfor er arbejdsmarkedet også helt forkert indrettet. Pensionsalderen skal ned, så de unge kan få arbejde og arbejdstiden skal også ned, så flere kan komme i arbejde og så folk ikke bliver nedslidte og triste. Der er da ikke noget at sige til, at folk går ned med flaget, når det hele bare handler om at arbejde og (nå, ja) have ondt i røven over "de andre".

Du skal være lønslave så længe, fordi det er politisk bestemt, at pensionsalderen skal være høj. Det er lykkedes uden problemer og protester, fordi befolkningen er bange. Årsagen til at man har besluttet at det skal være sådan, er fordi man er bange for den demografiske udvikling (uden grund i øvrigt).

Ja, prøv du at søge førtidspension og se hvad der sker. Din funktionsevne skal være nedsat med mere end 2/3 og det forventes at du beviser det.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 19:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Citat:
Dengang var BNP langt lavere end i dag, men alligevel begyndte man at lave de her tiltag.


Jeg tror ikke det har så meget med BNP at gøre, men derimod hvorvidt det er muligt for en virksomhed at skabe profit under de givne omstændigheder. Kan det ikke betale sig at investere, stopper produktionen. Så når politkerne taler om "økonomiske realiteter", så er der noget om det, i een eller anden grad. I hvert fald ift. virksomhederne.

Man kan måske sætte skatten op for privatpersoner, men mange er vel også forgældede...

Den paranoide: hehe, jeg tro ikke du skal regne med pension når du er 65 ;) og jeg synes ikke du have ondt i røven over at være lønslave, Hellere rasende. Og hvad ville en sænkning af skatten dog hjælpe dig? Du ville stadig være lønslave, bare med lidt flere ting. Medmindre du tror, at du med en lavere skat ville kunne købe dig fri.
Du skal også tænke på fradrag når du regner på skat. Ejer du meget, betaler du mindre i skat.

Men lad vær' med at bonke alle de andre lønslaver. Vi er trods alt i samme båd.
Og så har Aghatos helt ret. Du ville aldrig kunne få førtidspension. Jeg har hørt om døende mennesker der var i arbejdsprøvning. Her tilbragte de deres sidste tid

Før Nyrup var der ubegrænset dagpengeperiode. Nu er den nede på to år (?)

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 21:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008 01:44
Indlæg: 48

Den paranoide: hehe, jeg tro ikke du skal regne med pension når du er 65 ;) og jeg synes ikke du have ondt i røven over at være lønslave, Hellere rasende. Og hvad ville en sænkning af skatten dog hjælpe dig? Du ville stadig være lønslave, bare med lidt flere ting. Medmindre du tror, at du med en lavere skat ville kunne købe dig fri.
Du skal også tænke på fradrag når du regner på skat. Ejer du meget, betaler du mindre i skat.


Min (naive) drøm er faktisk netop at "købe mig fri". Skal bare lige have 1-2 mio på bankkontoen og så er jeg skredet (til thailand eller whatever), problemet er bare at med en elektriker løn (og beskatningen heraf) kommer det nok til at tage noget tid.

Citat:
Men lad vær' med at bonke alle de andre lønslaver. Vi er trods alt i samme båd.
Og så har Aghatos helt ret. Du ville aldrig kunne få førtidspension. Jeg har hørt om døende mennesker der var i arbejdsprøvning. Her tilbragte de deres sidste tid

Før Nyrup var der ubegrænset dagpengeperiode. Nu er den nede på to år (?)


Altså jeg ved sgu ikke så meget om hvor meget der egentligt skal til for at få førtidspension, men jeg kender personligt førtidspensionister der laver sorte penge ved siden af, og kontanthjælps modtagere der sidder og slammer bong dagen lang. Kan sgu ikke lade være med at blive lidt forarget over sådan noget når jeg knokler dagen lang og så ser hvad mine skattekroner blandt andet går til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 21:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008 01:44
Indlæg: 48
Den paranoide: Jeg er helt enig med dig i, at tid er en vigtig ressource i et menneskes liv. Derfor er arbejdsmarkedet også helt forkert indrettet. Pensionsalderen skal ned, så de unge kan få arbejde og arbejdstiden skal også ned, så flere kan komme i arbejde og så folk ikke bliver nedslidte og triste. Der er da ikke noget at sige til, at folk går ned med flaget, når det hele bare handler om at arbejde og (nå, ja) have ondt i røven over "de andre".

Du skal være lønslave så længe, fordi det er politisk bestemt, at pensionsalderen skal være høj. Det er lykkedes uden problemer og protester, fordi befolkningen er bange. Årsagen til at man har besluttet at det skal være sådan, er fordi man er bange for den demografiske udvikling (uden grund i øvrigt).

Ja, prøv du at søge førtidspension og se hvad der sker. Din funktionsevne skal være nedsat med mere end 2/3 og det forventes at du beviser det.


Hehe jae, jeg tror ikke at der er mange der kan være uenige i de punkter du stiller op her. Men i forhold til hvordan Danmarks økonomi og velfærdssystem er skruet sammen er jeg altså langt fra enig med dig. Egoistisk set er det ihvertfald ikke det ideelle system for mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 21:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Morten på 14: Virksomhedsskatten i DK er lav. Hvis du spørger virksomhederne, så kan skatten aldrig blive lav nok. De bliver ved. Der er desuden masser af virksomheder der klarer sig fint, trods vores lønniveau. Alligevel klager de. Hvorfor? På grund af de arbejdsløse? Nej, selvfølgelig ikke. De vil have billig arbejdskraft, så de kan trække flere penge ud af virksomheden, enten til deres aktionærer eller til dem selv. Erhvervslivet kan aldrig få nok.

Man kunne sætte arbejdstiden ned, i stedet for op, så kommer der flere i arbejde og de ville ikke føle sig så meget som slaver og få ondt i røven og kigge over hækken for at se om naboen, mon har det bedre og er en af dem der er skyld i, at det hele går dårligt.

Sandheden er, at det ikke går dårligt. Der er masser af penge i DK, men der er gået sport i at beklage sig mest muligt og rakke ned på "dem der ikke laver noget" eller "de dovne syd europæere". Vores eksport er god og arbejdsløsheden er ret lav. Problemet er, at hjemmemarkedet er gået i stå, fordi folk er bange.

Den paranoide: Jeg er helt enig med dig i, at tid er en vigtig ressource i et menneskes liv. Derfor er arbejdsmarkedet også helt forkert indrettet. Pensionsalderen skal ned, så de unge kan få arbejde og arbejdstiden skal også ned, så flere kan komme i arbejde og så folk ikke bliver nedslidte og triste. Der er da ikke noget at sige til, at folk går ned med flaget, når det hele bare handler om at arbejde og (nå, ja) have ondt i røven over "de andre".

Du skal være lønslave så længe, fordi det er politisk bestemt, at pensionsalderen skal være høj. Det er lykkedes uden problemer og protester, fordi befolkningen er bange. Årsagen til at man har besluttet at det skal være sådan, er fordi man er bange for den demografiske udvikling (uden grund i øvrigt).

Ja, prøv du at søge førtidspension og se hvad der sker. Din funktionsevne skal være nedsat med mere end 2/3 og det forventes at du beviser det.


Utrolig enig med dig hele vejen igennem.
Men kan du ikke uddybe hvorfor den demografiske udvikling ikke er noget vi skal være bange for?
Er det ikke alm. kendt at babyboomerne snart går på pension, og der ikke er født nok de seneste år, til at udligne den forskel på arbejdsmarkedet?
Du tager måske den teknologiske udvikling med i dine beregninger, og går ud fra at de fleste produktionsarbejdspladser vil blive overtaget af 'robotter'?

Jeg synes det er svært at spå om fremtiden på den måde.. Men kom endelig med en uddybning, hvis du gider :-)

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 21:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Satori: Det er altså muligt for virksomheder at tjene penge i Danmark. Der eksisterer trods alt en del, som frembringer gevaldige overskud. Min pointe med BNP er, at det selv med relativt få midler, er muligt at levere velfærd og tage sig af de syge og gamle.

Den vigtigste forudsætning for velfærd er en vilje i befolkningen til at prioritere den, fremfor andre ting. Det skal helst stå meget slemt til og helst meget værre end nu, før vi når et punkt, hvor vi ikke kan tage os af de syge og gamle.

Jeg har samme erfaring med førtidspension som dig. Nogle steder er det nærmest umuligt at få, men jeg har begrundet mistanke om, at det er meget forskelligt fra kommune til kommune. Der er stor forskel på, hvor mange førtidspensioner kommunerne tildeler.

God pointe omkring det med lønslaveri. Man bliver selvfølgelig ikke mindre slave af, at betale mindre i skat.

>Den paranoide: Jeg forstår sådan godt din tanke. Nogle steder er det meget svært at få førtidspension, mens det vist andre steder foregår som i 80'erne. Jeg ved ikke hvornår dem du kender fik tildelt førtidspension, men der er blevet strammet gevaldigt op, også så det nogle steder går over stregen og man indkalder kræftsyge til "jobsamtaler".

Efter et vægttab på over 10 kg. og mistanke om kræft, blev jeg fx. stadig indkaldt til "jobsamtaler" på jobcentret. Jeg vidste ikke om jeg havde en dødsdom hængende over hovedet og var ret ligeglad med arbejde og samfundsøkonomi. Det bringer også mit pis i kog, at nogle tilsyneladende får en pension smidt i nakken for det mindste, samtidig med at svært syge presses og mistænkeliggøres i ubehagelig grad. Så jeg er enig i, at der er noget galt, men det gælder vel om at finde den rette balance og jeg synes den kampagne der køres, har nået et ret ubehageligt niveau.

>Rellek: Jamen jeg er sådan set også meget enig med dig. Det er meget svært at spå om fremtiden og jeg kan selvfølgelig heller ikke vide med sikkerhed, at der ikke kommer problemer. Men der er mange der har interesse i, at der skal være et problem. For få år siden mente man, at det var absolut nødvendigt at "importere" en masse indvandrere, fordi vi ville komme til at mangle arbejdskraft, men sådan gik det bare ikke. Det er vist godt vi ikke troede for meget på vores evne til at spå, for så havde vi bare haft endnu flere arbejdsløse nu.

Du har helt ret i, at det er almindelig kendt, at der bliver flere ældre og færre til at forsørge resten af befolkningen. Men ja, der er både den teknologiske udvikling og muligheden for, at vi kommer til at få mange år med arbejdsløshed, hvor man så kan blive nødt til, at lade folk gå på pension, fordi de ellers bare vil blive arbejdsløse. Endelig så er der mange raske ældre i forhold til tidligere som gerne vil arbejde, så flere taler nu om, at frygten var overdrevet. Vi kan faktisk ende i den modsatte situation, hvor mange raske ældre bliver på arbejdsmarkedet og det er de unge som ikke kan få arbejde. Dem der har ret til senior job nu, har job som unge ellers kunne få.

Alt i alt, så er der panik lige nu. Det vender altid og derfor burde man måske slå koldt vand i blodet. Men som sagt, så er der nogle der har store interesser i at benytte folks frygt til at få lavet om på tingene. Det er nu de skal slå til og det ser desværre ud til, at gå meget godt for dem.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 23:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Citat:
Sandheden er, at det ikke går dårligt. Der er masser af penge i DK


Er det derfor at vi har den laveste vækst i OECD? En vækst som ligger på niveau med Zimbabwes. Er det fordi det går godtt? Du må lige oplyse mig her. Kunne forestille mig at du trækker "vækst er ikke nødvendigt" kortet...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 23:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
DP: Jeg synes da kun det er godt hvis førtidspensionister kan arbejde lidt ved siden af. Ikke pga. noget med økonomi, men hvis de har lyst til det er det da fint nok. Det er mennesker der er invalide vi taler om, altså ikke mennesker på den grønne gren. Det samme gælder folk i dybt misbrug på kontanthjælp... Jeg misunder dem skam ikke

Jeg håber du finder din plads i solen nede i Thailand. Held og lykke med det :)

Hr Daimon: Ja BNP/materielle goder er der masser af. Arbejdstiden kunne sættes enormt meget ned og velfærden kunne blive til velfærd. Potentialet er enormt

Jeg tror mange mennesker vitterligt gerne vil have velfærd, og også er parate til at betale for den, men alle partier går til angreb med deres såkaldte reformer.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 23:23 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Citat:
Sandheden er, at det ikke går dårligt. Der er masser af penge i DK


Er det derfor at vi har den laveste vækst i OECD? En vækst som ligger på niveau med Zimbabwes. Er det fordi det går godtt? Du må lige oplyse mig her. Kunne forestille mig at du trækker "vækst er ikke nødvendigt" kortet...


Nej, det er først når jeg er rigtig presset jeg trækker det kort :D

Det er sådan set meget enkelt. Vi har masser af værdi i DK, både i form af rede penge i pensionskasser, banker, private virksomheder mm. Desuden har vi en veluddannet befolkning. Vækst går op og ned og konjunkturerne skifter nærmest som en naturlov.

Ingen grund til panik. Det er for det første ikke en rar tilstand, for det andet får panik og angst nemt mennesker til at opføre sig ubehageligt.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2013 23:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008 01:44
Indlæg: 48
Citat:
God pointe omkring det med lønslaveri. Man bliver selvfølgelig ikke mindre slave af, at betale mindre i skat.


Er enig med mange af dine pointer, men må lige kommentere på den dér. Jeg synes faktisk at man bliver mindre "slave" hvis man har flere penge. Flere penge giver mig da i høj grad mulighed for dyrke min begrænsede fritid bedst muligt, jeg tænker ikke kun materielle ting her (selvom jeg, indrømmet, er et ret materielt menneske). Udover det så er det da noget mere motiverende at stå op om morgenen hvis at man synes at belønningen er tilsvarende til det arbejde man udfører.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2013 00:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008 01:44
Indlæg: 48
DP: Jeg synes da kun det er godt hvis førtidspensionister kan arbejde lidt ved siden af. Ikke pga. noget med økonomi, men hvis de har lyst til det er det da fint nok. Det er mennesker der er invalide vi taler om, altså ikke mennesker på den grønne gren. Det samme gælder folk i dybt misbrug på kontanthjælp... Jeg misunder dem skam ikke


De mennesker jeg snakkede om før har fået førtidspension pga. psykiske diagnoser, de har sikkert været ret langt nede da de fik deres pension, men I dag er de altså ret velfungerende. Nogle mennesker får altså den førtidspension lidt for nemt. Misbrugere har jeg da også stor melidenhed med, jeg snakker om folk der bevidst vælger at være på kontanthjælp, Måske formulerede jeg mig dårligt før, jeg er lidt træt i dag (eller rettere, skæv :) ).

Citat:
Jeg håber du finder din plads i solen nede i Thailand. Held og lykke med det :)


Det håber jeg også, tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2013 11:03 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Citat:
God pointe omkring det med lønslaveri. Man bliver selvfølgelig ikke mindre slave af, at betale mindre i skat.


Er enig med mange af dine pointer, men må lige kommentere på den dér. Jeg synes faktisk at man bliver mindre "slave" hvis man har flere penge. Flere penge giver mig da i høj grad mulighed for dyrke min begrænsede fritid bedst muligt, jeg tænker ikke kun materielle ting her (selvom jeg, indrømmet, er et ret materielt menneske). Udover det så er det da noget mere motiverende at stå op om morgenen hvis at man synes at belønningen er tilsvarende til det arbejde man udfører.


Jeg forstår godt pointen, men jeg mener vi er meget forvænte, hvad angår vores forventninger til livet (hvad angår materielle goder og oplevelser, men til gengæld ikke hvad angår nærhed og intimitet). Det er ikke kun personer på overførselsindkomst, men befolkningen i det hele taget. Der er sådan set ikke noget at sige til det, for vi har haft flere årtier, hvor økonomien har braget derudaf. Jeg er også selv forvænt, for man bliver selvfølgelig påvirket af den tid man lever i.

Jeg mener ikke man skal "lade sig nøjes", men man kan måske fokusere på de muligheder man rent faktisk har og overveje, om ens mål og værdier stemmer overens med virkeligheden. Eftersom økonomi er noget der kan ændre sig natten over, så er det måske en god ide, at finde værdier i det tætte og nære og i det som man husker, når man er døden nær. Men jeg gør mig ingen forhåbninger i, at nå så langt med den idé.

Mennesker der er højt placeret på den sociale rangstige, rammes i øvrigt ekstra hårdt, hvis de mister deres værdier.

Vores samfund og private forbrug er i høj grad baseret på lånte penge. Vi lever over evne og uden omtanke.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team