Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 22:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 28 nov 2002 20:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2002 02:01
Indlæg: 10
Geografisk sted: Danmark
Mange ting er fucked op, både i vores samfund og i vores sind - og hvis jeg havde alle svarene, ku det hele da for fanden ik være så pokkers svært at regne ud...Jeg vil ikke sidde og sige, at politikerne er nogle narrøve, for de gør et godt stykke arbejde (selvom jeg i nogle/mange ting og sager er uenig med dem). Jeg ville nødig være i deres sted...
Hvorom alting er, går jeg ind for legalisering af wheed, at hårde stoffer fortsat skal være illegale, og at man burde hjælpe narkomaner istedet for at fucke dem endnu mere op end de muligvis er i forvejen...

CC


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 29 nov 2002 01:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2002 02:01
Indlæg: 10
Geografisk sted: Danmark
Da jeg sagde, at tjaldforbrug kunne føre til brug af hårdere stoffer...Hvis man bruger wheed, kommer man let ud i et miljø, hvor hårde stoffer er mere udbredt. Ikke at man har mega lyst til en go bane eller til at sprøjte lidt i sig selv efter at have røget en god buddha...
Mit problem med hårde stoffer er, at det er forbandet vanedannende...Det siger de selv i TV!!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Hvorom alting er, så holder jeg mig langt væk fra alt, der skal sniffes eller stikkes ind i folk for at virke...Det er fandeme klamt. Min mening.

Take care

CC


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 29 nov 2002 11:25 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Aha, men hvorfor så legalisere weed? Hvorfor skal nogen andre afgøre hvad vi gør med vores liv? Hvad kvalificerer dem til at bestemme over din krop og dit liv? Hvorfor ikke bare tænke selv?

Jeg går 100% ind for at alle stoffer skal legaliseres, da det er en personlig sag og ikke rager andre end os selv.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 29 nov 2002 15:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2002 02:01
Indlæg: 10
Geografisk sted: Danmark
1: Wheed er pacifiserende.
2: Wheed er ikke nær så vanedannende som andre stoffer.
3: Wheed giver ikke varige mén.
4: Wheed giver kun psykoser i ekstremt stort forbrug - og selv da er det ikke sikkert.

1: fx Heroin og kokain er stærkt vanedannende.
2: man kan få alt for sindssyge psykoser af heroin, kokain, x og alle mulige andre ting...
3: du kan ikke mærke en skid af din egen krop når du er høj.
4: Overdosis er ekstremt farligt og ikke så svært at opnå.

Hvis det nu var lovligt, og ens barn dør af OD, ville man så ikke fucke lidt for sindssygt ud? Jo...
Tror du selv, du ville kunne kontrollere det en shit? Jeg tvivler. Jeg kendte engang en, som senere endte i noget ryge-heroin...han døde af OD mindre end 3 måneder efter at han havde fortalt sine forældre, at han havde det under kontrol...
At du har din mening og at jeg har min kan jeg respektere...Men hvis du tror, du kan flirte med sådan noget lort, så tager du grueligt fejl - det håber jeg for din skyld, at du finder ud af på en god måde...Ikke for at virke hellig, men når det kommer til det forpulede gift, så har jeg fandeme et problem af kaliber...
Er hårde stoffer lovlige i Holland??? Så vidt jeg ved, er det kun wheed...

Det er ens eget ansvar at tage vare på sig selv og kontrollere de ting, man tager...Men staten har fandeme en pligt til at forbyde/bekæmpe alt det pis, der slår folk ihjel...
Den der "jeg-er-16-og-vil-frigøre-mig-fra-alle-regler"- syndrom holder ikke..!

Take care.

CC


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 29 nov 2002 16:40 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Min ven, jeg bruger hverken kokain eller heroin, men mener det er alle individers ret at bruge de stoffer de vil. Dette er det politiske forum ser du [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Mange mener at cannabis er et meget farligt stof. Jeg er uenig i dette, men det er staten desværre ikke og derfor er det forbudt. Du synes at du skal have lov til at ryge cannabis...fint nok. Det synes jeg også at du skal. Jeg synes bare også at staten skal holde sin kæft og lade være med at blande sig i hvad enkelte individer skal komme ind i kroppen.

Du synes at staten skal 'beskytte' os? OK, det ser jeg ikke som beskyttelse, men som fratagelse af en grundlæggende rettighed til at bestemme over den krop der tilhører os! Hvordan det kan blive statens sag forstår jeg ikke.
Jeg kender alt til narkomani. Jeg er en gammel hund på 31, hvis forældre har brugt heroin og kokain. Jeg har haft venner der er døde af heroin-misbrug, osv. så lad være med at belære mig om den slags. Min holdning skyldes ikke uvidenhed. Tværtimod.

Du bør måske se tingene i et lidt større perspektiv end du gør, for at kunne forstå mit ynspunkt i denne sag.

mvh

Dankdawg


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 29 nov 2002 17:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2002 02:01
Indlæg: 10
Geografisk sted: Danmark
Måske skal jeg se tingene i et større perspektiv...
Jeg sagde bare, at jeg ikke gider se flere folk omkring mig kradse af pga stoffer...
Tror du ik selv, der er mange flere, der vil komme ind i seriøse problemer hvis hårde stoffer bliver lovlige?

Jeg er enig i, at tjald til dels er ufarligt (og i hvert tilfælde bør legaliseres)...
Skulle det så osse være ok at slå folk ned? Det er vel op til os selv at bestemme hvad vi skal gøre og ikke gøre, hva? Jeg ved godt, det er at sætte tingene lidt på spidsen, men det at gøre hårde stoffer legale er fandeme et stort skridt, og jeg tror, at det ville være forkert.

CC


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 30 nov 2002 11:52 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Chemaris;

Der er altså forskel på at slå folk ned (at påvirke en anden person) og så spise narko (at påvirke sin egen person).
Hvis jeg vil ha' noget der ikke kan skade _din_ person, hvordan kan du så ville nægte mig dette?

Jeg bestemmer selv hvem jeg går i seng med, hvorfor må jeg så ikke selv bestemme hvad jeg spiser? Der er feks ingen forbud mod at ha' sex med en hiv smittet, så i realiteten kan jeg lovligt udsætte mig for en dødelig sygdom på den måde. Jeg må også gerne spise flødekager indtil jeg bli'r så fed at jeg ikke kan gå, det er fuldt lovligt. Jeg må også gerne drikke ølnarko indtil jeg får delerium og dør på bænken, det er fuldt lovligt.
Men jeg må ikke spise 'den rigtigt farlige narko' (ironi). Hvorfor må jeg ikke det, når jeg godt må alle de andre ting? Giv mig en forklaring der er bedre end "Det sys jeg bare". Nogle solide argumenter for at jeg skal finde mig i ikke at måtte E'e mig ihjel, men gerne drikke mig ihjel.

Din kommentar om at være 16 og dum er ikke så heldig, synes jeg. Man behøver ikke være nedladende selvom man er uenig med folk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Man kan iøvrigt godt være ret klog selvom man kun er 16.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 30 nov 2002 15:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Chemaris Canopsy > Grundlaget for dine argumenter holder ikke, for forbruget af hårde stoffer bliver jo ikke lavere selv om det er forbudt. Afhængige for bare et meget værre og farligere liv fordi stofferne er urene og dyre.

Desuden kan jeg ikke rigtigt lide at de efterhånden enorme kriminelle organisationer bliver større og større og får mere og mere magt for hvert år der går, fordi de kan tjene svimlende summer på at fremstille ulovlige stoffer og sælge dem til priser der er cirka 10000% dyrere end de ville være hvis de var lovlige.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 30 nov 2002 16:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2002 02:01
Indlæg: 10
Geografisk sted: Danmark
Hvis i virkelig føler sådan, så fint nok med mig...Jeg har bare ikke den store lyst til ikke at ku gå i byen uden at blive slagtet af nogle folk, der er langt væk på alt muligt sjov... Og gider I ha jeres børn passet af en junkie? ...

CC


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 30 nov 2002 17:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Chemaris Canopsy > Jeg har bestemt heller ikke lyst til at have mine børn passet af en junkie eller lyst til ikke at kunne gå i byen uden at blive udsat for vold.
Men jeg ved at problemerne kun bliver værre af at man ulovliggør disse stoffer - og det er dér vi er gundlæggende uenige.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 01 dec 2002 23:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 okt 2002 01:01
Indlæg: 221
Geografisk sted: nordjylland
@Chemaris Canopsy

[sarkasme]Genialt argument!!!!!!
Vi kan ikke frigive stoffer for så bliver alle til MORDERE! Dette gælder alle stoffer bortset fra Chemaris Canopsy's yndlings stof for han bliver ikke MORDER! desuden bliver alle junkier - det er jo klart! tænkt på alle de nye junkier vi har fået de seneste. Det er fordi der er HEROIN og ROTTEGIFT i kex og fordi der er GLASSKÅR i amf og cola!

men bare rolig. jeg bor også i hellerup. der kan vi heldigvis stadig indoktrinere. ses til forældre aften på tirsdag. husk at lægge børnene i seng inden der kommer TV-avis
[/sarkasme]

har du noget documentation for din påstand om at volden ville stige eller kan du sandsynligøre den? og hvad med din teori om at alle ville blive heroin-afhængige hvis stoffer blev frigivet?


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 02 dec 2002 10:11 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Øhm Chemaris, du har tydeligvis ikke tænkt dine argumenter igennem.

1) du kan ikke sammenligne det at gøre noget ved din egen krop med at slå folk ned. det er jo et angreb på andres krop, og efter min tankegang har du kun ret til at bestemme over din egen krop.

2) grunden til at narkomaner lever som de gør er pga. den kriminalisering der foregår og det deraf følgende høje prisniveau på heroin, kokain, osv.
Hvis vi forestiller os at heroin er billigt, fordi det er lovligt, behøver vi ikke at forvente mere kriminalitet end vi gør fra alkoholikere f.eks. Dvs. en kraftig nedgang i forhold til hvad vi ser nu. Derudover er der ingen modsigelse i at have lovlig heroin og behandlingstilbud, se bare alkoholikere, der jo bruger et lovligt stof , men også får behandlingstilbud.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 02 dec 2002 23:09 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Chemaris Canopsy:
1: Wheed er pacifiserende.
2: Wheed er ikke nær så vanedannende som andre stoffer.
3: Wheed giver ikke varige mén.
4: Wheed giver kun psykoser i ekstremt stort forbrug - og selv da er det ikke sikkert.

1: fx Heroin og kokain er stærkt vanedannende.
2: man kan få alt for sindssyge psykoser af heroin, kokain, x og alle mulige andre ting...
3: du kan ikke mærke en skid af din egen krop når du er høj.
4: Overdosis er ekstremt farligt og ikke så svært at opnå.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er vist ret tydeligt at du er absolut præget af fordomme...

Af alle de mange forskellige stoffer jeg efterhånden har prøvet (tro mig, listen er lang), så er det sgu kun den fede der har virket vanedannende (ligefrem afhængighedsskabende) på mig... Watch and learn... Læs på Erowid, læs mere her på Psychedelia - undervis dig selv...

Men vær fandens sikker på hvad du skriver, inden du kommer med nogen "konstateringer" eller andre "facts" !!!

Mvh
Dex


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 04 dec 2002 21:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2002 02:01
Indlæg: 10
Geografisk sted: Danmark
ok...

Men sig mig, hvis kokain (bare et exempel) var lovligt, hvor ville der så være et problem i, at 13-årige unger tog en streg ligeså snart der dukker lidt pubertetsproblemer op?
OK - mine argumenter er ikke gode...hvad med det her: masser af folk stiller træskoene hver dag pga OD...Ud fra MIT synspunkt, burde et stof, der er dødeligt i relativt små mængder ikke være lovligt.

"Chemaris - den store Indoktrinator..." hehe

CC


Top
 Profil  
 
 Titel: Ny narko-lov?
Indlæg: 05 dec 2002 10:16 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Chemaris Canopsy:
Men sig mig, hvis kokain (bare et exempel) var lovligt, hvor ville der så være et problem i, at 13-årige unger tog en streg ligeså snart der dukker lidt pubertetsproblemer op?<HR></BLOCKQUOTE>

Forbuddet har endnu ikke hindret 13 årige i at ta' den streg du snakker om. Den bli'r såmænd allerede taget.
>>>Forbud forhindrer ikke brug af narko<<< (men styrker det måske endda ligefrem. Det forbudte er jo tit spændende ik'?)

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
masser af folk stiller træskoene hver dag pga OD


Og hvorfor? Fordi narko er forbudt sådan at brugeren ikke ved hvad der er ordentlig gennemtestet kvalitet og hvad der er 'cutfuck'. Generelt er narko idag af god kvalitet (heldigvis, for ellers ville mange flere dø eller komme til skade), vil jeg påstå, men da det er ulovligt, er det svært at holde producenten ansvarlig og dermed vil der altid være nogle som udnytter muligheden for lette penge og sælger cutfuck.

Cutfuck er et slangord jeg har set for stof der er cuttet så meget op at det er mere fyldstof end ønskestof og jeg synes det beskriver fænomenet vildt godt; det er noget fuck når stof bli'r cuttet for meget op, for hvis en heroin junkie tror han har købt cutfuck, men istedet har fået prima vare...så od'er han måske. Og så den anden betydning af at det er noget fuck at få halvlunken slatten narko [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Spørgsmål til 10kr; hvad gør at der ikke findes narko i præcist afmålte doser af laboratorietestet kvalitet, således at narko-spiseren kan udmåle en, for ham, korrekt dose og dermed opnå den ønskede effekt og samtidig mindske antallet af bivirkninger kraftigt? Svar: "Hvad er narkoforbuddet?"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team