Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 12:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Irak-O-meter
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Med dette fantastiske instrument kan man følge med i hvordan tingene går i bl.a. Irak... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
IRAQOMETER

Relativistisk båthorn

Syret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det ligner lidt et internet-spil. Der mangler bare et webcam, så vi ka' se når nogen bli'r skudt.

75 millarder dollars brugt indtil videre, si'r den. Er det ikke noget nær detsamme som hele danmarks samlede underskud, eller ca deromkring?
Og hvorfor står der kun US/UK? Sku' der ikke stå US/UK/DK ??

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
haha tror du selv de vil kendes ved os??! jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: De havde ikke en skid brug for de lorte ubåde vi sendte.. vi gjorde os selv til grin, vi erklærede krig mod et land.. vi kan ligeså godt grave os ned med det samme - lorte regering...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
haha tror du selv de vil kendes ved os??! jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: De havde ikke en skid brug for de lorte ubåde vi sendte.. vi gjorde os selv til grin, vi erklærede krig mod et land.. vi kan ligeså godt grave os ned med det samme - lorte regering...<HR></BLOCKQUOTE>

Nej Danmark har blot været solidarisk over for USA, alle må yde hva de evner, at Danmark ikke har det vildeste militær betyder ikke at deres hjælp ikke er velkommen, det vil den altid være også selv om den er symbolsk.

Desuden så sendte Danmark jo også Jægersoldater afsted og som vi forhåbentlig begge ved så er commando soldater meget strategisk vigtige og afgørende i moderne krigsførsel, de skal udpege mål så civile kan undgå overlast og så skal de skyde vigtige nøgle personer og indsamle information, jeg har selv været soldat så jeg kender til den slags...

Danmark gjorde en god beslutning ved at være solidarisk over for den nation som også har hjulpet Danmark imod tyskerne efter at Hitler havde indvaderede os.

Jeg synes forøvrigt også at det er usmageligt at man gør krigen i Irak op i penge, mennnesker kan ikke gøres op i penge! Frihed kan ikke gøres op i penge!

USA har befriet det Irakiske folk, ligesom de befriede det Danske folk og mange andre folkeslag!

Skulle vi så ikke være solidariske og støtter USA!!

Jeg siger jo vi skal støtte USA!

[ 03 2003: Besked ændret af: Anima ]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:

Jeg siger jo vi skal støtte USA!

[ 03 2003: Besked ændret af: Anima ]
<HR></BLOCKQUOTE>

- Jaja, men det siger du jo altid [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Mvh. Psyko

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Psycho: hæhæ

@Anima: javel ja.. men jeg vil gerne ha lov til at kalde dig komplet idiot og naiv, HVIS du tror, at USA brugte 75 milliarder dollars på at invadere et land (eller redde en befolkning, som du kalder det), uden at de vidste at de vil få pengene bonus. *host*olie*host*

sidder egentlig også og tænker, hvorfor Bush er begyndt at true diverse lande efter Irak. Vil han også befrie Irans befolkning, eller er det fordi han mener at de støtter terror som han mente at Irak havde masseødelæggelsesvåben?

Efter 11. september-episoden har han nærmest givet sig selv licens til at gå i krig, uden at der er nogen der siger noget til det.

Så når du siger, at frihed ikke kan gøres op i penge, så har du egentlig ret.. men jeg håber ikke du taler på USA's vejne, for så har du ikke ret, nej...

USA tørster efter olie. Her i Europa er vi begyndt at se på alternativer til at få f.eks. biler til at køre uden benzin. Men USA fortsætter jo med deres biler og satser på dem og olien i fremtiden - men har de nogensinde tænkt på, at olien på et tidspunkt bliver væk? Nah... Der er jo en grund til at USA ikke ville skrive under på CO2-aftalen, som mange lande har gjort. For hvis de gør det, så vil de ikke sælge så meget olie - og kan de ikke sælge så meget olie, så kan de ikke tjene penge. Og kan de ikke tjene penge, så kan de ikke gå i krig for mere olie.

Som du kan se, så er olie centrum for dem... og det er netop olien der vil refundere de 75 milliarder dollars som er brugt til denne krig.

Fatter ikke at jeg sidder og diskuterer det her igen, men det her er min sidste post herinde.

In our memories
Brugeravatar

Du må endelig ikke tro at olien er den primære årsag for at gå i krig, olien bliver nok brugt blandt andet til at betale de tab USA har lidt under krigen, men først og fremmest har det skulle ha mulighed for at flytte deres Base ud af Saudi Arabien for at undgå terrorisme og samtidig så er det for at skabe stabilitet i mellem østen, Iran er også et godt skud på det næste mål, der har jo også været studenter oprør som ikke vil finde sig i den måde Iran restriktere og undertrykker sin egen befolkning, de bryder menneskerettighederne og de er en trussel, det skulle ikke undre mig om nogen af de oprørs delegationer som angriber USA også er blevet indført udefra, Iran vil jo meget gerne have at Irak nu bliver Islamisk ligesom det selv er, det vil USA gerne forhindre, især nu efter at Iran har fået raketter som kan nå til Israel

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

du har allerede indrømmet fejlen: De bruger olien. De tilhører irakerne - hvis USA bruger bare 1 deciliter olie, så skal de fandme betale for lortet! Ellers er grunden til krigen jo allerede sat... Det er tyveri, og det er årsagen til krigen. Der var måske andre årsager, men det her er nok hovedårsagen.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
du har allerede indrømmet fejlen: De bruger olien. De tilhører irakerne - hvis USA bruger bare 1 deciliter olie, så skal de fandme betale for lortet! Ellers er grunden til krigen jo allerede sat... Det er tyveri, og det er årsagen til krigen. Der var måske andre årsager, men det her er nok hovedårsagen.<HR></BLOCKQUOTE>

Ej nu må du holde... Intet er jo gratis og selv det Irakiske folk må jo kunne se at de nu endelig er blevet fri af en gal diktator så må de sq også afsætte lidt af deres olie...

Det kan jeg ikke se noget galt i...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

det kan jeg, hvis de ikke har fået en skriftlig tilladelse på dette. Så er det tyveri. Det svarer til, at jeg kommer løbende og skubber dig 3 meter væk fra din cykel, da der kom en bil kørende foran dig med en stor hastighed, og du ikke opdagede den da du havde dine tanker et helt andet sted imens.

Efter jeg har reddet dig, så invaderer jeg dit hjem for madvarer. Tja, dude... jeg har reddet dit liv, din mad har jeg nu magt over indtil nytårsaften. Du kan ikke gøre noget, du MÅ tie stille.

Det lyder provokerende, ikke?

[ 04 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]