Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 06:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2013 14:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside

Der er ikke noget konspiratorisk i at erkende at næsten alle verden resourcer er ejet af ca. 1% af verdens befolkning, det er fakta...


Hvad har jeg sagt om fordelingen af ressourcer i verden? Jeg føler lidt jeg bliver skudt en holdning i skoene her, bare fordi jeg ikke er paranoid overfor magthaverne. Undskyld, men lige nu er det altså dig der manipulerer med de ting, jeg siger. Jeg synes ike det er konspiratorisk at erkende at verdens værdier er skævt fordelt. Det er, som du selv siger, fakta. Det er til gengæld konspiratorisk at spekulere i, i hvor høj grad, vi er ofre for manipulation fra magtens side. Manipuleret er ikke noget, man passivt bliver, men noget man aktivt *lader sig blive*, efter min mening. Fordi det er nemt bare at acceptere at det er sådan som de andre siger. Men det er fuldkommen frugtesløst at begynde at spekulere i, i hvor høj grad, vores holdninger er formet af en eller anden, usynlig, ondskabfuld magt. Brug den energi på at forme verden til noget godt i stedet.


Sorry, det var ikke meningen at jeg ville tilskrive dig en eller anden bestemt holdning, jeg fejlfortolkede måske dit indlæg lidt. Men! Som Satori, mener jeg også at vi konstant bliver manipuleret og manipulationen har taget en grim drejning de seneste år med diverse lorteord som fjumreår, cafépenge, doven-robert, fattig-carina og en masse andre ladede ord som ligeså stille er med til at marginalisere visse grupper af mennesker, ord som på mange måder fratager magthaverne deres ansvar for deres politik. Måske du har en ekstra stærk vilje og ikke så let lader dig manipulere, det vil jeg også selv mene at jeg til dels har, men det ændrer ikke på at jeg ofte og helt uden at lægge mærke til det løber med på en eller anden trend, fordi det umiddelbart giver meget god mening, indtil det går op for mig, at det oftest er et skalkeskjul for et meget dybere problem som der blot bliver symptombehandlet. Jeg ved ikke om du kan følge mig. Om det er frugtesløst det ved jeg ikke, det er bevidstgørende og det synes jeg da er frugtbart...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2013 14:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg fatter ikke hvordan nogle af jer unge mennesker kan have det fint med at blive trukket i SU. Taknemlighed? Whaat tager i pis på mig? Skal vi være taknemlige for mad på borderet og tag over hovedet, taget i betragtning af at vi prøver at investere i fremtiden i form af uddannelse? I så civiliseret samfund som vi lever i, bør det være en selvfølge at få økonomisk støtte, fordi det handler ikke om luksus vare, eller mærketøj, det handler om simpel overlevelse, og fysiskebehov. Den højeste udeboende SU ligger på omkring 5500kr om måneden. Godt så lad os sige at vi har en lejerleglighed, den koster 3500kr om måneden med vand og varme. Så skal vi have noget mad og spise hver dag, og med mindre i lever af grød og vand, så koster det i hvertfald 300kr om ugen. Så er vi oppe på 4700kr. Så er der transport der skal betales for, hvis vi ikke er så heldige at vi kan cykle, lad os sige vi bruger for 500kr om måneden der. Så vi oppe på 5200kr. Så langt så godt, nå men jeg går udfra af de fleste af jer er socialevæsner, hvis i altså kommer her fra planeten, så lidt selvskabelig omgang med andre mennesker er også en nødvendighed for at undgå depression og selvmords tanker. Lad os sige vi kan tillade os at gå ud hver anden weekend. Nu ved jeg ikke hvor mange penge folk bruger på alkohol og narko, men billigt er det ikke, lad os sige at vi ryger den fede og drikker et par øller, vi bruger 300 kroner på det om måneden - så er jeg (meget) flink. 5500kr. Bum bum, nu er vi faktisk oppe på den maximale SU, men hov hvad med tøj på kroppen, eller et par sko, eller hvad med telefon og internet regninger. Hvad med ulykkesforsikring, ansvars/indboforsikring, eller sygeforsikring? Hvad med helt almindelig opsparing. Hvad med nedslidte forbrugsvare der skal udskiftes? Og listen kan blive ved....... Selvom vi havde et arbejde ved siden af, og selvom at vi fandt en tændstiksæske af en lejlighed at bo i til ingen penge, så er budgettet stadig meget stramt grænsende til det ulevedygtige. Så kom ikke her og prøv at giv mig dårlig samvittighed med tågesnak om taknemlighed, luksusvare, mærketøj og alt det andet bullshit i fyrer af.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2013 14:50 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Ja, det er jo skrevet meget godt i de tidligere indlæg.

Manipulation er egentlig bare bevidste forsøg på at påvirke menneskers holdninger og adfærd. Der er hverken noget mystisk eller skjult (okkult) over det, det er tværtimod noget der foregår ret åbent.

Der kommer som regel ikke noget ud af ingenting, så der er ofte sandheder gemt, men det generaliseres. Fx. doven Robert og fattig Carina, der trækkes frem som værende det normale.

Man kan også bare udskifte ordet manipulation med påvirkning. Mennesker påvirker hinanden og holdninger flyttes. Ting man absolut ikke kunne sige tidligere, kan man pludselig sige, man skal faktisk helst sige det, for ikke at være naiv og dum. Sådan skifter tendenser og trends og man ryger ofte fra den ene grøft, direkte over i den anden. det der er lidt farligt her er, at det er magtfulde mennesker og organisationer, som arbejder meget målrettet på at flytte holdninger, holdninger som har konsekvenser for menneskers liv.

Ex: Claus Hjort Frederiksen siger, at "vi skal have skabt en krise bevidsthed i befolkningen". Det kan da ikke være mere åbent. Det ER en konspiration, hvor mennesker med fælles interesser arbejder målrettet sammen, for at ændre samfundet. Det her blev sagt, før stemningen blev panisk og alle pludselig mente, at de ingen penge havde og at vores samfund var på afgrundens rand (hvilket er noget indlysende vrøvl).

Så fokuserer man (Venstre, Liberal alliance, Cepos, dansk arbejdsgiverforening m.fl.) meget ensidigt på det her, indtil hele befolkningen bliver grebet af panik og sparer helt vildt, hvilket for alvor har fået økonomien til at gå i stå og acceleret problemet med afsætning på hjemmemarkedet.

Dagsordenen er klar: Der skal smedes mens jernet er varmt. Når mennesker er bange, er det tid til at slå til. Det er nu man kan rykke folks standpunkter. Der bliver udviklet strategier for den slags, så der bliver reelt konspireret, lagt planer for, hvordan man flytter holdninger og vælgere.

Medierne og hende den meget kære, men dumme fra SF, hiver nogle eksempler frem med "fattig Carina" (der vist ikke var helt så fattig) og "dovne-Robert" og nu går folk og tror, at vi kan løse problemet en gang for alle, ved at få flere over i det private erhvervsliv og spare på overførsels indkomsterne. Der er bare det problem, at i lande som eksempelvis USA, hvor man giver lave ydelser og førtidspensioner er meget svære at få tilkendt, der bruger man fx. enorme summer på fængselsvæsnet, har teltlejre og trailer parks og store ubehagelige boligområder. Problemet er ikke fjernet, det er bare rykket og i endnu værre retning, for at tilfredsstille de hårdtarbejdenes behov for "retfærdighed".

Der vil altid være nogen, der ikke passer ind og problemet kan selvfølgelig ikke fjernes. Spørgsmålet er, hvilket "problem" man bedst kan leve med. Jeg tror slet ikke befolkningen har lyst til at få det samfund, som vi nu er ved at skabe, men vi får se. Der er mange afledte effekter (multiplikatoreffekter), alene ved at dreje på en knap (fx. su), men nu drejer man på flere samtidig i panik. Spændende for nogle, forfærdeligt for andre.

Tænk at blive forelsket, mens man er på kontanthjælp og reelt ikke kan finde et arbejde. Det kan måske pludselig blive et problem at flytte sammen med en, fordi den anden straffes økonomisk, ved at gøre det. Resultatet er endnu større marginalisering. Vi har været forskånet for nogle problemer i DK i mange årtier, som nu vil dukke op. Mennesker som er fuldstændig låst fast og ikke ser andre udveje, end at drukne deres problemer i druk og narko.

Det her er virkelig ikke en god udvikling.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2013 10:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
http://www.information.dk/453054

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2013 17:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Jeg fatter ikke hvordan nogle af jer unge mennesker kan have det fint med at blive trukket i SU. Taknemlighed? Whaat tager i pis på mig? Skal vi være taknemlige for mad på borderet og tag over hovedet, taget i betragtning af at vi prøver at investere i fremtiden i form af uddannelse? I så civiliseret samfund som vi lever i, bør det være en selvfølge at få økonomisk støtte, fordi det handler ikke om luksus vare, eller mærketøj, det handler om simpel overlevelse, og fysiskebehov. Den højeste udeboende SU ligger på omkring 5500kr om måneden. Godt så lad os sige at vi har en lejerleglighed, den koster 3500kr om måneden med vand og varme. Så skal vi have noget mad og spise hver dag, og med mindre i lever af grød og vand, så koster det i hvertfald 300kr om ugen. Så er vi oppe på 4700kr. Så er der transport der skal betales for, hvis vi ikke er så heldige at vi kan cykle, lad os sige vi bruger for 500kr om måneden der. Så vi oppe på 5200kr. Så langt så godt, nå men jeg går udfra af de fleste af jer er socialevæsner, hvis i altså kommer her fra planeten, så lidt selvskabelig omgang med andre mennesker er også en nødvendighed for at undgå depression og selvmords tanker. Lad os sige vi kan tillade os at gå ud hver anden weekend. Nu ved jeg ikke hvor mange penge folk bruger på alkohol og narko, men billigt er det ikke, lad os sige at vi ryger den fede og drikker et par øller, vi bruger 300 kroner på det om måneden - så er jeg (meget) flink. 5500kr. Bum bum, nu er vi faktisk oppe på den maximale SU, men hov hvad med tøj på kroppen, eller et par sko, eller hvad med telefon og internet regninger. Hvad med ulykkesforsikring, ansvars/indboforsikring, eller sygeforsikring? Hvad med helt almindelig opsparing. Hvad med nedslidte forbrugsvare der skal udskiftes? Og listen kan blive ved....... Selvom vi havde et arbejde ved siden af, og selvom at vi fandt en tændstiksæske af en lejlighed at bo i til ingen penge, så er budgettet stadig meget stramt grænsende til det ulevedygtige. Så kom ikke her og prøv at giv mig dårlig samvittighed med tågesnak om taknemlighed, luksusvare, mærketøj og alt det andet bullshit i fyrer af.


Det er lidt farvet og firkantet sat op synes jeg. Du glemmer fx gaveøkonomien, og den er vigtig. Det er ting som denne, folk burde gøre sig mere beviste om. Se dét får skattefar og lovkontoret til at skide i bukserne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2013 20:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Det gode ved overførsels indkomster er, at alle pengene bliver brugt og på den måde arbejder og øger efterspørgslen på hjemmemarkedet. De er derfor langt fra kun en udgift, som det ofte fremstilles. Hvis man fjernede alle overførsels indkomster i morgen, ville det gå hårdt ud over mange selvstændige erhvervsdrivende og derfor samfundet som helhed. De fungerer også som buffer ved konjunktur udsving, fordi de er med til sikre stabil efterspørgsel, uanset hvor dårligt det går for det private erhvervsliv.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Senest rettet af Agathos D. 07 jul 2013 09:20, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 maj 2013 19:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Vi får allerede rigeligt med SU. Jeg er udeboende og betaler for alt selv, og jeg kunne spare penge sammen hvis ikke jeg brugte overskuddet på stoffer og videospil. Jeg mener at SU og overførselsindkomster burde sænkes en smule, men jeg er dog enig i at pengene burde bruges på andet end fucking sænkning af sodavandsafgiften og andet retarderet lort... De kunne eventuelt bruges til at forbedre kvaliteten af undervisningen. Vi har en stor mangel på individuel undervisning, hvor der bliver sat fokus på den enkelte elevs styrker og svagheder. Langsomme børn bliver ladt i stikken, og skarpe børn bliver på ingen måde udfordret. Derudover bør vi sætte højere krav for folkeskolelærerne og samtidig hæve deres løn så faget bliver mere attraktivt for intelligente og hårdtarbejdende mennesker. Efter min mening har vi et stort problem med, at det hovedsaligt er hjernedøde tumper uden forudsætninger for at gennemføre mere krævende uddannelser der vælger læreruddannelsen, simpelthen fordi det er nemt... Dette var i hvert fald tilfældet der hvor jeg gik i skole. Det er muligvis anderledes i de større byer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 00:27 
jeg er middel klasse barn men jeg har aldrig fået nogen økonomisk støtte hjemmefra vedrørende uddannelse!

jeg skal i januar igen på skole bænken, som 24 årig, udeboende og uden nogen som helst støtte fra forældrene. Det ville blive meget kompliceret hvis ikke SU var så god, men jeg er også taknemmelig for det!


Top
  
 
Indlæg: 05 dec 2014 04:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Hvis man ikke kan overleve på en SU/kontanthjælp, så er man seriøst fortabt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team