Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 04:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2002 14:42 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Jeg har oprettet dette topic til nyhedsrapporter fra topmødet.
Hvad har i oplevet? Hvad sker der? Hvordan er Policen?
Da vi næppe ka' regne med fairness fra TV, så ku' det være rart med ordentlig info fra ground-zero.

Har i billeder i vil dele, men ingen steder at lægge dem, så mail dem gerne til mig, så vil jeg lægge dem på min webside i 1-2 ugers tid (jeg indsætter en link til billederne >>her<< hvis nogen sender billeder)
Send billeder til: happy@musling.dk

VIGTIGT!!: HUSK IKKE at skrive noget der kan bringe nogen i fedtefadet. Ingen navne! (hvis i sender billeder og ikke selv slører ansigterne, så skal jeg nok gøre det)

Men altså; Hvordan skrider mødet og aktiviteterne frem? Hold det så sagligt som muligt.

[ 11 December 2002: Besked ændret af: JEL ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2002 14:47 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jeg regner med at drikke en del cola og gå en del på McDonalds for at bakke op om globaliseringen....jeg har allerede drukket en cola idag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2002 14:53 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
ih dank din hund [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Men go' pointe: la' nu vær' med at ødelægge noget derude når i demonstrerer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2002 18:17 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Ok...vi kan altså konkludere at det vildeste og mest fantastiske der skete i kbh under topmødet, var dankdawg der spiste cola og burgere på McDonalds [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Hvor er vi danskere dog et fredeligt folkefærd hva'? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2002 21:27 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
jeg tog en milkshake og en mega fries, så kunne vi sidde og se på demoerne imens..det var sgu hyggeligt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2002 23:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 mar 2001 02:01
Indlæg: 666
Ahhh, topmødet...

Man kunne måske nok ønske sig lidt mere kunstnerisk udfoldelse på div. Burger Kings og McDere, men ellers er det gået meget godt.

Torsdag gik politiet rundt og stoppede folk mere eller mindre tilfældigt, 'Haben sie papieren? Ausweis bitte!) anholdt dem for ulovlig våbenbesiddelse, gennemrodede lommerne, og løslod dem igen.
Hvis man ville have en smagsprøve på hvordan en politistat føles, ville det være den perfekte dag at tage en spadsertur på.
Af samme årsag var der en del direkte aktioner der mislykkedes, ærgeligt.

Fredag var der masse-ulydighedsaktion, og det gik egentlig som det burde gå. Der manglede måske det sidste element af konfrontation, men ellers var det udemærket.
Der blev lavet en del direkte aktioner, Danisco, Illum, Fiat, men det var tydeligt at politiet nu havde ændret linje.
Lige pludselig var de oh så hjælpsomme (Hvor skal i hen nu? Bare følg vore Transit derhenne!), samtidig med at de anholdt kammerater fra udlandet for ingenting (F.eks var der en der blev anholdt for at snakke i mobiltelefon mens hans taske blev gennemsøgt). Fredag aften var der en stor succesfuld demo imod racisme (No Borders No Nations Stop The Deportations!), som nok var den demo der var størst tilslutning til den dag.

Lørdag viste Stop Volden initiativet hvilken joke det var. Mellem 5 og 10.000 marcherede ned sammen, men da vi kom til Enghave plads gik halvdelen af demonstrationen over i den Anarkistisk demo imod politistat, og resten af det forkølede fællesinitiativ fortsatte på deres rute.

Den Anarkistiske demo (Med indtil flere Black Blocks!) og 'de ulydige' (Globale Rødder, m.f.) satte kurs mod Vestre fængsel for at protestere imod de indespærrede udenlandske aktivister.
Det virkede det som om mindst halvdelen af demoen var maskerede ihvertfald der hvor jeg stod [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img], men politiet ignorede det totalt, ligesom de ignorede de muntre slagsange som regel rettet mod dem, og de mange langemænd.
På vejen tilbage fra Vestre Fængsel, virkede det dog som om de havde fået nok, og anholdt et par stykker i udkanten af demoen.
De anholdt blandt andet også en af deres egne, der var forklædt som demonstrant, hvilket er rimeligt foruroligende, altså ikke at de er så uintelligente/ukoordinerede, men at de sendte provokatører ind i demonstrationen.
Det hedder jo Agent Provocateur af en årsag.
Det Danske politi kunne vel ikke finde på at fremprovokere gadekampe, kunne de?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2002 00:19 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
arh, halvdelen af demoen var det nu ikke..jeg var der og kunne se det udefra. så det er jeg ikke enig i.
De direkte aktioner du taler om er jeg MEGET interesseret i at høre mere om? Så vidt je er informeret blev de afværget af Politiet. Både besættelsen af Danisco og integrationsministeriet blev ikke til noget ved jeg. Så hvad er det for aktioner du taler om? Dem jeg kender på diverse politiredaktioner kender intet til dem. Fortæl!

Jeg synes at Politiet var forholdsvis afslappede, og jeg fulgte med den demo i en del timer. Uroerne var godt nok lidt hidsige til tider, men generelt synes jeg at jeg harset panse være meget mere aggro ved andre lejligheder.
At de visiterede tilfældige holdt ikke, og er i strid med retsplejeloven. Latterligt!
Maskerinsgforbuddet mener jeg også er latterligt. Det er det man kalder en offerløs forbrydelse..man må vente med at buste folk til de smadrer noget.
Ret morsomt at de bustede en af deres egne!

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Bortset fra det, så vil jeg gerne vide om du er anarkist eleusis? Og hvis du er, hvilken afart? Og hvis ikke, hvor står du så?

Jeg var iøvrigt også glad for at demonstranterne ikke fik muligheden for at angribe privat ejendom, som de jo ellers har for vane..gad godt se hvad de ville synes om at jeg kom og smadrede deres hjem fordi jeg var uenig med dem..men sådan er jeg heldigvis ikke! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2002 04:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 mar 2001 02:01
Indlæg: 666
En lille gruppe rødder tog ned til Danisco, stillede sig der et par minutter foran indgangen, og holdt lige en tale og andet godt.
Nogle feminister lavede en aktion i Illum, og de Italienske disobedientis afgav FIAT et besøg.
Mht. Politiet, så holdt venligheden kun over for de danske aktivister. Udlændinge blev konstant visiteret, rendt i røven på, provokeret, anholdt for opfundne eller bagatelagtige ting, og alle de andre ting man kunne regne med.

Den sidste dag til anarkist demoen opførte de sig dog alt for latterligt. Hvis de havde prøvet på den slags tidligere på dagen var det gået galt.

Iøvrigt bryder jeg mig ikke om udsagn som 'ikke fik muligheden for at lave vold'.

For det første er der negativiteten i det, for det er jo altid demonstranterne der går amok eller hvad?

Og der er jo altid 'muligheder', også selvom man forsøger at omdanne det Indre København til en midlertidig politistat, som det udsagn unægteligt opfordrer til: Køb af sikkerhed for frihed?

Og den slags havde jeg ellers ikke regnet med fra en Libertiner som dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


No Nations!
No Borders!
Fight Law and Order! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2002 15:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Mit indtryk var at mange af demonstrationerne forløb så godt som de i grunden kunne. Med fare for at lyde som en led auto, så var den største fare for uro, da politiet provokerede en demo ved at skubbe deltagere med skjoldene. Hvis nogen havde fået nok og stukket en politimand en på skallen, så var alt løbet ud i håndvasken.

Selv dem der blev frygtet mest for(anark'er og ekstremistiske syndikalister fra Italien og Tyskland, primært) opførte sig pænt, udover en enkelt stiv spade i sort blok der tyrede sin vodkaflaske efter nogle urobetjente. Kudos til panserne for at tage det pænt, og han blev da også lige grebet fat i.

Det er fedt at politiet begynder at se med fingre igennem maskeringsforbudet. Sidste 1.Maj hørte jeg en kredsleder sige til et par andre betjente at 'Det maskeringsforbud var sgu' da også åndsvagt..'.

At folk opfører sig så pænt som de gjorde, og at politiet ikke var større røvhuller end de var, var utroligt bekræftende. Ja, selvfølgeligt arresterede de folk i flæng, tog folk for overtrædelse af politivedtægtende, og optrådte provokerende i flere sammenhænge, men det var ikke så kaldt som f.eks. jeg troede, og det var fedt at se at folk bare var ligeglade istedet for at vende den til en Göteborg.

Jeg føler personligt at demonstrationerne var en stor success af disse grunde alene.

/El Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2002 18:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
var jeg virkelig den eneste herfra der var med til det fedeste under dette topmøde? da der var spontan reclaim the streets lørdag omkring kl.0100, det var så fedt omkring 1000 ( i perioder) der dansede rundt, på gaden, med jam session, på mælkekasser og trommer og generalt alt hvad der kunne spilles samba på [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

så lækker en afslutning!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2002 20:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Det var fra 01:00 til 05:00 ikke? Jeg var faktisk på rådhuspladsen ved en 3-tiden, men jeg ved ikke hvor det var..

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2002 23:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2002 02:01
Indlæg: 12
Geografisk sted: KBH.
Jeg var, også, med til "Reclaim the streets", men der var sq ik' 1000, der var nok omkring 200-300 da der var max mennesker. Det var i øvrigt en fed aktion og den spontane demo var kewl.

Det fedeste var da helt klart "Initiativet for et andet Europa", der var omkring 10-15000 mennesker og der var en god og festlig stemning. Anarkist demoen til Vestre deltog jeg ikke i, men jeg stødte på dem da de var på vej ned ad Nørre Voldgade. Der kan man ikke tale om at politiet var medgørlige, der var over 30 mandskapsvogne, og politiet blev ved med at angribe og provokere, jeg var positivt overrasket over at alle holdt diciplinen. Jeg er til gengæld skideharm over, at medierne kun har valgt at fokusere på, at der ikke var vold i stedet for på hvad det var folk sagde til demoerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2002 00:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
@nidhug du har sandsynligvis ret, jeg var ret stiv da jeg nåede til reclaim.... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2002 03:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 mar 2001 02:01
Indlæg: 666
Jeg var sgu alt for træt efter tre dages marcheren rundt til at tage til Reclaim ;p

Iøvrigt en utroligt fed ting, også hvis man ser på politiken i det, især hvis man kan arrangere den helt spontant.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2002 10:34 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Eleusis,
læs mit indlæg igen. Jeg kritiserer NETOP de metoder Politiet brugte. Men jeg ved også at mange af de aktivister ville smadre privat ejendom hvis de fik chancen. Og jeg tror på at den private ejendomsret er ukrænkelig! Derfor er jeg trods alt glad for at der ikke blev smadret noget...men det er måske forkert af mig? Jeg skal være ked af at i ikke fik lov til at gå amok og smadre min by? Du skal ikke påstå at aktivisterne allesammen er små engle og de kun bruger vold hvis Politiet starter. Det ved jeg af erfaring er løgn..husk at jeg selv har været aktiv på venstrefløjen i mange år.

Jeg nægter at tage kritik alvorligt fra en der gik i samme demonstration som flere stalinistiske grupper. Hvordan kunne i gøre det? Både Røde Sol og forskellige andre M/L-grupper var der. I kunne ligeså godt have marcheret med fascisterne...jeg forstår ikke at i kan følges med den slags folk? Kan i forklare mig det?

Er du iøvrigt anarkist Eleusis? Og i så fald hvilken slags? Og hvis ikke, hvor står du så?
Du taler til fordel for planøkonomu i dit andet indlæg i globaliserings-tråden, så du er vist ikke anarkist, er du marxist?

mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2002 18:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2002 01:01
Indlæg: 26
Geografisk sted: ...heaven
Selv om meget kunne være gjort bedre og nogle ting var ret sløve gik det sgu fint nok. Den store demo om lørdagen var sgu cool især oppe ved sambatrommerne [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Reclaim'en var også super fed, bortset fra alle de åbenlyse uro'ere der gik med. Og at politiet nærmest havde demoen i et jerngreb hele turen igennem..

det var en fed weekend.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team