Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 10:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2014 15:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2014 16:16
Indlæg: 16
Pestilence skrev:
$9000 hver? Hvor tit? Hver dag, hver uge eller hver måned? $9000 er i nogle lande nok penge til at leve et helt liv.

Jeg synes ikke lige at jeg kan se hvorfor at det skal nævnes at vi bor godt i Danmark? Det har ingenting at gøre med trådens indhold.

Og så er det sgu for nemt at sige "blame the jews". Der er ingen herinde der har gjort det før du bragte det på banen.


Alt i alt, så synes jeg dit indlæg er rimelig off-topic. Det virker meget som et stråmandsargument i mine øjne.


Ja altså det er jo okay at nogle mennesker tjener millioner. Det har jeg intet problem med. Jeg er faktisk temmelig ligeglad. Der hvor det bliver et problem, er når ekstremt få mennesker, tjener så ulækkert mange penge, at deres årsløn kunne brødføde de mennesker som arbejder i minerne, fabrikkerne osv. i flere år.

Det er ikke jøder eller andre grupper "som står bag det onde" i verden. Det er en speciel tankegang, som uden form for empati, smadrer jorden og levevilkårene for befolkning til fordel for profit.

Som der bliver skrevet har vi det godt i Danmark og det er selvfølgelig dejligt. Det er måske også derfor der hviler et ansvar på os, netop fordi vi har overskud, til at kigge på om den vej verdenssamfundet er på vej, er den rigtige.

Vi lever jo i en tid, hvor det ikke er urealistisk at vores børn, eller børnebørn oplever at vi har brugt flere af jordens resurser op og dermed også har svinet jorden så meget til, at vi ikke kan tåle at spise fiskene og grøntsagerne eller indånde luften.

Debatten skal jo starte et sted og jeg har personligt ikke tillid til at politikkerne indser hvad problemet i virkeligheden drejer sig om. Netop at det system vi alle lever under, går ud på uendelig udvidelse, på en planet med begrænsede resurser

De taler stadigvæk om hvilke lande vi skal indvadere og smadre, eller hvordan man skal bekæmpe det store og alt overlæggelse problem; at nogle mennesker hygger sig med en pind i ny og næ.

_________________
en eller anden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2014 10:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
Dont even get me started........

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2014 23:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har længe undret mig over mennesket og specielt det hvide menneske, hvordan det er lykkedes det at knægte både andre menneskestammer, og naturen som sådan. Det hvide menneske er et af de dyr på jorden som er mest narcissistisk, mest selv- og egen art-beskuende. Når mennesket snakker om verden, snakker det om sin egen art. Når det snakker om at det hele går godt, mener det, at det går godt for mennesker, og glemmer alt om andre livsformer. Og når det taler om verdens undergang, er det igen menneskets undergang det taler om. De glemmer hvor lille en del menneskeheden udgør i hele universet, som vi er knopskudt fra. Det ser sig selv som afkoblede resten af verden, og anerkender ikke andre arters eksistensberettigelse, endsige ligeværdighed og bevidsthed og visdom. Det udviser en absurd ignorance over for andre livsformer, og det er måske både dets svaghed og dets styrke, for de konstruerede virkeligheder er som magi der skaber nye ting, men også en magi som er ødeløggende og afstumpet.
Når jeg møder dyr i skoven ser jeg vågne øjne, som ikke undervurderer andre livsformer. Øjne som ser verden, og som handler ud fra det de ser. Sådan er mennesker ikke. Mennesker konstruerer en virkelighed, og handler ud fra den. Penge f.eks. er sådan en konstrueret virkelighed. penge der ikke engang findes virkeligt men som er små elektriske kredsløb i elektroniske dimser, vi render rundt med. Og ud fra disse kredsløb, smadrer vi økosystemer omkring på jorden, begår krige og overgreb på hinanden, og for at udholde disse overgreb må vi narre os selv til at tro på disse konstruerede virkeligheder. Vi snakker om at vi er frie, at vi har valgmuligheder og at demokrati handler om at alle har medbestemmelsesret.
Åben op og se at din bevidsthed kun er en lille del af hele universets. Åben op og mød en gråspurv, som vil vise dig, at den har lige så meget tjek på sin verden som du har på din (og måske har den endda mere tjek på sin?)

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2014 23:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
@fanny

synes ikke man kan blande hudfarve ind i det, det er lav intelligens og grådighed der skyld i det meste, lige meget hvilken pigment ens hud har, men du har ellers fuldstændig ret



Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2014 06:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
Fanny skrev:
Jeg har længe undret mig over mennesket og specielt det hvide menneske, hvordan det er lykkedes det at knægte både andre menneskestammer, og naturen som sådan. Det hvide menneske er et af de dyr på jorden som er mest narcissistisk, mest selv- og egen art-beskuende. Når mennesket snakker om verden, snakker det om sin egen art. Når det snakker om at det hele går godt, mener det, at det går godt for mennesker, og glemmer alt om andre livsformer. Og når det taler om verdens undergang, er det igen menneskets undergang det taler om. De glemmer hvor lille en del menneskeheden udgør i hele universet, som vi er knopskudt fra. Det ser sig selv som afkoblede resten af verden, og anerkender ikke andre arters eksistensberettigelse, endsige ligeværdighed og bevidsthed og visdom. Det udviser en absurd ignorance over for andre livsformer, og det er måske både dets svaghed og dets styrke, for de konstruerede virkeligheder er som magi der skaber nye ting, men også en magi som er ødeløggende og afstumpet.
Når jeg møder dyr i skoven ser jeg vågne øjne, som ikke undervurderer andre livsformer. Øjne som ser verden, og som handler ud fra det de ser. Sådan er mennesker ikke. Mennesker konstruerer en virkelighed, og handler ud fra den. Penge f.eks. er sådan en konstrueret virkelighed. penge der ikke engang findes virkeligt men som er små elektriske kredsløb i elektroniske dimser, vi render rundt med. Og ud fra disse kredsløb, smadrer vi økosystemer omkring på jorden, begår krige og overgreb på hinanden, og for at udholde disse overgreb må vi narre os selv til at tro på disse konstruerede virkeligheder. Vi snakker om at vi er frie, at vi har valgmuligheder og at demokrati handler om at alle har medbestemmelsesret.
Åben op og se at din bevidsthed kun er en lille del af hele universets. Åben op og mød en gråspurv, som vil vise dig, at den har lige så meget tjek på sin verden som du har på din (og måske har den endda mere tjek på sin?)

Hilsen Fanny

+1. Du fucking sej Fanny!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2014 11:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Crime skrev:
@fanny

synes ikke man kan blande hudfarve ind i det, det er lav intelligens og grådighed der skyld i det meste, lige meget hvilken pigment ens hud har, men du har ellers fuldstændig ret



Tak for videoen Crime! Den fik både tårer og grin frem..
Du har ret i at det ikke har noget at gøre med hudfarven, men tendensen til at opføre sig så ignorant startede så vidt jeg kan se, hos det hvide menneske. Senere er den smittet over på alle de folkeslag det har undertrykt, og som har ønsket at skabe den samme "velstand".

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team