Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 06:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 16 maj 2002 08:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
heh første post [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ej

det jeg gerne vil have en diskution om er: Lige nu ser det ud til at psy bliver politi anmeldt, vi mener ikke selv at have gjort noget ulovligt men kan vi stole på at få en bare nogenlunde fair sag/retsag ?

jeg ved diskution har været i de andre fora men jeg synes at den passer bedre ind her.

Jeg mener selv at det på mange måder ville være en falliterklæring at flytte til en udenlandsk server, da kampen for HR i Danmark bør kæmpes her!


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 16 maj 2002 11:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2001 01:01
Indlæg: 124
Hvis de virkelig sætter sig for at nu skal vi/I/de/han/det ned med nakken, så kommer man det også. "Lov" er bare et andet ord for "magt."

"Ytringsfriheden" eksisterer i praksis ikke. Ytringsbegrænsninger er der derimod mange eksempler på.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 16 maj 2002 11:52 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
hey dumbtripper, cool at der endelig er gang i dig igen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 16 maj 2002 11:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2001 01:01
Indlæg: 78
Skulle der blive en retsag, er der vist på ingen måder chancer for at denne bliver fair [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
I det store hele er det nemlig helt lige meget hvad der sker på siden. De folk med den overordnede autoritet finder nemlig ofte selv på hvad de mener sker, enten det eller også får de et helt forvrænget billede af virkeligheden. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Desuden er det en rigtig dårlig idé at hunte siden på den måde, for som den er nu er den offentlig tilgængelig og kun informerende (og der bliver passet godt på at regelsættet ikke overtrædes).
Skulle nogen gøre noget slemt ved siden, vil konsekvensen af dette blive et undergrundspræget netværk, der ikke vil være tilgængeligt for andre, så vil der nok heller ikke være den helt store kontrol med hvad der distribueres rundt omkring. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

[ 16 Maj 2002: Besked ændret af: Brian ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 17 maj 2002 00:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2001 01:01
Indlæg: 124
Tak, det var sødt af dig, Jensus [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 17 maj 2002 23:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2000 02:01
Indlæg: 151
Geografisk sted: Kbh º¿º
Ytringfrihed

Jeg mener også at vi skal blive i dk. Vi må kæmpe her - Psykedelia´s site handler i bund og grund om harm reduktion -information kan ikke forbydes. Ytringfrihed!!!
Vi skal modstå den borgerlige regeringen, deres facistiske medløbere Dansk Folkeparti og den borgerlige propaganda-maskine Berligske/Urban.

Jeg vil citerer min gode ven THC fra CMC
Jeg spurgte ham om den samme hetz kunne ramme os hos CMC, han svarede:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Det er jo det vi er her for !

At skabe lys i mørket, bliver man smidt på bålet for i dagens danmark !

Jeg ifører mig med stolthed min celluiddragt og kaster mig på inkvisitionen helvedes bål, om det kan oplyse en enkelt formørket sjæl..

Det er ild og vand, lys og mørke, bogbrændere og svampe spisere, jing og yang.
Uden os, ingen dem !
Det første krav burde være at få vores egen stat i dyrehaven ! <HR></BLOCKQUOTE>


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 17 maj 2002 23:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 maj 2002 01:01
Indlæg: 2
Ytringsfrihed, der er noget af en illution her i landet når det gælder de planter med sjove virkninger, som Gud jo har skabt.
Man vil altså igen til at forbyde os at snakke om det guddommelige. Det er nok fordi det ikke høre under Folkekirken. Gud har skabt de planter, så det er en forbrydelse at forbyde dem. Jeg tror ikke, med mit kendskab til Gud, at han har skabt noget overflødigt, af plantevækst altså. Politikere, ja det er nog mere noget der hører under Fandens departement. Og Fanden har jo altid ville gøre sig til herre over Gud
Hilsen og fat mod Cat


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 02 jun 2002 00:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Deres mål er at forbyde livet. Se også emnet under psykedelisk filosofi, 'Hvad sker der?'.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 05 jun 2002 08:07 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Ja - det er grinagtigt og tragikomisk at den lille usle regering vil forbyde naturen i at gro. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 08 jun 2002 21:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Det er ikke alene grinagtigt; det er ynkeligt [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] Vi har en ynkelig regering, der løber i halen på Bush, hvis lands tommelfingerregel er:

"It´s a question of security"

Det siger Bush i sengen til sin kone; den tid er forbi, hvor hun fandt dét grineren. Men hun er og forbliver jo hans viv. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 09 jun 2002 14:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
[img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] jeg kan ikke nære mig for lige at skrive lidt med her.

personligt tror jeg der er mange grunde til at de magthavende i danmark bekæmper stoffer, en af de betydeligeste faktorer er jo nok at de selv er uoplyste og tror at stoffer = døden og derfor i bund og grund ønsker at beskytte os. Og de er så overbevist om at det er dem der har ret så når vi "forherliger" stoffer er vi bare en flok forvirrede unge narkomaner, basta færdig.
Så er der jo også den at de danske politkere er nogle f*cking dovne bangebukse, dovne fordi de nok godt ved at en legalisering vil være et kæmpe stykke arbejde, et arbejde de ikke gidder lave, og bangebukse fordi de er så bange for hvad USA og FN ikke ville sige til hvis vi legaliserede det.
og hvis man er lidt konspirationsfanatiker kan man jo også godt forledes til at tro, at de udemærket godt ved hvad der er sandt og hvad der er falskt, men fornægter befolkningen sandheden netop pga. hvad konsekvenserne af frie stoffer ville være. Kan selvfølgelig ikke nævne alle konsekvenser men forestil jeg et helt land på syre, man kan hurtigt forestille sig at danskerne ville begynde at sætte lykke og spirituel rigdom højere end vores økonomiske magt ( hvilken vi egentlig heller ikke har ) og derfor til sidst underminere den danske økonomi og konstant sætte spørgsmålstegn ved autoriteterne.
for autoriteterne skal altid have ret, og at lovliggøre disse stoffer vil være det samme som at indrømme de har holdt os i mørket i så mange år, og det vil de netop ikke indrømme.

tjae der er vel en masse andre grunde, egentlig burde vi mødes med de politkere IRL og spørge dem face 2 face om hvorfor vi i et liberalt land som dette ikke må gøre hvad det passer os med os selv så længe det ikke er til fare for andre.

tror også at det til sidst og ikke mindst skræmmer dem, når jeg kigger på boardet her så ser jeg en samling af ret så intelligente unge mennesker som næsten alle sammen betvivler og beføjer den danske autoritet, og dette er noget der skræmme dem, for hver for sig er vi intet, men tilsammen kan vi gøre næsten hvad som helst, se bare hvor tæt ungdomsoprøret i 60'erne var på at vælte den danske regiring.


Dog er de en tab/tab situation, hvis de ikke lukker siden har vi vundet, og hvis de lukker siden vil de styrke vores had til dem, og jeg er sikker på at der vil springe 20 nye sider op med det ene formål for hvad de har gjort, nemlig HÆVN, hævn på alle mulige måder, nye narko sider, nye HR sider, nye oplysningssider, nye politiske sider osv.

tror også en del af os vil blive stærkt politisk engageret hvis dette skulle ske og i sidste ende vil vi nok æde dem op indefra, kneppe dem synder og sammen i deres egne love, i deres egne partier, og i deres eget folketing.

så se lyst på det, men bliv ved med at kæmpe og sæt spørgsmål ved autoriteterne.

Bøh


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 09 jun 2002 22:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Den Cannabinole Ånd, Magisk Akkumuleret, kan via EMMA-Foreningen blive udbredt til det ganske land, som en stemning, der indføres fra "the other side" ... så kan det være, der bliver truffet nogle nye, interessante beslutninger!

We can make it. I work for it. Henvisninger:

´Det fedeste´(Fuck, hvor er jeg blæst-forum)
´Third Eye Science´ (Psykedelisk filosofi)
´Hvad sker der?´ (Psykedelisk filosofi)
´Fedeste Noia-link´ (Fuck, hvor er jeg blæst)


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 10 jun 2002 13:58 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Alt det der med konspirationer holder altså ikke vand. Der er ingen sammensværgelse nogen steder, blot mennesker med andre meninger end vi.

Derfor er der ingen grund til ligefrem at hade dem (politikerne feks) De mener jo de gør det rigtige, præcis som VI mener VI gør det rigtige.

Tro det eller ej; Pia Kærgården er ikke ond. Hun TROR virkelig selv på det hun siger. Hende fra de kristlige er heller ikke ond. Hun tror OGSÅ selv på det hun si'r.
(men jo jeg ved godt det er uhyggeligt [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] )

Hvad ka' vi så gøre? Well, efter min mening ka' vi kun gøre det at vi står fast på hvem vi er og viser at vi er den slags mennesker man godt tør overlade sine små børn til at blive passet af [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

For vi er jo HELLER ikke onde!!!

Jeg tror; folk lader sig ikke længere forblænde fuldstændig af medierne. Flere er begyndt selv at undersøge virkeligheden. Og DE vil jo opdage hvordan tingene hænger sammen når de lærer os at kende. De vil opdage at vi ikke er rabiate psykopater der spiser børn [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men at vi er mennesker ligesom alle andre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] (nå ja ok, så NÆSTEN som alle andre da, hehe)


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 10 jun 2002 14:50 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Det er noget pjat, Pia Kjærsgaard ER fandeme ond! Man kan se det på hendes øjne. Hun mener hun gør noget godt FOR DANSKERNE, men ikke for menneskeheden som sådan. Derfor er hendes eget godhedsbegreb ret begrænset.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 13 jun 2002 20:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Ondskab er aggression, og aggression er naturligt. Spørgsmålet er, hvor godt hvem adminstrerer det naturlige i deres indre.

[ 13 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 13 jun 2002 21:13 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 15 maj 2002 01:01
Indlæg: 245
Geografisk sted: København
Alle dårlige handlinger og følelser såsom vrede, jalousi, tvivl og frygt (med flere) er forårsaget af uvidenhed...

Det ligger muligvis naturligt for mennesket af været uvident, men der er råd for det.

Samtidig bør man bære over med folk som er 'naturlige' på den ikke-fede måde idet de ikke ved bedre... så må man jo hjælpe dem på vej, og i stedet for at råbe tilbage i samme toneleje og med samme grimme ordforråd, være overfor dem sådan som man nu ønsker at de skal være overfor een selv...

... det er -her- det bliver svært at være 'naturlig' på den fede måde [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men ellers er man ikke et hak bedre selv! Selvom man siger at man er det.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 16 jun 2002 21:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Alle de forskellige pæne, mindre pæne og grimme følelser huserer i mennesket, uanset viden. Spørgsmålet er, hvordan et menneske administrerer disse følelser i konkrete situationer. Og man må altså se på de konkrete situationer.

Hvis Pia Kjærsgaard mener, at hun er et godt menneske, fordi hun forsvarer danskernes kultur og samfund, da er det underforstået, at der er noget at forsvare. Der er en trussel, dette er forudsætningen. Måske er der NOGEN trussel, men hvis trusselsbilledet overdrives og omfattes til alle mulige mellemøstlige personer, der måske eventuelt har noget imod et muslimsk tyranni - hvad de netop er flygtet fra? - da kan hun ved at farligheds-definere personer, der egentlig ikke er farlige som udgangspunkt, gøre disse personer til ofre for uberettiget mistænkeliggørelse, hvad der igen fører til frustrationer hos dem, og frustrerede mennesker kan så finde på at blive vrede og være voldsomme...hvormed ringen sluttes: Der er nu SKABT flere fjender, end der oprindeligt var!

Vi skaber hinanden. Hvis folk med mellemøstligt udseende udelukkes fra diskotekerne, så de ikke kan score, jamen, hvad kan de SÅ finde på for at få tilfredsstillet deres naturlige lyster? Man kan skabe flere fjender, end der er! Det kaldes at "polarisere". Når trusselbilledet i den mellemøstlige indvandring måske vokser sig seriøst stort, så er truslen måske ikke blot vokset af sig selv, men er blevet MANET TIL VÆKST.

Ondskab er også forhærdelse overfor andres tilstande. Nu, da indvandrings-lovene er blevet mere restriktive, sådan á la..."I kan hmmmmmm muligvis få lov til at komme ind i landet og bosætte Jer, hvis altså I indordner Jer under disse hersens forhold huj238dwewkjakfjiohgjksbvyjsgdha gduwtaukehdkuhdu jagwdjhsgcyajgscysgdcu7tgasu fhlksjoeprigåepirpg 9uweioyfguwiyfhi7whefuihwiuefhqa...

Måske var det mere humant at lukke grænsen fuldstændigt og skide på landets internationale anseelse? Jeg mener, denne hmmmmmmmmmmmmm-alts-hvis-I-skal-bo-her-så-ejer-vi-Jer-de-næste-7-år-mindst-og-I-skal-bare-gøre-hvad-vi-siger-og-hvordan-fanden-I-vil-bære-Jer-ad-med-at-få-råd-transport-til-det-arb ejde-I-altså-SKAL-have-det-må-I-selv-finde-ud-af-...til dén løn, velogmærke...værsgo at bosætte Jer...hm, vi ejer Jer!

Ja, hun - og ham præsten og Fogh og Co. er vel nok gode og ansvarlige mennesker - læg mærke til, at DE har deres frihed, ingen skal eje DEM...og de skal såmænd nok bevare forhærdelsen!

Øh...det var dét med ytrings-frihed. Jamen, okay: COME ON, AL-QUAIDA - YOU CAN DO IT TWICE! (but please, not psychedelia.dk...NOT psychedelia.dk )

Og krypterings-programmer? Krypterings-programmer er jo strengt taget slet og ret...ytringer.

[ 16 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ytringsfrihed
Indlæg: 22 jul 2002 14:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Hey!
Pia Kjærsgård er ond...Punktum.
Personligt tror jeg hverken på at sitet ville få en fair retssag eller på at sitet ville vinde, på baggrund af at der bliver diskuteret stoffer! Hvad der bliver diskuteret har aviserne jo ikke skrevet..!
Forestil jer at vi kommer ind til en retssag...anklageren ville rent faktisk ikke have noget kriminelt at bruge imod sitet, udover ytringsfriheden, (som en dag også vil blive taget fra os!) men han ville alligevel gå ind til retssagen og fortælle om hvordan der bliver Debatteret om stoffer og hvor farligt det er..Bla..uden noget håndgribeligt bevis på noget kriminelt!
Og her står så forsamlingen af (næsten) tusind unge stof"misbrugere", og vil have deres Debat, der uden grundlag er blevet taget! Når man kun læser dette indlæg, ville sagen se meget lys ud fra sitet`s side, bagrunden for at vi ville tabe er, somsagt, at fjogh`s hoved sidder langt oppe i bushes røv...og med Danmarks statslige leder`s hoved oppe i røven på præsidenten af et land, hvor indbrudstyve får erstatninger for at glide i garagen på et offers hus, er vore chancer ikk gode...der kan faktisk trækkes en parallel; På den ene side står regeringen med masser opbakning fra bekymrede forældre, og masser af MAGT, og her står så det lile offer, der chanceløst går igennem en unfair retssag, og må betale tyven, der netop hat taget familiens mest værdifulde genstand...
Konklusion: [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]
Vi burde starte en ny avis!
Verden er unfair! [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Men somsagt, hvis psychedelia bliver lukket, tror jeg på at alle unge stofmis..StofBRUGERE vågner op til dåd, og pludselig bliver der smidt hundreder af nye forummer op! Verden bliver jo ved med at overraske, og en dag, En skønne dag, bliver det til vores fordel!
-Mathias.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team