Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 02:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hykleri!
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Er det bare mig eller er det politiske forum, blevet til bitch mig her og bitch mig der?
jeg syntes at emnerne bliver værre og værre!
Er det ikke menningen at der skal diskuteres politiske emner som er realistiske og udførlige, ikke lad os indføre nationale krigstilstande, brænde kongehuset, afsætte alle danske politikere og politimænd......
Helt ærligt kom nu lidt!
Ville det ikke værre langt bedre at diskutere politik som kunne give inspiration til fornyelse igennem opbygning og udvidelse istedet for "lad os kaste brosten på alt politikken" som desværre lever på det kraftigste her inde (dette er på ingen måde rettet mod dig "Dankdawg") .
Jeg syntes personligt at det er hykleri at "svine" hele det danske system, samtidigt med at vi alle går og nyder det's goder hver evigt eneste dag.
Vi er trods alt stadig et af de lande med det bedste sociale system i verden.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Som du ved er jeg dybt uenig med dig. Hvis du vil have andre emner, så start dem selv op. Så længe de er relevante, så er de velkomne her. Jeg tager bare ting op som jeg tænker på, og forventer at i andre gør det samme.
Der er intet hykleri i min måde at se tingene på. Hvis jeg kunne melde mig ud af samfundet, så gjorde jeg det sgu. Men det kan jeg desværre ikke,derfor er jeg politisk aktiv, og ikke kun her på siden iøvrigt.
Desuden kommer jeg med mange forslag til hvordan jeg mener at det skal være bedre. Du er måske ikke enig i mine forslag, men det er altså MIN mening.
Det er sjovt at du starter en tråd hvor du bitcher over at vi andre bitcher.I virkeligheden er det bedste du kan gøre at sige din mening og blande dig i diskussionerne mere. Det er du ihvertfald mere end velkommen til.

Psychedelia Gay Overlord

Du er for langt ude DR-D. Vi kan da diskutere hvad vil vil, hvorfor skal du prøve at sætte en grænse for det? Realistisk eller ej, så er det da vigtigt at man taler om de idéer, visioner eller hvad man nu har? Uden den slags idéer som ikke var 'realistiske' så levede vi stadig i enevælden! Jeg vil gøre dig opmærksom på at de argumenter du bruger faktisk blev brugt imod de første demokrater i Danmark, Dampe og Jørgensen (der iøvrigt også blev sat i spjældet i laaaaaang tid)...
Hvis du ikke vil blande dig, hvorfor skriver du så dette indlæg? Det er som om at du mener at man skal være enig for at diskutere? Jeg diskuterer da tit med både folk her og mine venner som jeg er uenige med uden at det er et problem.
I bund og grund ligger forskellen mellem dig og mig i at jeg vil have en verden hvor du kan lave præcis det samfund du vil have uden at det skal involvere mig, mens du er tilhænger af at alle folk partout skal tvinges til at ligge under for dine regler. DET er forskellen.

- Men derfor kan vi vel godt tale sammen alligevel? Jeg argumenterer for mine holdninger, hvad forhindrer dig i det?
Og hvis du ikke orker at blande dig, hvorfor skriver du så de to ovenstående indlæg? For du skal sgu ikke brokke dig over indholdet hér hvis du ikke selv gider at deltage. Der er ingen der tvinger dig til at læse det vel?

Jeg er forvirret..hvad er det du vil have?

In our memories
Brugeravatar

Blev de første demokrater sat i spjældet fordi de ikke delte etisk baggrund med resten? Øh nej det tror jeg ik!!!
Jeg læser skam jeres indlæg med stor interesse, men jeg bliver bare træt af at høre den typiske "jeg er 18 år gammel Anarkist og kaster med brosten mentalitet". Min kritik er dog ikke kun rettet mod dig alene, men den gennerelle tone.
Desuden hvordan ved du hvad jeg mener og gør? Du må sørme værre god til at læse folk, for at finde ud af så meget om mig på så kort tid!!!
Nu er det desværre sådanne, at jeg ikke selv gider at ofre penge på internettet, så jeg udnytter mit arbejdes hver dag, dette resultere så også i, at jeg bliver nødt til at arbejde samtidigt og ikke som dig kan sidde og skrive alen lange topics (grunden til at jeg ikke gider at blande mig alt for meget).
Jeg prøver på ingen måder at lægge bånd på hvad man må skrive, jeg er jo et eller andet sted ligeglad med hvad i går og dagdrømmer om, jeg håbede bare på at det kunne værre mere (efter MIN menning) realistiske emner.

[ 17 December 2002: Besked ændret af: DR-D ]

Psychedelia Gay Overlord

Jeg kaster hverken med brosten eller er 18 år, og ja, Dampe og Jørgensen blev anset som fantaster af mange fordi de forestillede sig at enevælden blev afskaffet. Det var utopisk den gang. Læs din danmarkshistorie [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Det eneste jeg siger er: kom med noget konstruktivt eller lad være med at sige noget overhovedet.
Jeg ser gerne dine indlæg herinde, men jeg gider ikke at høre en kritik af de folk der skriver herinde uanset deres politiske standpunkt, fra en der ikke selv bidrager til debatten. OK? Alle er velkomne til at farve debatten om de så er fascister, men ikke til at kalde folk herinde for hyklere, uden selv at ville komme med noget der kan ændre debatten i den retning som de selv ønsker. Se dét er vist hykleri?

Iøvrigt baserer jeg mine iagtagelser af dig på de ting du skriver herinde.
du skriver:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg syntes personligt at det er hykleri at "svine" hele det danske system, samtidigt med at vi alle går og nyder det's goder hver evigt eneste dag.

- Hér forsvarer du et system der bygger på tvang, derfor skrev jeg det jeg gjorde. Var det forkert af mig? Så sig endelig hvis jeg tager fejl.

In our memories
Brugeravatar

Fantaster og etisk baggrund er IKKE det samme, læs din Dansk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
(Jeg fik 11 i historie så lidt kan jeg da)
Jeg prøver da også at komme med egne meninger, men af tydelige årsager kan jeg ikke være super aktiv! men Derfor kan den gennerelle tone da godt ireterrer mig!!!
Hvordan kan du egentlig selv sidde og skrive på et så gudsforladt tidspunkt som kl 12 i Danmark?
Desuden vil jeg ikke anse mig selv som hykler på den baggrund af: at jeg synes at alle som kritisere det danske system selv bør have et realistisk bedre alternativ ellers er det hykleri. (den var vidst ikke helt gramatisk korrekt
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

[ 17 December 2002: Besked ændret af: DR-D ]

Psychedelia Gay Overlord

Aha, og DU bestemmer hvad der er realistisk?

Ang. de første demokrater så var den en reaktion på dette argument fra din side:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Er det ikke menningen at der skal diskuteres politiske emner som er realistiske og udførlige, ikke lad os indføre nationale krigstilstande, brænde kongehuset, afsætte alle danske politikere og politimænd

- DU gør dig til dommer over hvad der er realistisk. Ligesom det blev gjort overfor de første demokrater. Forstår du det nu?

Iøvrigt mener jeg at have indtil flere modeller der kan føres ud i livet uden revolution eller noget. Så kan det godt være at DU er uenig hr. overdommer.

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Tilføjelse:
Jeg foreslår at du bare holder dig til bestemme hvad du selv gør, istedet for at brokke dig over hvad andre gør. Så får du heller ikke så ondt i røven. OK?
Jeg kritiserer jo heller ikke den måde du skriver på, da du jo har ret til dine meninger. Kan vi blive enige om det så vi kan stoppe denne latterlige diskussion?

Jeg synes ihvertfald ikke at der skal være nogen der bestemmer hvilke politiske emner der skal tages op herinde andre end dem der skriver herinde. Ligegyldigt hvor uenig jeg så end er med mange af dem der skriver herinde.

In our memories
Brugeravatar

Har du ikke skrevet at du ikke vil kalde folk for navne da det sænker niveuet?
Men OK Dommer el Overdommer er da ikke det værste man kan blive kaldt [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Dank, glem det nu, lad det ligge, CHILL !!
Hvis du ikke kan tåle kritik, så glem det!
Jeg gider ikke sidde og mundhugges.
Jeg gør mig ikke dommer overfor noget som helst, blot hvad jeg selv anser som realistisk.
Anser du selv alle dine topics som realistiske?
[/LIST]

Psychedelia Gay Overlord

Jeg chiller nu [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg anser selv alle mine topics for enten relevante eller realistiske.

Medlem

Geografisk sted: DK
hehe... en helt igennem duo [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Det er ganske enkelt fordi jeg ikke orker at blande mig (for meget). For i bund og grund er det ikke blot emnerne vi er uenige i, men et basisk etisk grundlag.
Derfor nytter det ikke noget, da vi aldrig vil kunne forstå hindandens menninger og etik.
Ikke sagt derigennem at mine menninger er bedre end dine.
Med mit topic mente jeg at det ville værre bedre at diskutere realistiske emner, da du nok ikke skal regen med at få lovliggjort håndvåben i Dk [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]