Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Skal stoffer lovliggøres gennem reformering eller revolution?
Reformering 88%  88%  [ 7 ]
Revolution 13%  13%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 8
Forfatter besked
 Titel: Legalisering
Indlæg: 12 maj 2017 18:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hej Psychedelia. :hjerte:
Jeg sidder og undres over den narkolovgivning vores bevidsthed er underlagt. Jeg undres over hvordan det samfund, som angiveligt repræsenterer frihed, har underlagt så strenge restriktioner for dens borgeres bevidsthed.

Jeg har forståelse for hvorfor mekanismer (skydevåben) i nogles hænder kan være ulovlige, men så alligevel ikke helt, da denne lov kan undgås ved medlemskab i den rette klub (politi el. skydeklub), eller ved ansøgning om tilladelse der skikkes efter korrekt demonstration af mekanismens kunnen og ved at udvise forståelse for de farer der kan være ved brugen af disse mekanismer.

Der er som bekendt oprettet straffrizoner for narkomaner på Vesterbro, hvor jeg i går var på mit første besøg i nordens største fixerum, H17, og det slog mig at ud af alle de der var der, var størstedelen udenlandske. Disse fixerum, skyen inklusiv, har i mine øjne udfoldet sig som en form for ”junkieturisme”, der tiltrækker narkomaner fra hele verden. Selvom H17 er et ”trygt” sted, syntes det i mine øjne som fejlslagent ift. den gode stemning der florerer på Christiania og som indirekte bekæmpes gennem krigen på cannabis.

Men mit egentlige spørgsmål er om hvorvidt stoffer skal lovliggøres gennem reformer, eller om folketinget helt og holdent skal vedtage at droppe alle de nuværende restriktioner ift. euforiserende stoffer, og i stedet indføre kvalitetskrav og kvalitetskontrol.
Jeg hælder selv mest til en reformering af narkolovgivningen således at frigivelsen og udbredelsen består i institutionelle omstændigheder, på lige fod som ved ansøgning og uddelegering af jagttegn, men samtidig en komplet legalisering af de uskadelige stoffer som cannabis, LSD og svampe. Hvor der ved samtid oprettes offentlige terapicentre med eksperter som i psykiatrien, men uden den fordømmende og diagnosticerende tilgang til den der efterspørger råd og vejledning.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team