Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 22:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jun 2015 15:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Jeg husker en serie af udsendelser på tv hvor søren Pind og Jacob Holdt rejste rundt i USA, og det ene afsnit handlede om Cannabis. Søren startede med at være modstander af legalisering, eller afkriminalisering, men inden udsendelsen var forbi virkede det som om at han faktisk havde lært noget, som havde fået ham til at tænke sig om. Som jeg husker det ændrede han faktisk holdning 180 grader.

Nu bliver det interessant at se om han har glemt det hele igen, og om kriminaliseringen forsætter, samtidig med at vi skal høre på ham moralisere over danskerne, hver gang han bliver spurgt om det på tv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2015 01:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
http://www.american-pictures.com/video/ ... -USA-6.htm

Den er desværre ikke på DR's afspiller længere, men Jacob har selv lagt den op :)

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2015 10:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Nu har en minister forhåbentlig ikke så meget at sige uden flertal bag sig - tænker på ham keglen fra DA (formanden) som nu er blevet beskæftigelsesminister.
For så bliver det endnu hårde at leve på bunden af samfundet :(

Pinden tror jeg ikke vi skal vente os andet fra en eskalering af jagten på brugerne :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2015 13:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Vil mene der er en bedre chance for legalisering, med de blå ved roret.
Ud over at Pind konstant ligner en der har røget netop pind, så vil jeg mene at han er mere lydhør, end feks hende Bramsen fra socialkammeraterne.

Vil mene at der skal lægges nogle tal på bordet (mht afgift på cannabis, politiet resurser mm), før venstre for alvor vil være interesseret:-).
Penge i statskassen kan få de fleste borgerlige på mærkerne!

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2015 14:30 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Bøder giver os penge i kassen :( men du har ret i bramsen er helt væk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2015 13:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
Georg Gearløs. skrev:
Vil mene der er en bedre chance for legalisering, med de blå ved roret.
Ud over at Pind konstant ligner en der har røget netop pind, så vil jeg mene at han er mere lydhør, end feks hende Bramsen fra socialkammeraterne.


Virkelig? Kan du ikke huske Karsten Nonbo? Hans hjerneblødning havde cirka samme omfang som Bramsens i forhold til hash.. Same shit, different package. Danmarks såkaldte liberale parti har ikke særlig meget med liberalisme at gøre. De skulle enten stopfodres med John Stuart Mill indtil de fattede det eller tage et andet navn.

Derudover er det noget nær en matematisk umulighed at få DF til at stemme for en legalisering. De er jo patologisk angste for alt der er nyt og fremmed, og går i deres grundessens ind for umyndiggørelse af mennesket. Se følgende fra (EDIT: Skaarups, tak Hector) nyhedsbrev tilbage i 2012 http://www.danskfolkeparti.dk/Til_kamp_mod_stofferne:

Citat:
Det er politikernes pligt at tage ansvar for den befolkning, der har valgt dem. En legalisering af hash er det stik modsatte af at tage ansvar. Det er en fralæggelse af ansvar. Det er en ren kapitulation. I Dansk Folkeparti vil vi derfor indkalde justitsminister Morten Bødskov i samråd om, hvordan vi bekæmper stofferne.


Paternalisme har det med først at gøre mig kvalm, derefter at få mit blod til at koge.


Senest rettet af TurboDiesel 15 jul 2015 15:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2015 14:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
TurboDiesel skrev:
Georg Gearløs. skrev:
Vil mene der er en bedre chance for legalisering, med de blå ved roret.
Ud over at Pind konstant ligner en der har røget netop pind, så vil jeg mene at han er mere lydhør, end feks hende Bramsen fra socialkammeraterne.


Virkelig? Kan du ikke huske Karsten Nonbo? Hans hjerneblødning havde cirka samme omfang som Bramsens i forhold til hash under sidste regering. Same shit, different package. Danmarks såkaldte liberale parti har ikke særlig meget med liberalisme at gøre. De skulle enten stopfodres med John Stuart Mill indtil de fattede det eller tage et andet navn.

Derudover er det noget nær en matematisk umulighed at få DF til at stemme for en legalisering. De er jo patologisk angste for alt der er nyt og fremmed, og går i deres grundessens ind for umyndiggørelse af mennesket. Se følgende fra Thulesens nyhedsbrev tilbage i 2012 http://www.danskfolkeparti.dk/Til_kamp_mod_stofferne:

Citat:
Det er politikernes pligt at tage ansvar for den befolkning, der har valgt dem. En legalisering af hash er det stik modsatte af at tage ansvar. Det er en fralæggelse af ansvar. Det er en ren kapitulation. I Dansk Folkeparti vil vi derfor indkalde justitsminister Morten Bødskov i samråd om, hvordan vi bekæmper stofferne.


Paternalisme har det med først at gøre mig kvalm, derefter at få mit blod til at koge.


Ikke at jeg er uenig i din analyse af Dansk Folkepartis nærmest anti-liberale tilgang til mennesket, men det er altså Peter Skaarup og ikke Thulesen Dahl, der har skrevet det indlæg.

Jeg tror ikke vi skal regne med at politikerne legalisere, før der kommer pres fra seriøse organisationer der argumentere sagligt med videnskab og statistik. Der mangler oplysningskampagner som kan ændre holdningen til stoffers legalitet hos hr. og fru Danmark. Sålænge at størstedelen af danskerne tror at stoffer kan bekæmpes og at de er yderst skadelige uanset form, dosis, set, setting osv, sålænge vil størstedelen af politikerne tale for forbudspolitik.

Samfundet styres i højere grad af folkelige diskurser end det styres af fornuft og videnskab, desværre.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2015 15:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
Hector Salamanca skrev:
Ikke at jeg er uenig i din analyse af Dansk Folkepartis nærmest anti-liberale tilgang til mennesket, men det er altså Peter Skaarup og ikke Thulesen Dahl, der har skrevet det indlæg.

Jeg tror ikke vi skal regne med at politikerne legalisere, før der kommer pres fra seriøse organisationer der argumentere sagligt med videnskab og statistik. Der mangler oplysningskampagner som kan ændre holdningen til stoffers legalitet hos hr. og fru Danmark. Sålænge at størstedelen af danskerne tror at stoffer kan bekæmpes og at de er yderst skadelige uanset form, dosis, set, setting osv, sålænge vil størstedelen af politikerne tale for forbudspolitik.

Samfundet styres i højere grad af folkelige diskurser end det styres af fornuft og videnskab, desværre.


Godt spottet, har rettet det. Jeg tror lige den glippede fordi Thulesens bedemandsfjæs mødte mig på deres hjemmeside.

Spørgsmålet er om det overhovedet er nok. I Storbritannien blev David Nutt jo som bekendt fyret for at sige den videnskabelige, skinbarlige sandhed, fordi den ikke stemte overens med de herskende elementers allerede etablerede ideologi. Karsten Nonbo havde lignende udtalelser om Henrik Rindom her i Danmark, da sidstnævnte argumenterede for at hash/kørekort nultolerancen var drakonisk og retarderet. Det manifestede sig så heldigvis ikke i en fyring, men historien er på mange måder den samme.

Uvidenhed har sådan en frygtelig inerti indbygget i sig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team