Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 09:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 06 sep 2002 22:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 dec 2001 02:01
Indlæg: 65
Geografisk sted: Hillerød... Tror jeg?
Ok... Ved det lyder stenet men, here goes:

Hvad skulle jeres løsning være på det voksede problem med indvandrer/nydanskere?

Jeg er bare nysgerrig, og kunne godt tænke mig at høres jeres holdning til netop dette emne.

Min personlig holdning er, at der skal opstrammes voldsomt. Og slås hårdt ned på dem der bryder loven continuøst.


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 07 sep 2002 13:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Uddyb venligst hvilket "problem" du snakker om


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 07 sep 2002 19:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
dem der ik har statsborgerskab endnu og bliver taget for noget ulovligt, så er det bare hjem med dem! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 07 sep 2002 22:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 jun 2002 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Danmark
Man kunne oz indføre totalt indrejse forbud for folk udenfor EU. Og så love en lov om at de kun må få et barn.


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 08 sep 2002 10:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
@mezoi og så folk med lyn på kasketten til at håndhæve det?

men tilbage til topic, jeg vil ligesom zarahustra gerne have en forklaring på hvilket problem vi snakker om.


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 08:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 dec 2001 02:01
Indlæg: 65
Geografisk sted: Hillerød... Tror jeg?
Når jeg siger problemer, så mener jeg vold, stoffer og de voksende bande problemer meed F.eks. "Black Cobra's", der huserer og dominerer det meste af nordsjælland.

Jeg mener personligt at når man er kommet til et land, eller ens forældrer/bedsteforældrer tog til landet, SÅ SKAL MAN OPFØRER SIG ORDENTLIGT! Hvis man ikke kan lide landet så syntes jeg man skal flyve hjem, eller blive smidt hjem.

Men hvad er så hjem? De fleste 2 - 3 generations indvandrer kender ikke noget til deres "hjemland".


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 08:56 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Ribbe:
1) Hvad fanden er en '3. generations indvandrer'? I mit sind er man dansk når man er født og opvokset her. Er selv 2.generationsindvandrer, godt nok fra et dejligt europæisk land som Skotland, men for den sags skyld kunne jeg jo ligeså godt være barn af en fra f.eks. Libanon.
Iøvrigt er 3.generationsindvandrer noget der er opfundet i Danmark. Prøv at sige det til en englænder og han vil grine uforstående af dig, da det er naturligt i andre lande at man godtager at folk der er født og opvokset i landet er borgere i det land. I Danmark holder man fast i at kalde folk for 3.generationsindvandrere fordi man stadig har en idé om at en dansker er en hvid mand der spiser flæskesteg. Men sådan er verden bare ikke mere..
2) Hvorfor skal der sættes særligt ind overfor folk hvis bedsteforældre er kommet hertil fra et andet land? Vi har en alm. straffelov, den dækker al kriminalitet! Derfor skulle den da være nok, skulle den ikke? Ihvertfald hvis man er over 15 år gammel, så kan man straffes. Hvis du mener det er et problem at man ikke kan straffe dem under 15, så har du formuleret din problemstilling forkert.
grundlæggende må loven være lige for alle, hvis man vil have integration her i landet.
3) Som ikke-dansk statsborger, og tidligere ungdomskriminel, synes jeg det er en dårlig idé at sende folk ud af landet som er vokset op i DK. Det giver jo ingen mening da de er danskere. Desuden kan alle jo ændre sig. Jeg går jo heller ikke rundt og slår folk oven i skallen mere vel? Jeg har forbedret mig, og den chance skal andre også have.
4) *Black Cobras* - Ribbe, det er en storm i et glas vand. Bandeproblemerne idag er mindre end de var i midtfirserne, men det er klart at at der er lidt ballade her og dér. Det vil der altid være. Jeg vil anbefale dig ikke at tage mediernes vrøvl alt for alvorligt. Den eneste grund til at visse politikere har taget det her op, er at de tror de kan profilere sig selv på et (og måske kan de osse det?).
5) Lighed for loven er selve grundlaget for det borgerlige demokrati. Hvis du er tilhænger af den form for demokrati vi har, så må du nødvendigvis også være tilhænger af at alle skal behandles på samme måde. Idag har man et sæt regler for danskere/europæere og et andet sæt for udlændinge/folk af udenlandsk herkomst. Det holder ikke, og hvis det fortsætter risikerer vi at afstanden mellem danskere og udlændinge bliver større end den er idag. Det er pudsigt at der tales om integration, men der arbejdes mest på at modsætte sig integration. Hvordan kan det være?
6) Hvorfor er det et større problem når det er folk hvis bedsteforældre kommer fra et andet land end DK der begår kriminalitet end hvis det er en hvid dansker? Jeg er vokset op på Amager, med alt hvad der hører til af bander, røverier, osv. De fleste af dem jeg har oplevet var danske bander, eller blandede bander med både hvide, sorte, brune og gule. Deres kriminalitet var på linie med *Black Cobras* , men måske ikke lige så godt stof. Kan det være fordi der er mere sensation i at kunne pege på 'de fremmede' at denne historie bliver blæst op? Jeg anbefaler Ribbe at være lidt mere kritisk og nuanceret i sin måde at se pressen på.


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 15:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Se den 'Generelle diskution' Har lavet et lille topic om Black Cobra's der...

Men ang. integration, så syntes jeg faktisk lille Danmark gør et godt stykke arbejde.

Vi skal bare passe på, ikke at lukke for mange ind på een gang, og så skal vi passe på, at rigtige flygtninge ikke bliver fanget i systemet og sendt tilbage... Men man ved jo aldrig om de lyver...

Tough emne...:)


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 15:49 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Eftersom Danmark kun er overgået af Finland i restriktiv indvandrerpolitik, så tror jeg næppe at du skal regne med at der bliver luket 'for mange' (hvad det så end skal sige) ind. Og nej, det er IKKE et tough emne.


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 15:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Når du siger, kun Finland overgår os i restriktiv invandrepolitik, mener du så i Europa eller i hele verden? For jeg tænker da straks på Australien, som nok er det mest fredefjendske land i verden... Der er ikke nogen, der kommer ind der...

Og jow, jeg syntes det er et tough emne...:)

"3. generationsinvandre" er helt bestemt danskere. Er man født i Danmark, og/eller har man et dansk pas, så er man dansker. Jeg er sikker på integrationen vil gå lettere i fremtiden. Det er dem, der er her, som vi skal koncentrere os om, fordi de lære det jo videre til nyankomne. Har jeg ihvertfald en teori om...:)


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 16:25 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jeg mener selvfølgelig i Europa Rylle. Der er vist iøvrigt ingen der overgår Nordkorea..hehe

Hvis de skal accepteres i DK, så må man starte med at acceptere dem som mennesker. Før det bliver der vist aldrig nogen 'integration' af nogen som helst.


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 21:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Billede

Der er løsningen, hehe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 09 September 2002: Besked ændret af: Jensus ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 09 sep 2002 23:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
ja vi skal ikke tage munden for fuld vi har jo ingen gang integreat dem der kom i 80'erne ordenlig i endnu.

det er skræmmene at vide at mange af dem ønsker deres flag til at hænge hvor vorres hænger nu.
i mange af de lande er landes slogan hællig krig mod kristendommen.


folk fra sverige som ønsker at intergere sig bliver intergeret

folk fra indien som ønsker at intergere sig bliver intergeret

folk fra tyskland som ønsker at intergere sig bliver intergeret

folk fra japan som ønsker at intergere sig bliver intergeret

folk fra asien som ønsker at intergere sig bliver intergeret

men folk fra mange arabiske lande ønsker jo ingen gang at intergere sig hvad skal vi så føde på dem for de sidder bare og venter på at de bliver mange nok !!!!!
folk fra de lande er jo taget her til for at udbærde deres relgion som et eller andet midelalderligt kors tog og vores bioakrati tillader det jo åbenbart.

jeg ville heller ikke ansætte sådan en i mit firma

jeg ville gerne ansætte en tider alkoholiker fra grønland eller en kliptoman fra rusland en DEM og deres forpulet ære og bibel så rander de roundt og udbræder en opfattelse af at hvis folk gør noget ved deres familje så bliver de slået ihjel det ville alle da gøre så det er der ingen ting særligt ved
og så er de stolte af at banke folk ned på men det er jo klart de er jo opvokset i et land hvor man for status efter hvor mange man har pint og plaget se bare på sadam,

det er et midel alderligt samfund der bygger på had og krig,
det er det samme med jøderne som VI udspriner fra de køre jo bare stadig væk efter det gamle testamende og det er faktisk på mange måder en fordel for deres trivesel og deres vækst,

vorres bibbel siger vend den anden kind til
det gamle testamende siger tand for tand øje for øje,

koranen siger slå ihjel for din familjes ære uhæmmet

kan i se hvilke gniderninger det har med vores nuværene relgion og deres hellige SAG
se bare på 11 sep.

danerne skal ikke finde sig i hvad som helst slet ikke fra nogle folk som bare er kommet her til på grund af økonomiske fordele,

angåne afrika så er det deres egen skyld de kan bare la være med at overbefolke sig så meget,

tænk hvis kina begyndte systamasik at sende folk ud af deres eget land på samme tid med at de overbefolket sig selv,
jeg thor nu ikke på at sådan en sammensværgelse kunne la sig gøre men hitler kom da ret langt vil jeg da sige var den ikke 6 milloiner han fik udryttet eller var det bare propaganga


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 10 sep 2002 10:00 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Suk - Morphos. det chokerer mig hvor stor en ignorant du er. Det er som om du er en lille hånddukke som Pia Kjærsgaard har stukket hånden op i røven på.

Det du siger er så fyldt med fejl at jeg knap nok ved hvor jeg skal begynde.

1) de fleste indvandrere kom hertil i 70'erne ikke i 80'erne. Bare så du ved det.

2) Det passer ikke at folk fra Asien er integreret. Det er en populær misforståelse, men rent faktisk er asiater (altså østasiater i særdeleshed) den dårligst integrerede indvandrergruppe. Læs lidt om tingene inden du udtaler dig.

3) Mange af de mennesker fra de arabiske lande der kommer her er ikke muslimer. En del kristne, kommunister, demokrater, osv. er f.eks. bosat i DK, fordi det har ry for at være tolerant (selv om man ikke skulle tro det når man læser hvad du skriver).

4) Islam er en nuanceret religion. Du taler som om alle muslimer er fundamentalister, men hvis du ser på statistikker (og du kunne også prøve at bruge din sunde fornuft..bare een gang) så er de fleste muslimer. sådan ca. ligeså troende som de fleste danskere der kalder sig for kristne. Hvordan du kan sige at et flertal af 'folk fra de lande er jo taget her til for at udbærde deres relgion som et eller andet midelalderligt kors tog og vores bioakrati tillader det jo åbenbart.' forstår jeg slet ikke. Det virker som om at dette er meget følelsesladet for dig, og ikke baseret på fakta, men på noget du halvt har fået af vide af DF og halvt har fundet på selv. Måske sidder du i din egen paranoide verden og forestiller dig et 'islamisk revolutionsråd' der sidder og sender 'islamiske korstogskrigere' til DK for at overtage magten, eller lignende? Jeg ved ihvertfald ikke hvad du baserer den påstand på.

5) 'koranen siger slå ihjel for din familjes ære uhæmmet' - det er vist ikke lige et direkte citat vel?

6) Du sammenligner alle muslimer med Al Qaeda. En terror-organisation. Men der eksisterer jo også en del kristne terror-organisationer: f.eks. anti-abort modsanderne i USA der slår læger ihjel, eller de kristne falangister i Libanon, bare for at nævne to. bare fordi de eksisterer ville det være dumt at nedgøre alle kristne ikke? Sandheden er at islam , ligesom kristendommen er en religion med mange forskellige retninger i. Så forskellige at det kan være svært at tro at de tilhører samme religion. Se f.eks. bare den store muslimske mystiske sufisme, og sammenlign den med den grufulde form for islam der parktiseres i f.eks. Iran. To yderligheder. Derfor er det vigtigt at man skelner mellem disse forskellige former, så dem der har en mere positiv form for tro, ikke bliver dømt på baggrund af nogle få ekstremisters højlydte handlinger.

7)du skriver 'angåne afrika så er det deres egen skyld de kan bare la være med at overbefolke sig så meget' - udover at du tydeligvis ikke behersker det danske sprog (måske skulle du på dansk kursus, så du kunne lære at tale det lige så godt som min tyrkiske grønthandler) , så viser det at du er styret af had og bitterhed. Du har jo ikke sat dig ind i en skid. Ved du hvorfor man får mange børn et sted som Afrika? Det er fordi, de skal garantere ens alderdom. Der er nemlig ingen fede pensioner dernede skal jeg sige dig. Derfor er der nogen der skal sørge for at når du har slidt dig op og levet på sultegrænsen og er blevet gammel, at du så kan få mad på bordet. DERFOR FÅR MAN MANGE BØRN I DEN TREDJE VERDEN. -ligesom man iøvrigt også gjorde her i Europa, før vi blev så utroligt rige.

8) Hvad fanden skal den kommentar med de 6 millioner betyde? Jeg er ikke sikker, men siger du at holocaust var propaganda?

Opsummering: I det hele taget er dit indlæg til at brække sig over. Mit bud er at du er en der er vokset op i trygge middelklasse rammer, og så af en eller anden grund er gået hen og blevet bitter (passer osse meget godt med alle dine andre sure indlæg herinde på forum). Du er for doven og forkælet til at sætte dig ind i tingene, men du vil gerne brokke dig alligevel, så du vender din vrede mod en ansigstløs gruppe, det kunne være bøsser, det kunne være 'fremmede', det kunne være hvadsomhelst, for din vrede er så ubegrundet som noget kan være.-

SÆT DIG IND I TINGENE DIT SKVAT, DU ER SIMPELTHEN FOR DUM AT HØRE PÅ.

Med håb om at du vågner op en dag og har modtaget tankens gave.

Dankdawg


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 10 sep 2002 10:01 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jensus --> kan du iøvrigt ikke holde dine latterlige, upassende og usmagelige vitser på FUCK HVOR ER JEG BLÆST forum? Tak.


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 10 sep 2002 15:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 dec 2001 02:01
Indlæg: 65
Geografisk sted: Hillerød... Tror jeg?
Dankdawg> Først og fremmes vil jeg gerne undskylde for min uheldige udtaelse: "3 generations indvandere", der selfølgelig er danskere... Sorry...
Jeg er faktisk lidt bange for at udstå som en racistisk mandsperson unden nogen speciel grund(ingen af delene). Jeg bor i Hillerød, og dér oplever jeg oftere og oftere indvandrer/danskere problemer. Indvanderene (undskyld udtrykket) huserer rundt nede i byen og styrer det hele... MED HÅRD HÅND!!! Og nej det er ikke medierne, men min egen krop jeg har oplevet dette.


Jensus-> Drop dog det der barnlige pjat.. jeg havde sgu forventet lidt mere seriøsitet fra din side af...

Morphos--> Nå, ikke at jeg ikke tager dig alvorligt og tror på hvad du siger, syntes jeg du er langt ude... No offence, men hvis vi skal ha' noget til at virke kræver det at vi alle rækker en hånd ud... VI ALLE!!!

VH
Ribbe


C U


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 10 sep 2002 16:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Hey..
Åbne grænser, helt bestemt, men strammere love for personer uden statsborgerskab..
Efter min mening kan man opdele indvandrere i to grupper;
1: Dem der snylter på Danmark; ikke betaler skat, men stadig tager for sig af de offentlige ydelser, som vi andre betaler for.
Og det er til at brække sig over..
2: Dem der accepterer at de er i et andet lnd, betaler skat, og holder sig indenfor lovens grænser.
Jeg er absolut ikke racist, og jeg kan slet ikke forstå (eller udtrykke min harme) overfor dette...livssyn, hvilket jeg finder komplet meningsløst, og usandsynligt snæversynet.
-Mathias..
I henvises til min signatur.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 10 September 2002: Besked ændret af: Creatif ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 10 sep 2002 18:02 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hvorfor tror du at vores LSD er fra schweiz ???


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 10 sep 2002 21:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2002 01:01
Indlæg: 84
Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Ribbe> Du skriver: 'hvad skulle jeres løsning være på det voksende problem med indvandrere/nydanskere?' - det 'problem' du har svært ved at definere er jo et SKABT problem - dem der kommer til landet, hvad enten de er på flugt fra krig, forfølgelse, o.l., de kommer sgu da ikke til Danmark for at begå kriminalitet, vel? Grunden til at vi har et 'indvandrerproblem' skyldes at VI ikke accepterer dem, vi skræmmes af det ukendte - Problemet er NETOP at VI gør dem til en minoritet; når du først ser problemet på den måde kan du jo nok se at løsningen på problemet ikke er højere straffe og udvisning à la Pia K. - løsningen skal findes i vores egne holdninger!

Lad mig desuden minde dig om alle de danske bander der er skabt alene med det formål at sørge for danskheden samt et (undskyld) 'perkerfrit Danmark' - sikke noget shit. Men de bander gør jo lige små meget kriminalitet; hvad skal vi gøre ved dem? Er de ikke også et problem? Er det ikke NETOP deres skyld at vi egentlig har skabt dette indvandrerproblem?? Tilsidst: hvor fanden vil du sende dem hen??? En 2/3. generationsindvandrer har ingen følelser for sine forældres hjemland. Hans/hendes hjemland hedder Danmark, hvad enten højrefløjen kan lide det eller ej! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Desuden: lad være med at rakke ned på Jensus; hvad han skriver er fuldt ud korrekt! Nazi-bevægelsen er skabt på netop samme grundlag som det indvandrerproblem vi selv har skabt! That's a fucking fact!!

Tænk på naziflaget næste gang du mistroisk ser ned på en indvandrer! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Nydanskere?
Indlæg: 10 sep 2002 22:37 
Jeg syndes man, skulde indføre samme straffe ramme som i holland. Der bliver enUdlænding dømt efter eget lands love.

Det ville stramme op tror jeg. self. skal men ikke udlevere folk til afstrafning i lnade hvor man ved at de vil blive, udsat for tortur eller hvis landet har døds straf. Men jeg tror at dem uden dansk statsborger skab ville tænke sig mere om hvis man blev sendt hjem til straf.

Det er måske hårdt og mange vil nok ikke kunne følge mig, men jeg mener bare at så længe man ikke har opnået Dansk statsborgerskab. Skal man ikke have lov til at blive i landet, når vi snakker om hård kriminalitet.

Og de unge 2. 3. eller hvilken generatino de er, hvis de ikke har dansk stats borgerskab så er det sq bare ærgeligt. Der er vel en grund til at de har valgt ikke at blive statsborgere.

Jeg ved også godt at hele problemet ikke er udlændinge, og at der er måske er mange flere kriminelle danskere. MEN vi må da starte et sted, og hvorfor så ikke starte med at ryde op hvor det er letest og sende folk hjem til rets forfølgelse i eget hjemland og så kunne staten/politiet bruge flere resurser på at ryde op i de "danske" kriminelle.

MVH
Piercer


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team