Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 06:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 apr 2015 09:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
hvis du er et af de mennesker som bliver ramt af dette følgende forslag hvis det nogensinde bliver gennemført så ring og spørg dem om hvor de så forventer du finder lidt over firetusind kr per månded fra ?

http://www.da-lo.dk/dansk_arbejdsgiverf ... fault.aspx
telefon
https://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/04/07/071507.htm
https://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/04/07/085042.htm

© 2014 | Vester Voldgade 113 | 1790 København V. | Tlf. 33 11 36 88 | Fax 33 93 30 86 | E-mail: dalo@da.dk | CVR nr. DK 14 61 03 91

jeg har ringet til dem fra åbnings tid og bedt dem om at overveje om jeg ikke skulle tage dem på en rundtur i virkelighedens verden og vise dem de mennesker som de rammer med den slags kolde beregninger og hvad konsekvensen bliver af det.

naturligvis forventer jeg ikke at de gider det men hvis nok mennesker ringer og forklare dem hvordan det kan ødelægge deres hverdag og liv så kan det være de tænker lidt mere nuanceret næste gang de sætter sig til regnemaskinerner og lige indregner den menneskelige faktor også.-

jeg beder jer om en pæn og sober tone når i der er berørt måske på jeres eksistens grundlag men jeg håber i vil ringe dem op og give dem et bud på hvilken konsekvens det kan få for mennesker der allerede er trængt .

tak for hjælpen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2015 07:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg ved godt hvor jeg finder 4000 henne i måneden, men der ønsker jeg ikke og ende igen, men sådan er der jo så meget omverden kan presse en til.
Var ved at ryge helt op i det røde felt over udmeldingen igår, men fandt ro i lad os nu se hvad der sker tanken - velvidende hvordan min reaktion på en sådan aktion vil være.

Edit jeg kan godt mærke at jeg vist snart må lukke ned for nettet i forhold til den negative påvirkning valgløgnene altid giver mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2015 09:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Hvad er et rimeligt beløb ?
Jeg har ikke et svar, men umiddelbart lyder 18K som et pænt højt beløb.

Dette forslag vil dog aldrig blive vedtaget. Men vi må nok se i øjnene at velfærdsstaten som vi kender den er under et enormt pres, og ikke kan opretholdes fremover. Udviklingen er allerede i gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2015 10:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Lektier
Det er imo. det forkerte spørgsmål, det køber præmissen om at vi skal spare på førtidspensionen. Man skal huske på at førtidspension skal træde i stedet for en normal indkomst, for mennesker der ikke er i stand til at varetage et job. Det er altså ikke en midlertidig indkomst som kontanthjælp og sygedagpenge, hvor der er mulighed for at komme ud og få et godt betalt job senere. Set i det lys synes jeg ikke det er særligt mange penge, og jeg synes DA skulle skamme sig. Jeg tror heller ikke på at man kan presse folk i job ved at sænke kontanthjælp eller sygedagpenge ved at presse dem økonomisk, tvært imod tror jeg de får dårligere betingelser for at blive raske og finde et job, eftersom bekymringer omkring det økonomiske aspekt, kommer til at fylde det mere i deres liv og at der ikke ligefrem opstår flere jobs af den årssag. Det kan ikke passe at det er de godt stillede økonomisk, der skal skumme fløden under økonomiske opsving og de dårligt økonomisk stillede, der skal betale i krisetider.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2015 21:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Bismann skrev:
Det kan ikke passe at det er de godt stillede økonomisk, der skal skumme fløden under økonomiske opsving og de dårligt økonomisk stillede, der skal betale i krisetider.


Så simpelt kan det siges. Vi har et samfund der belønner grådighed og bagstræberisk adfærd. Det er SÅ åbenlyst nu som det aldrig har været før, som følge af vores fri adgang til information. Jeg kan ikke på stående fod komme med konkrete eksempler, man skal nemlig selv opsøge dem og trække stregerne imellem prikkerne, det er jo selvfølgelig information som skal holdes skjult for pøbelen, ellers ville vi jo ikke være et splittet folk, men samlet om en interesse, der højst sandsynligt ville stride imod oligarkiets dagsorden. Prøv f.eks at tage et kig på hvilke firmaer der støtter hvilke partiers valgkamp, find selv denne information og handl på den, det ER nemlig pøbelen der har magten. Jo mere vi vælger at lade være med at købe deres produkter, se deres propaganda eller give køb på rettigheden til et sandfærdigt levet liv, vil deres magt også svækkes.

Krigen mod stoffer f.eks. er ikke kun en krig mod bevidsthed eller mod stofferne som sådan - det er en krig mod den frie tanke, det frie ord og måske mest uhyggeligt af dem alle, en krig mod minoriteter. Historisk set er stofferne blevet gjort forbudt på grund af de etniske minoriteter som valgte at bruge stofferne... Først marijuana for at kriminalisere mexikanere sidenhen opium for at kriminalisere japanere og andre asiatiske kulturer hvor det før var en normal del af kulturen længe før vesten koloniserede områderne... Gæt hvor tankerne om undertrykkelse og udrydelse af alle disse "urene" mennesker kommer fra... Yup... Religion...

phpBB [video]

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2015 22:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
Lektier skrev:
Hvad er et rimeligt beløb ?
Jeg har ikke et svar, men umiddelbart lyder 18K som et pænt højt beløb.

Dette forslag vil dog aldrig blive vedtaget. Men vi må nok se i øjnene at velfærdsstaten som vi kender den er under et enormt pres, og ikke kan opretholdes fremover. Udviklingen er allerede i gang.


jeg er på den gamle førtidspension og den er altså ikke på 18K. de der tal er for høje og så er det før skat så det lyder som om vi får mere end vi reelt gør-

jeg har lige nu lejlighed og hund og brokker mig ikke over min indkomst men jeg har altså også kun firetusind femhundred at gøre godt med hver månded til tøj medicin og mad osv .

hvilket er fint nok og jeg kan leve af det men jeg har været på bistand og måtte klare mig for en urealistisk lavt beløb førhen pga gæld så fik jeg 200 kr at leve for hver fjortens dag og det kan man naturligvis ikke leve af men det har jeg altså gjort i flere år inden jeg blev så gammel at jeg kunne få lidt mere i bistand og cirka et år efter så fik jeg min pension.

jeg er ustraffet . ikke misbruger og ikke med ringe arbejdsmoral men jeg fik en dødelig sygdom da jeg var cirka tyve år og var ellers landbrugsmedhjælper da jeg var aktiv på arbejdsmarked.

jeg kan ikke koncentrere mig efter min kemo (jeg fik kemo men ikke pga af kræft men for at sætte mit immun forsvare ned. ) og jeg har kæmpet med underernærning i mange år efter den tur igennem bistands møllen indtil jeg fik min pension.

jeg har faktisk fået udskrevet protein drikke pga undervægtigt og det har altså noget at gøre med at når man skal leve på så latterligt lavt et beløb så kommer man til at fejle andre ting og kan aldrig forvente at komme på højkant igen.

skulle jeg leve for firetusind kr mindre så har jeg en plan B for hvordan jeg skaffer dem og det bliver ikke lovligt naturligvis men jeg kan heller ikke pga sygdom lave dem på en hvilken som helst måde.

ellers ville jeg da bare kunne arbejde sort som mange nok vil gøre men for en del vil kriminalitet som smugling eller andre ulovligheder hvor risikoen ikke betyder så meget mere hvis man skal skaffe de penge og en fængselsdom bare vil gøre at man får noget at spise tre gange dagligtt.


nu er det forslag også en taktik for det de egentligt gerne vil er at kunne presse minumums lønnen ved at skabe ringere forhold for samfundets svageste og skabe flere arbejdsløse der er villige til at gøre alt for at finde et eller andet arbejde.

kunne de tage de tusind kr fra kontanthjælpsmodtagere så tror jeg de er tilfredse med det men det har den årsag at de gerne vil presse lønnen som resulat .

der er jo ikke de arbejdspladser og de mennesker de mener de kan få i arbejde vil de aldrig ansætte alligevel.

det er hyklerisk at forslå fordi de vil netop aldrig ansætte en straffet psykisk syg misbruger men det er jo netop de mennesker som de nu vil forhindre i at få en førtidspension.

og det er med vilje de gør det , det tror jeg ikke du skal være i tvivl om.

jeg tvivler på at nogen økonom ville sætte sig ned og regne ud at man bare kan tage fra de svageste så de næsten ingenting har at leve for og så forvente at folk bliver raske eller finder arbejde af den grund og især ikke når der jo ikke er de arbejdspladser.

så ævler de også noget om at danskere skal tage de stillinger som polakker og andre udlændinge kommer og tager men de ved da godt at de virksomheder som bruger udenlandsk arbejdskraft ikke vil have danskere men de vælger faktisk udlændninge fordi de får mere ud af det.


som arbejdgiver hvis de havde en lille virksomhed så ville de fleste nok aldrig ansætte en straffet person. ej heller en psykisk syg medmindre kommunen giver tilskud.

jeg tror det forslag var lidt en blanding af skræmmekampagne og prøveballon men hensigten var nok mest at skabe så meget utryghed og forringe både den almindelige lønmodtageres løn og muligheder hvis de går ned med stress eller kommer til at fejle andre ting som slidgigt eller arbejdskader .

men som sagt synes jeg at folk skal ringe og brokke sig fordi så lære de at når man kommer i tanke om sådan noget så rammer det mennesker på samfundets bund på deres ekstistens grundlag og det kan aldrig gå andet end galt og sålænge de skal bruge tid på at snakke med de borgere som de ellers bare ser som udgifter i et regnestykke så tænker de sig nok lidt mere om næste gang især med hvordan de formulere sig .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2015 23:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
iøvrigt det her med velfærdstaten ikke kan bære og skal forringes er noget pladder i min optik. det er noget med at vi har en vis social kapital i form af at det er et lille trygt land hvor man er dybest set sikret hvis man bliver syg og uarbejdsdygtigt og medmindre man bære sig rimeligt tåbeligt af så er der så mange muligheder for at kunne klare sig på en kontant hjælp indtil der igen er nogen der ansætte.

man skal huske på arbejdsgiver er jo da pisse ligeglade med din velfærd og om du har det godt. for dem drejer det som om at skabe profit og når de køre i perioder hvor de sælger en del og det køre godt for dem så ansætter dem de skal bruge for at følge med efterspørgelsen og så når de peaker så fyre de også folk igen for at maximere profiitten.

der skal være arbejdsløse som går og venter på at få en chance og de udnytter jo alle de muligheder de kan for at spare på løn og ansætte folk og så vil de naturligvis også forsøge at slippe med at betale skat i det omgang de kan.

det er naivt at tro en arbejdsgiver vil ansætte folk for at flinke overfor samfundet . for dem er det ren kapitalisme og de principper der forøger deres profit på bekostning af mennesker samfund og natur .

der vil aldrig være arbejde til alle og helt ærligt så er jeg af den mening at dem som ikke kan skal bare have en tålelig indtægt men alt det her med flexjob og alverdens deltids løsnigner med tilskud burde afskaffes så der var plads til en rask person som kunne tage det arbejde og helst som heltids stilling.

nu er det helller ikke en god ide at man fratager folk alt for mange penge rent samfundsøkonimisk da folk som er på en ydelse jo også køber produkter og holder samfundet igang på den måde.

hvis man for eksembel kigger på en almindelig dansk special øl så hvis en bistands klient køber sådan en så er der først en bondemand som skal lave kornet det skal brygges på. der er en del arbejdspladser i landbrug som dyrlæge og masking park og elektriker osv men uden at regne de ting med så har man jo bryggeriet som producere øllet af dette korn og der er vel både lagerhal og nogen der skal sende det og måske et eller andet tilsyn osv hvad der ellers kan være på en arbejdsplads og så er der kassedamen som sælger denne øl.

der er mange arbejdspladser i et dansk produkt og det gavner slet ikke samfundet som helhed hvis man gør det umuligt for en stor del af samfundet at købe de produkter som bliver produceret for det er egentligt ganske enkelt at hvis man køber man mange udenlandske produkter hvilket er jo billigere for de fleste så skaber man udenlandske arbejdspladser og gavner økonomien i udlandet men køber man danske produkter så skaber man danske arbejdspladser og gavner den danske økonomi,.

jeg talte lidt med Venstres folketings gruppe om netop den gruppe af borgers købekraft som ikke pt er i arbejde og der sadge hun at det var også noget de havde planlagt at de gruppers købekraft skal forbedres.

fordi et menneske ikke går på arbejde betyder det altså ikke at de også har en positiv effekt på økonomien og faktisk er med til at skabe arbejdspladser som jo giver skat til staten og i nogle tilfælde ligefrem er en rentabel foretning for private.

hjemmeservice for eksembel. der har man virksomheder som lever af at folk er for gamle til at kunne klare sig selv eller er kommet galt afsted og ikke kan forsøger sig selv mere.

derudover så fordi vi lever i så trygt et land så har man flere glade arbejdere og folk er trygge og bruger derfor flere penge som de måske ellers ikke ville gøre hvis vi leved i et samfund hvor man skulle leve i en papkasse på gaden hvis man blev syg og skulle bruge penge på læge og medicin eller blev fyret og ikke kunne finde et arbejde igen.

så tiltrækker sådan et trygt land også udenlandsk arbejdskraft nemmere og det er på sin vis også atraktivt at oprette virksomheder her i landet netop fordi danmark har det velfærds system vi har.

vi koster jo ikke virksomheder på samme måde som det gør i USA hvor du får visse fordele som tandlæge regninger betalt og forsikring med hensyn til sygdom samt arbejdskader og vi bliver uddannet gratis af staten og dermed mere flexible som arbejdskraft.

alt i alt så så vil det være mere fornuftigt bare at sætte skatten op og naturligvis også for de rige så bevare vi nemlig vores velfærd og de fordele der er ved det og for manges vedkommende er vores unikke velfærds samfund faktisk en del af vores danske identitet.

kan i forstille jer hvis vi fra idag af lod folk der ikke kan betale selv for læge og plejehjem og medicin og børnepasning og uddannesle og skole osv .

vil du kunne klare at betale de ting ?

det store flertal som ikke ejer produktions apparetet selv ville ikke have en chance for at klare sig som almindelig lønmodtager på en hvilken som helst virksomed uden de ydelser som velfærdstaten giver alle mulighed for og dermed skaber vi ulighed og fattigdom ligesom i USA hvor middelsklassen faktisk er så meget ringere stillet at hver femte amerikaner kan ikke klare sig en måned igennem og have mad i køleskabet hele månden ud .

jeg får med min pension faktisk lidt mere en flere amerikaner jeg kender fra middelklassen og dem der arbejder lavløn som macdonalds skal arbejde på to arbejdspladser for at have råd til at leve .

http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dagens ... 081548.htm


som gammel landbrugsmedhjælper har jeg iøvrigt aldrig haft et 37 timers arbejds uge. jeg tjente det samme som ufaglært fabriksmedarbejder men arbejded jo som vi gør på landet i gennemsnit 70 timer i ugen og bor på selve arbejdspladsen og har kun to fridage per månded + vinter ferie på en uge og udenfor sommer sæsonen måske et par fridage i sammenhæng de måndere hvor der ikke rigtigt er noget at lave.

det lyder måske som en arbejdsgivers våde drøm at få dobbetlt så meget ud af arbejdskraften idag hvis de kan og så stadig have mulighed for at ansætte og fyre som de har lyst for at skabe mere profit men som samfund er det bare en måde at skabe mere kriminalitet og utryghed og så gemmer folk jo de penge de tjener og køber til sidst ikke de produkter som virksomheder laver og der er ikke vækst i samfundet på samme måde som hvis man lader folk tjene så godt at de faktisk har råd til at gøre noget med de penge de tjener.

det undre mig dog lidt at den almindelige lønmodtager har glemt at de faktisk er proletare og burde kæmpe for deres rettigheder som lønmodtager og at de faktisk også bruger mange penge som de ikke har til bil og hus og sommerhus og dermed selv er skyld i at de har mindre at bruge hver månded og er dybest set totalt afhængig af arbejdsgivere og hvor nemt det er at finde et arbejde .

den almindelige lønmodtager har jo netop ikke en indtægt hvor de kan gå ud kontant og købe sig et hus og en bil og få mad i køleskabet men de er nødt til at låne til de ting og det glemmer folk lidt at det at låne penge til folk og gældsætte dem var netop en ide som skabte flere muligheder for at virksomheder kunne udbytte arbejdskraften og sætte lønnen ned.

man opfandt jo også mange af de muligheder for at bruge penge man reelt ikke havde tjenet endu for at sikre at virksomheder fik solgt så meget så muligt og der konstant var økomisk vækst men at lønmodtager ikke fik flere penge i lønposen af den grund.

efter dengang jeg stifted en ret lille gæld iøvrigt på 18.000 kr og skulle lide under det i mange år frem på kontant hjælp så låner jeg aldrig til noget igen eller køber noget jeg ikke kan betale kontant og ville aldrig nogensinde overveje at købe en bil eller et hus og så risikere at ende på kontant hjælp igen selvom jeg måske rent hypotetisk blev rask og kunne arbejde og tjene mine egne penge.

og det er også mit råd til alle proletare at medmindre de har en direktør løn så lad være med at købe noget der ikke kan betales kontant. bliver man syg eller langtids arbejdløs så kan det betyde økonomisk ruin hvis man skylder for meget på forbrugs lån og det kan være uoverskueligt og altødelæggende at skylde penge hvis man er på overførelsensindkomst uanset om det er selvforskyldt eller ej.

jeg har svært ved at se nogen fordele for samfundet og den almindelige dansker ved at hakke på syge og ældre og kontanthjælpsmodtagere men jeg kan sagtens se hvorfor arbejdsgiverne gerne ser at velfærden forsvinder og det arbejder de da også på gradvist at udrydde for det gavner jo ikke dem at man kan leve anstændigt hvis man ikke er et led i deres produktions apparat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2015 11:54 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Saksede den her fra fjæset, tænke nok at La ville synes det var en god ide føj siger jeg bare.

Johanne Schmidt-Nielsen
16 timer · Redigeret ·
Tænk engang. Joachim B. Olsen er klogere end lægerne. Har lige diskuteret arbejdsgivernes forslag om at skære 4.000 kroner om måneden på mennesker på førtidspension med ham. Liberal Alliance synes det er et godt forslag.

Joachim B. pegede blandt andet på, at det jo ikke er alle på førtidspension, der har en hjerneskade, er lamme eller hårdt ramt af sclerose. Nogle er ”bare” stærkt depressive eller nedslidte af stress.

For det første er det egentlig temmelig arrogant, at Joachim B mener, at han er klogere end de læger, der har vurderet, at de pågældende er så syge, at de permanent vil være ude af stand til at arbejde. Jeg skulle hilse at sige, at det er yderst svært at få tilkendt førtidspension.

For det andet: Jeg synes faktisk også hans udmelding er nedladende overfor mennesker med psykiske lidelser i det hele taget. Det er simpelthen en manglende anerkendelse af, at en psykisk lidelse kan være lige så alvorlig som en fysisk lidelse.

Skal man på førtidspension fordi man får en depression? Nej da. Heldigvis får rigtig mange det godt igen. Kan man være så hårdt ramt af depressioner, at man ikke er i stand til at arbejde? Ja, desværre.

Er vi virkelig ikke nået længere? Jeg glæder mig til den dag, hvor en knækket psyke bliver taget lige så alvorligt som en brækket arm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2015 22:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Har ikke sagt jeg er enig med DA.
Men jeg synes det er et relevant spørgsmål at stille. Hvad er et rimeligt beløb.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2015 19:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det beløb som en med tilsvarende uddannelse får for at arbejde minus 15-20 procent synes jeg er et fint bud, dog maximum 30000 før skat.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team