Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 15:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 dec 2015 19:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
...Og hvorfor?
Jeg ved ikke hvor mit kryds skal sættes. Idioterne fra Borgen vil kun snakke pædofili og Europol, men det hjælper mig slet ikke.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2015 20:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Nej. Fordi jeg ikke bryder mig om idéen om United States of Europe, som der virker til at være et kæmpe politisk pres for at få indført.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2015 20:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Det her valg handler ikke om de specifikke 22 retsakter.
Faktum er, at retsforbeholdet er Danmarks garanti for selvbestemmelse. Et ja vil betyde, at vi overgiver vores suverænitet når det kommer til retspolitik - som dækker over rigtig meget. Det vil fx sige at et vilkårligt flertal i folketinget senere vil kunne tilslutte sig lovændringer som nedsættelse af den kriminelle lavalder til 10 år (som den er flere steder i Europa) eller afskaffelse af strejkeretten (som EU-kommisionen pt kigger på, og hvilket vil betyde farvel til den danske model). Og dette vil de kunne gøre UDEN en folkeafstemning. Og når man har tilsluttet sig den fælles europæiske retspolitik kommer man ikke ud igen.

Jeg tror på, at beslutninger tages bedst tættest på, og jeg er stærk modstander af magtcentralisering. Politikerne er i den grad våde i trusserne over tanken om et 'United States of Europe', og det er efter min mening direkte udemokratisk (i hvert fald min forståelse af demokrati) og ulækkert.

Det bliver et stort og fedt NEJ.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2015 20:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Som Bubber nej jeg synes faktisk at vi har nok i et sæt politikkere, stop al det EU fråds


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2015 23:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Alene ja-sidens skræmmekampagne er argument nok for at stemme nej. Derudover er der selvfølgelig pointen med, at der er tale om reel suværenitetsafgivelse. Men altså det er jo kun et spørgsmål om tid. USE (united states of europa) skal skal sku nok blive en realitet før eller siden, men jeg vil sgu gerne have min samvittighed på det rene når det sker. Det er også den eneste grund til jeg faktisk går ned og stemmer.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2015 23:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Ja-sidens ynkelige skræmmekampagner er vel den eneste måde hvorpå de kan nu ud til den dumme befolkning.
Plejadestjerne, det er vel et stort emne og diskussion, men hvis du kunne svare kort: hvorfor er du generelt modstander af magtcentralisering? Hvorfor er 'tæt på beslutninger' bedre en fjerne?
Umiddelbart smager ordet 'forenelse' godt i min mund især i denne tid med så meget kamp og krig på tværs af stater.
Nej-siden og tilhængere bruger ordet 'suværenitetsafgivelse' som noget skræmmende. Det ord smager ikke by default dårligt i min mund, det er jo konsekvenserne man skal tale om.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 02:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Nej.
because of reasons

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 10:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2009 15:14
Indlæg: 18
good shit drenge
også nej fra mig..samme grunde


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 10:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Nu stemmer jeg ikke af princip, men hvis jeg gjorde var det uden tvivl et nej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 10:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Soft parade skrev:
Nu stemmer jeg ikke af princip, men hvis jeg gjorde var det uden tvivl et nej.

Lige med hensyn til det her, kan det altså godt svare sig at stemme (nej). Særligt hvis du er uenig i den måde systemet fungerer på. Jeg stemmer heller ikke til folketingsvalg because of reasons, men i dag har jeg stemt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 13:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Klart ja.
Jeg ser hverkern fjernsyn eller hører radio, eller på anden måde interesserer mig for statskontrolleret infomedia, så har egentligt ikke indsigt i hvad beslutningen baseres på, men jeg er nået til den konklussion; at hvis menneskeligheden skal opnå nye højder er vi nødsaget til at forenes og samarbejde. Samtidigt ønsker jeg inderligt at danskerne ville æde deres egen lort og ellers træde af den narcissisus-romantiske pedistal og lade sig integrere i den humanistiske ånd.
Ja sidens skræmmekampagner er i mine øjne et forsøg på at overbevise fåret om at stemme nej.

Men fuck politiet, det er os selv det her det handler om, politiet er blot den magt der benyttes for at slå ned på de der begrænser andres frihed.

Evolution er altid en udvej, og mon ikke vi folk i europa bør indse at vi besidder midlerne til at afskære statsmagterne for virke. Intet er permanent.

Autonomi i et heteronomt samtfund, det er hvad vi opfordres til i sidste ende, samfundet er netop heteronomt fordi vi formår at bibeholde autonomien.

Da ingen er interesseret i at forværre levestandarden, har jeg fundet frem til at tiltagene bliver vedtaget på en afklaret baggrund med syn på fortid og fremtid. Jeg tror ikke på blok politik.


Senest rettet af Alf'n 22 okt 2022 21:19, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 13:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Philip Fry
Jeg kan sagtens følge din tankegang.
Sagen er bare den at de skal nok få det indført, om vi vil det eller ej. Jeg tror ikke det nytter at stemme.
I øvrigt hader jeg hele konceptet stater bygger på, og ønsker ikke at være en del af det. Kunne jeg melde mig helt ud, havde jeg gjort det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 13:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
jeg tror sku at jeg er lidt i tvivl..
hmmm bør jeg så stemme blankt?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 13:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Så stem nej, et ja vil ikke blive forsøgt gjort om, det vil et nej (det er ihvertfald hvad historien viser).
Dvs stemmer vi nej så prøver vi igen om 2-4 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 14:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
^sjovt nok osse lige præcist det jeg lige snakkede med én om.. :rocking: <men er det så ikke bare at trække smerten lœngere ud så at sige; hvis folkets nej bliver udfordret igen og igen, indtil det engang bliver et "random" ja?..>

-hmm jeg må da vidst lige ud i regnen og få luftet tankerne over en pind!..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 14:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2015 14:49
Indlæg: 27
I skal også huske at efter Anders Fogh fik os med i en ulovlig krig på fabrikeret grundlag (masseødelæggelsesvåben de udemærket vidste ikke fandtes) Så fik han sikret sig en post som natos general sekretær. Historien er fyldt til randen med politikere som implementerer andres agendaer og sikrer sig enorme spring i deres karrierer. Alene derfor vil et ja betyde at hver gang en politiker eller flere i regeringen vil kunne indlemme os i EUs retsagter uden at spørge os, kan de lave aftaler under bordet og sikre sig selv og sine. Bare kig på deres frynsegoder hvis i er i tvivl om de sætter sig selv først! Ikke nok med det så undrer jeg mig vitterligt over at folk overhovedet har en snert af tillid til politikere/systemet. Hvért valg lover de noget og holder noget helt andet. Deres løfter bruges i valgdebat til at sikre sig stemmer og uddebatere deres modstandere- Løftebrud er snarere reglen end undtagelsen. Alene derfor kan vi aldrig stole på at de vil holde en afstemning for at få os indlemmet i EUs asylpolitik, lige meget hvad Lars Løkke siger. Vi er begyndt at få amerikanske tilstande med 2 blokke som står overfor hinanden og giver illusionen om valg og indflydelse med mudderkastning som pendant til saglige argumenter. Netop det, falder den stadigt voksende gruppe ældre meget nemmere for, som oftest ikke har tilegnet sig evnen til at tænke kritisk eller sætte spørgsmålstegn ved motiverne politikerne har.
Som Mark Twain sagde det så flot: “If voting made any difference they wouldn't let us do it.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2015 19:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Skyggen skrev:
Ja-sidens ynkelige skræmmekampagner er vel den eneste måde hvorpå de kan nu ud til den dumme befolkning.
Plejadestjerne, det er vel et stort emne og diskussion, men hvis du kunne svare kort: hvorfor er du generelt modstander af magtcentralisering? Hvorfor er 'tæt på beslutninger' bedre en fjerne?
Umiddelbart smager ordet 'forenelse' godt i min mund især i denne tid med så meget kamp og krig på tværs af stater.
Nej-siden og tilhængere bruger ordet 'suværenitetsafgivelse' som noget skræmmende. Det ord smager ikke by default dårligt i min mund, det er jo konsekvenserne man skal tale om.


Hej. Det er en rigtig stor diskussion og jeg kunne tale om det i timevis. Meget kort og kontant: Centralisering betyder, at magt over mangt og meget vedrørende mange mennesker, overgives til en forsamling af få. Min holdning er, at beslutninger træffes bedst af dem det vedrører. Den danske retspolitik skal ikke overgives til Bruxelles, fordi det er danskerne, der ved bedst, hvilke love der bør implementeres i deres eget samfund. Det er både rent pragmatisk at det er bedst, men for mig er det i den grad også værdipolitisk det korrekte. Ikke sagt, at jeg er imod et europæisk samarbejde, men det ville se noget anderledes ud end det, der eksisterer i dag.

Mit ideelle system er et rådssamfund baseret på føderalisme og direkte demokrati. Kommer det til at ske.. Næppe. Men mener, at det er bedst at handle praktisk ud fra sine overbevisninger, hvor utopiske de så end må være. Det er vejen til, at tingene kan blive bedre. I forbindelsen med denne folkeafstemning er det blot et spørgsmål om skadesreduktion.

PS Så fik jeg sat mit kryds. :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2015 12:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2009 15:14
Indlæg: 18
Alf'n skrev:
Klart ja.
Jeg ser hverkern fjernsyn eller hører radio, eller på anden måde interesserer mig for statskontrolleret infomedia, så har egentligt ikke indsigt i hvad beslutningen baseres på, men jeg er nået til den konklussion; at hvis menneskeligheden skal opnå nye højder er vi nødsaget til at forenes og samarbejde. Samtidigt ønsker jeg inderligt at danskerne ville æde deres egen lort og ellers træde af den narcissisus-romantiske pedistal og lade sig integrere i den humanistiske ånd.
Ja sidens skræmmekampagner er i mine øjne et forsøg på at overbevise fåret om at stemme nej.

Men fuck politiet, det er os selv det her det handler om, politiet er blot den magt der benyttes for at slå ned på de der begrænser andres frihed.

Revolution er altid en udvej, og mon ikke vi folk i europa bør indse at vi besidder midlerne til at afskære statsmagterne for virke. Intet er permanent.

Autonomi i et heteronomt samtfund, det er hvad vi opfordres til i sidste ende, samfundet er netop heteronomt fordi vi formår at bibeholde autonomien.

Personligt har jeg det fint med at andre træffer beslutninger på mine vejne, fordi love kun er retningslinjer, og grænser kan altid overskrides.
Og da ingen er interesseret i at forværre levestandarden, har jeg fundet frem til at tiltagene bliver vedtaget på en afklaret baggrund med syn på fortid og fremtid. Jeg tror ikke på blok politik.


wtf lol bare jeg levede i samme verden som dig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2015 14:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2009 18:08
Indlæg: 292
Det blev nej. Hvad har det af betydning i stof-sammenhæng. Tænker fx på Etizolam som blev ulovligt via Italien fik det ud i apotekerne og derved ind under EU's regler om medicin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2015 13:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Citat:
wtf lol bare jeg levede i samme verden som dig


wtf roflkartoffel, gid du kunne uddybe dine latterlige spydigheder.
Det nytter ikke at alle prædiker enhed og forsamling for derefter at segregerer sig og påstå at alle de andre bare er dumme, lol, lol.
Lugt til kaffen.


Gid du gad at slukke dit fjernsyn og læse en bog skrevet af en person med større forstand end dig selv.

Hvad er det dog for noget lort at skrive, wtf lol, hvis ikke du formår at belyse hvad du finder problematisk med det sagte, hvori er så problemet? Hos dig, netop!

Måske er jeg afsporet, højst sandsynligt, men af gode grunde.

Er det blot fordi jeg mener at vi enkeltvist besidder muligheden for at forandre hverdagen for de mennesker der omgiver os?
Måske styrres samfundspolitikken af et lukket fællesskab, og hvad så?

One world government <3


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team