Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 08:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 aug 2014 18:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 aug 2014 17:57
Indlæg: 1
Skal hash være lovligt i Danmark?

https://www.youtube.com/watch?v=uXY2ZXV ... ew&index=1


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2014 10:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
JA SKU!! andet er da sindsygt!! min hjerne ska holdes sammen af det thc-klister! ; - )
hva er der i linket?

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2014 10:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg er stadig af den overbevisning at alle stoffer skal være lovlige. Jeg kan sagtens forstår at politikerne er skeptiske omkring at legalisere stoffer, for det er jo helt nyt og så vidt jeg ved aldrig set før. Men de må seriøst komme ud af deres lille osteklokke og se verden med andre briller!

Jeg har flere begrundelser hvorfor stoffer skal være lovlige. Hvorfor skal nogle fladpandede politikere bestemme hvad JEG skal indtage? Det burde være et frit land, hvor jeg kan bestemme over min egen krop. Det minder om deres forsøg med at forfølge cigaret rygere - føj for satan. Stofferne ville være meget renere hvis vi fik statsnarkotika, og dermed ville vi se langt færre dødsfald, fordi folk ved præcis hvad de indtager. Det ikk unormalt at heroin misbrugere OD'er pga af det svinger så meget i kvalitet. Statskassens budget ville vokse enormt med indtægter fra salg. Og så har jeg hørt flere sige "jamen hvis det bliver lovligt ville alle tage og misbruge stoffer?" Det tror jeg simpelthen ikke på! Folk ved at der stadig vil være en risiko med indtagelse af knark. Selvfølgelig vil tidligere afholdsmænd ikke bare straks begynde at junke bare fordi det lovligt. Jesus!

Legaliser nu .. =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015 23:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
ja det synes jeg det burde være. mit forslag er også at man bare legalisere brugen af det og tillader folk at dyrke selv alt det som de vil.

jeg læste her den anden dag at man faktisk egentligt gerne ville have danske landmænd til at plante mere hamp til industrielt brug og så kunne man jo passende bare plante hamp som også er nyttig som naturmedicin også.

jeg er hovedsagligt interesseret i legalisering som medicinsk brug men som rusmiddel er det jo vidt andvendt og mindre farligt en både alkohol og de fleste andre stoffer og hvis det ikke var ulovligt så var det nok slet ikke skadeligt for samfundet i nogen nævneværdig grad.


tillader man planten at vokse frit og andvende den frit så dukker der også en hampe industri op både ved landbrug og gartnerier og der skabes arbejdspladser samtidigt med at mijjøet har gavn af det og den økonomiske vinding er enormt stort potentiale da der jo så mange bruger af planten alene til medicinsk brug og som rusmiddel så marked skal nok også kunne gå i retning af hampetøj og hvad ellers hamp som industrielt nyttig plante kan anvendes til.

tog man og legalisered det helt og så laved samme regler som hvis man fremstilled alt andet naturmedicin og solgte det i helstekost foretnigner så kunne staten tjene penge på beskatning og på at undlade at bekæmpe hash handel og forstyrre fredelige alminde mennesker liv med at jagte dem for at ryge lidt hash engang imellem uanset af hvad årsag de end gør det.

at man med lidt opfindsomhed og evt småjustering i lovgivning kunne starte en ny industri op omkring hampen som det ser ud til at være tilfældet at man har gjort i Colorado er så en helt anden ting.

men det er ikke småpenge staten derover tjener på det. nu er USA lidt mere nemt at lave virksomheder på den måde og med et større marked men lur mig om ikke der ville være mennesker her til lands som hurtigt så potentialet i det marked som nu er her illegalt og så laved en forretning ud af det.

elllers ville apoteker hash modellen også være udemærket for medicinsk brug men problemet er at det koster og har ikke den effekt som man som helhed gerne ville have optimalt indtjening til staten igennem afgifter og mindst muligt administration og omkostninger og det har ovenstående model jo så samtidig med at det fjerne indtægt kilden for dem der tjener penge ved den illegale handel.

man kunne godt lovgive sig til en vis kvalitets kontrol af den dyrked hamp som skulle sælges af virksomheder men tillade private der har plads til mange planter at sælge en vis mænge uden at skulle beskattes af det for at fremme tilgængeligheden som sådan hos dem der ikke har mulighed eller råd til at plante selv men som bruger det af den ene eller den anden grund .


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team