Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: selvtægt
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
for nylig var jeg på festival hvor jeg havde to søde venninder med, for at gøre historien kort går jeg lige til sagen den ene pige var blevet fuld/træt så jeg lægger hende i seng, da jeg et partimer senere selv vil i seng finder jeg hende græddende og skrigende mens en mand på ca 60 år prøver at få tøjet af hende og han er helt dyrisk og vil ikke slippe hende (han snakker ikke dansk eller engelsk) jeg skynder mig at klæmme mig ned mellen dem mens jeg giver ham knytnæver i ansigtet og får dem fri fra hinanden, jeg slipper ham og prøver at trøste/snakke med hende og han vil stikke af, men jeg får fat på ham og giver ham 5-8 slag mere i ansigtet så kammer en af mine venner og ser hvad der sker og jeg forklare hvorpå han begynder at sparke ham i hovedet mens jeg holder ham det går lidt over gevind her så jeg må halde min ven væk og jeg henter logle af dem som har arengeret festen og forklare de får ham rejst op igen og vil ringe efter politiet politi er ikke min måde at ordne tingende på så jeg giver ham en ordentlig næve på næsen så han falder bag over og blødder jeg tror han besvimede et par venner fik mig væk enden myndighedderne ville komme der kom dog kun 1 ambulance og de gad ikke tage ham med jeg er hellerikke sikker på at hen havde ret til at være i danmark.

jeg har aldrig givet
nogen tæsk før men jeg mener at han fik som fortjænt, men nu kan jeg vidst ikke sige at ikke er voldelig men helre smadre hans liv end han skal smadre en af mine venninder

jeg har fortalt det til de voksne som var der og mine forældre de siger ikke meget men et par syntes det var helt iorden og nogle siger bare ok.

hvaordan ville i reagere og hvad syntes i man skulle gøre.

hvis dette indlæg provokere nogle så slæt det og glæm det men jeg kunne godt tænke mig lidt respons

vh doeneg

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg kan godt forstå at du reagerer som du gør

retssystemet i Danmark er alt for vattet...

Man føler sig jo ligesom hjælpeløs og ofte reagerer man som du også gør, i ren avmagt, men rent principielt er selvtægt ikke løsningen...

Men noget må man jo gøre... det er lidt af en paradoksal situation...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Doeneg> Jeg er principielt imod selvtægt, men jeg forstår ganske udemærket hvorfor du reagerede som du gjorde. Jeg ville nok have gjort noget lignende.
Hvis det skete som du beskriver, ser jeg ingen grund til at du skulle have dårlig samvittighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er 100% rimeligt at tæve lortet ud af sådan nogen svin... du har ikke noget at skamme dig over IMO.

In our memories
Brugeravatar

Fuldkomment rimeligt, selv syntes jeg han slap let med en brækket næse! Han skulle fandeme have så mange bank, at han ikke kunne hverken gå eller stå!!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Farum !
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
men jeg får fat på ham og giver ham 5-8 slag mere i ansigtet

Der burde du have ladet ham slippe. Det var iorden at du tævede ham for at han ikke skulle stikke af men det med at brække næsen er totalt usmageligt efter min mening. Efter min mening skulle du bare have ringet efter policen så han kunne blive registreret evt. få behandling.

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
umiddelbart skal man altid gå efter at bruge så lidt vold som nødvendigt men forstå klart at du taber temperamentet her. specielt er det flot er du i første omgang koncentrer dig om at trøste hende. restitution er altid vigtigere end hævn. dvs. at hun kommer sig over det er vigtigst. desuden er det langt fra hævn er den optimale forebyggelse for forbrydelser. meget flot imo!

ang. polititet synes jeg det er en god ide at kontakte dem. husk på at de kan hjælpe og sørge for at han ikke gør det igen mod en anden pige. det er vigtigt at forstå at de er her for at hjælpe og de kan måske også hjælpe dig med at finde nogle at snakke med om det. synes det er flot at du bliver ved med at forsøge at snakke med voksne om det.

og du bliver ikke kategoriseret som "voldig" fodi du handler i selvtægt. du handlede imo fint taget omstændighederne i betragtning [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Det kommer meget an på situationen.

Selvjustits (dvs rockere) = fandme nej.

At (mindst) skære nosserne af den mand som har dræbt den 12 årige pige og gravet hende ned i Benløse Parken = Hell yeah.

Jeg ville have gjort det samme som dig doeneg, det ville nok bare ende med at politiet ikke havde noget bevis og siger bare at de kan ikke gøre noget fordi de ikke har set noget af det. Så synes jeg klart at det var bedre at manden fik et par på skallen. En traf som fængsel mener jeg fandme ikke kan måles op med de psykiske mén som han har påført pigen.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Problemet er lidt at man ikke løser nogen sociale problemer ved at gennembanke folk, Hvis manden er sociopat er chancen der dersværre for at han går ud og gør det her igen, og måske ville myndighederne have kunne forhindre det (måske ikke, myndighederne tænker ofte også i straf, istedet for langsigtede løsninger).

Men som de andre siger, jeg kan fandme godt forstå at du handler som du gør doeneg, men jeg synes det er vigtigt at vide at du handler i afmagt og ikke fordi det er den bedste løsning på en situation, hverken i nuet eller på langt sigt (vold har sku aldrigt virket præventivt). Måske føler idioten selv trang til at hævne sig på dig engang, og så bliver det hele jo kun endnu værre end det allerede er.

Dedikeret medlem

jeg tænker på at der blev ringet til alarmcentralen og der blev fortalt om hvad der vae sket, så kom der en ambulance men ingen politi ? havde han ikke fået tæsk var han sluppet gratis, og det tror jeg ville være ret psykisk hårdt for hende, og jeg ville stå med en følelse af afmagt, han var en gammel sigøjner og vold er tit osse mådden de ordner sagerne på, jeg har tænkt over det og syntes sku at pasifisme er for vattede tøsedrenge der må hanles når der spilles.
De stærkeste må forsvare flokken,

Medlem

Geografisk sted: Århus
100% iorden! jeg har tit selv tænkt på hvad jeg ville gøre hvis jeg pludselig stod i den situation! Det er svært at sige på forhånd men hvis min søster f.eks var blevet voldtaget! ville jeg finde manden og tage en grusom hævn... i sådan et tilfælde er døden den lette udvej! så at gøre manden lam fra halsen og ned efter vil være mere passende på den måde vil han vågne hverdag resten af sit liv og bitterligt fortryde hvad han har gjort!

Voldtægt er en forfærdelig forbrydelse og det kan gøre mig så harm, når man høre om folk der har voldtaget en lille pige og fået et halvt års fængsel, alt imens Kurt Thorsen fik 5 år for at svindle med nogle underskrifter. Der er noget helt galt i det her samfund [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tænker Boondock Saints... hvem er friske? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Trillehakkeren(århus v)
Hej allesammen, jeg er så den anden part i sagen med den 60 årige balkan-musiker. Du har jo hørt historien og som det fremgår der, så er hverken han eller jeg, nogen der ellers plejer at slå til søren(balkanmusikere), men i denne situation, skete der noget med indorfinerne i min krop, som aldrig er sket før; Det må være den klap der går ned, ligesom hvis det var ens lillesøster der var blevet voldtaget. Jeg fik i hvertifald først at vide bagefter, at jeg havde sparket ham endeløst i hovedet, til jeg blev revet væk. Er på ingen måde stolt af at have tæsket en 60 årig balkan-musiker, men da det var første gang jeg har været med til at give tæsk, så mener jeg helt klart at vi havde noget at ha` det i. Håber der er nogen der har bare lidt forståelse for hvad vi gjorde, det var sgu ham, eller hende.........

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
doeneg - også så meget mulig opbakning herfra, jeg forstår så udemærket dit reaktions mønster. Jeg har været ude for noget i lidt samme stil, og reageret lige så. Jeg blev dog stoppet fordi jeg var ved at slå manden ihjel.
Jeg håber i alle og især din veninde kommer sig over oplevelsen.

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg forstår jer - Jeg ville uden tvivl have gjort det samme - Men ikke destomindre synes jeg stadig at selvtægt, er mindst en ligeså slem forbrydelse som alle andre, hvis ikke værre. Det er fint nok at Doeneg tæsker et gammelt svin der prøver at voldtage en af heans veninder, men er det så også fint at jeg F.eks smadrer Doeneg fordi den gamle var min farfar? "Nej det må du ikke for det var ham der startede med at begå en kriminel handling!" "Jamen, vold er da ogå en kriminel handling..?" Er det ikke det samme?
Hvor går grænsen?

Hvrodan ville samfundets udvikling blive, hvis selvtægt blev "mode"? Den der har råd til mest deca lever bedst(?)

Jeg spørger bare, no hard feelings herfra! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

jeg tager ikke hensyn til landets love da jeg ikke selv har valgt dem men er blevet plaseret i et system som jeg ikke er helt enig med altser jeg gør sku som det passer mig dog tager jeg meget hensyn til andre menesker da jeg vil alle det bedste ansvars bevidst anerki men kan dog blive nød til at slighte sig lidt gelende igennem en gang imellem for jeg gidder sgu heller ikke bures inde undskyl jeg snakker lidt sort men jeg er sku bag stiv vh. doeneg

hov et svar til hvor går grænsen, det er iorden at straffe overgreb og vold med kantant afregning, men ikke hvis det er noget med det offentlige men hvis der kom en tyv i mit hjem så tror jeg godt jeg ved hvad der ville ske [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Citat:
Jeg tager ikke hensyn til landets love da jeg ikke selv har valgt dem men er blevet plaseret i et system som jeg ikke er helt enig med altser jeg gør sku som det passer mig dog tager jeg meget hensyn til andre menesker da jeg vil alle det bedste

Igen, forstår jeg dig godt, problemet er bare at hvis alle gjorde sådan, hvad så? Hvis nu der ikke var demokrati og Dankdawg fik lov til at udleve alle sine perverse fantasier fordi "Han har lyst til det, og ikke er enig i loven om at det er forbudt at gennemkneppe småbørn - Eller noget"?
Her forleden mødte jeg f.eks en mand der hvor jeg arbejder, der stod ved kassen og skulle til at betale sine varer - han står og snakker i mobiltelefon, så jeg gør ham venligt og stille opmærksom på at dankortmaskinen kan bryde sammen hvis man taler i mobiltelefon i nærheden af den. Som svar får jeg "du holder bare din kæft og forsvinder" hvorefter han taler videre - Jeg ryster bare på skuldrene og skal til at gå videre, hvorefter han siger at vi "krafteddermame må slukke vores lort så han kan snakke i mobiltelefon, og havde det stået til ham havde jeg fandme fået nogle tæsk og var blevet fyret for at forstyrre kunderne".. Ja, jeg spørger bare! [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Citat:
hov et svar til hvor går grænsen, det er iorden at straffe overgreb og vold med kantant afregning, men ikke hvis det er noget med det offentlige men hvis der kom en tyv i mit hjem så tror jeg godt jeg ved hvad der ville ske

Lidt selvmodsigende ikke? Overgeb og vold er i orden at straffe med kontant afregning............. Men også hvis der kommer en tyv [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
Respekt.....balkanmusikeren fortjente det han fik!!, ligesom Mia Teglgaard Sprotte's morder, når han kommer i fængsel, ind til nogle "venlige" rockere der tager sig sødt af ham.

Ved godt det ikke kan sammenlignes, men Hader bare gamle svin der gramser på små børn, nok den eneste ting der kunne gøre mig til morder, var hvis en pædofil havde lemlæstes eller på nogen som helst måde været i sexuel kontakt med mine børn
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

[ 04 Juli 2003: Besked ændret af: -= BadHabbitz =- ]

[ 04 Juli 2003: Besked ændret af: -=BadHabbitz=- ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Ohm mani padme aum
Ohm mani padme aum
Ohm mani padme aum
...