Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 sep 2017 20:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 20:23
Indlæg: 3
Jeg ved virkelig ikke hvor jeg skulle lave denne her tråd, men her kommer den:
Jeg er i øjeblikket igang med, at tage kørekort. De skal bruge en lægerklæring, og jeg ville bare lige spørge, om de fortager urintest eller blodprøve i forbindelse med det? Ryger i øjeblikket ikke ret meget, men det sker da i weekender.. skal jeg være bekymret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 21:38 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Da jeg tog kørekort i 2010 fik jeg ikke taget blodprøve da jeg skulle have lavet lægeerklæring.
Det er heller ikke min umiddelbare opfattelse at det er noget som sker, så tror ikke du har noget at frygte lige der.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 21:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009 10:24
Indlæg: 86
Geografisk sted: Universet
Tag det heeelt roligt, det tjekker de ikke for..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 23:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 20:23
Indlæg: 3
Mange tak! Det beroliger mit lille hjerte :))


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2017 10:35 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Bare lad være med at sige til din læge, at du ryger hash, ik'?
Synes jeg kan huske en stakkel her på boardet, som var blevet beordret til jævnlige urinprøver for at kunne få kørekortet, fordi han havde været (for) ærlig hos sin læge.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2017 13:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
^
Det blev min nevø udsat for. I 6 måneder skulle han aflevere rene prøver ved lægen. Fordi han havde været lidt for ærlig nogle år tidligere.
Lægen spurgte endda min nevø direkte om han havde brug for at tale om noget som ikke skulle i journalen. Det endte så åbenbart i journalen alligevel. :roll:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2017 16:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Ved lægen får du kun tjekket dit syn og dine reaktionsevner, det er meget simpelt og ligetil. Man burde måske egentlig tjekke for rusmidler op til en teori eller køreprøve, da man jo nemt kunne være skæv eller beruset uden den sagkyndige opdager det. Jeg har dog ikke hørt om folk der har været taget teori/køreprøve påvirket men det må da ske af og til?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2017 20:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
De kan godt risikere at de spørger indtil og hvad er det så man gør? Benægt benægt benægt. Lyder selvfølgelig lidt grovt, så du trækker da bare på smilebåndet og siger "hehe næ, sådan noget grisseløjerlig gør jeg ikke i :)))))))))"

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2017 11:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 20:23
Indlæg: 3
Tak allesammen for de fantastiske råd, haha. Jeg vil lyve mig hele vejen i gennem. Tror også at jeg ligger det grønne på hylden indtil jeg har kortet :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2018 00:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2016 09:59
Indlæg: 4
Hej megetanonym

Det er kun i grove tilfælde, eller tilfælde hvor der gentagne gange er konstateret narkotika (jaja, hash er ikke narko- men det kalder de det jo)
Under disse omstændigheder kan der stilles krav til at du skal aflægge prøve ved din egen læge, for egen regning.
I særligt slemme tilfælde kan de også kræve månedlig kontrol i op til et år! Crazy shit....

Kort sagt, hvis du ikke er blevet direkte informeret om du SKAL aflægge prøve- så skal du IKKE ;)

For informationens skyld er det værd at indskyde at kontrol ved egen læge i 99% af tilfældende består af du kommer op til lægen- så spørger han dig om du ryger eller indtager andet, du svarer nej og bliver derefter blåstemplet ok :)
Som sagt er det kun grove tilfælde de kontrollerer i :)

Du bliver heller ikke kontrolleret ved ANT kurset, har akkurat forhørt mig om det herinde (starter ANT i morgen)
Du vil dog med største sandsynlighed blive stoppet af politiet HVER GANG hvis de har den nye nummerpladescanner :(

Held og lykke :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team