Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 17:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2015 22:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
hej allesammen.

jeg er meget interesseret i politik og emnet legalisering af cannabis og bruger selv nu cannabis rent medicinsk da jeg er kronisk smertepatient.

jeg går lidt med tanker om at oprette et parti som udelukkende har formålet at legalisere og afkriminalisere cannabis og få politiker til at tage chancen og se om de ikke kan spinde guld på den nyttige plante istedet for at bekæmpe den.

jeg er bekendt med pot partiet og hampepartiet og ligned fortaler for legalisering men min ide var at samle et parti med frontfigure og medlemmer som var hovedsagligt medicinske brugere og bruger af cannabis i rekreationelt sammenhæng som viser den positive rollemodel som samfundet kunne have respekt for som politiker og talsmand for legalisering.

jeg har som sådan også skrevet lidt til forskellige partier og myndigheder blandt andet sundhedsstyrelsen med argumenter for hvorfor de skulle tage og legalisere og da jeg er sådan en person som er pænt påklædt og faglig og med en moden alder og er udelukkende medicinsk bruger af cannabis tænker jeg at hvis jeg laved youtube videoer hvor jeg forsøger at tale på vegne sagen så ville jeg nok være en type bruger som systemet ikke ville have problemer med som sådan at tage alvorligt i forhold til visse typer som erik spandmand osv selvom flere af de fortalere der er kendte er fantasifulde og spændene mennesker som også er lidt sjove på samme tid men det jeg savner er fortalere og måske en interesse gruppe som består af de folk som sysmemet ville have nemmest ved at anderkende en legalisering overfor,.

ved godt det lyder barsk og slemt og forkert men sådan tænker de forskellige myndigheder jo om de mennesker som er fortalere for sagen og de vil af flere grunde have svært med at tage de argumenter for gode vare hvis det kommer fra folk der er for langt fra hvordan de selv er som mennesker og tænker omkring ting.

det vil sige at de er nok mest tilbøjelig til at høre på andre politiker der er fortalere og så de mest succesfulde borger i mest vellykked stillinger og de mennesker som via selvmedicing kan spare samfundet for flest penge.

jeg har skrevet ind til flere myndigheder og snakket med forskellige mennesker i forhold til emnet legalisering og som privat person kunne jeg da godt lave det her med youtube videoer og som sådan kunne jeg også melde mig ind i en eller anden interesse gruppe hvor jeg måske ville kunne hjælpe men det var da værd at overveje og høre andre herinde om i tror det ville være muligt at stifte et parti som er helt klart istand til at presse lovgivningen i retning af legalisering med hoved afsæt i medicinsk brug og som løsning på en del samfundsmægsige problemer så argumenter for en hel frigivelse af cannabis som nydelsmiddel .

jeg vil godt smide en email udveksling mellem mig og sundheds styrelsen herinde hvis det er iorden med moderator og ellers vil jeg bare lige hilse på herinde og høre hvad i andre mener om den her ide med at stifte partiet eller om det måske ikke er den rette vej frem .

håber der er nogen der har lyst til at debatere dette emne og måske nogen gode forslag til hvad man ellers kunne gøre for at fremme sagen. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 16:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
I stedet for at oprette et enkeltsags parti har jeg en anden idé til hvad der mangler i legaliserings debatten herhjemme.

Jeg har i årevis fulgt med i fremskridtet i både Canada, og USA, og andre lande. En ting jeg har lagt mærke til er at foreninger såsom ''Drug policy alliance'', '' Drug Reform Coordination Network'', og flere andre jeg ikke lige kan huske, har virkelig gjort en forskel.

Altså en semi-professional samling mennesker som laver en oplysende hjemmeside, hvor de fortæller alt hvad der foregår i the war on drugs navn. Som holder foredrag, og som altid står til rådighed for pressen for udtalelser til avis artikler, og når en prohibitionist skal have modspil i tv dueller/debatter. Jeg synes der mangler sådan et sted hvor pressen ved de kan henvende sig, så vi ikke altid skal have en læge(rindom) til nærmest at være den eneste de går til. Nogen som kan grave alle tal og detaljer om legalisering frem, og som kan deres argumenter på rygraden.


Jeg er så træt af at blive diskrimineret, og kriminaliseret, i hele mit voksen liv, fordi jeg er fornuftig at vælge mine rusmidler med omhu, i stedet for bare at acceptere det gift som er lovligt. . Så jeg ville sikkert godt bruge min stemme på et enkeltsags parti, men jeg tvivler på at mange nok ville gøre det.
Jeg tror du ville kunne gøre mere gavn ved at lave sådan en forening/interesse organisation, end du kan ved at starte et parti.


EDIT : Jeg vil gerne læse din kommunikation med sundhedsstyrelsen. Jeg har tidligere postet samtaler via emails med forskellige politikere, så jeg tvivler på nogen admins har noget imod at du poster dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 23:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
mange tak for det gode svar.

jeg tror faktisk egentligt du har meget ret og var der nok mennesker herinde som ville være med til det så er jeg helt frisk på at forsøge dette. jeg er lige begyndt at ryge ofte medicinsk men jeg hygge ryger også en joint for at slappe af og være skæv.

jeg smider lige de emails op som jeg har skrevet rundt omkring startende med sundheds styrelsen som jeg har gjort opmærksom på at deres side om medicinsk hash er helt forkert og vildeder folk.

min første mail til dem
Citat:
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: mitnavn
Sendt: 15. marts 2015 18:07
Til: Sundhedsstyrelsen
Emne: vedrørende oplysninger om medicinsk cannabis.

hej.

jeg vil gerne gøre jer opmærksom på et par fejl i jeres informationer om medicinsk hash.

punkt et er der ikke noget der hedder "rå cannabis" da det er en ukrudts plante hvor man ryger topskudene eller nulre dem sammen til hashplader,.

i de lande hvor hash er lovligt er det derfor både lovligt som medicinsk brug (marinol , sativex osv) og som topskud eller plader man kan ryge.

i USA hvor forbuddet i sin tid stammer fra er det rent praktisk lovligt at anskaffe sig til rekreationelt brug men det forgår ved recept hvor lægen ikke behøver nogen særlig god undskyldning for at udskrive en recept og det har faktisk været lovligt til grøn stær siden 1960 da der findes ikke noget alternativ til at nedsætte trykket i øjet ved lige den sygdom.

i holland har de længe haft lovligt hash til rekreationelt brug og der har ikke været problemer med det så derfor har de lande som er gået i retning af legalisering også været inspireret af den hollandske model.

jeg kender flere fra USA som bare får deres røg udskrevet uden nogen spørgsmåls tegn og det er ikke anderledes på nogen måde end det cannabis man kan dyrke hjemme i haven eller i sit drivhus hvis det var lovligt.

omkring bivirkninger så er det jo påfaldene få mennesker som får en hash psykose og man har videnskabeligt heller ikke bevist om det faktisk er hash der er skyld i psykoser og der ligeså mange videnskabelige undersøgelser der peger på at hash ligefrem kan helbrede psykoser via det indholds stof der hedder CBD som virker anti psykotisk,.

det er omkring 600 mennesker der er indlagt om året med hash relatered problemer på landspland og der er omkring 10.000 registered misbruger i københavn hvor man mener hash er deres hovedproblem men halvdelen af Danmark befolkning ryger jo hash engang imellem.

de oplisted bivirkninger som i har anført er altså forsvindene lidt i forhold til hvor mange der rent faktisk bruger cannabis både som rusmiddel og til medicinsk brug.

der er rigtigt mange mennesker i Danmark der er træt af at Danmark er så håbløs bagefter USA i forhold til legalisering af cannabis da den plante har utrolige egenskaber rent medicinsk og da det er en ukrudts plante som vokser velvilligt i fri natur ligesom brændenælder og mælkebøtter så kunne man ende det sorte marked på en gang ved at sprede et par hundred kilo hampefrø i dansk natur og gøre det lovligt at dyrke og ryge og bruge det som man lyster hvorved at alle havde adgang til deres egen plante medicin ligefra den danske muld eller drivhuset .

ligesom man kan købe brændenælder og mælkebøtter tørred til naturmedicin
(the) i helsekost foretninger ville landmænd og gartner også kunne levere et bæredygtigt produkt som der med garanti ville være en del køber til hvis ellers det bare var lovligt og det ville medføre at statskassen fik del i de mange milliarder som ellers går lige i foret på kriminelle hvor de mennesker som bruger det medicinsk eller som rusmiddel altså bare vil gøre det alligevel men risikere at blive stemplet som kriminel og miste arbejdspladsen og måske kørekortet.

jeg ved godt ikke sundhedstyrelsen ikke kan ændre på lovgivningen men vil i ikke godt være søde at lade være med at skrive ting der kort og godt ikke passer og ikke kan fuldt ud dokumenteres og lade være med at forsøge at male fanden på væggen da den tid hvor skræmmekampagner havde en mulig effekt er altså forbi nu da almindelige mennesker er så oplyste om cannabis og selv kan følge med i den intensive forskning der altså forgår i cannabis som medicin mod en mænge alvorlige sygdomme hvor der i mange tilfælde slet ikke er noget alternativ .

den modstand mod cannabis er altså håbløs gammeldags og forstokket og hvis ikke Danmark skynder sig ind i den seriøse forskning der forgår og legalisere det helt og aldelses så mister vi på sigt en ufattelig stor milliard sum årligt som kunne ende i den danske statskasse bare på at lovliggøre cannabis og give den samme legale status som en mælkebøtte eller brændenælde.


venlig hilsen mitnavn.



og jeg får dette svar igen som jeg har kommenteret yderliger på og givet dem links til forskning som han efterspørger .
Citat:
Kære ditnavn

Tak for din e-mail. Spændende, at du har sat dig ind vores information om medicinsk brug af cannabis, og har nogle kommentarer hertil. Jeg kan forstå på dig, at sagen om medicinsk anvendelse af cannabis er vigtig for dig.

Du giver også udtryk for, at cannabis generelt bør legaliseres. Det er jo ikke et spørgsmål, som vores styrelse tager sig af. Dette falder under Justitsministeriet, og regeringen har flere gange meldt ud, at den ikke støtter generel liberalisering af cannabis.

Vi fandt det relevant at sondre i sprogbrug i forhold til "rå" cannabis, der ikke er fremstillet efter god fremstillingspraksis for lægemidler (GMP), i forhold til lægemidler, der er godkendt, og hvor de aktive stoffer og lægemidler er fremstillet efter GMP.

Vi kan kun henvise til, at vores information er udarbejder på baggrund af bl.a. gennemgang af forskellige staters lovgivning i USA. Denne viser, at der er stor forskel på, hvordan de enkelte stater, der i større eller mindre omfang har afkriminaliseret cannabis enten helt eller kun i forhold til medicinsk brug, har indrettet deres lovgivning. Der er også flere stater, hvor besiddelse cannabis stadig retsforfølges uanset om det er medicinsk eller ej, hvorfor USA for tiden er et interessant og broget billede af forskellig lovgivning på statsniveau og håndhævelse heraf. Det er i øvrigt ikke normalt med recept fra amerikanske læger til "rå" cannabis, da FDA jo stadig har det stående som "Schedule 1 drug". Der anvendes derfor i flere tilfælde anbefalinger fra læger i stedet for. I Holland anvender de fx lægelige recepter, da deres Bedrocan-produkter udleveres via apoteker.

Da vi tog de hollandske myndigheders beskrivelse af mulige bivirkninger ved medicinsk brug med i 2. udgave af notatet, mener vi, at vi har fået dækket dette spørgsmål fornuftigt.

Du anfører, at du er bekymret for, at Danmark kommer bagud i forhold til forskning og udvikling, hvis vi ikke legaliserer cannabis. I vores vurdering af de sundhedsmæssige konsekvenser af fx cannabis har vi ikke mulighed for at tage hensyn til sådanne konkurrencemæssige hensyn.

Hvis du mener, at noget af det vi har skrevet er forkert, så hører vi meget gerne med henvisning til den korrekte faktuelle information. Vi har ingen interesse i at skræmme nogen - kun at informere relevant på baggrund af viden, herunder særligt lægevidenskabelig dokumentation. Hvis det skal godkendes som medicin, så skal der foreligge relevant medicinsk bevis for, at det kan gavne mennesker med bestemte sygdomme og symptomer. Vi er bekendt med, at der findes en del anekdoter på internettet om folk, der mener at de har gavn af det, men det kniber desværre med at få egentligt medicinsk forskning til at bevise dens nytte. Der er forskning i forhold til særligt multiple sklerose, og det har så ført til, at lægemiddelindustrien har udviklet Sativex, der også er godkendt i Danmark.

Vi har ikke noget imod cannabis eller andre euforiserende stoffer for den sags skyld. Som bekendt bruges fx morfin i godkendte lægemidler hver dag på danske hospitaler, hvor det hjælper mod smerter. Vi regner med, at flere lægemidler med cannabis vil komme med tiden efterhånden som der måtte dukke ny forskning op på området. Vi kan se, at særlige den engelske virksomhed, GW Pharmaceuticals, netop er ved at afprøve nye cannabis-produkter.


Med venlig hilsen
Frank Wendelbo-Madsen

____________________

Frank Bøgh Wendelbo-Madsen
Konst. sektionsleder, Virksomhedstilladelser og Distribution
Acting Head of Department, Company Authorisations & Distribution
fwm@dkma.dk

Sundhedsstyrelsen
Overvågning af Virksomheder & Kvalitet
Danish Health and Medicines Authority
Medicines Control and Inspection
T +45 72 22 74 00
sst@sst.dk



det ser lidt ud til at de bevidst vildleder folk og folketinget af en eller anden grund for det kan da ikke passe de ikke følger nok med til at kunne se at det her ikke holder stik overhovedet.

jeg har også skrevet til flere politikere og muskesvind fonden som er interesse gruppe men nok ikke har gidet at se værdien i at presse på for en helt total legalisering.

det undre mig godt nok bare at der stadig er så heftig modstand på det her spørgmål og jeg ville egentligt godt vide helt præcist hvad det egentligt reelt er at de danske politiker prøver at opnå ved at opretholde det her forbud.

grunden til at jeg kontakter sundheds styrelsen er fordi at folketinget basere jo en del på deres anbefalinger.

måske hvis mange herinde gik deres sider om cannabis igennem og skrev til dem at de ville reagere. jeg håber også en kvik journalist læser med herinde og ser en mulig historie i at sundheds styrelsen vildleder folk så meget som de egentligt gør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 23:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2010 22:21
Indlæg: 149
Geografisk sted: BONBONLAND
Du har også min stemme. :rocking:

_________________
I`m way too busy POWERTRIPPIN !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 00:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
how foresten det var den her side jeg skrev ind og kommentered. http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/ ... cinsk-brug

vendingen rå cannabis og påstanden at det ikke er lovligt i nogen lande passer jo ikke overhovedet.

jeg har sendt en del links til forskning og et par videoer fra colorado og kommentered dette svar så jeg venter spændt på at se om de så svare igen.

jeg talte med en fra sundheds styrelsen også per telefon da jeg ikke regned med at få svar på min email men hun var overbevist om at de informationer der står der er rigtigt og ville ikke anderkende at der er en del forsknig på området som er seriøst dokumentered og påstod det ikke var videnskabelig evidens for at det virker som naturmedicin hvortil jeg så gør hende opmærksom på at de vel har godkendt sativex netop baseeret på forskrings resulater og den selvmodsigelse er jo i sig selv bevis nok for at de ikke sætter sig ind i tingene eller også at de bevidst prøver at vildlede med de ting de skriver.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 00:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
jeg fik lige svare her nu fra alternativet på mit forslag. .......................




Kære DitNavn - super tak for input. Alternativet har ikke som parti endnu taget stilling. Men personligt går jeg ind for en legalisering.

Kh Uffe

Den 21/03/2015 kl. 21.11 skrev mitnavn

> hej.
>
> jeg kender ikke dit partis linje med hensyn til legalisering af hash men jeg vil forslå en model hvor man er garanteret at alle vinder på legalisering.
>
> man tillader folk at dyrke selv og sælge det til venner og så gør man det lovligt for landmænd og garnerier at dyrke og sælge som medicin under samme regler som hvis man laved en produktion af for eksembel brændenælder eller mælkebøtter til naturmedicin som man jo allerede har lovgivning for.
>
> hampen er en yders gavnlig ukrudt plante men man må som folketings politiker forstå at det er selve statens ønske om at have kontrol med planten som gør at der er et så stort betændt illegalt marked omkring det.
>
> giv slip og helt slip ellers virker det ikke efter hensigten og man ender bare med andre problemer.
>
> mit forslag her bygger naturligvis på erfarigner og forskning fra andre lande og man kan se på colorado hvor det på et års legalisering til rekreationelt brug har tjent staten 184 millioner på at private har lavet virksomheder omkring cannabis og betaler skat af det.
>
> læs evt nogen af de her undersøgelser og se nogen af de her dokumentar hvor der er masser af argumentation for at vi som land bare giver slip og tager del i det økonomiske eventyr som forgår i USA lige nu.
>
> man bør huske på at det er jo økonomi der har været årsag til både forbuddet og nu legaliseringen og min model sikre netop maximal indtjening til staten på både besparelser som opstår på sundheds området og kriminalitets bekæmpelse samt muligheder for mange virksomheder der kan være med i fronten og tjene penge som man så kan beskatte udfra den lovgivning der allerede er.
>
> man skal bare legalisere planten som var det en almindelig kartoffel plante eller andet som alle kan dyrke og tjene på helt lovligt.
>
> The Hemp Revolution http://www.youtube.com/watch?feature=en ... BEk6A&NR=1
>
> Kampen om hampen DR - Bonanza (in danish) http://www.dr.dk/bonanza/search.htm?nee ... &limit=120
>
> Hykleriet i debatten om cannabis (in danish) http://cannabismyter.dk/artikler/selvmodsigelser.php
>
> WHEN WE GROW, This is what we can do (Full Documentary) http://www.youtube.com/watch?v=PSKJrgGq ... e=youtu.be
>
> The Magic Weed (1/10, click on to watch the whole program) http://www.youtube.com/watch?v=wy8HJcTa6d8
>
> The Union: The Business Behind Getting High - Full Movie - High http://www.youtube.com/watch?v=6jO_ncXj7RE
>
> Cannabis the Evil Weed 1/7 http://www.youtube.com/watch?list=PLCD3 ... MjliFkjTc0
>
> Weed Wars - The world of medical cannabis http://dsc.discovery.com/tv/weed-wars/
>
> http://www.celebstoner.com/201203219541 ... -wars.html
>
> The Best Marijuana Documentary (Canadian) http://www.youtube.com/watch?v=MESZh-_uyUQ
>
> THE HEMP SOLUTION 15min Trailer.mov http://www.youtube.com/watch?v=2RL0yc-ynww
>
> Why is Marijuana Illegal? - Historic perspective http://www.drugwarrant.com/articles/why ... a-illegal/
>
> Overview of the History of Cannabis Hemp http://www.jackherer.com/thebook/chapter-one/
>
> The Marijuana Conspiracy - The Real Reason why Hemp is ILLEGAL http://www.world-mysteries.com/marijuana1.htm
>
> Hemp News http://www.hemp.org/news/
>
> Safer - Marijuane vs. Alcohol http://www.saferchoice.org/content/view/24/53/
>
> Time 4 Hemp http://www.youtube.com/user/Time4Hemp
>
> Organisations
>
> The International Cannabinoid Research Society http://cannabinoidsociety.org/index.html
>
> Kingston Compassion Club Society http://kingstoncompassion.org/
>
> Cannabinoid Medicines - International Association for Cannabinoid Medicines http://www.cannabis-med.org/
>
> Medical
>
> Dr. Lester Grinspoon MD, Introduction to "Further Reconsidation" on the "Marihuana Reconsidered" 1971 - Udgivet af Harvard University http://www.rxmarijuana.com/FURTHER_RECONSIDERATION.htm
>
> The history of medical cannabis http://www.google.de/imgres?start=91&nu ... 1%2Ci%3A24
>
> Dr. Tod's List" - Chronic Conditions Treated With Cannabis http://www.letfreedomgrow.com/cmu/DrTod ... a_list.htm
>
> Marijuana replaces Ritalin in treatment for ADD/ADHD - Video http://cannazine.co.uk/cannabis-news/un ... video.html
>
> Over 50 studies show that cannabis is medicine http://www.tokeofthetown.com/2011/04/wo ... s_is_m.php
>
> Translational Psychiatry - Cannabidiol enhances anandamide signaling and alleviates psychotic symptoms of schizophrenia http://www.nature.com/tp/journal/v2/n3/ ... 1215a.html
>
> Ganja-babies does better http://current.com/1c2ik4c
>
> Cannabinoids, like those found in marijuana, occur naturally in human breast milk http://www.naturalnews.com/036526_canna ... z21Bs0MBgB
>
> Medical Cannabis and Its Impact on Human Health a Cannabis Documentary http://www.youtube.com/watch?v=8Md2WNqqxTQ
>
> Marijuana and Gastrointestinal Disorder http://www.theweedblog.com/marijuana-an ... disorders/
>
> Run From the Cure - The Rick Simpson Story http://archive.org/details/runFromTheCu ... nSubtitles
>
> Smoking Marijuana Not Bad For The Lungs http://www.medicalnewstoday.com/articles/240146.php
>
> What if Cannabis Cured Cancer? http://topdocumentaryfilms.com/what-if- ... ed-cancer/
>
> Cannabis Cures Cancer - Cannabinoids http://www.youtube.com/watch?v=E911Qxr5 ... r_embedded
>
> Cancer Gate Rick Simpson Cure Medicinal Studies Cannnabis Marijuana CBD CBN THC Cannabinoid http://www.youtube.com/watch?v=4yxlCDtO ... r_embedded
>
> How marijuana fights cancer http://www.youtube.com/watch?v=XaU4st-V ... r_embedded
>
> Recent Research on Medical Marijuana http://norml.org/component/zoo/category ... -marijuana
>
> Study: Marijuana Linked to Lower Mortality Rate for Patients with Psychotic Disorders http://www.alternet.org/drugs/155657/st ... _disorders
>
> Treatment of Crohn's disease with cannabis: ... [Isr Med Assoc J. 2011] - PubMed - NCBI http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21910367
>
> Marijuana Cuts Lung Cancer Tumor Growth In Half, Study Shows http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 193338.htm
>
> Doctor Explains The Many Health Benefits of Cannabis! http://www.youtube.com/watch?v=tI8QjWzs ... re=related
>
> Clinical Studies and Case Reports http://www.cannabis-med.org/studies/study.php
>
> People with Psychosis Who Use Marijuana Have 2-1/2 Times Lower Death Rate http://gaia-health.com/gaia-blog/2012-0 ... es-longer/
>
> Hemp Can Repair DNA! http://hemphealer.wordpress.com/2012/04 ... epair-dna/
>
> Arthritis and Medical Marijuana http://www.safeaccessnow.org/article.php?id=4560
>
> Does marijuana help arthritis http://www.theweedblog.com/does-marijua ... arthritis/
>
> Cannabidiol attenuates cardiac dysfunction, oxidative stress, fibrosis, and inflammatory and cell death signaling pathways in diabetic cardiomyopathy. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21144973
>
> Share this vid with every vet you know - it might save a life! (special jail for vets/PTSD meds) http://www.youtube.com/watch?v=bwdUdmtC ... ture=share
>
> Cannabis gegen Tourette - nur der Joint hilft Billy Wieschollek - Planetopia http://www.youtube.com/watch?v=P3a_utQlCdU
>
> Cannabinoids medicine – International Association http://www.cannabis-med.org/index.php?t ... =18&lng=en
>
> Cannabis a medical miracle - it's official http://apps.facebook.com/theguardian/uk ... l.politics
>
> Cured: A Cannabis Story (A Film By David Triplett) http://www.youtube.com/watch?v=JPm0Jq9bj98
>
> The Missoula Chronic Use Study http://www.medicalcannabis.com/Cannabis ... -use-study
>
> Sarah Martin Represents The Leading Edge Of Cannabis Medicine In Britain. http://www.clear-uk.org/sarah-martin-re ... n-britain/
>
> Indica vs. Sativa http://www.patientsmarijuana.org/Sativa_or_Indica.html
>
> Medical Marijuane info-film http://medicalmarijuanatube420.com/
>
> Tommy Chong - fighting prostate cancer with cannabis oil http://www.cannabisculture.com/content/ ... nnabis-Oil
>
> SCIENCE VS. STIGMA http://vimeo.com/31260840
>
> Marijuana strain said to relieve pain without getting you stoned http://www.kottonmouthkings.com/kronicl ... you-stoned
>
> Products & Environment
>
> Australian Hemp on ABC's Landline Program http://www.youtube.com/watch?v=Bi10RfHf ... r_embedded
>
> Hemp - What are we waiting for ttp://www.youtube.com/watch?v=VakzRI8-h ... re=related
>
> Hemp house, Ashville, North Carolina http://www.hemp.com/de/2011/03/hemp_hou ... hempcrete/
>
> Hemp: A New Crop with New Uses for North America http://www.hort.purdue.edu/newcrop/ncnu02/v5-284.html
>
> Hemp for victory http://www.squidoo.com/hempforvictory
>
> Hemp plastic http://www.hempplastic.com/
>
> Hemp fibres http://www.naturalfibres2009.org/en/fibres/hemp.html
>
> FORD T, fords hemp car, driven on hempfuel http://www.youtube.com/watch?v=y7BNp7rg ... ture=share
>
> Hemp fuel - Hemphasis.net http://www.hemphasis.net/Fuel-Energy/fuel.htm
>
> The Hemp Farm - New Zealand (industrial hemp) http://www.hempfarm.co.nz/about.html
>
> Industrial Hemp Profile - Agricultural marketing ressource centre http://www.agmrc.org/commodities__produ ... p-profile/
>
> Legal issues and crime aspekt
>
> ALICE RAP - European 5 year project http://www.alicerap.eu/
>
> The War on drugs is lost - Nordic Sience http://sciencenordic.com/war-drugs-lost
>
> After the War on Drugs http://www.tdpf.org.uk/blueprint%20download.htm
>
> On marijuana day 4/20, man who jailed Prince of Pot calls for legalization http://www.calgaryherald.com/news/marij ... story.html
>
> Understanding the science of cannabis is integral to appropriate regulation and use http://www.naturalnews.com/035457_canna ... ation.html
>
> Legal Proceedings Have Been Issued Against The Home Secretary http://www.clear-uk.org/legal-proceedin ... secretary/
>
> Cannabis Cancer Drug Trials Underway in UK http://pr.cannazine.co.uk/201111231531/ ... in-uk.html
>
> Legal Medicinal Cannabis In Britain? Yes you can! http://pr.cannazine.co.uk/201010011379/ ... u-can.html
>
> Hemp Growing Was Once the Law in the US http://bkcreative.hubpages.com/hub/Hemp ... red-By-Law
>
> Drugs policy reform - Petition http://reformdrugpolicy.com/partner/petition/
>
> Best Marijuana Argument Ever: Given By Superior Court Judge James P. Gray https://www.youtube.com/watch?feature=p ... gY5eOlhEc#!
>
> Law Enforcement Against Prohibition http://www.leap.cc/
>
> The fallacy of the legalize and tax cannabis initiatives http://overgrow.ning.com/profiles/blogs ... nitiatives
>
> Prominents
>
> Time to end the war on drugs http://www.virgin.com/richard-branson/b ... r-on-drugs
>
> Kofi Annan, Former UN Secretary General, Says It's Time to Legalize Marijuana http://blogs.sfweekly.com/thesnitch/201 ... policy.php
>
> Global Commission on drug policy http://www.globalcommissionondrugs.org/
>
> 50 famous quotes on Marijuana http://www.youtube.com/watch?v=iMyquTQL ... re=related
>
> Recreational use
>
> Recreational Marijuana http://www.glenwoodsmith.com/hemphistorian/rec.html
>
> Cannabis Sites
>
> Canadian Hemp Field Agronomic Research http://www.theweedblog.com/canadian-hem ... -research/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2015 04:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
jeg fik den her mail idag fra sundheds styrelsen efter at have skrevet ind med flere links med forsknings resulater.

Citat:

Spændende med de mange links, som du har sendt, men det er en anden type af forskning, som vi som Sundhedsstyrelse er nødt til at interessere os for. Godkendelse af medicin følger af EU-regler, og for at få godkendt medicin skal der gennemføres kliniske forsøg med mennesker (her er forsøg på dyr og celler ikke relevant), og det skal gennemføres med kontrolgruppe - altså hvor den ene gruppe får lægemidlet og den anden et snydeprodukt (placebo). Det skal så også være dobbeltblindet - altså at hverken patient eller læge må vide, hvem der får medicin eller placebo. Hvis resultatet skal være overbevisende, så skal medicinen vise en markant bedre behandling eller lindring end placebo.

De mange tusinder af artikler, der henvises til er hovedsageligt dyre- og cellestudier, så selvom nogle af disse viser interessante tendenser, så er der meget langt til at konkludere noget for virkningen i mennesker.

Det lidt forskning, der opfylder ovenstående krav, som vi har gennemgået viser desværre meget begrænset effekt af cannabis og på få symptomer. Det gælder fx for lindring af symptomer ved multipel sklerose. Det er jo som bekendt endt med, at Sativex er blevet godkendt til behandling heraf.

At nogle lande har valgt at afkriminalisere cannabis til medicinsk eller til rekreationel brug handler i begrænset omfang om videnskab. Det handler mere om politik.

Hollænderne påstår ikke, at de har forskning, der opfylder de sædvanlige krav, som jeg har nævnt ovenfor. De konstaterede, at folk i Holland brugte cannabis til medicinsk brug, og at det, der blev solgt på gade var fuld af urenheder. Så de valgte at stille det til rådighed for patienter (via læger og apoteker) ved at lade en virksomhed fremstille det i bedre kvalitet.

Det er særligt interessant at følge virksomheder som GW Pharmaceuticals, fordi de netop gennemfører kliniske forsøg, der opfylder kravene. Det har de fået godkendt Sativex på, og de arbejder på nye cannabis-produkter ud fra de cannabis-marker, de har i UK.

Så derfor kan vi fortsat ikke se, at der skulle være fejl i vores notat.

Vh. Frank Wendelbo-Madsen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2015 14:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
Hvad med at starte en underskrift indsamling for medicinsk cannabis partiet?
Også se hvor langt det rækker?
Jeg skal nok støtte op omkring projektet og dele i de cannabis grupper jeg er med i på fjæs.

Jeg er for en fuldstændig legalisering, og der ser jeg den medicinske legalisering, som et skridt på vejen.

Hvor kunne det være fedt med. 4 mandater som afpresningsmiddel mellem de to fløje :) især hvis de betød flertallet til forskel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 15:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
Fso skrev:
Hvad med at starte en underskrift indsamling for medicinsk cannabis partiet?
Også se hvor langt det rækker?
Jeg skal nok støtte op omkring projektet og dele i de cannabis grupper jeg er med i på fjæs.

Jeg er for en fuldstændig legalisering, og der ser jeg den medicinske legalisering, som et skridt på vejen.

Hvor kunne det være fedt med. 4 mandater som afpresningsmiddel mellem de to fløje :) især hvis de betød flertallet til forskel.


mange tak skal du have.

hvis jeg vælger at lave et parti så vil jeg meget gerne have så meget opbakning fra andre på internettet og jeg mener egentligt godt at må skaffe stillere på den måde sålænge de regler der er bliver opretholdt.

jeg vil dog gerne sikre mig der er basis for at oprette et nyt parti , jeg kan være politiker typen med jakkesæt og holdninger som kan forklares til politker på "deres sprog" dvs økonomi og fordele for samfundet og egentligt argumenter med hvert parti for en legalisering ud fra ders egen politik .

jeg har interesse i politik og samfund men som bruger af cannabis er jeg naturligvis kun ude på at mele min egen kage i forhold til en legalisering og vil ikke blande mig i de andre ting rent politisk hvis jeg laver et parti .

hvad tænker du om den mail udveksling jeg har haft med sundhedstyrelen ?

jeg tænker det er lidt for lidt de har sat sig ind i de ting og der er en politisk holding som gør de altid vil prøve at sabotere en egentligt legalisering.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 21:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
Jeg tænker, at det bliver for ensidigt kun at slå på hash som eneste politiske udmelding, men jeg ser også problemer ved at lave et bredt program.
Det kunne være fedt, og blive tungen på vægtskålen efter næste valg med 50000 stemmer - så har man brækjernet som vil tvinge legaliseringen igennem.

Jeg tænker det samme som dig om Sundhedsstyrelsen - de er jo underlagt gældende love..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2015 12:03 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Mr.Cookie skrev:
Altså en semi-professional samling mennesker som laver en oplysende hjemmeside, hvor de fortæller alt hvad der foregår i the war on drugs navn. Som holder foredrag, og som altid står til rådighed for pressen for udtalelser til avis artikler, og når en prohibitionist skal have modspil i tv dueller/debatter. Jeg synes der mangler sådan et sted hvor pressen ved de kan henvende sig, så vi ikke altid skal have en læge(rindom) til nærmest at være den eneste de går til. Nogen som kan grave alle tal og detaljer om legalisering frem, og som kan deres argumenter på rygraden.


^^This. Kan du finde ud af at trække i et jakkesæt, og møde op til møder og debatter upåvirket, ja så har du min stemme, ja sikkert også min indmelding i partiet. Har længe gerne ville støtte et seriøst projekt omkring legalisering af cannabis, ala NORML i USA.

Hatten af til Tuxen og Cutter, de gør da et kæmpe stykke arbejde, men den almindelige dansker har rigtigt svært ved at tage dem seriøst.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2015 13:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
tak for støtten venner. jeg kan sagtens finde ud af at trække i jakkesæt og sætte mig ind i love og det stof som man nu skal kunne også helt upåvirket.

jeg har enorm stor interesse i politik og samfunds fag og økonomi men det eneste problem er at jeg er også førtidspensionist med en fysisk sygdom til grund for det hvilket også er derfor jeg forsøger at selvmedicinere mig med lidt hamp engang imellem. mest spændingshovedpiner.

ellers skulle der ikke være noget der kan forhindre en reel opstart af et sådan parti og jeg vil meget gerne gøre forsøget på et sådan enkelt sags parti da jeg ved at jeg aldrig ville kunne stille op og klare et almindeligt job som borgmester eller ligned på grund af min sygdom. det her tror jeg nu nok jeg kan overskue også rent praktisk i forhold til min sygdom og jeg er inde i en god periode så det vil jeg gerne vove forsøget med.

sålænge der er opbakning og det er nemt at få skaffet stillere hvilket godt kan lade sig gøre med internettet som metode for at skaffe underskrifter så er jeg helt frisk på at starte et sådan parti og kæmpe for sagen ihvertfald her op til næste valg. .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2015 18:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Noget lignede bliver prøvet i UK i øjeblikket, så her er et par link til inspiration.

http://cista.org/#

http://www.edinburghnews.scotsman.com/n ... -1-3728111


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2015 21:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
De der kliniske forsøg på mennesker som Sundhedsstyrelsen efterlyser, er de ikke eksisterende?? Ku da være rart og sende lidt læsestof til manden :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2015 00:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Så vidt jeg ved, er det sundhedsstyrelsen der anbefaler ministeriet at forbyde de stoffer som ender på listen. Hvad med om man istedet for at bombardere dem med videnskabelige artikler og andre tekster, beder dem om det videnskabelige grundlag for at anbefale forbud? Hvis der ikke findes sådan et grundlag, er det jo højst besynderligt at de anbefaler det. Og som jeg har forstået det, er det ret let at tilbagevise alle de argumenter der indtil videre er på bordet for at opretholde forbudet af Cannabis.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2015 06:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
йети skrev:
Så vidt jeg ved, er det sundhedsstyrelsen der anbefaler ministeriet at forbyde de stoffer som ender på listen. Hvad med om man istedet for at bombardere dem med videnskabelige artikler og andre tekster, beder dem om det videnskabelige grundlag for at anbefale forbud? Hvis der ikke findes sådan et grundlag, er det jo højst besynderligt at de anbefaler det. Og som jeg har forstået det, er det ret let at tilbagevise alle de argumenter der indtil videre er på bordet for at opretholde forbudet af Cannabis.


det er også en meget smart måde at gøre det på men jeg tror det er mest effektiv hvis man spørger som journalist og de skal stå til regnskab for deres argumentation offentligt,.


jeg har med det her tænkt mig at oprette en sag hos datatilsynet hvis ikke de retter den fejl information og skriver det som det faktisk forholder sig med at borger i andre lande gerne må ryge og dyrke hamp men under forskellige regelsæt fra land til land.

det vil nemlig tvinge dem til at oplyse borgere mere nuanceret og korrekt og gøre det svære for dem at argumenter for at opretholde et forbud.

derefter så kan jeg tage fat i det juridiske med at henvende mig til andre partier og få svar derfra og så til sidst kan jeg så offentlig gøre de mails der bliver udvekslet og holde dem fast i hvad de skriver hvis jeg ender med at skal stå frem offentligt og skabe opmærksomhed på sagen,.

jeg tænkte på om man ikke herinde kunne lave en standard skrivelse som man kan sende til forskellige myndigheder for at lægge press på selve regerings apparatet .

jeg tænker det gavner sagen jo flere som giver udtryk for på en saglig måde at vi gider ikke rigtigt det forbud mere men det skal være på en meget saglig måde hvor man dokumentere for alt og vedlægge så de ikke kan vælge at ignorer det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2015 18:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
jeg fik et endeligt svar som jeg næsten ikke gider at svare på da de melder jo ud hver gang at sativex og producent er det eneste som de vil have med at gøre.

indledes med kære mitnavn.
Citat:

Det er som nævnt en vigtig nuance at holde fast i her. Der er stort set ingen lande, der har lovliggjort salg af cannabis - heller ikke til medicinsk brug. Dette gælder faktisk også Holland, hvilket måske vil undre. Det handler om, at stort set alle lande har tiltrådt FN-traktaterne om euforiserende lægemidler, hvorefter man ikke bare kan lovliggøre salg af cannabis frit. Det man så kan gøre juridisk er at undlade at håndhæve sine regler - det der også kaldes for afkriminalisering. Så efter reglerne er det forbudt, men på visse området vælger man ikke at retsforfølge overtrædelser. Dette får så betydning for politi, anklagemyndighed og domstolene, der så ikke fuldt ud kan håndhæve de regler, der faktisk gælder.

I USA er al handel med cannabis forbudt, da det er et såkaldt "Schedule I drug", men igen så har nogle stater valgt at afkriminalisere anvendelsen. Flest i forhold til medicinsk brug, og nogle enkelte helt liberaliseret. Det skaber så de pudsige situationer, at der er nogle stater, der har afkriminaliseret, og andre har ikke, hvorfor der er en del konflikter mellem disse stater. Den føderale regering har valgt en lidt forsigtig vej i forhold til ikke at kritisere stater, der har valgt at afkriminalisere, herunder ladet anklagemyndigheden og de føderale myndigheder holde sig tilbage. Men faktum er stadig, at den føderale regering ikke ser ud til at ændre klassificeringen som "Schedule I drug", hvorfor det også fremover efter de amerikanske regler vil være forbudt, og derfor skal afkriminaliseres, hvis staterne ønsker fx at åbne for medicinsk brug af cannabis.

Så ud over, at det er lidt teknisk, så kan jeg ikke se, at du har påpeget nogle forkerte fakta i vores beskrivelse af reglerne i en række lande. Vi har faktisk brugt en del tid på netop at undersøge disse regler, bl.a. da folketinget stillede nogle spørgsmål hertil.

Du kan læse mere om de juridiske forhold i USA fra stat til stat vedr. det de kalder for marijuana:
https://www.whitehouse.gov/ondcp/marijuana.

Vi er bekendt med, at Information på et tidspunkt fremhævede nogle forhold ved det første udkast af notatet, som godt kunne tåle en præcisering, og det har vi derfor taget højde for i den udgave, der nu ligger.

Vi har noteret os dine synspunkter, men det ændrer ikke på vores udmeldinger eller vores syn på sagen. Vi følger løbende forskningen på området. Som tidligere nævnt hører spørgsmålet om generel liberalisering af cannabis ikke ind under Sundhedsstyrelsen, men ligger i Justitsministeriet.

Vores synspunkter og udmeldinger har ikke noget med lægemiddelindustrien at gøre, men handler om hensynet til borger og patienter, herunder overholdelse af den EU-lovgivning, der gælder på området for godkendelse af medicin. Det står alle frit for at ansøge om godkendelse af et lægemiddel, der indeholder cannabis. De skal bare overholde de samme krav som andre lægemidler, herunder søge diverse tilladelser. Vi er godt klar over, at kravene er store, og at det normalt koster mange millioner kroner og tage mange år at skaffe beviser, der kan give anledning til godkendelse, men det gælder jo for alle lægemidler. Til dato har vi kun fået én ansøgning om et lægemiddel fremstillet ud fra cannabis, hvor vi gav tilladelse, og det var til Sativex, som i dag kan købes i Danmark som et godkendt lægemiddel. Man kunne forestille sig, at GW Pharmaceuticals fra UK eller andre virksomheder i fremtiden vil søge om tilladelse til at markedsføre nye lægemidler, der indeholder stoffer fra cannabis.


Med venlig hilsen
Frank Wendelbo-Madsen

____________________

Frank Bøgh Wendelbo-Madsen
Konst. sektionsleder, Virksomhedstilladelser og Distribution
Acting Head of Department, Company Authorisations & Distribution
fwm@dkma.dk

Sundhedsstyrelsen
Overvågning af Virksomheder & Kvalitet
Danish Health and Medicines Authority
Medicines Control and Inspection
T +45 72 22 74 00
sst@sst.dk


-------------------------------------------------


mange tak for svaret.

problemet som jeg antyder er at det er jo ikke rigtigt det som står udfra faktuelle forhold når i skriver

""""
Nogle lande (for eksempel Holland, Canada, Israel og nogle stater i USA) har efter forskellige regler stillet cannabis til rådighed for patienter med visse sygdomme til medicinsk brug, men disse lande har ikke godkendt rå cannabis som medicin.
På grund af den manglende lægevidenskabelige viden på området har Sundhedsstyrelsen anbefalet, at Danmark ikke går i retning af at tilbyde rå cannabis til medicinsk brug.

"""

den "rå cannabis" som jo er en plante ER lovlig i USA og holland og flere andre lande og den tillades også dyrket hjemme hos folk selv i nogle lande dog med en begrænsning på hvor mange man må have som hjemmedyrker.

der ER jo masser af forskning og min pointe er jo netop at grundet forbuddet så mister danmark meget terræn på det område og der begår vi en enorm fejl.

som jeg gav jer links til var der også et par fra information og illusteret videnskab som faktisk modsiger jeres informationer på siden som i nok burde nærlæse og rette ind efter.

medicinal indstrien kan ikke lave et bedre produkt end planten selv som man kan dyrke derhjemme og hvis de kan så fred være med det , men erfaringer fra USA viser at marinol virker ikke optimalt og brugere solgte bare deres piller og købte rigtigt cannabis topskud istedet.

Sundheds styrelsen er med til at forhindre et økonomisk eventyr og en del seriøs forskning på det her område som vil være økonomisk til danmarks fordel hvis man lod plantens legale status være det samme som en mælkebøtte·

nu ved i måske ikke det her men landbruget og skovejere har man forsøgt at få lokket til at dyrke mere hamp da det er en rigtigt god plante både industrielt men faktisk også miljø hensyn da det er en ukrudtsplante som villigt selv vokser uden at blive sprøjtet.

der er flere producenter af hampe frø til foder til dyr og der er også produkter med hampefrø som er beregnet til at mennesker kan spise dem , da frøene er meget indholdsrige af proteiner og omega3 olier .


selve det politiske med hensyn til legalisering for at blive fri for bandekriminalitet osv har jeg skrevet ind til andre myndigheder omkring og jeg forventer at lave så meget larm omkring det her emne op til valgkampen som overhovedet muligt evt selv oprette et parti med udelukkene det formål at legalisere cannabis til eget brug og egen dyrkning for det er tåbeligt ikke at bare lovligøre det.

her er iøvrigt en af de typer undersøgelser som i efterspørger som er fortaget med kontrol gruppe som viser at en joint om dagen faktisk gør dine lungere stærkere .

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article4055769.ece

man kan således finde rigtigt meget af den slags hvis man leder de rigtige steder fra USA hvor den type forsøg jo altså også forgår og det tyder alt sammen på at man har fejlagtigt forbudt et stof som er mindre skadeligt end alkohol og enda kan bruges medicinsk hvis man bare legalisere brug og dyrkning.

alle de samfundsfordele der kan opremses der i form af besparelser er ikke småting og hvis medicinal industrien ikke kan hamle op med det så er det deres egen fejl og de overlever nok at forbuddet bliver ophævet hvorimod en masse mennesker ville kunne skabe arbejdspladser fra dag et at det bliver legaliseret og tjene mange penge hjem til staten samt vi spare på sundheds området da folk kan dyrke den medicin de mangler selv.

jeg vil derfor bede sundhedstyrelsen om at have det med i baghovedet når i bliver spurgt næste gang om anbefaling af legalisering.

venlig hilsen MIg



Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2015 13:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 okt 2014 09:11
Indlæg: 2
Geografisk sted: Aarhus
Virkelig interessant! Har selv tænkt på og savnet et nyt og seriøst initiativ ifht. kampen for legalisering her hjemme :)
Som Mr.Cookie dog skriver, tror jeg personligt også at en forening på linje med hvad der findes i fx USA, ville have lige stor effekt - omend ikke større end et enkeltsags parti ville have.

Jeg må egentlig indrømme at jeg synes Mr.Cookie's idé er virkelig god, og noget jeg godt kunne tænke mig at arbejde videre på, hvis der altså findes ildsjæle nok til at få sådan et projekt op og køre!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2015 22:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
frednim skrev:
Virkelig interessant! Har selv tænkt på og savnet et nyt og seriøst initiativ ifht. kampen for legalisering her hjemme :)
Som Mr.Cookie dog skriver, tror jeg personligt også at en forening på linje med hvad der findes i fx USA, ville have lige stor effekt - omend ikke større end et enkeltsags parti ville have.

Jeg må egentlig indrømme at jeg synes Mr.Cookie's idé er virkelig god, og noget jeg godt kunne tænke mig at arbejde videre på, hvis der altså findes ildsjæle nok til at få sådan et projekt op og køre!


ja det virker som den bedste løsning da det at oprette et parti i sig selv er lidt bøvlet og man har nok ikke den bedste mulighed for at blive taget seriøst .

jeg synes det ville være en smart ide at organisere foredrag og generelt oplysning men så er det jo bare det om nok ildsjæle melder sig til sådan en opgave .

som forening er man en interesse gruppe der kan lægge press på politikere hvis foreningen bare er stor nok .

der findes en forening allerede som måske ville være interesseret i at have foredrags holdere ude hvis vi ikke herinde fra kan stable noget sammen. http://medicinskcannabisforening.dk/


her den 20 april skulle man faktisk overveje at sætte et opslag op i brugsen hvor man bor og så tilbyde gratis vejledning i brugen af medicinsk cannabis .

jeg kunne godt finde på at sætte sådan et opslag op og så lade folk komme op i parken hvor man jo kan sagtens fortælle folk om de her ting uden at man skal leje et lokale eller folk skal tilmelde sig og hvis man står i parken kan alle jo frit hendvende sig uden at de som sådan skal forpligtige sig til ret meget og bare kan spørge om en enkelt ting eller to og gå igen.

det kunne jo godt være et løst netværk som på egen hånd arbejder på den måde at de lokalt gør alt for at vejlede og oplyse på bestemte dage i månded rent offentligt så netværket er synligt for omverden og man kan således egentligt bare aftale de dage og indhold på for eksembel et site som her og så linke til det materiale som som er relevant at kopiere og udlevere til folk hvis det blev aktuelt en dag.

på den måde ville det netværk fungere efter frivilliges egen tid og lyst og motivation og man kan så sige at der heller ikke ville være nogen forening eller steder hvor politiet kunne holde øje med folk og slå ned på os alle sammen på grund af mistanke om salg eller andre ulovligheder som måske kunne foregå-

så skal dem som tilbyder den tjenste så være pænt påklædt og velforberedt og absolut ikke sælge eller forklare folk hvor de kan få fat i de forskellige ulovlige vare men kun vejlede i brugen af cannabis til medicinske formål.

med tiden ville man opleve at flere og flere mennesker opdager at planten i sig selv er jo ret harmløs i forhold til så mange andre ting og så ville de værste fordomme også falde fra men jeg tror det er vigtigt man også oplyser om faren ved misbrug og er ærlig omkring de mindre heldige sider af cannabis selvom det slet ikke er så farlig som de fleste forstiller sig.

det ville også være muligt på den måde at få pressens opmærksomhed hvis vi er mange herinde fra som gør det her med at stille sig offentligt i parken efter 4:20 på april den tyvene samt efterfølgende weekends hvor man kunen tippe pressen om det som en historie de kunne følge uanset om de vælger at beskrive det som en happening eller hvordan de udlægger det.

på den måde får man igen lagt press på folketinget da folket så bare begynde at handle helt på egen hånd og nærmset bare tager sagen i egne hænder når folketinget ikke selv kan tage sig sammen og det ville være pinligt for dem og lægge press på dem for at virke handlekraftige og det ville rykke på noget hvis bare mange nok gør det og pressen slår det stort op.

ellers har det nok ikke den store effekt andet end man kan hjælpe mange mennesker og måske møde nye mennesker på den nåde så rent socialt ville det da være en udemærket ide.

man har jo muligheden for at være ret anonym på den måde her , man skal bare sørge for at folk kan genkende en hvis de reagere på det opslag og det kunne være en folder eller et skilt eller et eller andet kendetegn og så medmindre man er som jeg kendt i lokalmiljøet er der jo ikke nogen der siger man behøver at identificere sig selv med efternavn.

det ved jeg ikke om nogen herinde er med på ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2015 14:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Det lyder rigtigt spændende. JEg vil gerne give en hånd hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Har stået i situationen hvor der er folk der har spurgt ind til medicinsk cannabis, og tænkte på at strikke en lille overskuelig info side sammen om det. Bare nogen få sider med info om hvad det er gavnligt overfor (med videnskabelige kilder), indtagelses metoder, dosis osv. Og så købe et domainnavn er der let at huske.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team