Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 23:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 18 apr 2013 00:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Hmmmm den er sku svær. Høj uddannelse og påvirke systemet gennem faglig og saglig viden eller elefantøl, kontanthjælp og sofastemmer... Må tænke mig lidt om. I hvert fald er jeg sur på den offentlighedslov. Det ville klæde politikerne, i det mindste at være ærlige omkring deres indskrænkning af det demokrati der har givet dem magten. Jeg kunne aldrig finde på det, men jeg sidder med lysten til at give Morten Bødskov en stor fed lussing, for at være sådan en løgner. Tror han vi er idioter eller wtf.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2013 00:54 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Alt i alt har Morten Bødskov nok udrettet mere godt i verden end du...

Nu har jeg set udsendelsen. Krasnik <3 <3 <3. Han går virkelig i kødet på ham. Er virkelig glad for at han har sådan en stor rolle i deadline. Næsten i forlængelse af det som jeg skrev før, siger Krasnik "Jamen Bødskov, du lyder jo som en embedsmand! Hvad er din inderste ideologiske overbevisning i forbindelse med denne lov?" SÅ SKARPT!! Det er lige præcis kernen i det. Det er ikke en ideologisk, ej heller politisk lov. Den reflekterer en teknokratisk embedsmandsbetragtning om at den politiske process besværliggøres pga. kravet om åbenhed i beslutningstagningen. Men som Krasnik ganske rigtigt siger, "Er det ikke bare demokratiet vilkår?"

Jo, det er det nemlig. Uden åbenhed - intet demokrati.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2013 01:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Jeg er ret enig med dig. Det er nemlig sagens kerne.

Men det var dog noget mærkelig noget at sige. Jeg ved ikke hvordan du vurderer, at Morten Bødskov har gjort mere godt i verden end mig, altså han er meget ældre end mig, så jeg har nogle år til at indhente ham. Ellers handler det vel om øjnene der ser. Jeg synes jeg gør en del gode ting for naturen og mennesker jeg har kontakt med, og jeg syns ikke Morten Bødskov gør det godt. Jeg var heller ikke vild med ham før han blev minister. Måske er han medlem af Amnesti eller pandaklubben. Jeg ved det ikke om det er sådanne gode gerninger du tænker på? Hvem der gør bedst for verden er nok ikke så ligetil. Jeg mener han er med til at ødelægge en lang tradition for åbenhed her i landet, og jeg syns også han er ligeså stram og ignorant som sine justitsminister forgængere. Hvis du syns han er en helt er det jo godt. Og Krasnik er en rigtig god vært. Meget intelligent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2013 07:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Alt i alt har Morten Bødskov nok udrettet mere godt i verden end du...


Haha, hvad fanden er det for en omgang bullshit at slynge ud? Comeon...

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2013 13:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hellere udrette én god ting end at Morten Bødskov udretter 100000000000000000000.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2013 13:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Det er en skændsel for demokratiet og regeringen, at en minister ikke engang kan svare på et simpelt spørgsmål. "Krasnik-interview med Bødskov: Spurgte 14 gange uden at få svar" http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/04/18/075721.htm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2013 20:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Nu kommer stakkels Morten til at stå i skærsilden igen.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/04/18/191007.htm

Citat:
- Når Debatten i aften går på skærmen kl.20, er alle de partier, der står bag den nye offentlighedslov, blevet inviteret i studiet. Men kun Socialdemokraterne har været i stand til at finde en politiker, der har tid og lyst til at forsvare loven: justitsminister Morten Bødskov, siger Clement Kjersgaard, vært for Debatten.


Edit: Shit, det er nu. Det kan streames fra DR's side.

Edit: De var du allesammen. Også ham den grimme skaldede. Men det hakker og kan ikke streames fra starten af programmet mens det er live.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2013 22:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Se debatten her:

www.dr.dk/tv/se/debatten/debatten-64#!/

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 10:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
"Bødskovs eneste argument for en strammere offentlighedslov holder ikke".
http://politiken.dk/kultur/tvogradio/EC ... c.facebook

Usle politikere :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 10:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
I må have mig undskyldt, men nogle af jer minder altså om folk på Nationen, når I skal udtale jer om politiske emner. I er sure, over hvad? At I får begrænset indsigt i ministerrens aftalekallender, som I ellers brugte så flittigt?

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 11:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Det handler ikke om aftalekalendere, og om vi bruger vores nuværende ret til at aktindsigt er ligegyldigt for diskussionen. Hvordan kan man ikke være sur? Jeg har aldrig søgt om aktindsigt, men jeg har (omend lille) en tiltro til, at medierne og andre kan få aktindsigt når det kræves. Desuden er det ikke utænkeligt, at jeg ville søge aktindsigt senere i livet gennem mit arbejde. Åbenhed er kernen i demokratiet. Du finder ikke een (udover arkitekterne bag offentlighedsloven) fagperson, der er går ind for denne lov. Når et kor af journalister, professorer, medieforskere, politikere, organisationer mm. advarer imod denne lov, er der grund til at lytte. Synes du ikke, du har krav på at kende de grundlag der fører til lovgivning? Synes du ikke, at det er et problem, når dagpenge tallene bliver fusket med, og denne type sager fremover aldrig kan komme frem til befolkningen? Tamil sagen var heller ikke kommet frem med offentlighedsloven intakt. Denne lov sikrer, at magtmisbrug kan skjules. Det er et kæmpe problem. Danmark bliver det mest lukkede demokratiske land i EU. Norge og Sverige har allerede nu langt mere åbenhed, imens vi indskrænker vores. Hvis man så deadline og Clemens med Morten Bødskov, mener jeg, at det meget tydeligt at se på Morten Bødskov, at han er ude hvor han ikke kan bunde. Han kan ikke komme med et konkret eksempel på, hvorfor denne lov er nødvendig og hvad problemet er med den nuværende lovgivning. Hvis der ikke er noget at skjule, hvorfor så denne lov? Det er magtliderlighed når det er værst. Det er ikke godt. Jeg er sur selvom det er fredag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 11:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
^ Præcis!!

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2013 22:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
I har alle sammen travlt med at skælde og smælde på politikerne, men i virkeligheden er det politikerne der er ved at blive gjort magtesløse. Tvivler på det her er en socialdemokratisk mærkesag. Det er nok snarere teknokraterne i embedsværket, som ønsker denne lov igennem for ikke at blive hevet ind i sager som f.eks Skattesagen og lign. Det vi ser i disse år er at politikerne i højere grad nærmer sig en slags stråmænd eller handskedukker, som reelt styres af eksperter og embedsmænd. Lovgivningen er efterhånden blevet så kompliceret at folketingsmedlemmerne som består af "all-round" politikere, ikke har tilstrækkelig specialviden til at gennemskue konsekvenserne af de love embedsværket udarbejder. Det ville jo også forklare hvorfor vi stort set ikke har bemærket nogen kursændring efter regeringsskiftet. :D

folkedemokratiet viger for elitedemokratiet...


Spot on!

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2013 00:06 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
I må have mig undskyldt, men nogle af jer minder altså om folk på Nationen, når I skal udtale jer om politiske emner. I er sure, over hvad? At I får begrænset indsigt i ministerrens aftalekallender, som I ellers brugte så flittigt?

Det er også lidt det indtryk jeg får. Det bliver bare den typiske sofakartoffel-tilsvining, som kommer fra folk der dårligt kender problemstillingerne ved lovforslagene.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2013 21:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Offentlighedsloven i debat i presselogen lige nu!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2013 03:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Ja og nu vil S og SF bekæmpe antidemokrater ude på den yderste venstrefløj efter episoden i fælledparken 1 maj.Hvem er det lige der er antidemokrater og samfundsskadelige her?

Det var godt at se de lede selvfede politikere med Thorning i spidsen blive svinet og buhet,godt at se der er nogen der viser deres foragt for disse parasitter og klasseforrædere.Jeg selv er blevet for gammel til at gå rundt i punkertøj og skrige fuck the world,men jeg beundrer de unge anarkister der går mod strømmen og skider på hvad det borgerlige Danmark mener om dem.

Godt gået.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2013 08:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 nov 2010 17:43
Indlæg: 239
Og det har noget med offentlighedsloven at gøre fordi?

Nåja, et flertal er danskerne er imod offentlighedsloven:
http://politiken.dk/politik/ECE1960577/ ... -ministre/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2013 08:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Wow... det virkede som om de andre "socialdemokrater" bare har giver ham en seddel med stikord, klappet ham på skulderen og sagt "Så, Morten nu går du ind og begatelliserer sagen og dækker det lort vi har gang i." Han havde jo ingen reel argumentation for hvorfor der er et behov for loven og for hvorfor han har ændret mening efter valget. Da de viste youtube videoen og han bagefter igen talte udenom var jeg ved at kyle askebægeret gennem fjernsynet.


Du har lige beskrevet 90% af hele verdens politikere.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team