<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus: Jeg giver Jensus ret... hele vejen igennem!
USA's grund til at gå i krig var netop pga de masseødelæggelsesvåben - nu er det jo noget tid siden at krigen er blevet slut, men har de fundet noget? Nix...
Og jeg er egentlig træt af Anima's svar - det er som om det kører i ring hele tiden, og ikke kun her. Ikke for noget, dude, men nogle gange har du de mest forfærdelige, komplicerede og ubrugelige svar man kan forestille sig. Det er som om, at vi andre har nogle meningsløse meninger, og at dine er rigtige - PUNKTUM. Så jeg vælger ikke at kommentere dine svar - vil ikke skabe en kæmpe diskussion om det her nu.
USA har begået en fejl, og længere er den egentlig ikke. De gik ikke i krig for at befrie det irakiske befolkning, men for at finde de våben. At gå i krig for at befrie befolkning var en undskyldning som først kom senere hen.
Anima, jeg kan simpelthen ikke lade vær' med at kommentere én ting: Du skriver, at hvis Saddam har dræbt 10 af dine brødre, så ville du ikke ha noget imod at USA gik ind og gjorde noget ved det. Men med den geniale præcission de nu har, så ville du vel heller ikke frygte at de bombarderede dit hus, din have, din bil, din far og mor og resten af dine søskende? Og måske også dig? For det var jo det der skete dernede, men de sørgede jo for at det hele ikke kom ud således, at medierne fik nallerne i dem... Jeg tør æde min gamle hat på at de bestak en del for at holde deres kæft.
Sorry, men det er altså ikke til at holde ud at høre på =/
[ 11 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]<HR></BLOCKQUOTE>
Nej nej og atter nej, USA's grund var ikke på grund af masseødelæggelsesvåben, det var ikke derfor! Det var kun et alibi, et påskud, for ellers havde de jo aldrig fået lov! folk skulle have frygt indgivet, de skulle være bange, for når det kommer til alt så er alt for mange kun interesseret i at hytte deres eget skind!
Grunden var som jeg sagde ovenover primært for at frelse den Irakiske befolkning og for at kunne flytte deres base fra Saudi Arabien til Irak, for det tredje så var det som en integration af de to forige punkter for at skabe mere stabilitet i mellemøsten, det er jo helt åbenlyst at hvis USA forlader landet så bliver der borgerkrig, det Irakiske folk er IKKE MODNE til at styre deres eget land! Det har de jo selv bevist!
Og hvad er så grunden! Hvad er det de slår hinanden og os andre ihjel for? Hvad er det som får folk til at sprænge sig selv og andre i luften, at vanhellige sig selv og andre! det er en Religion! det er Islam!
Det passer simpelthen ikke når du siger at den undskyldning først kom senere med at befrie det Irakiske folk, det var noget som kom samtidigt! Hvis du nu havde fulgt lidt med...
Tænk på hvor FÅ civile som blev dræbt! Er du virkelig så naiv at du ikke også kan se den mulighed at Saddam Hussein selv har bombet sit eget folk for at skylde skylden på Amerikanerne!?
Tror du virkelig at USA er interesseret i den dårlige omtale som de vil få ved at dræbe uskyldige med vilje hvis de kan undgå det med præcisionsvåben???
Come on... der vil ALTID ligegyldig hvilken krig der er tale om gå menneskeliv tabt og alle mennesker er i sidste ende uskyldige, de er blot ofre for enten en regering, religion tro eller andet som sætter dem i et ugunstig forhold til deres omgivelser, hvis du havde lidt forstand på historie så ville du se at de tab som Irakerne led under krigen var så ufattelig små at det overhoved ikke kan måle sig med hvad de har formået med overfor hinanden, den Irakiske befolkning har formået at dræbe hundredetusinder af deres egne folk inklusiv Kurderne med blandt andet giftgas, selvfølgelig er det også gået ud over uskyldige, alt andet er da naivt at tro, skal USA så ikke gå ind og STANDSE den slags blodsudgydelser? De kan jo helt åbenlyst ikke selv finde ud af det...
Tænk dig grundigt om! Der er mange som hader USA, men der er ikke særligt mange af dem som hader USA som kan se igennem klare briller, deres objektivitet er blevet fordærvet af deres egne fordomme og inkosekvense teorier...
Se sandheden i øjnene, USA er helte!
|