Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 nov 2016 23:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 nov 2016 20:58
Indlæg: 1
Hej jeg leder med lys og lygte efter erfaringer, med at søge esta visum til indrejse i USA.

Jeg har ikke en plettet straffeattest eller noget, har arbejde og er pære dansk.

Mit problem er dog at jeg under en bytur i februar blev taget af politiet, for at være påvirket og i besiddelse af en meget lille mængde kokain. Jeg fik en bøde og ingen plet eller noget..

Jeg er netop nu igang med at planlægge en rejse til USA. I den forbindelse skal jeg søge om at få et esta visum. Problemet er, at der er et decideret spørgsmål omkring fortid med (narko, besiddelse, brug og videresalg). Trykker jeg ja i boksen, er det min overbevisning, at jeg ikke får et esta. Hvorimod trykker jeg nej, får jeg det, med risiko for at blive taget ved indgangen til USA..

Er der nogen, som har stået i samme situtation og kan vejlede mig lidt i hvad man bør gøre?
Eller er det helt umuligt at besøge Amerika med min fortid?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2016 00:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
:D Jeg er næsten helt sikker på at du ikke skal være bange. Du har ikke nogen plet på straffeattesten. Jeg ville sætte mit kryds på nej. Du er ikke eftersøgt, du er har blot fået en bøde for besiddelse. De har ikke et kæmpe register hvor de kan slå alt om. Det er registreret, men ja kun i KR (Kriminal registret) I Danmark.

Bare rolig du får det til at lyde som om at du er stor kriminel :D

Så sæt fluebenet ved "nej" og så hav en god tur 8)

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2016 19:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Jeg har lige været derovre, og er blevet nuppet med med amfetamin og hash, for ca. 1,5 år siden. Jeg trykkede bare nej til at jeg var blevet dømt for narkobesiddelse da jeg lavede min ESTA ansøgning. Havde intet problem, hverken med at blive godkendt eller komme ind i landet. Officielt har den amerikanske regering ikke indsigt i danske kriminalregistre, så de kan ikke se du har fået en bøde... Officielt (tinfoilhat activate!)

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team