Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 19:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 feb 2014 09:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Dette borgerinitiativ startede i sidste uge. Målet er at samle 1 million underskrifter i EU, og dermed tvinge EU politikere til at lave og behandle et lovforslag om harmonisering af cannabis love i EU.

Det vil forhåbentlig resultere i, som minimum, at kriminaliseringen af cannabis brugere vil være fortid.
Målet er dog legalisering, og dermed regulering af produktion, salg, og brug, af cannabis.

Foreløbig er ca. 37500 underskrifter indsamlet, og CA. 700 fra Danmark. Vi har leveret 7,22 % af underskrifterne, og minimumskravet til os er 9750.
Polen, Sverige, og Bulgarien er de lande som er tættest på at nå minimumsgrænsen. Dem kan vi da sagtens slå!
https://ec.europa.eu/citizens-initiativ ... lic/map.do

Citat:
Liberticidal policies pursued in certain Member States turn quiet citizens into offenders or criminals, while other European citizens are free to use cannabis in their Member States. The question of coherence and discrimination is worth asking.

The ECI Weed like to talk aims at making the EU solve this problem by adopting a common policy on the control and regulation of cannabis production, use and sale.

Cannabis use is a matter of every citizen’s freedom of opinion and right of control over his or her own body, as in the case of alcohol and tobacco. It has been shown many times that the health risks of cannabis are much lower than that of legal drugs used for recreational purposes (alcohol, tobacco) and medical purposes (pain killers, psychoactive medication). Yet cannabis is still considered as a narcotic drug and therefore a “punishable offence” by the United Nations (2), although this classification is more and more disputed (3).

Cannabis in and of itself is not the problem, but the renouncing of a debate and a European policy is. Its regulation in the EU is incoherent and unworthy of the Union’s values, whatever governments argue and whatever mask they use to hide behind.


Skriv under her og læs mere her :
http://weedliketotalk.wix.com/wltt#

De har deres egen lille søde tema sang du kan lytte til mens du underskriver og spreder budskabet til alle du kender :D : https://soundcloud.com/weedliketotalk/v ... ke-to-talk


Senest rettet af Mr.Cookie 26 feb 2014 11:25, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 10:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Done. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 11:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg maa indroemme at jeg har et problem med maengden af personlige oplysninger jeg skal med for at give min mening til kende i den her sag. Maaske holder det ogsaa andre tilbage?

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 11:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Noia? Det er jo fordi det er et officielt initiativ. Derfor skal alle underskrifter verificeres. På samme måde som de indsamlinger som har banet vejen for legalisering i Bla. Colorado.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 12:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Done :D men der er sgu langt op til en million

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 15:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Done :D men der er sgu langt op til en million


Ja, der er et stykke vej, men Polen har samlet over 50 % af deres, og Sverige har samlet 25 % af deres underskrifter. Det er kun i 7 lande minimumstærsklen skal nås, og det har kun været i gang i en uge. Plus der er kommet over 1000 underskrifter mere siden jeg skrev indlægget i morges.

Vi må se positivt på det, og dele informationerne så meget vi kan. Jeg har f.eks. skrevet til avisen Information, og opfordret dem til at skrive en artikel om initiativet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 21:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Done :D men der er sgu langt op til en million


Ja, der er et stykke vej, men Polen har samlet over 50 % af deres, og Sverige har samlet 25 % af deres underskrifter. Det er kun i 7 lande minimumstærsklen skal nås, og det har kun været i gang i en uge. Plus der er kommet over 1000 underskrifter mere siden jeg skrev indlægget i morges.

Vi må se positivt på det, og dele informationerne så meget vi kan. Jeg har f.eks. skrevet til avisen Information, og opfordret dem til at skrive en artikel om initiativet.


Fedt initiativ, jeg tror skam også på projektet. Man kan jo håbe på, at som flere og flere hører om det vil budskabet sprede sig som ringe i vandet og underskrifterne vil vælte ind.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 18:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Done :D men der er sgu langt op til en million


Ja, der er et stykke vej, men Polen har samlet over 50 % af deres, og Sverige har samlet 25 % af deres underskrifter. Det er kun i 7 lande minimumstærsklen skal nås, og det har kun været i gang i en uge. Plus der er kommet over 1000 underskrifter mere siden jeg skrev indlægget i morges.

Vi må se positivt på det, og dele informationerne så meget vi kan. Jeg har f.eks. skrevet til avisen Information, og opfordret dem til at skrive en artikel om initiativet.


Fedt initiativ, jeg tror skam også på projektet. Man kan jo håbe på, at som flere og flere hører om det vil budskabet sprede sig som ringe i vandet og underskrifterne vil vælte ind.

^ja ka folk ikk smide det rundt på diverse sociale medier!?
samt spørge venner familie osv så vi ka stoppe skyderierne i kjøvenhavn!! :rocking: og kriminalisering generelt!.

kom så allesammen det tar 2 sekunder!

støttet: done!
mvh
STOP THE WAR ON DRUGS :peace:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 03:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 00:29
Indlæg: 405
Er ked af at informere jer om dette kære Psychedelia, men den blev registreret d. 20/11/2013, så i realiteten har vi til November..

_________________
Chicks N Weed + Loads of funny cannabis pictures - https://www.facebook.com/pages/Chicks-N ... 8084602410


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 09:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Er ked af at informere jer om dette kære Psychedelia, men den blev registreret d. 20/11/2013, så i realiteten har vi til November..


Jeg har godt set at det blev registreret i November, men grunden til at jeg skrev at de startede i sidste uge var at det skrev de på den her side (nederst,under International) : http://stopthedrugwar.org/chronicle/201 ... ry_25_2014

Måske er det fordi at sådan et initiativ har 9 måneder til at samle underskrifterne, for så passer det jo meget godt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team