Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 12:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
sundayherald

Iraq gives up its grim secrets

Abandoned warehouse is a tomb for hundreds of tortured and executed Iraqis
From Paul Harris in Al Zubayr, Southern Iraq

THE coffins are laid out in neat rows in an abandoned warehouse. In each lies a crumpled bag of bones, old and dusty but still recognisably human. Out of the open end of one sack, a skull can be seen buried in the fragments of skeleton. Its eye sockets are empty. Its teeth are smashed. Two ribs point out like accusing fingers.

Something terrible happened here. Something murderous. Something evil.

The proof lies in a cargo container nearby. Its metal door hangs open and inside are pages and pages of files. Each sheaf of notes contains a picture of a man or woman. Each and every one has been shot in the head. Their wounds are mangled and gaping. Many of them barely look human any more as the anonymous photographer chronicled their dead faces. It is a horror almost beyond words.

It is hard not to look at the black-and-white photographs -- two for each victim -- and wince. Yet each was a brother, a father or a son; or a mother, a daughter or a sister. Each had a past and hopes for a future, yet each ended here, in this dry and dusty hall of the dead. There must be at least 200 of them in the plywood coffins, roughly hammered together by a hurried carpenter. All of them are in bags, jumbled together in sad piles of remains.

'Whoever they are, they have been desecrated in their death. No one should ever treat the dead like this,' said Sgt Simon Brain, a veteran of tours in Bosnia, who has seen places in the Balkans that look similar to this. 'That is in two countries now that I have seen mass graves,' he added with a shake of his head.

There are signs of torture too. Outside the warehouse stands a wall. It is dotted in the centre with a spray of bullet holes. Nearly all of them are at head height. There is a ditch behind it. If anyone was shot against the wall, their blood would have drained cleanly away. In another warehouse, a dozen tiny concrete cells have been built of breeze blocks inside the hangar. In some of them, portraits of Saddam Hussein stare from the grey walls. In several, an iron pole has been hung from the roof. Dangling from it are cruel, rusting metal hooks. They are ideal torture chambers.

'We can't speculate on what this is until an investigation,' a British military spokesman said. But one officer, speaking privately and looking in shock at the warehouse, was more blunt. 'Just look at those photos. Look at this place.

'People were being tortured and executed here,' he said.

The warehouse has now been declared off limits after being discovered by British soldiers of the Third Regiment of the Royal Horse Artillery yesterday morning. An investigation is now to be launched into exactly who lies in the coffins. War crimes investigators have been alerted to the discovery and the building sealed off and guarded.

Though it is hard to imagine who would want to go inside. The warehouse lies on a sprawling and abandoned military base on the outskirts of Az Zubayr, a small town near Basra. Nobody lives nearby. It can only be reached by travelling on rough and pitted mud causeways that traverse a lunar landscape contaminated by oil leaks from nearby refineries. Multi-coloured slicks soak into the dust of the drained salt marshes as they bake in the midday sun. There is no sign of life apart from the stray dogs that swarm over this part of Iraq.

The base itself is a mess. Most of the buildings have been trashed or looted and destroyed over the previous decade or so of war and sanctions. There are holes in many of the buildings and roofs missing from some of the barrack huts, yet the warehouse of bones was locked and intact.

There is little doubt that the bones are at least several years old. No flesh remains on the long brown leg and arm bones or bits of rib. Only a few tufts of tough black hair lie scattered on the floor, where dogs have tugged at a few of the bags and spilled their grim contents on the unforgiving concrete.

But there is no doubt the base was inhabited until only a few weeks ago. Among the buildings are Iraqi army shirts still in their bags, new gas mask respirators, signal huts for an artillery unit and maps with military drawings upon them. Yet the Iraqi soldiers who were living here were literally living beside the corpses of hundreds of people.

Exactly who they were is so far a mystery. But there are a few clues. Some of the bags are made of plastic and inside them can be seen a few pieces of military equipment. The green belt of the Iraqi army is plainly visible in several of the sacks.

Were they soldiers suspected of disloyalty in recent years? Were they Shia rebels from 1991, many of whom were in the army? More than 50,000 Shia were killed by the forces of Saddam Hussein in their doomed revolt. Are these some of their corpses? In most of the bags there is no trace of clothing. Just bones.

In one sack a single photo lies. It is a simple ID card. On it a middle-aged man stares out. He has black hair, a long face and a drooping moustache. In life he would perhaps have looked pensive. But lying, half-covered by his own dusty remains, the man pictured within looks sad and forlorn. He looks regretful for the life stolen from him. A splotch of bloodstain on the corner of the card is reminder enough of the brutality of how all his hopes died.

It is hard to stay in the warehouse long. In one corner, empty coffins are stacked four or five high. Whoever was doing this grim work was stopped before they finished their task. That is a small mercy but no respite for those already dead.

Inside the hangar, the air is still and thick with dust. It hangs close around the clothes and almost makes one retch to think what is being breathed into the lungs of those who have ventured inside. It is a relief to leave such a charnel house. Outside, the sun is shining over southern Iraq. There is a stiff breeze that blows some of the bone dust away. But inside the horrors remain, testimony to the crimes of a regime that is itself now being killed.

Yet these are not isolated horrors. Last night allegations of the torture and murder of dozens of children by Saddam Hussein's Ba'ath Party also came to light, with bodies discovered hanging from street lighting.

The killings were carried out after the party headquarters in Basra was bombed last week, said some Iraqi women, one of whom's niece had been killed. Families believed to have been aiding coalition forces were targeted.

Interpreter Vanessa Lough, formerly attached to the UN and based in Basra said: 'In one street alone they said three children could be seen hanging from the lamp posts, and around the corner one child lay burnt on the ground.

'The women said some of the children's bodies are now being held in the city's hospital mortuary.'

Og så er der nogen som er imod krigen i Irak
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hej Anima,
jeg er ikke pladderhumanist eller pacifist, men derimod tilhænger af grundlæggende rettigheder for ALLE mennesker.

Jeg er tilhænger af dødsstraf for mordere, går ind for fri tilgængelighed til håndvåben for alle, synes at tvangsarbejde for folk der skal betale erstatning til mennesker de har forbrudt sig overfor er en god idé, osv. Pladderhumanisme er ikke noget for mig.

Hvad jeg interesserer mig for er retfærdighed.

Og det er ikke retfærdigt at bombe uskyldige mennesker. Du ville nok have en anden holdning hvis det var din familie der blev pløkket af koalitionsstyrker, oven i købet efter at have været udsat for Saddam Husseins diktatur i mange, mange år.

du skriver:
"man ved jo også at dem som det går ud over er minimalt iforhold til dem som det ville gå udover hvis man ikke gjorde noget aktivt...."

- Nå så det ved man? Du kan se det i din krystalkugle? Jeg kan ikke spå om fremtiden (i modsætning til dig), men jeg kan sige at den krig der har kørt imod Irak de sidste 12 år, har kostet hundredetusinder af mennesker livet (ifølge FN).
Du mener at det er OK at ofre de samme mennesker som du argumenterer for skal reddes...det er meget selvmodsigende.

OFFTOPIC - EN FUCKING BEMÆRKNING TIL OM RUDOLF STEINER, ELLER ET BIBELCITAT, ELLER ANDET RELIGIØS PROPAGANDA, OG JEG SLETTER HVERT ENESTE AF DINE INDLÆG PÅ DETTE FORUM FRA NU AF. FORSTÅET?

Mvh

Psychedelia Gay Overlord

Hej Anima,
du prøver hele tiden at retfærdiggøre noget der er slemt, forkert og går ud over uskyldige (krigen), ved at frklare hvor stort et svin Saddam Hussein er.

Jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om at Saddam Hussein er en morder, psykopat, og så videre. Det er ALLE enige i.

Du har bare ikke forstået at det ikke er DET diskussionen drejer sig om, men nærmere om hvorvidt det er OK at ofre uskyldige mennesker for at dræbe Hr. Hussein og sætte ham af tronen i Irak.

Hvem har ret til at sige til et andet menneske: 'du bliver nødt til at lade livet, selv om du intet har gjort for at saddam hussein kan blive afsat' - Hvem har ret til at ofre andre mennesker for et større formåls skyld?

Jeg ville intet have imod at Saddam Hussein blev pløkket ned. Det har jeg intet problem med.

Derimod har jeg problemer med at man ofrer uskyldige under påskud af at redde dem, og man vil indføre demokrati med vold og magt.

Deter dér diskussionen ligger Anima. Ingen betvivler atSaddam Hussein er et dumt svin af rang.

MVH

In our memories
Brugeravatar

Der er jo ikke nogen som er dømt på forhånd til at være ofre i en krig, udover den som selve krigen rettes specifik imod og i det her tilfælde Saddam Hussein's regime og eftersom man har prøvet at løse problemet og sågar prøvet at få ham snigmyrdet og fået folket til at revolutionere så er alle de ting slået fejl, dem som derimod er dømt på forhånd det er alle de Irakere som på en eller anden måde er i et oppositionsforhold til regimet og den eneste måde man kan sørge for at deres dom ikke bliver aktualiseret iform af henrettelser og tortur så er man simpelthen nød til at løse problemet med magt.

Sommetider står valget imellem et eller flere onder, man kan altså ikke bare spille skinhellig og være imod krig og så tro at det er løsningen på hele verdens problemer, hvis man ikke griber ind for hvad jeg vil kalde direkte onde mennesker som har så stor magt som Saddam Hussein så risikere man bare at de vokser sig store og slår først, måske enda med Atom våben, for jeg tror at han er sindsyg nok til at kunne finde på det, eftersom det primære ifølge min personlige analyse er vilje til magt uden hensyn til noget eller nogen som driver ham....

så det der pladder humanisme med at det er synd for dem som det går ud over i krigen, det behøver overhoved slet ikke at lægge en skygge på sund dømmekraft og man ved jo også at dem som det går ud over er minimalt iforhold til dem som det ville gå udover hvis man ikke gjorde noget aktivt....

Nogen gange er man nød til at tage beslutninger som ikke er specielt rare men fordi at man VED det er det som må gøres og så må man altså holde op med at være skinhellig og så må man handle efter nødvendigheder og ikke en utopisk forestilling om at problemerne bare forsvinder når man ikke ser dem, ikke ser alt det uhyrlige... men alting koster også den her krig, ingenting er uden omkostninger, men tænk lige på konsekvenserne hvis man blot lukker sig inde i sin egen selvhellige kasse og ignorer det fælles ansvar man har overfor verden, man kan ikke undgå at få skidt på hænderne når man arbejder nede i mudderet og netop fordi der stadig er en del mudder at grave op i verden så er det ekstra vigtigt at vi lever op til hvores ansvar og hvores opgave om at rydde op....

Udover det.... så har du stadig ikke svaret mig på om du kender til tregrenings systemet?
af Rudolf Steiner...

In our memories
Brugeravatar

Retfærdighed er urealistisk så længe der sidder uretfærdige mennesker aka Saddam Hussein på magten....

Derfor er man nød til at bane vejen for retfærdighed og man kan altså ikke undgå kampen imod det onde i verden...

Psychedelia Gay Overlord

Det er lige´dér problemet er:
Du mener at man kan indføre retfærdighed ved hjælp af urefærdighed. Og netop dette er forkert.

Retfærdighed vokser ud af de rettigheder som alle mennesker har. Du siger så at det er ok at forbryde sig imod disse rettigheder, fordi du har en 'større sag', som er kampen imod et terroristisk regime.

Men hvem er du, der kan være dommer over andre menneskers rettigheder? Hvad giver dig ret til dette?

Hvis du har retten til dette, så er det fordi du er bedre end andre mennesker.

Hvor kommmer retten fra der giver dig lov til at begå forbrydelser?

In our memories
Brugeravatar

retten er en nødvendighed og USA holder stabilitet i verden så ikke terroristerne får overtaget... her er et link som fortæller dig en hel masse om hvorfor krig sommetider (i det her tilfælde krigen i Irak) er nødvendig for at skabe rammerne for en mere stabil fremtid med mulighed for mere fred, alt det der pacifisme det er ikke altid brugbart.. her kig her Why we're fighting!

Psychedelia Gay Overlord

Jeg kender udmærket det neo-com lort (ja undskyld udtrykket) som Frontpagemag leverer.

Har læst det før, og det holder ikke.

Der står i øvrigt INGEN svar på noget som helst af alt det jeg spørger om.

Kan du ikke bare svare på det jeg spørger om?

'retten er en nødvendighed' - er ikke et fyldestgørende svar.

OG hvor mange gange skal jeg forklare at jeg ikke er pacifist?

In our memories
Brugeravatar

Det er ikke for ën bestemt persons skyld at man skal gøre en handling så betydningsfuld som beslutningen om krig eller ikke krig, derimod er det for at tjene menneskeheden som helhed som skal afgører hvad man bør gøre, det er ikke det enkelte individ som er bestemmende for en global retfærdighed, en global retfærdighed er nød til at kunne sikre at der er ens rammer for alle mennesker og det kan man kun få hvis man er villig til at kæmpe for det.

Men næste gang Danmark bliver besat af en gal diktator så skal jeg nok huske dine ord om at alle har rettigheder og at vi derfor bare er nød til at stå til imens denne diktator urydder den Danske elite, kan du se konsekvensen af din egen tankegang?

Det er hvad jeg kalder pladderhumanisme og pacifisme - alting har en pris, også freden, den kommer ikke gratis hvis du troede det

Psychedelia Gay Overlord

Det er bare ikke pacifisme jeg går ind for, så kald det ikke dét. Du bliver svær at forstå når du opfinder dine egne begreber. Det er bedst hvis du taler samme sprog som alle andre, hvis du vil gøre dig håb om at blive forstået. Og pacifisme har en ganske særlig betydning. Det kan du ikke bare ændre på.

Du har i øvrigt stadig ikke svaret mig på hvor retten kommer fra. Kan du ikke gøre rede for dit retfærdighedsbegreb?

Er det et utilitaristisk begreb du opererer med? Dvs. at du mener at det er OK at slå nogle ihjel selv om de er uskyldige, fordi det kommer mange flere til gode?

Det er i øvrigt pudsigt som jeg tænker på dette citat, når du taler:
"The foundation of Fascism is the conception of the State, its character, its duty, and its aim. Fascism conceives of the State as an absolute, in comparison with which all individuals or groups are relative, only to be conceived of in their relation to the State. The conception of the Liberal State is not that of a directing force, guiding the play and development, both material and spiritual, of a collective body, but merely a force limited to the function of recording results: on the other hand, the Fascist State is itself conscious and has itself a will and a personality – thus it may be called the "ethic" State. "

- Mussolini

Mvh

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>..så det der pladder humanisme med at det er synd for dem som det går ud over i krigen, det behøver overhoved slet ikke at lægge en skygge på sund dømmekraft og man ved jo også at dem som det går ud over er minimalt iforhold til dem som det ville gå udover hvis man ikke gjorde noget aktivt....

<HR></BLOCKQUOTE>
Er det pladderhumanisme ikke at ville have krig, og gå imod tab af uskyldige civile liv? [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Krigen er en falliterklæring for den moderne verden, og Fn.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Creatif:
Citat:
..så det der pladder humanisme med at det er synd for dem som det går ud over i krigen, det behøver overhoved slet ikke at lægge en skygge på sund dømmekraft og man ved jo også at dem som det går ud over er minimalt iforhold til dem som det ville gå udover hvis man ikke gjorde noget aktivt....

<HR></BLOCKQUOTE>
Er det pladderhumanisme ikke at ville have krig, og gå imod tab af uskyldige civile liv? [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Krigen er en falliterklæring for den moderne verden, og Fn.

Jamen, den er ikke en falliterklaring for det Irakiske folk, derimod er det en frihedserklaræng for det Irakiske folk og det er vel dem som er det afgørende? det er vel ikke afgørende hvorvidt vi har fejlt ad diplomatiske veje eller ej, der findes folk man ikke kan snakke med, folk som er bundrådne - en af disse regerer ikke længere Irak og man er derfor nået et skridt til at kunne genindføre diplomatiet over for hvores Irakiske brødre... Det er NU sandheden begynder at komme frem

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Nåja, jeg glemte lige at undskylde at jeg blander mig i jeres diskussion [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img].

Nu er krigen jo en realitet, men jeg tror stadig ikke på at man kan tvinge demokrati ind i et land. Det skal komme af sig selv.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jamen, den er ikke en falliterklaring for det Irakiske folk, derimod er det en frihedserklaring for det irakiske folk og det er vel dem som er det afgørende?

Det kan du måske have ret i, men jeg synes bare ikke at man skal lade det gå ud over det irakiske folk at der er en syg diktator i landet.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det er NU sandheden begynder at komme frem..

Øhh.. Ah`hva for noget?

In our memories
Brugeravatar

Det er nu at sandheden kommer frem eftersom Irakerne ikke længere er bange for at sige deres mening og at en kæmpe del af dem gerne var villige til at risikere deres liv og lemmer for at komme af med Saddam Hussein, eftersom at det er en meget værer tilværelse at leve i konstant frygt og undertrykkelse end frygten for at blive ramt af en bombe eftersom der i det mindste er det håb at det dog i sidste ende vil medfører at de bliver befriet for en Tyran som er ligeså slem som Hitler, Stalin og Mao

Der findes onde mennesker, mennesker som ikke ejer følelser, den slags mennesker er ikke til at snakke med fornuft med, de er villige til at ofre hele deres befolkning for deres egne forskruede mål og idéer

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Det er alt sammen løgn!
Saddam er en venlig familiefar som bare prøver på at hjælpe sit taknemmelige folk op fra fattigdommens dybder, som den vestlige verden så skamløst har smidt dem ned i uden at tænke på konsekvenserne!
Saddam burde gives nøglerne til københavn som anerkendelse af at han har gjort så mange smukke ting!
Fx: hjulpet kurderne med at finde nye steder at bo og været en fremskridtsmand inden for den kemiske krigsførelses verden!

Så smid jer ned på knæ og skrig 12 gange "saddam akhbar" (saddam er stor)!

Må hans visdom guide os til en ny og bedre verden!

Saddam, jeg hylder dig!

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Creatif har en meget relevant pointe. Man kan ikke bare gå ind i et land og "frelse" dem ved at pådutte dem vores bud på demokrati og velfærd. Det har vesten forsøgt så mange gange, selvom antropologer verden over altid har advaret i imod dette.

Se f.eks. hvordan tingene står til i Afghanistan efter deres såkaldte konvertering til et vestligt inspireret demokrati... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Demokrati er en menneskeret, er man ikke villig til at kæmpe for at hjælpe undertrykte så har man et alvorligt problem med sin etiske dømmekraft... Hvis i vidste hvordan det var at leve i Taliban styret som en undertrykt, så ville i ikke længere have noget imod at det blev fjernet, men det har forkælede mennesker her i vesten ikke sans for hvor godt de i virkeligheden har det og at man bør kæmpe for at andre kan komme til at få det lige så godt.
At det så ikke sker fra den ene dag til den anden det er en anden sag, men at overlade et folk til et vanvittigt regime som de ikke kan sætte sig op imod fordi det er så brutalt at ingen tør sætte sig imod det, den slags regimer det er et angreb på menneskeheden, det er et angreb på et folk, på en nabo, på ens menneskelige brødre, det kan ikke tolereres medmindre man er en venstreorienteret neo-pacifistisk drømmer eller lign som ikke har en hak forstand på forholdene i andre lande, ja undskyld mig tonen... men det er den slags para-kommunistiske pladderhumanisme som sætter hele verden i fare...

[ 11 April 2003: Besked ændret af: Anima ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
demokrati er en menneskeret? Hvor kommer den ret fra?<HR></BLOCKQUOTE>

Et samfund er ikke blot et mekanisk system, et samfund er en hel masse mennesker og summen af deres håb, deres drømme, deres idealer og deres kultur, det er ikke et rædselsregime hvor folk ikke har frihed til at have medbestemmelsesret, den slags regimer er ikke menneskesamfund, men er det samme kræftknuder på jordens overflade, den slags må fjernes, ellers så spreder de sig

Psychedelia Gay Overlord

Hvorfor er det lige at du ikke kan finde ud af at svare på det man spørger om?

In our memories
Brugeravatar

Det har jeg jo fortalt dig, fordi alle mennesker er lige meget værd, med forskellige evner ja, men det ene ville ikke være uden det andet, vi er alle brødre og bør alle have mulighed for at have visse former for friheder, medmindre det er dårligt set i et stører perspektiv, det er derfor nødvendigt at kunne tilgodese det som er bedst for menneskeheden generelt, ikke for et enkelt diktatur regime, den slags spreder sig som en kræftinficeret domino effekt, man er nød til at sørge for at slyngelstater ikke breder sig mere end hvad godt er, man bør bruge dem imod sig selv for at sikre global sikkerhed. Når folk ikke længere er undertrykte så vil accept, fred, forståelse og indsigt regerer på jorden, men så længe der ikke er den balance, så vil der være frygt, intolerance og uvidenhed - det er den slags ting som skaber krig! ikke at man griber ind over for det, man bør handle hurtigt og ikke ignorer problemerne når de opstår, små problemer bliver hurtigt til stører problemer, stører problemer bliver hurtigt til kæmpe problemer! man er nød til at gribe ind hurtigt, jeg tror ikke helt du er istand til at overskue hvor mange tin gsom står på spil og hvor mange ting som skal være i orden for at undgå at verden går i fordærv, der er skam ikke overlagt noget til tilfældigheder

eller du er måske imod Demokrati?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]