Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 04:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 jul 2011 22:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
det smukke ved danmark er at man møder folk fra hele verden bare man går en lille tur. det er jo ikke spændene at gå rundt i inde københavn og alle går og ser ens ud

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 02:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
justchill skrev:
det smukke ved danmark er at man møder folk fra hele verden bare man går en lille tur. det er jo ikke spændene at gå rundt i inde københavn og alle går og ser ens ud

Så alle danskere er ens?

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 10:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
nej men hvordan ville københavn se ud, uden tyrkene, vietnameserne, kineserne, araberne, iranerne og svenskerne?
hvad er der spændenende ved at se og opleve den samme kultur hele tiden?
hvorfor rejser du og andre til andre lande i ferierne? er det ikke for at opleve en ny kultur ?

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 12:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Joseph Hashdropz skrev:
HrKnudsen skrev:
justchill skrev:
jeg synes det er sørgeligt at ikke alle vil hjælpe med til at skabe et multikulturelt samfund på baggrund af en falsk og naiv påstand... suk. radon9

Jeg synes ikke at vi skal stræbe efter et multikulturelt samfund. Vi skal blot lade være med at prøve at bekæmpe det.
Suk, justchill.


Så lad da være med at prøve at bekæmpe det. Du prøver at bekæmpe det når du siger at alle ikke er velkommen i Danmark. Jeg ved slet ikke hvordan i mener at i kan bedømme hvem der har ret til at bo her og hvem der ikke har.

+1

justchill skrev:
hvorfor rejser du og andre til andre lande i ferierne? er det ikke for at opleve en ny kultur ?


Tror desværre det oftest bare er for varmen og madens skyld - Mallorca og Tenerife er fyldt til randen med danskere på den her tid, de fleste af dem ligger ved poolen dagen lang og bliver fede og brune... Vi kan sagtens misunde andre kulturer, men de skal satme ikke blande sig med vores....!!! :roll:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 12:59 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Der er desværre nogle problemer, som ikke kan bagatelliseres med, at det er så fantastisk at man kan få "pizzaer og fremmed mad" og at "det er så skønt at møde nye mennesker fra fremmede kulturer".

Vores samfund er først og fremmest karakteriseret ved "det meget hastige tempo som forandringerne foregår i", som er uden sidestykke i verdenshistorien. Forandringerne rammer alle dele af samfundslivet, familien, lokalsamfundet, arbejdslivet osv. og viser sig ved voldsom stigning i antallet af psykisk syge, misbrug af enhver slags lige fra heroin til computerspil, mad og meget andet, terrorangreb, skoleskyderier, mennesker der lever alene osv. Der mangler både forankring og dybde.

Samfundet er med andre ord sygt og avler syge fremmedgjorte mennesker, som med god grund har svært ved at finde mening og sammenhæng. Det er sådan set synd for både "nydanskere" og for de mennesker som bliver syge og forstyrrede. Det går ud over alle og dem som ikke har mærket det endnu, vil komme til det efterhånden som konflikten bliver tydeligere og eskalerer. En global økonomisk krise vil med stor sandsynlighed eskalere konflikterne.

Det værste ved det er, at flere forskere nu advarer om, at "det er den måde vi taler om problemerne på", som er med til at antænde den ild, der fx. har ført til terrorangrebet i Norge. Flot. Jeg begriber ikke, hvordan de kan komme til den konklusion. De tror, at løsningen på problemerne er, at sproget skal omformuleres og undertrykkes. Med andre ord, skal der bruges præcis de samme midler som man forsøgte at bruge uden held. Det var netop den strategi, der førte til opblomstringen af de selvsamme højrenationalistiske partier, som de forskere peger på som problemet og netop det der har optændt frustration, had og en oplevelse af forræderi. Det har desuden ikke meget med demokrati at gøre. Det er præcis de samme metoder man bruger i totalitære regimer, blot sterilt, raffineret og uden blod på hænderne.

Det ville være meget rart, hvis de mennesker som synes vores samfund er fantastisk, snart ville vågne op og indse problemerne og deres alvorlighed. Men det gamle udsagn om at "der skal lig på bordet" viser sig desværre rigtigt gang på gang. Jeg kan ikke se andre muligheder end disintegration og opløsning og det ser ud til at komme helt af sig selv, som en naturlov. Alle systemer bærer kimen til dets eget fald.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 14:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det kan sagtens være at det giver nogle problemer med al den indvandring, men jeg forstår bare ikke hvorfor i ser jer selv som mere berettiget til at bo her end andre?

Jeg ser det stadig som en menneskerettighed vi skal arbejde hen imod at man frit kan vælge bopæl. Så må vi løse de problemer det kan give. Det har også givet nogle forskellige problemer at kvinder har fået de samme rettigheder som mænd, men derfor synes jeg i hvert fald stadig at det er en fantastisk ting at de har fået disse rettigheder. Selvom at det højst sandsynligt har resulteret i flere skilsmisser og dermed en opløsning af den stabile kernefamilier. Jeg tror sagtens man kan finde løsninger på de problemer det vil give at lave åbne grænser.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 14:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
@ arpheus

Måden vi taler om problemerne er i høj grad et problem,når vi acceptere den måde minoriteter bliver fremstillet på i medierne er der ikke langt til handling på ordene.Der er fornylig udkommet en fremragende bog om emnet.

http://www.information.dk/252606


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 14:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Esrarli_Gözler skrev:
@ arpheus

Måden vi taler om problemerne er i høj grad et problem,når vi acceptere den måde minoriteter bliver fremstillet på i medierne er der ikke langt til handling på ordene.Der er fornylig udkommet en fremragende bog om emnet.

http://www.information.dk/252606


+1

F.eks. er det tankevækkende at man begyndte at skrive om islamistisk terror efter den højrenationalistiske terrorist Anders Breivik skød og bombede i norge.

I medierne er de islamistiske terrorister stærkt overrepræsenteret i forhold til hvad virkeligheden siger: http://blog.politiken.dk/engelbreth/201 ... -i-norden/

Som du kan læse i artiklen er kun 0,3 % af europas terrorister muslimer. Det er ikke ligefrem det billede jeg har fået af medierne.

Desuden bliver det tit nævnt når indvandrere begår kriminalitet i Danmark samtidig med at danskere begår ligeså meget kriminalitet. Mener faktisk at have læst at langt størstedelen af den kriminalitet man prøver at stoppe ved den øgede grænsekontrol bliver begået af danskere, altså nogen som aldrig ville blive stoppet pga. øget grænsekontrol.

For mig at se er det mere signalpolitik hvor man prøver at skabe et skræmmebillede af østeuropæere og muslimer.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 15:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
Joseph Hashdropz skrev:

F.eks. er det tankevækkende at man begyndte at skrive om islamistisk terror efter den højrenationalistiske terrorist Anders Breivik skød og bombede i norge.

I medierne er de islamistiske terrorister stærkt overrepræsenteret i forhold til hvad virkeligheden siger: http://blog.politiken.dk/engelbreth/201 ... -i-norden/

Som du kan læse i artiklen er kun 0,3 % af europas terrorister muslimer. Det er ikke ligefrem det billede jeg har fået af medierne.

Desuden bliver det tit nævnt når indvandrere begår kriminalitet i Danmark samtidig med at danskere begår ligeså meget kriminalitet. Mener faktisk at have læst at langt størstedelen af den kriminalitet man prøver at stoppe ved den øgede grænsekontrol bliver begået af danskere, altså nogen som aldrig ville blive stoppet pga. øget grænsekontrol.

For mig at se er det mere signalpolitik hvor man prøver at skabe et skræmmebillede af østeuropæere og muslimer.


ja det er meget tankevækkende, men dem som ikke betvivler medierne vil heller ikke acceptere at ikke alle fremmede er kommet for at røve og plyndre. medierne fortæller dem det de vil høre og de henviser til medierne når nogen siger dem imod.

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 23:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Esrarli_Gözler skrev:
@ arpheus

Måden vi taler om problemerne er i høj grad et problem,når vi acceptere den måde minoriteter bliver fremstillet på i medierne er der ikke langt til handling på ordene.Der er fornylig udkommet en fremragende bog om emnet.

http://www.information.dk/252606


Hvad synes du der skal gøres ved det? Kan du ikke se der er et dilemma?

I øvrigt laver man om på alle mulige ord hele tiden, så de helt fjernes fra det "officielle" sprog. Ordet "tvangsarbejde" er nu erstattet af det mere positive ord "aktivering" (vel at mærke uden løn). Eller hvad med "serviceloven", der ret beset burde kaldes hvad det er nemlig en "sociallovgivning"? Og så en af de helt slemme "Beskæftigelsesministeriet".

Det er eksempler jeg lige kunne finde på, men der er masser af dem og det værste er, at de færreste lægger mærke til det. Forskellige partier, institutioner og interesser forsøger at påvirke virkelighedsopfattelsen gennem sproget og det er ikke kun højrefløjen. Det er forsøg på manipulation, uanset hvilken side det kommer fra.

Som regel er begge sider dog blinde for deres egne manipulationer, eller føler at det er retfærdiggjort, fordi de synes det tjener en god sag. Det er overgreb, udført udspekuleret og uden blod på hænderne, som kun kan medføre ekstreme modsvar, fordi den enkelte står uden muligheder for at forsvare sig mod et "system" eller en herskende og underkuende holdning i befolkningen. Svarer et underkuet og manipuleret individ igen med vold, bliver det spærret inde eller erklæret sindssyg.

Det kan i øvrigt være nødvendigt at nævne en efterlysts hudfarve.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2011 23:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Tossegod,godheds-industri og nul-tolerance er nogen af de ord der bliver brugt for at vende et ellers positivt ord til et negativt.De ord du nævner er vendt fra negativt til positivt,det er the same shit :) Jeg er enig med dig.

Jeg kan sagtens se dilemmaet men jeg har desværre ikke noget svar.Det eneste jeg ved er hvad der IKKE er svaret.Religion og politik kan ikke gøre verden til et bedre sted.Jeg tager afstand fra alle idelogier religiøse som politiske.Det er alt for nemt købte løsninger alleammen og de har aldig virket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2011 00:05 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Esrarli_Gözler skrev:
Tossegod,godheds-industri og nul-tolerance er nogen af de ord der bliver brugt for at vende et ellers positivt ord til et negativt.De ord du nævner er vendt fra negativt til positivt,det er the same shit :) Jeg er enig med dig.

Jeg kan sagtens se dilemmaet men jeg har desværre ikke noget svar.Det eneste jeg ved er hvad der IKKE er svaret.Religion og politik kan ikke gøre verden til et bedre sted.Jeg tager afstand fra alle idelogier religiøse som politiske.Det er alt for nemt købte løsninger alleammen og de har aldig virket.


Helt enig :)

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2011 00:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Jeg glemte ordet pladderhumanist,det er nok et af de klammeste eksempler.Jeg havde engang en debat med en der mente at jeg stod for peace and love og at det var noget bullshit.Hvordan kan peace and love nogensinde blive til bullshit? :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2011 07:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Esrarli_Gözler skrev:
Jeg glemte ordet pladderhumanist,det er nok et af de klammeste eksempler.Jeg havde engang en debat med en der mente at jeg stod for peace and love og at det var noget bullshit.Hvordan kan peace and love nogensinde blive til bullshit? :peace:


Når man ikke vil lytte til de problemer andre oplever og kun vil se det gode ved en sag, eller siger det fordi alle andre gør det og ikke forstår de langsigtede konsekvenser af de holdninger man fremfører.

Edit: Det kunne for eksempel være, at man gerne vil redde X antal mennesker og derfor henter dem til et givent samfund, men at det senere viser sig, at man har glemt at sørge for indbyggernes opbakning og dermed destabiliserer et homogent samfund.

Og når man senere fremfører, at de mennesker der føler sig utrygge, er det fordi de er uudannede og at de bare skal uddannes, så de kan se det fantastiske man selv kan se.

Det er pladder.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2011 13:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Det er jeg slet ikke enig i, ordet stammer fra den danske oversættelse af Mein Kampf og er opfundet for at sætte humanisme i et dårligt lys.

Det eksempel du kommer med er noget andet, jeg vil kalde det naivitet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2011 15:52 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Esrarli_Gözler skrev:
Det er jeg slet ikke enig i, ordet stammer fra den danske oversættelse af Mein Kampf og er opfundet for at sætte humanisme i et dårligt lys.

Det eksempel du kommer med er noget andet, jeg vil kalde det naivitet.


Interessant. Var slet ikke klar over ordets oprindelse. Hvor har du det fra? Det sidste du skriver lyder som et direkte citat, men jeg tager måske fejl. Det er jo en konklusion, ikke en analyse af ordets betydning.

Ordets betydning er jeg sikker på er en henvisning til det som "pladder" betyder, altså "vrøvl", ikke vilkårlig vrøvl, men blødt og uigennemtænkt vrøvl, med andre ord "naivt" pladder eller "pladderhumanisme".

Bortset fra det så bryder jeg mig heller ikke om ordet. Det er igen et af de her fikse formuleringer som man kan smide i hovedet på folk uden at argumentere for hvad man mener.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2011 16:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Problemet er jo at ved at sætte pladder foran et ord som humanisme så undergraver du ordet humanisme.Du får humanisme til at være noget slattent hysteri,noget der kun er for grædekoner og svæklinge.

Du kan høre lidt om det her fra p1.
http://www.dr.dk/P1/Sproglaboratoriet/U ... 111052.htm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2011 10:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Esrarli_Gözler skrev:
Problemet er jo at ved at sætte pladder foran et ord som humanisme så undergraver du ordet humanisme.Du får humanisme til at være noget slattent hysteri,noget der kun er for grædekoner og svæklinge.

Du kan høre lidt om det her fra p1.
http://www.dr.dk/P1/Sproglaboratoriet/U ... 111052.htm


Jeg forstår ikke ordet som en henvisning til humanisme som sådan, men til en særlig form for humanisme. Jeg opfatter mig selv som humanist, men nogle gange kan det blive for meget, hvor fokus på enkelte individer eller grupper ødelægger noget for det "store fællesskab" eller "helheden". Med andre ord, så kan humanisme misbruges. Det er selvfølgelig ofte omvendt, altså at fællesskabet tromler henover enkeltindivider eller mindretalsgrupper.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2011 20:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Esrarli_Gözler skrev:
radon9 skrev:
Det er klart at der opstår had og fjendskab når racer og kulturer bliver tvangsblandet som det sker i vort Danmark idag. Mohamedanerne hader os og vi hader dem, dette er forudsigeligt og forudsagt.

Men hadet gør os blinde og svage, dette gælder både for mig, mine og de racefremmede.

Er der noget at sige til at mohamedanerne ønsker at indføre mohamedansk lov og levemåde. Det er kun fornuftigt at de søger at forbedre deres liv, ved at skabe et samfund der er indrettet med netop deres behov for øje. Desværre er deres behov ikke vores behov og dermed er der lagt i ovnen til konflikt.


Der er næsten ingen der har gavn af den tvungne race og kulturblanding.

Det er min overbevisning at denne folke- og kulturdrabsstrategi er sat i verdenen for at udslette verdens bedste racer og kulturer, nemlig de hvide europæiske. Men hvem står bag? Lad os se hvem der trækker i trådene.

[youtube]http://www.youtube.com/user/Estland14bestland#p/f/5/icQBBmPho0U[/youtube]


Syg holdning at have, specielt efter hvad der lige er sket i Norge.


Hej Gøzler, først vil jeg gerne sige tak for at du fremhævede mit beskedne indlæg.
Hvad angår substansen i din kommentar har jeg dog følgende indvendinger:
1. Jeg skrev indlæget inden Breivik gik amok og står stadig inde for det jeg skrev.
2. På baggrund af hvad jeg har læst i "Manifestet" adskiller mine synspunkter sig markant.
2a. ABB siger han er anti-muslim, jeg har faktisk en vis sympati for den mohamedanske verdensanskuelse som traditionelle famileværdier og foragt for åger.
2b. ABB siger at han er anti-racist, jeg er racist.
2c. ABB siger at han er projødisk antimarxist :), jeg har, mildest talt, et vågent øje til jødens ugerninger.



Hvad angår linket jeg postede skete det forudsigelige: ""Europe Will Not Survi..." This video is no longer available due to a copyright claim by IBA (Israeli Broadcasting Authority).


Jeg fandt den dog et andet sted, se klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=VYeZW-WcSlc


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2011 19:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Denne generalisering af udlændinge der sker rammer nogle gange de forkerte mennesker. F.eks. en person som er dansk på alle andre måder end sit fødselssted. Kulturelt, sprogligt, solialt, religiøst, you-name-it (ja selv udseendesmæssigt): dansk. Det er lidt vildt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team