Hej derude, dette indlæg har godt nok ikke noget med stoffer at gøre, men angående en episode hvor min kammerat og jeg (jeg har en anden etnisk baggrund end dansk) går over en vej klokken 3 om natten hvor det grønne lys lige var skiftet til rødt. Da der var hunde koldt og sneen væltede ned, valgte vi at gå over vejen alligevel. Inden vi når over vejen blev vi, eller rettere sagt, jeg, stoppet af politiet. Jeg bliver sigtet for at gå over rødt lys, selvom min kammerat gør præcis det samme som mig. De fortæller mig at jeg får en bøde for min handling og min kammerat for lov at gå videre. Jeg snakker herefter med den anden betjent og spørger ham, hvorfor det kun er mig som får en bøde, for at gå over vejen, hvor hans forklaring var, at jeg så provokerende ud, da de så mig inde fra deres bil af og at vi kunne betale bøden sammen.
Er det fair gjort af dem? Jeg føler mig virkelig forskelsbehandlet og overvejer også at tage den i retten, da en bøde på 1700kr for noget så plat er til at brække sig over.
På forhånd tak