Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2015 22:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Store dele af både pressen og folketinget har købt præmissen om at gøre Danmark mindre attraktiv i forbindelse med den voksende flygtningestrøm. Men kan det overhovedet være et legitimt mål for politikere at gøre det land, som den befolkning de repræsenterer lever i, mindre attaktivt? Hvordan kan det være politikkens rolle, målrettet at gå ind og forringe vores alle sammen samfund, og hvorfor finder vi os i det?
Hvordan kan vi være bekendt at behandle andre mennesker, der står i en svær situation dårligt, ikke for at spare penge, eller fordi vi på anden måde føler os nødsaget til der, men slet og ret for at behandle dem dårligt?
Og er vi ikke ekstremt hykleriske når vi foreslår at at gå på kant med de menneskerettigheder vi har tilsluttet os, så snart der rent faktisk opstår et behov for at vi gør brug af dem i praksis?

Hvordan forholder i jer til denne problemstilling?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2015 00:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Når du skriver "gøre Danmark mindre attraktivt", lyder det som om, det skulle være en generel form for forringelse af landet. Der er jo egentlig tale om at gøre det mindre imødekommende - hvilket er en forringelse for en flygtning, men egentligt ikke noget der ville gøre landet mindre attraktivt for borgerne, på anden vis end effekten af ikke at være enig med majoriteten / de folkevalgte.

I relation til flygtninge bevægelser i Danmark så vel som resten af europa, mener jeg det er dybt forfejlet. Ingen er tjent med det, hverken flygtninge eller borgere. Der er selvfølgelig til forskellige problemstillinger forbundet med hhv strømmen fra afrika og den fra mellemøsten. I relation til mellem østen, kunne langt færre penge have hjulpet langt flere mennesker, med en tidligere og målrettet indsats i nærområderne. Samtidig kunne det have været undgået at få alle højre-fløjs tosserne op på barrikaderne.
Målet for en flygtning må være at få sit land til at fungere, ellers er der tale om immigration. Dette er naturligvis også helt fint, så skal man bare ansøge om medlemskab og ikke bare vade frit ind. Derfor giver den nuværende situation absolut ingen mening og flygtningene hjælpes på ultimativt ringeste måde - både for vestens økonomi og flygtningenes umiddelbare fremtid (altså, igen under antagelse af at de er reelle flygtninge der vil hjem til en funktionelt land)

Det virker måske lidt kynisk, men jeg interesserer mig mere for totalen, end tanken om enkelte mennesker der lider.

Jeg synes i øvrigt at politik er et forfærdeligt spild af tid, da det ofte domineres af tankeløse masser og dem der råber det mest populære højest, så jeg engagerer mig nok ikke i nogen større debat. Jeg ville bare dele min holdning, da den nok er yderst underrepræsenteret på dette forum.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2015 00:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det er også en generel forringelse af landet. Dels er der en konsekvens af et forringet syn fra omverden, men hvad der er mere problematisk er at mennesker i landet behandles som andenrangsmennesker, at flygtninge børn ikke bliver bekendtgjort med deres rettigheder og at mennesker kan tilbageholdes på ubestemt tid uden at have gjort noget kriminel, og uden at komme for en dommer, gør at jeg ikke længere bor i en retsstat. At mennesker ringeagtes og behandles som en plage sætter spor i samfundet i øvrigt, og skaber yderligere polisering derisær går ud over borgere med anden oprindelse en Dansk, også selvom det er flere generationer siden. Alt det her gør mit land værre.

Selvfølgelig er flygtninge ikke tjent med situationen, men det er jo på ikke noget de har valgt. Vesten, heriblandt Danmark har været medvirkende til at destabilisere regionen, og konsekvenserne må flygtninge så leve med, at de flygter er naturligt. At nærområderne skulle tage ansvaret er en naiv tanke imo. dels er de omkringliggende lande selv destabiliseret, har begrænset økonomisk råderum og så er det ikke ligefrem en human behandling flygtninge har fået i de omkringliggende lande, medmindre at de har ladet dem passere videre. Derudover er flygtninge ikke nødvendigvis en så stor hæmsko som de bliver gjort til, men det er klart at der nok skal komme problemer, hvis man konsekvent udstiller dem som en trussel mod vores samfundorden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2015 08:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 dec 2015 09:57
Indlæg: 1
Randomname skrev:
Når du skriver "gøre Danmark mindre attraktivt", lyder det som om, det skulle være en generel form for forringelse af landet. Der er jo egentlig tale om at gøre det mindre imødekommende - hvilket er en forringelse for en flygtning, men egentligt ikke noget der ville gøre landet mindre attraktivt for borgerne, på anden vis end effekten af ikke at være enig med majoriteten / de folkevalgte.

I relation til flygtninge bevægelser i Danmark så vel som resten af europa, mener jeg det er dybt forfejlet. Ingen er tjent med det, hverken flygtninge eller borgere. Der er selvfølgelig til forskellige problemstillinger forbundet med hhv strømmen fra afrika og den fra mellemøsten. I relation til mellem østen, kunne langt færre penge have hjulpet langt flere mennesker, med en tidligere og målrettet indsats i nærområderne. Samtidig kunne det have været undgået at få alle højre-fløjs tosserne op på barrikaderne.
Målet for en flygtning må være at få sit land til at fungere, ellers er der tale om immigration. Dette er naturligvis også helt fint, så skal man bare ansøge om medlemskab og ikke bare vade frit ind. Derfor giver den nuværende situation absolut ingen mening og flygtningene hjælpes på ultimativt ringeste måde - både for vestens økonomi og flygtningenes umiddelbare fremtid (altså, igen under antagelse af at de er reelle flygtninge der vil hjem til en funktionelt land)

Det virker måske lidt kynisk, men jeg interesserer mig mere for totalen, end tanken om enkelte mennesker der lider.

Jeg synes i øvrigt at politik er et forfærdeligt spild af tid, da det ofte domineres af tankeløse masser og dem der råber det mest populære højest, så jeg engagerer mig nok ikke i nogen større debat. Jeg ville bare dele min holdning, da den nok er yderst underrepræsenteret på dette forum.

Jeg må tilslutte mig din holdning. Det virker for mig så åbenlyst uholdbart, at vi nærmest lokker fordrevne folk med vores velfærdsydelser som gulerød til at begive sig på rejse over middelhavet i usødygtige både for at søge asyl i vores dele af verden. Jeg må desuden give dig ret i at indsatsen har været prioriteret helt forkert fra starten. Hvis venstrefløjen havde koncentreret sig mindre om at fremstå moralsk overlegne og bedrevidende, men mere om at lytte til argumenterne og at imødekomme f.eks. Dansk Folkeparti, så havde vi haft en langt mindre polariseret og mere rationel debat i dag. Ikke at svigtet udelukkende hviler på venstrefløjen, selvfølgelig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2016 22:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@eheu
Ja så kunne vi have et rigtig fint race to the bottom, hvor alle lande underbyder hinandens velfærdsydelser og medmenneskelighed. Man kan ikke bare efterkomme radikaliserede tossers ønsker for at undgå polarisering, og det er ikke nødvendigvis rationelt bare fordi det er ufølsomt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team