Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2024 10:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 dec 2013 16:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Tillad mig først at påpege, at konspirations-teori er et temmelig negativt ladet ord.
Jeg foretrækker at kalde det tvivl, hvilket er temmelig neutralt.
Man kunne også være generøs og kalde det sund tvivl.

Og hvis der er nogen, som jeg mener man bør have sund tvivl overfor, så er det magthaverne.

Hvis magt stiger folk til hovedet, så kan der ske meget uheldige ting.
Se på al den grådighed og korruption der foregår ude i verden.

Vi er i finanskrisen, men magthaverne lever stadig fedt. Hvordan kan det lade sig gøre?

Hvis der er noget regeringen har lært det danske folk, så er det at grådighed og egoisme betaler sig.

Der bliver sparet på psykiatrien, skolerne, børneinstitutionerne, hospitalerne.
Jeg gentager, der bliver sparet på vores fremtid, vores uddannelser og vores syge.

Alligevel flytter store selskaber deres produktioner til udlandet for at slippe for at betale dansk skat.

Hvem er det så der udnytter systemet? En generelle fordom er, at folk der bare modtager penge er dovne, vil det så ikke sige, at alle cheferne også er dovne?

Er det dem på offentlige ydelser der udnytter systemet eller de er det dem med magten, der får deres løn fra de ansattes arbejde?

Forestiller vi os en person der er uarbejdsdygtig, pga. depression eller anden psykisk sygdom.

Man vurderer at psykisk sygdom kan fremprovokeres af genetik og miljø.

Kan vi vælge vores genetik fra?

Nej, det kan vi ikke.

Kan vi vælge vores miljø?

Ja, det kan vi faktisk godt. Mennesket besidder evnen til at træffe bevidste beslutninger.

Nu hvor vi har lært, at det er vigtigt at vælge sit miljø med omhu, gælder det så ikke også især arbejdsmiljøet? Der hvor vi tilbringer en god del af vores vågne timer.

Hvis vi forestiller os, at regeringen skal være et forbillede for folket, hvad er det så de lærer os? At grådighed betaler sig? Hvorfor går folk ned med stress indenfor sundhedsområdet?

Lange vagter, dårlig løn, mangel på midler? Det lyder i mine ører som et dårligt arbejdsmiljø.

Stress som følge af de vilkår man får, når magthaverne vælger, at prioriterer deres eget arbejdsmiljø før andres. Hvad sker der når en magthaver får stress? De tager en pause, for de fleste har nok et godt netværk og penge til at klare sig indtil de bliver raske igen.

Hvad sker når en arbejder får stress?

De får de rene pebernødder ved siden af den fede løn en embedsmand har til at stå imod mod. Selv efter de er gået på pension er de sikret. Er det fair danmark ?

Jeg har valgt at skrive om stimatisering i de offentlige institutioner, i et forsøg på at komme, de mange fordomme som hersker i danmark til livs.

Jeg håber I vil sprede budskabet, ved at tale om noget der er tabu i dag.

Øjne og ører åbne! Hold hovedet højt.

Danmark har virkelig brug for at vågne op.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 17:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Sikke en omgang anti kapitalitisk propaganda.

Nej tak, jeg tænker selv og har min egne politiske holdninger. Respekt for dine, men respekter også mine.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2012 11:04
Indlæg: 66
Geografisk sted: Under havets overflade
Hvorfor kunne det her ikke forblive et indlæg i hjernevasktråden?! Jeg har læst det et par gange og må konkludere, at jeg simpelthen ikke fatter, hvad du prøver at sige :)

_________________
"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Flyt ud af landet hvis du er utilfreds. Jeg tvivler på, at du finder et sted, der er meget bedre end vores.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Her er dejligt i danmark :) ! og sådan er det.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
Flyt ud af landet hvis du er utilfreds.


let du bare røven først mester. ytringsfrihed og retten til at brokke sig er noget af det ypperste og mest danske der findes...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2012 11:04
Indlæg: 66
Geografisk sted: Under havets overflade
Flyt ud af landet hvis du er utilfreds.


let du bare røven først mester. ytringsfrihed og retten til at brokke sig er noget af det ypperste og mest danske der findes...


Det her er ikke ytringsfrihed, det er tågesnak i øst og vest. :)

_________________
"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
og det gælder ikke under ytringsfrihed?

ytingsfrihed er retten til at ytre sig, ikke retten til at ytre sig relevant.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2012 11:04
Indlæg: 66
Geografisk sted: Under havets overflade
Det er fuldstændig overkill at bringe storpolitiske værdier ind i den her diskussion.
Jeg tror, du har misforstået pointen i mit indlæg fuldstændig. Det handler ikke om hvad ytringsfrihed er, men hvornår det er nødvendigt at påråbe sig den. :)

_________________
"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 18:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
det er altid nødvendigt når folk kommer med : "kan du ikke li lugten i bageriet kan du skride" retorikken.

for lige retten til at skrive og sige hvad man har lyst til, det er lige præcis sådan at her lugter i bageriet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2012 11:04
Indlæg: 66
Geografisk sted: Under havets overflade
Fint nok, stand up for your right - ytringsfriheden i landet er nok ikke truet pga. Krimses kommentar, gem energien til vigtigere sager :peace:

_________________
"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Er det nødvendigt at brokke sig, når løsningen er så simpel? Hvis man er utilfreds, kan man enten vælge at gøre noget ved det eller finde sig et andet land at slå sig ned i. Der sker ingen forandring ved at tude på narkoforum. Blot fordi man har ytringsfriheden, behøver man ikke bruge den til noget negativt hver gang, der er mulighed for det.

Danmark og Canada er de bedste lande <33333 go Danmark. Masser af kærlighed til mine dejlige med-danskere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Er det nødvendigt at brokke sig, når løsningen er så simpel? Hvis man er utilfreds, kan man enten vælge at gøre noget ved det eller finde sig et andet land at slå sig ned i. Der sker ingen forandring ved at tude på narkoforum. Blot fordi man har ytringsfriheden, behøver man ikke bruge den til noget negativt hver gang, der er mulighed for det.

Danmark og Canada er de bedste lande <33333 go Danmark. Masser af kærlighed til mine dejlige med-danskere.

Vise ord :)
Thumps up krimse.

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
stående bifald : der er mange pointer i din rant som jeg er enig i.

krimse : du sidder jo også og brokker dig nu. men mener du seriøst at, bare fordi at dk er en af de "bedste" lande i verden, så er der ingen grund til at forandre landet til det bedre? og har du en anden erfaring/mening om hvorvidt at dk bruger for få penge til pleje opgaver,både mht børn, ældre og svage?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Så gør dog noget ved det menneske!

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
Jeg er skam igang med at gøre dk til et "bedre" sted... er du, eller du er måske ligeglad for alt er bare fee for dig lige nu eller hur?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Jeg syntes Danmark er verdens bedste land.
Selvfølgelig kan der altid laves nogle ting bedre - i hvilket land eller samfund, kan der ikke det?
EU og udfra kommende banditter, er den største trussel mod vores land imo.

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
det er lige en tand for konspiratorisk for mig det der georg, jeg er stadig af den overbevisning at det er de danske politikere der sparer på velfærden og lovgiver... så jeg ser ikke eu som en synder der.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Hvor er Danmark på vej hen?


weeeell.... Danmark ligger på den Eurasiske plade. Og de sidste mange millioner år har plade bevæget sig væk fra den nordamerikanske plade. Så svaret på dit spøgsmål må være at Danmark er på vej mod øst.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Alt politik er rådden og har vel altid været det.
I dag er den bare knaldhamrende kedelig, oven i købet.
Konspiratorisk.. det er egenlig bare min holdning..

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team