Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2002 18:15 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Læs denne her. Den er på dansk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2002 20:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
godt skrevet, håber bare politikerne kan tage sig sammen og gøre noget ved det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2002 14:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 okt 2002 01:01
Indlæg: 68
Ja det var en god artikel, det var bare lidt synd den kun fokuserede på MDMA... Men en masse gode fornuftige argumenter, desværre er det en hel folkebevidsthed vi kæmper imod [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Men vi må jo håbe vi kan være med til at ændre den...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2002 19:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 10 jul 2002 01:01
Indlæg: 1850
Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Velskrevet og saglig!
Jeg regnede sq ikke med at læse hele artiklen men jeg blev fanget af den efter ca. 10 linjer...

VH


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2002 08:53 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Rigtig fed artikel, jeg gad godt se den trykt i en stor avis. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Det er sådan noget der kunne få mig til at interessere mig for politik... men så heller ikk' mere! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2002 01:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 okt 2002 01:01
Indlæg: 221
Geografisk sted: nordjylland
genial artikel.

jeg tror seriøst jeg tager nogle udskrifter og hænger op på min skoles(gym) opslagstavle. er sq trær af alle de socialdemokratiske plakater hele tiden. kunne det ikke være fedt hvis vi alle hængde den op på vores skoler så de andre kunne få noget nyt input?

[ 30 December 2002: Besked ændret af: DN ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2003 23:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: Lyngby
Der kommer da mange guldkorn i den artikel, men jeg synes hele problematikken om mange bliver afhængige af e mangler. Selvom det bliver lovligt, vil man have en stor flok mennesker der konkurrer om hvem der kan tage flest piller på en weekend. Og det tror jeg næppe er sundt i længden, selvom det skulle være ren mdma.
Det er synd for de personer der godt kan styre deres e forbrug at det er ulovligt, men der er altså pænt mange der får problemer med deres forbrug, og det antal vil med 99% sikkerhed stige, hvis mdma lovliggøres.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2003 23:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
@mr.Y det er simpelthen ikke korrekt, jeg heviser her til: Spanien, Portugal, Østrig og Holland, der alle har det til fælles at de kører en meget liberal narko (og mdma) politik, Holland som eksempel er gode til at informere om HR og der er test centre overalt hvor unge kommer
Holland har idag den laveste del af unge i Europa der PRØVER(!) hash og andre stoffer til trods for en legalisering af hash og en acceptering af brug og af stoffer.

jeg vil meget gerne hører hvad statistisk belæg du har for at hævde at lande der informere reelt om stoffer og legelisere, har problemer med større forbrug?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2003 10:46 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
En af pointerne i artiklen er jo at det drejer sig om retten til selvbestemmelse, og at vi selv har ejendomsretten til vores egen krop.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2003 11:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: Lyngby
Zikterion> Jeg har også godt læst alt det gode om Hollands hash politik, men så snakkede jeg med fyr fra Amsterdam, han sagde at de havde RIGTIGT mange hårde narkomaner i byen. I forhold til byens størrelse var det helt galt. Jeg har ikke noget statistik på det, men det lyder til at modstride det pæne billede af fri hash.

Jeg var i Portugal i sommers, og der havde de unge jeg stødte på, et meget frit syn på stoffer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] De røg virkeligt meget hash også i hverdagene. Vi blev spurgt om vi ikk kunne lide at ryge, da vi ikke røg nær så meget som dem, vi var på ferie og flere af dem arbejdede! Mdma blev nærmest delt rundt til festerne, opblandet i rødvin eller vand, så jo de har en meget liberal narkolovgivning. Men jeg der så jeg ikke rigtigt andet end den gode side af det. Men jeg vil nok mene at en konstant hash tåge ikke er så smart, hvis man skal fungere normalt i et samfund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2003 12:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: Lyngby
Endnu en ting: Jeg har på intet tidspunkt sagt noget dårligt om reel information om de forskellige stoffer. Det er jeg klart fortaler for, det er til grin at regeringer prøver at danne et latterligt skræmmebillede af stofferne. Men fra at gå til rådgivning om HR til direkte lovliggørelse af stofferne der er langt. Jeg går klart ind for at folk kan få kontrolleret deres stoffer og at der bliver informeret grundigt i hvilke forholdsregler man skal tage ved de forskellige stoffer! Tror ikke jeg fik skrevet dette klart nok i mine andre indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2003 12:26 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Men hvorfor mener du at total lovliggørelse er at gå for langt? Det forstår jeg ikke?
Kan du forklare mig det rimelige i at andre skal bestemme hvad du eller jeg skal gøre ved vores egen krop? Burde det ikke være os selv der skulle bestemme det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2003 16:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
lovliggørelse ville da være en go ting, så ved man da at man får kvalitet og ens læge ku følge med i hvad man laver (hvis man får det fra ham) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2003 18:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: Lyngby
Hvis dette skal ske, så bliver det nødt til at være en langsom omstillingsprocess. For hvis staten lovliggør al narko fra i morgen af, så vil rigtigt mange tænke at det nok ikke er skadeligt. Normalt har staten tænkt for en, og sørget for at man ikke må komme i kontakt med farlige ting. Det er folk blevet vænnet til. Dette ville bevirke et kraftigt øget antal narkoforbrugere og misbrugere. Derfor vil det smarteste klart være at ændre politikken langsomt og et godt sted at starte var at informere korrekt om de forskellige stoffer. Men stadig opretholde den officielle holdning med at stoffer er forbudt, da det ikke er sundt for folket generelt.
Hvis en total lovliggørelse skal være succesfuld, så kræver det at folk der vil prøve de forskellige stoffer virkeligt sætter sig ordentligt ind i risikoen ved indtagelsen af disse. Og denne totale omstilling tror jeg er umulig fra dag 1. Hvis man derimod oplyser om stoffer uden at overdrive farerne enormt, så kunne man HÅBE på at folk vil tænke sig om. Jeg er bare bange for at der ville være en stor flok mennesker der vil se på det som om at videnskaben har fundet ud af at stoffer er ufarlige, og derfor kan man bare æde løs af dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2003 18:42 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Hvorfor er du så fikseret på at staten skal beskytte borgerne. Oplysning er fint, men det er ikke det mest nødvendige. Det mest nødvendige er at folk får lov til at bestemme selv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team