Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 02:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 08:36 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Jeg hørte noget i radioavisen imorges, nogle hoveder (ved ikke lige hvem) har foreslået at politiet fremover kan trænge ind i private hjem - uden dommerkendelse. Personligt synes jeg det lyder som en kedelig magtbeføjelse der giver politiet meget frie tøjler. Er der andre der har hørt om dette foreslag og evt. ved hvem der ønsker det gennemtrumfet?

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 09:15 
Det lyder sku da sygt, det tror jeg ikke de kan få gennemført. De bliver jo være end CIA så, hvis de lige frem har LOV til at trænge ind i dit hjem uden begrundfet mistanke og dommerkendelse.

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 13:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Det er jo absurd. Politistat!!!!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]


Politi vil have fri adgang til hjem


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 13:59 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
I praksis er det jo faktisk sådan i forvejen. Politiet får bare deres kendelse bagefter. De bruger en undtagelsesparagraf i retsplejeloven. Desværre er den tit mere reglen end undtagelsen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 14:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 sep 2001 01:01
Indlæg: 219
Geografisk sted: Århus =)
det er jo for sygt, FUUUUUUUUUUCK DEM [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 14:17 
ja vis du får de igemmen så tror jeg sku jeg flytte til udlande hvor der er lidt mere frihed til og lave de man vil [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 17:45 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
De banker på døren, trænger ind i dit hjem uden at spørge om de må komme ind, og giver dig derefter et valg - skriv under på et samtykke, eller bliv varetægtsfængslet (og så får de en kendelse i mellemtiden)... [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

[ 23 Oktober 2002: Besked ændret af: Dextrose ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 18:33 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 22 aug 2002 01:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: 1553
Det lyder som om der sidder nogen med dårlig samvitighed rundt omkring... For med rent mel i posen burde det da være noget problem med den lov!!

Min første tanke da jeg hørte om det var ligesom jeres men efter at have gået og tænkt lidt over det er jeg kommet frem til at det måske er meget fornuftigt. Jeg tror ikke at det er sådan at de kommer rendene oftere end de gør nu for regel eller ej, hvis de vil ind kommer de ind!!

Så skal man jo også lige huske på at politiet er her for at passe på os og de prøver trods alt bare at leve op til de høje forventninger som størstedelen af danmark har, og lige så længe jeg kan huske har det været sådan at det er flertallet der bestemmer!! At der så render et par psykopater rundt iblant dem kan jo ikke undgås!

Nu skal det ikke lyde som jeg er et af guds bedste børn...
Jeg har stjålet med arme og ben som teenager, jeg har nappet en enkelt bil eller to og jeg har så sandelig også fået lidt af hvert indenbords og om jeg fortryder, næ nej jeg ville gøre det hele en gang til hvis ikke det var for den pokkers fornuft!!

Men jeg sidder heller ikke og tuder fordi der er nogen der prøver at forhindre mig i at bryde loven!! Jeg har fuld respekt for dem som respektere loven og håndhæver den, ligesom jeg har fuld respekt for dem som har valgt at bøje loven lidt så den passer bedre til deres lyster...

Men hvordan ville det ikke gå hvis alle bare kune gøre som det passede dem!?!?
Vi syntes det er åndsvagt at man ikke må indtage "stoffer", andre syntes det er forkert at man ikke må pille ved børn. Der er en grund til at det er flertallet der bestemmer!

Det korte af det lange er at i bør sku respektere politiet, de er her for at passe på os og dem der står os nært!! Så lad vær med at brok jer bare fordi de prøver at forhindre jer i noget som i udemærket ved er ulovligt... DEN KLOGE NARRE DEN MINDRE KLOGE!!!

peace...


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2001 01:01
Indlæg: 95
Det kan man sgu da ikke!!! Det her land udvikler sig mere og mere til en politistat!!
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
den regeringen vi har nu har kun sidet på magten i snart et år og de har allerede fucked så mange ting op!!!
Det er på tide der blir skiftet ud i blandt de højreorienterede, magtliderlige, kapitalist-elskende,kolde forbandede politikersvin der sidder og styre det hele!! Det her kan man sgu ikke give befolkningen, men så kan dem der har stemt på dem måske stemme anderledes næste gang [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
------------
Yours in murder mr. monster


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2001 01:01
Indlæg: 95
Forrsten @Nad: det er ikke fordi jeg har dårlig samvittighed! jeg mener blot man bør respektere privatlivets fred hos befolkningen, og jeg mener ikke at der bør gives lov til at politiet kan rende rundt og tjekke folk. For fanden det er da ikke et latterligt "Big Brother" program det her!! Det er et land med mennesker der bør respekteres og ikke være politiets evige mistænkte!


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 21:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Panserne vil altid ha' flere beføjelser...

...og naturligvis har vi noget at skjule - Har du ikke?

Problemet er bare at ikke alt hvad der er forbudt er forkert, og det ved VI bedre end nogen andre... Jeg vil fortsat være imod alt der giver vor fordærvede regerings håndlangere flere midler..

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 21:18 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Lina; Hørt!! Det er en katastrofe med det der foregår ligenu.
Og jeg tror desværre det ka' risikere at blive meget værre endnu.

Hvis folk bare kan vade ind i mit hjem som de har lyst, så er det jo Gestapo og KGB om igen. Tænk over hvor mange chikanerier man ikke vil ku' forhindre hvis dette bli'r lovligt (policen er ikke kun englebørn, Nad, så det er meget betænkeligt at gi' dem alt for frie beføjelser)


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 22:19 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 22 aug 2002 01:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: 1553
Jeg ved godt at det ikke er alle politifolk der kan tåle den magt de har. Men hvis en eller anden klaphat med uniform finder på at dagens opgave er at pisse dig af skal han sku nok gøre det uanset hvad der står i loven!!

Og hvis han vil ind på din ejendom uden at have en grund er det jo fordi han ikke er helt klar i hovedet og så tror jeg ikke at det betyder noget om han må eller ej for han går da bare ind først og så spørg bagefter!!

Og hvis han har en god grund (hvilket jeg er overbevidst om vil være tildfældet de fleste gange) kommer han jo ind på lovligvis uanset om han bare kan gå ind eller om han kan gå ind og så skaffe en kendelse inden du når at fatte hvad der sker!!

Jeg kan ikke se hvad der i praksis skulle være forskel på om den lov blive vedtaget eller ej... Jeg er enig i at der er en teoretisk forskel, men praktisk nixen...

Og jeg er fuldstændig enig i at lovligt og ulovligt ikke altid er det samme som rigigt og forkert. Men som tidligere skrevet ville hele samfundet jo falde til jorden hvis var sådan at regler blev lavet ud fra hvad små mindretal var overbeviste om var rigtigt og forkert. Hvis et mindretal virkelig havde ret burde det også værre i stand til at overbevise et flertal om det.

Og loven er jo også sat sammen for at beskytte dig og mig. Der er jo ikke nogen der sætter sig ned og laver et lovforslag for at genere nogen!!

Jeg bliver da heller ikke sur på politibetjenten hvis jeg bliver vinket ind til en fartbøde!! Jeg kender fartgrænsen, jeg ved hvorfor den er der så i det jeg træder sømmet i bund ved jeg at jeg overtræder loven og jeg ved at der er stor chance for at der køre nogen rundt og holder øje med mig, så det må da betyde jeg er indforstået med konsekvenserne og at jeg absolut ikke skal sidde og brokke mig... Hvis jeg har en gajol får han sku en med på vejen!!

På samme måde ha jeg det med stoffer. Jeg ved det er ulovligt, jeg ved der render nogen rundt og holder øje med mig. Så enten skal jeg lade være med at have det liggende eller også skal jeg gemme det så godt at ingen finder det og så tage straffen som en mand hvis jeg nu skulle blive opdaget!!

"bigbrother"... Der er ikke nogen der kan overbevise mig om at regeringen vil have et overvågningssamfund for at de ha noget at sidde og kigge på mens de slubre kaffe!!!'

Nej det er for at din og min mormor kan gå i fred på gaden uden at skulle bekymre sig for hvor langt væk hun kunne nå i dag før hun blev væltet omkuld!! Det er for at du og jeg trygt kan sende hvores søskende og børn ud om aftenen uden at være nervøse for hvad der sker dem!!

Og hvis det er prisen jeg må betale for at dem jeg holder af og dem som ikke er i stand til at forsvare sig selv kan leve trygt og godt kan de for min skyld side et kamera op midt i min stue!!

Men at bitche over der bliver holdt lidt øje med en kan da kun være et tegn på at man er nervøs for at man bliver opdaget i at gøre noget man godt ved er forkert...

Jeg kender mange ældre mennesker der ville være helt vilde med en politibil som cirklede rundt om deres hus et par gange om dagen. Og jeg kender lige så mange der vil blive sure over det, men der holder jeg altså med dem som føler sig tryg ved det!!

Gu køre jeg for stærkt og gu tager jeg stoffer, men jeg har god samvittighed så derfor bitcher jeg ikke!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 23 okt 2002 23:34 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Nad; der er en meget stor og afgørende forskel på om det er lovligt for betjenten at bare vade ind, eller sku' ha' kendelse. Forskellen er den at jeg ikke kan 'prøve' hans sag i retten, hvis han bare helt legalt kan kigge ind i dit hjem og se hvad du laver.
Sålænge han skal ha' en kendelse, så ved man at mere end blot hans egen dømmekraft har været i brug.

Hvis betjenten vader ind uden en kendelse idag, så kan jeg lægge sag an mod ham og retten kan vurdere om han har gjort noget forkert.
Hvis han bare kan vade ind uhæmmet og uden at man må stille spørgsmålstegn ved det, så kan han i teorien lovligt besøge mig hver aften og chikanere mig, blot fordi hans ekskone har valgt at bolle mig istedet for ham. Er det rimeligt at loven gi'r en betjent den mulighed uden at jeg kan gøre noget?

Eller hvis de beslaglægger mit hjem fordi de skal 'holde øje' med nogen de ikke kan li', som tilfældigvis går ude på gaden foran. Hvorfor skal jeg belemres med deres hovedpine? Hvorfor skal de lige kigge ud af mit vindue? De ka' sku' da sætte sig ind i deres pmv'er!

Jeg er også meget uenig i når du si'r du gerne vil acceptere et kamera i din stue 24/7, hvis gamle fru Olsen bli'r lidt mere tryg af det.
At gamle fru Olsen er en bangebuks, skal fanme ikke betyde at jeg skal acceptere et kamera i min stue. Dér trækker jeg sku' grænsen (og også langt før det faktisk)

Frihed er mit krav og ikke en ny sovjet stat hvor alle holder øje med alle og stikker hinanden som små liderlige hitler-jugend bøsser gjorde det under anden verdenskrig.
Du kan da ikke seriøst mene, Nad, at du støtter den tankegang?

Jeg fatter heller ikke at du vil acceptere det og så tror det gør dig til et mandfolk der ikke tuder fordi du bli'r bustet.
Jeg ville da tude hvis jeg blev uretfærdigt behandlet og det gør man med den nuværende narko-lovgivning, for selvom et flertal måske står bag den, behøver den ikke være retfærdig.

Jeg er ikke så autoritets-tro at jeg vil finde mig i hvad som helst. Det synes jeg ville være for naivt.
Vi skal ikke ha' et overvågnings-samfund. Vi skal istedet ha' et samfund vi selv har _lyst_ til at passe på.
Et samfund der kun kan eksistere hvis der findes et totalt frit gestapo politi der kan kontrollere alle, er ikke et samfund der fortjener at overleve.
Hvis Venstre kun kan opretholde fred og orden ved hjælp af et hårdhændet politi, så er der sku' noget galt med deres politik og ikke med indbyggerne og borgerne.

Hvis man førte en god menneske-venlig politik, så ville man slet ikke ha' brug for særlig meget politi.
Jo mere politi og kontrol der er nødvendigt, jo sygere er samfundet, for hvis vi holdt af hinanden ville vi opføre os ordentligt.
Regeringen skaber had og splid i befolkningen og burde dømmes for at drive lands-skadelig virksomhed.


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 24 okt 2002 16:20 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Den bedste måde at undgå politibesøg er nok at holde meget lav profil, men det er sgu svært! Af og til vælger man ikke selv sin status hos politiet og så er det man bliver knaldet alligevel. Hvis ikke det var fordi jeg ved det er umuligt at få den slags igennem, så ville jeg rejse spørgsmålet i folketinget. Er der ikke noget med at man kan skrive til et parti og så få dem til at rejse spørgsmålet? Måske er det bare noget jeg har drømt, mener bare at ihvertfald nogle partier yder den slags service...

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 24 okt 2002 19:44 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Så gik der sgu politik i det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Post flyttet...


Top
 Profil  
 
 Titel: Røv...
Indlæg: 25 okt 2002 10:16 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
NAD -> Desværre er din noget uvidende holdning normal for danskere. Hvis du gerne vil have at vi har et nogenlunde demokratisk samfund i DK, så er det vigtigt at at du forstår at selve grundlaget for et demokrati er borgernes fundamentale rettigheder. Uden dem, var vi jo blot et diktatur.
En lille ændring som denne her, ville måske ikke forekommer helt så slem, hvsi det ikke lige var fordi den er en del af en intensiv lobbyisme der foregår fra blandt andet politiets side for at undergrave borgernes rettigheder. Se bare terror-pakken f.eks.: Det er blevet sådan at ALLE tlf. samtaler og SMS'er registreres nu, også selv om det er helt uskyldige borgere der foretager opkaldene. Man kan foretage hemmelige rtansagelser af borgeres hjem gentagne gange, men behøver kun at få een kendelse. Derudover er det nu tilladt at bruge såkaldte 'sniffer-programmer' for at overvåge hvilke informationer mistænkte personer tilegner sig på internettet. Og nå ja, det er også blevet muligt at beslaglægge folks penge på en MISTANKE om at de er tilknyttet terror-organisationer (der i denne sammenhæng defineres utroligt bredt). Det er en bekymrende udvikling som risikerer at undergrave vort samfund. Og selv om man ikke har noget at skjule, så bør man være bekymret, med mindre man higer efter et totalitært samfund, eller har så blind tillid til staten at man er sikker på at den ikke begår fejl eller misbruger sine beføjelser.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team