Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2015 23:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Et oplæg af Johann Hari om hvorfor stofmisbrug opstår, hvorfor det er udbredt og hvordan man som samfund og individ skal tackle det. Det er nogle interessante tanker han fremstiller, med næsten tilstrækkelig videnskabelig redegørelse vil jeg mene. Til sidst bliver det ret følelsesladet. Jeg bryder mig normalt ikke om den slags appel, når det gælder samfundsdebat, men han får sagt det så flot og smukt. Blev lidt rørt. Se til slut, hvis du ser den.
Hilsen Skyggen
phpBB [video]

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2015 23:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
-...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 09:04, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2015 10:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 mar 2010 21:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: SeaWorld, baby!
+1!
Jeg har set den flere gange på TED. Det giver sgu god mening - vi burde stoppe med at bruge penge på at bekæmpe og kriminalisere stofforbrug/misbrug, og i stedet bruge pengene på at hjælpe dem som er ude i et misbrug.

_________________
"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2015 00:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2012 22:40
Indlæg: 214
Geografisk sted: Vatikanstaten
Peezee skrev:
+1!
Jeg har set den flere gange på TED. Det giver sgu god mening - vi burde stoppe med at bruge penge på at bekæmpe og kriminalisere stofforbrug/misbrug, og i stedet bruge pengene på at hjælpe dem som er ude i et misbrug.


Desværre sker det nok ikke foreløbigt..

_________________
It is no measure of good health, to be well adjusted to a sick society.




Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team